Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 19 Сеп 2020, 23:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Направи си сам.......
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 11 [157 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Автор Съобщение
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 05 Окт 2007, 21:16    Заглавие: Отговор  

Да, прав си! Картинката е от списание „Моделист -конструктор“ и днес се навършват 45 години от пристигането на първият му брой в България, в началото излизаше под името „Юньiй моделист -конструктор“ до 1966година. Що се отнася до „Storch „-а, той е една забележителна машина. Преди Втората световна война, германците били толкова сигурни в технологичното си превъзходство, че развеждат съветска военна делегация в най-секретните си военни заводи в началото на 1940 година и им показват последните модели самолети произвеждани в тях. След това ги завеждат на изпитателно летище и им дават възможност да летят на тях и подаряват на делегацията на изпращане...... дузина самолети. След завръщането на делегацията в СССР на секретен полигон край Москва машините за подложени на изпитания и чрез тайно гласуване на водещи съветски авиоконструктори се решава, че само „Storch"-а си заслужава да бъде копиран. Но никой от тогавашните генерални конструктори, не искал да се заеме с това, заради страха, че ще загуби авторитета си и с задачата се заема току-що завършилия млад и неизвестен инженер ...... Олег Антонов. Неговият самолет се казва ОКА-38 /по инициалите на Олег Антонов /. За съжаление, не влиза в производство, въпреки отличните си качества, а и войната прекъсва развитието му. След Втората световна война и Бюрото на Яковлев, го копира и създава Як-12. Не знам дали има по света нация, която произвежда самолети и да не е копирала този изключителен самолет. Италианци, французи, японци и други се упражнявали по темата, а в България са доставяни съветски, чехословашки и полски копия. От 1941-1943 година, като съюзник на Германия, България получава ограничен брой /не зная колко/ Fieseler Fi-156 / Storch /. Многоцелеви самолет със скъсен разбег и пробег разработен под ръководството на инж. Херман Винтер.
За посочения от теб ефект знае всеки, пилотирал оригинала, „Вилга“или някой от другите клонинги, но аз имах предвид да се предложи устройство, с което всеки самолет с маса до 750 килограма, да каца на разстояние 2 пъти по-малко от „Storch -а “ и то заедно с това на рисунката да позволи да се излита и каца на минимална площ около 1 декар от /до / 10 метра височина.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:26; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 10 Окт 2007, 20:16    Заглавие: ОКА-38 / Аист /
Описание на темата: копие на Fieseler Fi-156 / Storch /
 

.
.........ОКА-38 / Аист / , копие на Fieseler Fi-156 / Storch /

http://www.marko7.dir.bg

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Нед 17 Фев 2008, 11:07; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Съб 13 Окт 2007, 20:51    Заглавие:  

.....свръхлек самолет/СЛС/.
Искам да направя нещо като ръководство за построяване на СЛС, на моята страница започвам да слагам материали. Очаквам желания и съвети.

http://marko7.dir.bg

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 14:53; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Гого55

Регистриран на: 15 Сеп 2004
Мнения: 1023

МнениеПуснато на: Нед 14 Окт 2007, 11:46    Заглавие:  

Марко Марков написа:
.
.........ОКА-38 / Аист / , копие на Fieseler Fi-156 / Storch /


Само не разбрах дали руснаците са копирали "единствено" Як-12 и ОКА-38,както казваш,и дали случаино има и други копия на щорха?
Изобщо с две кратки думи - има ли нещо на този свят дето да не е копирано от германците според сегашния интернет Laughing ?

_________________
Click to see if image is larger
=BgAF= Bulgarian Air Force
http://gogo55.narod.ru/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Нед 21 Окт 2007, 14:08    Заглавие: Piper Cub  

...Piper Cub

Има самолети оставили дълбоки следи в развитието на авиацията и други не толкова революционни , но станали мит благодарение рядко съчетание на прости и широко известни технически решение. Създаден през 1935 година от Уилям Пайпър -собственик и основател на авиофирмата "Piper", модела J е последван от модификациите със спортно-туристическа насоченост J2 и J3, военно- разузнавателните модификации О-49 и О-59 и самолета с многоцелево предназначение за военни цели Т4. Само по време на Втората Световна война са построени 5500 самолета от различните модификации за нуждите на армията.
Click to see if image is larger

Piper PA-18 Super Cub

За класическия модел посетете

http://www.marko7.dir.bg
За съвременни вариации по темата посетете

http://www.legend.aero

http://www.aerosavage.com/

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Нед 01 Ное 2009, 17:36; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пет 26 Окт 2007, 05:23    Заглавие: Storch
Описание на темата: Клонингите
 

Още клонинги по темата :

Click to see if image is larger
Piper L4

Rans S-7LS

http://www.rans.com/

Taylor Sport

http://www.taylorcraft.com/

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Нед 17 Фев 2008, 16:05; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 29 Окт 2007, 00:10    Заглавие: АВТОЖИР с минимални усилия от свръхлек самолет
Описание на темата: От Ikarus C-42
 

.........АВТОЖИР с минимални усилия от свръхлек самолет.

Първо да отговорим на въпроса: Защо да правим това? Ето и някой от аргументите.
1. Според някой автожира обединява недостатъците на самолетите и вертолетите. Но, ако погледнем в регистъра на Международната спортна федерация / FAI /в клас ' Rotorcraft' /вертолети / ще видим, че всички световни рекорди при апарати с полетно тегло до 500 и до 1000 килограма се държат от автожири, не от хеликоптери .Следователно при ултралеките и много леките апарати труда за преобразуването си струва .
2. На цената на 1/5 от цената на автожир се сдобивате с него и в рамките на 1 час, може да направите от него свръхлек самолет. Конструкцията на самолета се запазва.
3. Освен два апарата „два в един" , получавате и възможност да се насладите от летенето с още един тип въздухоплавателни средства по-тежки от въздуха
4. Не знам, как ще се отрази наличието на крило и носещ винт на качествата на апарата /някой от първите апарати са били именно такива хибриди/, но си струва при проектирането да предвидите и подобна възможност и при наличие на творчески стремеж у вас да опитате и този вариант .
Повече подробности в „ Направи .....“ на страницата ми .

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:28; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 31 Окт 2007, 06:25    Заглавие: miniMAX
Описание на темата: Двадесет години miniMAX
 

Девиза на компанията създала самолета е „Минимум средства , максимум удоволствие“. Един от първите собственици професионален пилот, казва за него: През седмицата съм на борда на най-големите самолети в света и нетърпение чакам да се завърна у дома, за да пилотирам моето летящо килимче. Летял съм може би над 500 самолета, но никога не съм пилотирал машина с такова удоволствие, като... miniMAX

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:30; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 00:09    Заглавие: miniMAX
Описание на темата: Eдин „рентгенов „ поглед
 

Поради големия интерес към miniMAX ето и един „рентгенов поглед", ако някой от колегите моделисти реши да го прави. Самолета е изцяло дървена конструкция и много моделисти от САЩ между 1987 и 1994 година са си го направили. Изработва се и днес от няколко компании като кит.

Click to see if image is larger

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:31; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Чет 08 Ное 2007, 11:16    Заглавие: Направи си сам .....
Описание на темата: Конструктори за пораснали деца
 

В този нов раздел на темата „Направи си сам" ще започна да Ви запознавам с полупрофесионалните китове за изработка на въздухоплавателни средства, като споменатия от fantom - "Falco F8L". Характерното за тях, че имат двигатели с повече от 100KW и полетно тегло повече от 750 килограма. По разбираеми причини за да ги купите, трябва да дадете значителни средства, но ще притежавате апарат, който не отстъпва на заводски сглобените, а в някои случаи и ги превъзхожда значително. За сглобяването са нужни значителни умения и е желателно да установите контакт с Гражданската въздухоплавателна администрация, преди да започнете да сглобявате кита за да нямате проблем с регистрирането. Цената на готовите и регистрирани апарати в момента на вторичния пазар е над 80 000 евро.
_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:32; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 12 Ное 2007, 00:35    Заглавие: Направи си сам...
Описание на темата: Конструктори за пораснали деца
 

...........самолет за Световни шампиони и рекордьори

Click to see if image is larger

Като самолет за сглобяване се продава "МХ-2". В комплекта не са включени двигателя, въздушния винт и уредите. За сглобяването на самолета са необходими около 1000 часа. Цената на комплекта е 90 000 евро. За двигател може да използвате дори "Rotax 914"/ познатия Rotax 912 с турбокомпресор/, чрез който с успех ще полетите на самолета с маса 500-600 килограма. Но струва ли си полет на машина, създадена на базата последните технологии при композитните материали, конструкцията на която е изчислена за натоварвания от порядъка на 14-15 g, да се "влачите" със скорост в пъти по-малка от допустимата? Нормално самолета би трябвало да има двигател от рода на "Lycoming – Thunderbolt Reno 580". Той е 6-цилиндров боксер с 350 конски сили, но аз Ви препоръчвам един по-екстремен вариант. Това е шест цилиндровия боксер с обем 3,6 литра на "Porsche GT2" . За своя автомобил конструкторите от "Porsche" са извлекли от класическия двигател с двоен турбокомпресор, мощност от 530 конски сили /390 KW/ при 6500оборота в минута и въртящ момент от 573 Nm. Срещу още около 100 000 евро може да се намери фирма в Германия, която да приспособи двигателя с въздушния винт за нуждите на самолета и дори да увеличи малко мощността до 580 конски сили /426KW/ при 6750 оборота в минута и въртящ момент от 603 Nm. Двигателя дава между 2000 и 5000 оборота „размазващия" въртящ момент от 702 Nm. За сравнение ще вземем станалия митичен по време на Втората Световна война "Packard MerlinV1650-7" на самолетите "North American" "Р-51 Mustang", като P е от pursuer /преследвач /. Той е 12-цилиндров V-образен с работен обем 27 литра, водно охлаждане и турбокомпресор. Мощността му е 1650 конски сили /1213 KW/ при 3000 оборота в минута и въртящ момент 3863 Nm. Той задвижва четири лопатков въздушен винт с диаметър 3,5 метра. За сравнение двигателя на Porsche е с работен обем 7,5 пъти по-малък, но мощността му е само 3 пъти по-малка. При "Р-51 Mustang" самолета с пилота и гориво около 1/3 /230 литра / в резервоарите тежи около 3880 килограма при същите условия нашия самолет ще тежи повече от 5 пъти по-малко. За това, ще има за по около 1,75 килограма полетно тегло за всеки 1 KW от двигателя срещу 3,2 при „дивия жребец". За "Р-51" механиците казват, че по време на войната главите на двигателя са гърмели, като пуканки след 50 часа работа, а при нашия германската фирма дава гаранция от хиляди часове. Не знам, какво е ограничението за скоростта на самолета, но с тази силова група е състояние да достигне и 850 километра в час , дори и да летите с не повече от 420 километра в час /толкова лети самолета с двигател 350 конски сили / и да не използвате пълната мощност на двигателя разхода на гориво е ще значително по-малък от авиационните двигатели. Създателите на двигателя, обещават за автомобила смешния за този обем 12,5 литра на 100 километра при смесен цикъл и 26 литра при 80% натоварване или 300 KW /410 КОНСКИ СИЛИ /.
Остава да решите и дребния проблем, от къде да намерите 200000 евро?

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:43; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Сря 05 Дек 2007, 11:02    Заглавие: Направи си сам ..........  

...........Летящ апарат с новите двигатели на Smart?

Click to see if image is larger

В новото поколение автомобили Smart ForTwo започнаха да се вграждат нов бензинов и нов дизелов двигател. Те веднага привлякоха вниманието на авиационните специалистите и любители от цял свят. Особено подходящи за летящи апарати са вариантите с турбокомпресор. Някои фирми започнаха да ги вграждат в серийното си производство. Един от първите самолети е "FK9 Mark IV" на германския производител "B&F Technik Vertriebes". Много от автомобилните тунинг майстори направиха свои модификации с забележителни качества. Ще дам в таблица турбовариантите на двата двигателя и тунинг версиите.

Click to see if image is larger

Какво се вижда от таблиците, двигателите са с много добри показатели. Това важи с пълна сила за тунинг вариантите, при който е гарантирано високото качество и надеждност на двигателя - равна на серийния.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:44; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Пон 10 Дек 2007, 00:15    Заглавие:  

...........и с двигател от Toyota

Главната задача, която са си поставили конструкторите от Toyota при проектирането на новия двигател е минимално тегло и малък разход на гориво. Тази задача те решават с новия три цилиндров редови двигател и блок от алуминиева сплав и минимални размери за работния обем от един литър. Двигателя е с нова електронна система за впръскване на горивото и технологията VVT-i. Резултата е тегло 67 килограма за най-лекия автомобилен сериен двигател и най-нисък разход в неговия клас. Техническите характеристики на диаграмата.

Click to see if image is larger

Вече се появиха и първите адаптирани за авиацията двигатели, направени от любители. Ще дам в таблица характеристиките на двата двигателя.


Click to see if image is larger

Не са правени никакви изменения по двигателя с изключение на входната и изпускателната система. Използвана е зъбна ремъчна предавка за намаляване на 2 пъти на оборотите. Мощността е измерена на вала на винта. Статичната тягата получена от въздушния винт с размери 1,72 метра диаметър и стъпка 0,92 метра е 1537 нютона.
Същото тегло и мощност има и Rotax 912.

Това е един чудесен автомобилен двигател, създаден като по поръчка за свръхлеки и много жалко, че японските автомобилни компании не изнасят 0,6 и 1,0 литрови двигатели за чужбина с турбокомпресор.

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:46; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
fantom


Регистриран на: 28 Ное 2005
Мнения: 111

МнениеПуснато на: Пон 10 Дек 2007, 00:48    Заглавие:  

Марко Марков написа:
Същото тегло и мощност има и Rotax 912


Да и според мен наистина автомобилните двигатели са едно много добро решение за леката авиация и не отстъпват на авиационните. Дори в някои слочаи могат да се окажат и по-добро решение. Това показва тяхната все по-честа употреба в световен мащаб.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Марко Марков


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 2200

МнениеПуснато на: Съб 15 Дек 2007, 00:09    Заглавие:  

..........и с двигател от „Mazda“.


Сред авиолюбителите зад океана с голяма популярност се ползват „Home built aircraft“. При тях често се срещат някой много добри решения. Един от тях в момента подготвя двигател от „Мазда“, който ще монтира на своя самолет . Двигателя е от модела „RX-8“ и е двуроторен Ванкелов двигател с работен обем 1300 кубически сантиметра /Мазда остана единствения автомобилен производител в света на Ванкелови двигатели/. Характерно за него са малки размери и ниската му маса / по-малко от един килограм специфично тегло на конска сила/. Типа на двигателя е "13В" и се произвежда от 1973 година, като естествено при новите двигатели мощността нараства значително , от 130 конски сили до 320 конски сили за турбовариантите. Двете камери са с обем 654 кубически сантиметра и мощността обикновено е около 190 к. с. при 6500 оборота в минута и максималния момент е 260 N.m при 3500 оборота в минута .
На снимката са дадени основните части на двигателя .

Click to see if image is larger

На снимките от 14/10/2007 се вижда двигателя преди ремонта.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

На снимката от 9/12/2007 ремонтирания вече двигател.

Click to see if image is larger

Аз с интерес ще следя развитието на проекта, а Вие ?

_________________
Родените да пълзят, не могат да летят!

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Марко Марков на Съб 31 Окт 2009, 12:47; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 11 [157 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Лека авиация и любителско летене
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0784s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker