Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Tue 14 Jul 2020, 08:33
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ЯК-23 и роднини на въоръжение в Българските ВВС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 4 of 5 [62 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Author Message
IvanFL

Joined: 12 Oct 2004
Posts: 112
Location: South Florida

PostPosted: Mon 25 Sep 2006, 19:26    Post subject: бройки и избягалия от румъния  

King_Rat wrote:
Някой може ли да намери какви са били доставките в другите страни, че аз нещо не се справям...


Wikipedia:
"Small numbers of Yak-23 were exported to Czechoslovakia (20 from 1949, named S-101), Bulgaria (from 1949), Poland (about 100, from 1950), Romania (40, from 1951), probably Hungary and Albania. Poland and Czechoslovakia acquired licence of Yak-23, but didn't start production in favour of the MiG-15. Yak-23s were withdrawn by the late 1950s. They were not used in combat (there are reports of US pilots encountering Yak-23s during the Korean War, but their presence in North Korea is not confirmed)."
=============
Според една статия, В края на 1952-та година някакъв румънски пилот избягва от румъния изоставяйки изтебителя як-23 в югославия. Румъния си го поискала обратно и именно това е самолета който е бил закаран до щатите преди да бъде върнат на Румъния. Значи няма връзка с българия цялото събитие. Да споменем също че е с първата в СССР реактивна седалка.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Mon 25 Sep 2006, 19:37    Post subject:  

Quote:
Според една статия, В края на 1952-та година някакъв румънски пилот избягва от румъния изоставяйки изтебителя як-23 в югославия. Румъния си го поискала обратно и именно това е самолета който е бил закаран до щатите преди да бъде върнат на Румъния. Значи няма връзка с българия цялото събитие. Да споменем също че е с първата в СССР реактивна седалка.


Тази версия повече ми харесва Wink
Има статия в Авиация и время, като имам време ще проверя и там.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Tue 26 Sep 2006, 22:09    Post subject:  

Произведени са малко повече от 300 серийни самолета. Полша получава 100, Чехословакия и Румъния по 40 самолета.
За нас знам, че три ИАП бяха въоръжени с Як-23. Един в Графа, после като дойде МиГ-15, Яковете ги дадоха на Равнец, един в Габровница и един в Доброславци. Един полк нормално имаше около 36 - 40 бойни самолета. 36 в трите ескадрили и 4 в щабното звено. Ако това число е било спазвано, значи сме получили около 120 бойни машини. Имаше и двуместни Як-17 ("Баба Наста").
Смятам, че най-точно за нашите ВВС може да отговори teleman.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sun 01 Oct 2006, 20:43    Post subject:  

King_Rat wrote:
Як-17УТИ 16
Як-23 105


От монографията в 2/2003 "Авиация и Время":
Серийно производство в завод 31 - Тбилиси. Произведени 310 машини
3 са произведени в опитния завод на ОКБ 115 (115001-115003)

Експорт
Полша - над 100
ЧССР - 21
НРБ - над 100
Румъния - 40

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
baj_michal

Joined: 17 Jun 2005
Posts: 89
Location: София

PostPosted: Sat 14 Oct 2006, 20:52    Post subject:  

На 21 септември 2006 King_Rat написа:
Quote:
А снимки, документи, познати?


За съжаление засега само една снимка от честване на годишнина на 43 ИАП от 1989. На същото място има и няколко други снимки на баща ми с различни колеги и други хора. Включително и клетва на Доброславци пред един Ил14.


http://store3.data.bg/bajmichal/pilot_1kl_I_Angelov/43IAP_july_1989.jpg

_________________
I'd rather be a sparrow than a snail...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 12:46    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 12:47    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 13:10    Post subject:  

25. Як 11

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 13:19    Post subject:  

33. Як-23

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 13 Feb 2009, 13:20    Post subject:  

32. Як-23

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Sun 15 Feb 2009, 11:27    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Tue 24 Feb 2009, 09:37    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Sun 22 Nov 2009, 23:47    Post subject:  

Як-40

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Tue 06 Mar 2012, 16:06    Post subject:  

Arrow Як-11 - съветска доставка, преди нанасянето на българските знаци

Як-11 - с новите български знаци
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Pretor


Joined: 24 Jun 2016
Posts: 2160

PostPosted: Thu 18 May 2017, 13:44    Post subject:  

Click to see if image is larger
Як-23 от ВВС и ПВО на НРБ

В периода май 1950 до април 1951г. от СССР са получени 105бр. Як-23 и 16бр Як-17УТИ.
През 1952г. от Румъния по силата на между-правителствена спогодба са получени и 2бр. Як-23DC - румънска трансформация на боен в учебен двуместен.
Як-23 са свалени от въоръжение през 1958г. след получаване на първите Миг-17.
Самолетите са свалени от въоръжение без да използван напълно летателния им ресурс.
Двигателите РД-500 имат междуремонтен ресурс - 100 часа, планера - 3000 летателни часа.

Click to see if image is larger
Як-17УТИ от ВВС и ПВО на НРБ

Click to see if image is larger
Як-23DC от ВВС и ПВО на НРБ
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 4 of 5 [62 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0871s ][ Queries: 12 (0.0082s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker