Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Тръмп изпълни закана си - обяви извънредно положение на границата с Мексико · Президентът призова да се смени радикално политическата среда · Крадци в Канада задигнаха 30 тона вода от айсберг, използвана за водка · Германия: Китай да влезе в договора за премахване на ракети · Обама щеше да започне война с КНДР, обяви Тръмп · Борисов : Светът е страшно несигурен ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 15 Фев 2019, 23:16
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ЯК-23 и роднини на въоръжение в Българските ВВС
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 5 [62 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
IvanFL

Регистриран на: 12 Окт 2004
Мнения: 112
Местожителство: South Florida

МнениеПуснато на: Пон 25 Сеп 2006, 19:26    Заглавие: бройки и избягалия от румъния  

King_Rat написа:
Някой може ли да намери какви са били доставките в другите страни, че аз нещо не се справям...


Wikipedia:
"Small numbers of Yak-23 were exported to Czechoslovakia (20 from 1949, named S-101), Bulgaria (from 1949), Poland (about 100, from 1950), Romania (40, from 1951), probably Hungary and Albania. Poland and Czechoslovakia acquired licence of Yak-23, but didn't start production in favour of the MiG-15. Yak-23s were withdrawn by the late 1950s. They were not used in combat (there are reports of US pilots encountering Yak-23s during the Korean War, but their presence in North Korea is not confirmed)."
=============
Според една статия, В края на 1952-та година някакъв румънски пилот избягва от румъния изоставяйки изтебителя як-23 в югославия. Румъния си го поискала обратно и именно това е самолета който е бил закаран до щатите преди да бъде върнат на Румъния. Значи няма връзка с българия цялото събитие. Да споменем също че е с първата в СССР реактивна седалка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 25 Сеп 2006, 19:37    Заглавие:  

Цитат:
Според една статия, В края на 1952-та година някакъв румънски пилот избягва от румъния изоставяйки изтебителя як-23 в югославия. Румъния си го поискала обратно и именно това е самолета който е бил закаран до щатите преди да бъде върнат на Румъния. Значи няма връзка с българия цялото събитие. Да споменем също че е с първата в СССР реактивна седалка.


Тази версия повече ми харесва Wink
Има статия в Авиация и время, като имам време ще проверя и там.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 26 Сеп 2006, 22:09    Заглавие:  

Произведени са малко повече от 300 серийни самолета. Полша получава 100, Чехословакия и Румъния по 40 самолета.
За нас знам, че три ИАП бяха въоръжени с Як-23. Един в Графа, после като дойде МиГ-15, Яковете ги дадоха на Равнец, един в Габровница и един в Доброславци. Един полк нормално имаше около 36 - 40 бойни самолета. 36 в трите ескадрили и 4 в щабното звено. Ако това число е било спазвано, значи сме получили около 120 бойни машини. Имаше и двуместни Як-17 ("Баба Наста").
Смятам, че най-точно за нашите ВВС може да отговори teleman.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Нед 01 Окт 2006, 20:43    Заглавие:  

King_Rat написа:
Як-17УТИ 16
Як-23 105


От монографията в 2/2003 "Авиация и Время":
Серийно производство в завод 31 - Тбилиси. Произведени 310 машини
3 са произведени в опитния завод на ОКБ 115 (115001-115003)

Експорт
Полша - над 100
ЧССР - 21
НРБ - над 100
Румъния - 40

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
baj_michal

Регистриран на: 17 Юни 2005
Мнения: 89
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 14 Окт 2006, 20:52    Заглавие:  

На 21 септември 2006 King_Rat написа:
Цитат:
А снимки, документи, познати?


За съжаление засега само една снимка от честване на годишнина на 43 ИАП от 1989. На същото място има и няколко други снимки на баща ми с различни колеги и други хора. Включително и клетва на Доброславци пред един Ил14.


http://store3.data.bg/bajmichal/pilot_1kl_I_Angelov/43IAP_july_1989.jpg

_________________
I'd rather be a sparrow than a snail...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2009, 12:46    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2009, 12:47    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2009, 13:10    Заглавие:  

25. Як 11

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2009, 13:19    Заглавие:  

33. Як-23

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2009, 13:20    Заглавие:  

32. Як-23

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 15 Фев 2009, 11:27    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2009, 09:37    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 22 Ное 2009, 23:47    Заглавие:  

Як-40

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2012, 16:06    Заглавие:  

Arrow Як-11 - съветска доставка, преди нанасянето на българските знаци

Як-11 - с новите български знаци
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2160

МнениеПуснато на: Чет 18 Май 2017, 13:44    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Як-23 от ВВС и ПВО на НРБ

В периода май 1950 до април 1951г. от СССР са получени 105бр. Як-23 и 16бр Як-17УТИ.
През 1952г. от Румъния по силата на между-правителствена спогодба са получени и 2бр. Як-23DC - румънска трансформация на боен в учебен двуместен.
Як-23 са свалени от въоръжение през 1958г. след получаване на първите Миг-17.
Самолетите са свалени от въоръжение без да използван напълно летателния им ресурс.
Двигателите РД-500 имат междуремонтен ресурс - 100 часа, планера - 3000 летателни часа.

Click to see if image is larger
Як-17УТИ от ВВС и ПВО на НРБ

Click to see if image is larger
Як-23DC от ВВС и ПВО на НРБ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 5 [62 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0647s ][ Queries: 12 (0.0029s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker