Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
С военен ритуал почитат загиналите преди 15 години вертолетчици и пожарникар · Министърът на отбраната Красимир Каракачанов ще посрещне 35-ия контингент от Афганистан · s.Да излезеш от подводницата в открито море · s.Опълчението е основата на Българската земска войска · s.В преследване на скитащия Радичков балон · s.Легендарното Самарско знаме има пет копия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: УЧЕНИЕ БРИЗ 2018 С УЧАСТИЕТО НА ВМС, ВВС И СВ(21)
В момента е: Пон 23 Юли 2018, 11:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Пакет от бойни задачи за бъдещите ни ВВС?
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 13 [187 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13 Следваща
Автор Съобщение
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Сря 18 Окт 2006, 15:58    Заглавие:  Пакет от бойни задачи за бъдещите ни ВВС?  

Мисля, че това е доста важен въпрос, защото вече се натрупаха адски много теми за типове военни самолети и за това кои трябва да вземем, а май на никого, включително и на мен, не е ясно какви задачи ще решават. Затова би било много по-смислено ако изясним първо това и така нещата до голяма степен ще си дойдат на мястото. Предлагам всеки да изложи задачите според него, типът който е най-подходящ за тях и да се аргументира за бройката самолети/вертолети. Лично аз в най-скоро време ще изложа собствените си възгледи и приканвам всеки който влезе в темата да го направи, без да се заяжда с пристрастията на другите, а просто да им каже защо смята, че те бъркат. Сигурен съм, че темата би била доста интересна и продуктивна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27517
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 18 Окт 2006, 20:37    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Целите на Българска армия в това число и ВВС са записани в конституцията а именно-да осигурят суверинитета и територялната цялост на държавата. При това положение не трябват поне 60-70 съвременни изтребителя и около 40 щурмовика плюс поне 20 бойно вертолета. Като това мировременен миниум.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Moss


Регистриран на: 11 Яну 2004
Мнения: 509

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 00:36    Заглавие:  

При бюджет на МО 2.5% БВП се получават ~1/2 млрд евро. Ако 30 % са за авиацията са 150 000 000 на година. При цена на един летателен час 20 000 евро се получва 7500 летателни часа за цялата авиация. Ако един самолет лети 250 часа годишно ( както трябва да бъде), познай за колко летящи самолета има пари ...
Трябва да не се забравя, че на практика единствения вид военни ЛА които могат да се използват за цивилни цели, са веротлетите. За това, според мен на тях трябва да се даде преимущество при финансирането.

P.S. Кугърите сигур са хубави, ама с тия пари можеха да се ремонтират всички Ми-17/14/24 и да им се осигури нормална ескплоатация още доста години. От цялата епопея за купуването, аз виждам само една определена полза, за ени определени хора... Rolling Eyes

_________________
Истината е противоречива (с)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Frujin Assen


Регистриран на: 15 Сеп 2006
Мнения: 90
Местожителство: карлово

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 10:27    Заглавие:  

Бих добавил превоз на бойни части до страни намиращи се на задната корица на географията за участие в мироопазващи операции.Еър полисинг и каквото остане обучение на изстребителни пилоти.
След снемането от въоражение на Су-25 и Ми-24 ме съмнява България в близко бъдеще да помисли за закупуване на техни заместници.

_________________
СЛАВА НА ХРИСТА БОГА НАШ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27517
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 10:32    Заглавие:  

Cool Cool Cool
С пренасянето на бойни части се занимава транспортната авиация а не бойната! А Еар полисинга се е изпълнявал винаги само дето преди се наричаше патрулиране.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:06    Заглавие:  

5000 изтребителя и 10 000 бомбардировача! Напред към Берлин Laughing ! България няма нужда от ВВС в някогашния си размер, не само поради промеилата се геополитическа обстановка, а и поради по-високата ефективност на новите типове самолети. Българската армия след влизането си в НАТО ще стане пушечно месо за задгранични мисии, което се подготвя от доста време. Авиацията ще се сведе до транспортна и една ескадрила изтребители за показуха и паради. Разузнавателната авиация беше унищожена, щурмовата и тя натам е тръгнала, ще останем с Кугърите, които да летят из Ирак и Афганистан.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27517
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:12    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ефективноста е нараснала и за вражеските ВВС. Така че си имаме нужда от повече самолети. А НАТО не е вечно и ние трябва да се готвим за момента когато ще се разпадне или ще го напуснем най-сетне. Още повече че най-големите заплахи за българия идват тъкмо от натовски държави.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:23    Заглавие:  

Айде сега - от кой идват заплахите за нас в момента? Никоя от държавите ни съседки няма нито интерес да ке конфронтира с нас, нито пък е в лоши отношения. Единствената заплаха за България идва от центъра на София. А ако търсиш само паритет във въоръжаването, то тогава си е празна работа - нито имаме пари да купим 200 изтребителя като Гърция и Турция, нито средства да ги поддържаме и експлоатирам, нито икономика която да поеме дори и половината от такова натоварване.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27517
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:28    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Тя една авиация се гради в продължение на 10-20 години най-малко. Така че ако почнем сега ще я завършим през 2017-2027 година.До тогава заплахи бол! А пари има. За 1,5 милиарда долара които се канят да дадът за 16 западни самолета ще могът да се купят 50-60 МиГ-29. И това е само за една сделка. Така че пари има. Въпросът е дали тези които ще изберат ще са като сегашните управници, интересуващи се само от комисионите или ще работят за сигурноста на държавата!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:41    Заглавие:  

Що точно на мен ги обясняваш тия работи, при положение че толкова пъти съм го казвал - не ни трябват в момента нито нови изтребители, нито вертолети, за тия пари които нахалос се потрошиха за глупости можехме да вдигнем всички налични МиГ-29, L-39 и Ми-17/24, да вдигнм двойно нальота, ама не би! В момента ВВС си е само политика и интереси, а не ефективност.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27517
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:43    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Щото така е зададена темата. Пиша по нея.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 11:47    Заглавие:  

Laughing Бе и ти си прав, ама не си ли на работа, ами ме караш да пиша глупости по форумите Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 16:39    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Тя една авиация се гради в продължение на 10-20 години най-малко. Така че ако почнем сега ще я завършим през 2017-2027 година.До тогава заплахи бол! А пари има. За 1,5 милиарда долара които се канят да дадът за 16 западни самолета ще могът да се купят 50-60 МиГ-29. И това е само за една сделка. Така че пари има. Въпросът е дали тези които ще изберат ще са като сегашните управници, интересуващи се само от комисионите или ще работят за сигурноста на държавата!

onufrii написа:
Що точно на мен ги обясняваш тия работи, при положение че толкова пъти съм го казвал - не ни трябват в момента нито нови изтребители, нито вертолети, за тия пари които нахалос се потрошиха за глупости можехме да вдигнем всички налични МиГ-29, L-39 и Ми-17/24, да вдигнм двойно нальота, ама не би! В момента ВВС си е само политика и интереси, а не ефективност.

Точно тези съображения ми дойдоха на ум и на мен. Ето защо изявления от рода на "Сега нямаме нужда от това или онова" и "пари няма" ми се струват най-малкото странни и несъстоятелни, както и смехории от рода на 200 Ф-22; 50 Ан-225; 400 Апачи и такива фантасмагории. Най-вече няма държава която да удари големите пачки в масата, да си накупи техника и после за 30-40 години проблемът е решен.
Затова поне аз стигам до следните заключения:
Изтребителна авиация без съмнение ни трябва. Задачите които тя трябва да изпълнява безапелационно включват ПВО и тактическо разузнаване и то не да има разграничение една част само за ПВО, а друга само за удари по земята. ПВО да се осигурява изключително от Графа поне за мен е несериозно. Мисля че оптималният вариант е Доброславци да се реактивира. Това освен че ще подобри ПВО на цялата Западна България и особено на столицата в частност, ще ни позволи и да осигурим някакъв еър полисинг ма македонците. По важното е, че ако някои реши да блъска авиолайнери в сгради в София ще му е по-трудно. Затова в Доброславци ескадрила от 8-12 едноместни изтребителя и още 4-6 двуместни машини с разширени възможности за нанасяне на високоточни удари и разузнаване.
Добрич също да се реактивира. Повечето ще кажат, че Балчик и Равнец са много по-удачни, но е крайно време да започнем да мислим и за неща като туризма и последиците за местното население. Все пак разглеждам Добрич по други причини:
- базата е голяма и поне по това което съм чел в "клуб Криле" е била добре поддържана
- разположена е в северо-източно направление, тоест срещу новия "евентуален противник", макар за мен това да е адски условно
- близо е до Михай Когълничану и когато там са настанени американски части могат да се извършват тристранни учения с тях и румънците, още повече че Добруджа е доста слабо населена вече
Така че в Добрич ескадрила с 6-14 едноместни изтребителя и още 8-12 двуместни машини с възможност за нанасяне на удари по морски и земни цели и разузнаване. Относно задачите "въздух-море" това е една възможност и бих искал да изкажете мнението си дали това е целесъобразно. По-голямата бройка на машините е за да може 5-6 от тях да се използват приоритетно за бойна подготовка.
Макар, че предпочитам МиГ-29 мисля, че ще го погребат. Затова разглеждам евентуално Супер Хорнет, Рафал, Ф-16 и Грипен.
Стършелът е скъп, но има повече декларирани възможности: може да подавя ПВО, да презарежда събратя и т.н. Рафал също може да прави много неща на хартия, така че не знам може да може, може и да не може, поне според конструкторите може да изпълнява всички задачи, които може и Супер Хорнет. Ф-16 им отстъпва, но ако е в блок 50+/52+ или (това аз самият го изключвам) 60, поне ще можем да поръчаме в повече бройки. Грипена веднъж създателите му го представят като "джобен", а после търчат да го хвалят. Все ми се струва, че ако всичко с него беше наред това нямаше да се налага. Може да действа от слабо подготвени площадки ама ние нормални авиобази си имаме и за нашата площ те са си достатъчни. За изпращане на авиационни бойни контингенти (повярвайте, и това ще ни принудят да направим до 6-7 години) НАТО винаги си оборудва базите с всичко необходимо. Така че решението за поръчка на един от типовете би следвало да е по-скоро политико-икономическо:
Поръчахме от европейските държави Спартани, Кугъри, Пантери, Пилатуси, би следвало да лавираме и да поръчаме Хорнета. Не знам, но ми се струва, че ако е възможно да обучаваме екипажи на Ф/А-18Г е най-добре да вземем него вместо Ф. Да рискуваме птички за $70М+ да поддържаме пехотата е нелогично, затова ако изтребителите осигуряват надеждно ПВО и SEAD мисля че би било добре да вземем евтини леки реактивни самолети за тази цел. И аз мисля, че Су-25 би бил 1000 пъти по-добре но влязохме в НАТО, а не в ОНД и нито Вашингтон, нито Брюксел ще ни позволят такива "волности". Ясно ми е, че използването на УТС за авиоподдръжка има ограничен ефект и е мярка на отчаяние на бедни държави, ама ние точно в тази графа влизаме. Лошото е, че не виждам подходящи кандидати: Л-39,59, Каса.101, Алфаджет, Аермаки.339 - стари и с твърде малък боен товар, АМХ - стар, твърде стар да се използва и за учебен, ниско-технологичен, Хоук 100 - скъп. Из нета четох, че или Индонезия или Малайзия щели да ги заменят с пълнокръвни бойни самолети, но първо надали ас добре поддържани, второ - повечето са едноместни, а ако вземем двуместни ще можем да поддържаме натренираността на допълнителен резерв от пилоти. АТ-2000 и МБ.346 са обещаващи, но ще са толкова скъпи, че единствената според мен причина да ги използваме като леки щурмови, а именно финансовата изчезва.
Спомагателната транспортна авиация бихме могли да пребазираме на Граф Игнатиево, ако изтребителите са в Доброславци и Добрич. Базата е най-модерната, голяма е и Трапа няма да дели мегдан с международно летище. Както вече писах ще ни се наложи да пращаме изтребителни контингенти, така че за пребазирането на звено трябва да вземем две цистерни (една да осигурява презареждането и една резервна). Херкулес от последния вариант като на МП на САЩ не върши добра работа с изтребители, а КЦ-10 или Боинг 767 или Еърбъс 310/330МРРТ са адски големи за нас. Затова две цистерни А400М са добре. Могат да летят достатъчно бързо за да презареждат файтъри и достатъчно бавно да презареждат вертолети, могат да се ползват и като конвенционални транспорти. Ще си вложим парите в европейската икономика (показваме заинтересованост пред Брюксел) и не са още готови, така че докато станат поне ще си имаме оправдание да клинчим от тези операции: "... с удоволствие, ама нали виждате, не са доставени още, пък после година-две трябва да обучаваме екипажите..., елате пак друг път..." Спартаните са ни достатъчни,а и ако вземем А400М няма да се налага да потвърждаваме трите опции. Авиоотряд 28 да се закрие, ако още не е и ВВС да вземат два ЕМБРАЕР 190 или А320 на старо, защото ставаме за смях като си караме контингентите и най-вече държавниците с цивилни авиолайнери! Л-410 да ги продадем, Фалкона и него защото за полети в България до морето (то други летища няма, до Пловдив с лимузините)е голям, а в Европа са по-подходящи тия по-горе, можем да ги изпращаме на хуманитарни мисии да показват по Си Ен Ен и Евронюз как България праща помощи и лекарства на бедната и многострадална страна Х, пометена от някакво бедствие... Ако вземем още един-два Пилатус 12 харно.
Вертолетната и тя да отиде в Графа:
12 Ми-24 дето ги модернизираме
18 Ми-17 и тях
8 АС.532АЛ в транспортен вариант
4 АС.532АЛ в БТС (макар че как ще го правим като трябва да се учим от нулата, а и спецчаст за целта нямаме......)
Евентуално да вземем леки ударни и разузнавателни вертолети Пантера АС.565 (10-16 машини) с противотанкови ракети, да могат да целеуказват 24-ките и да могат да стрелят с НУРСове и артилерийски контейнери. Така като намаляваме танкове, БМП-та, БТР-и и войници въобще + "новите асиметрични" заплахи ни е нужно да създадем част по примера на германската бригада армейска авиация (естествено мащабно умалена) с въздушно-преносимия й полк лека пехота:
Ми-24-ките в ударна ескадрила като авангард
Четирите кугъра в спецварианта да транспортират рота патфайндъри пред основния отряд
Осемте стандартни кугъра и 16 Ми-17-ци превозват основния въздушно-щурмови лекопехотен отряд, в тази авиогрупа да влязат и останалите два Ми-17, оборудвани като въздушни командни пунктове
Евентуално ако вземем пантери да поддържат с оръдията (или картечниците) и НУРСовете стоварването на пехотата, да целеуказват, Ми-24 и да извършват медицинска евакуация. Такива машини са много полезни, ако подпомагат бойни вертолети, а не ги заместват.
На доста по-късен етап евентуално да се снабдим с 4-6 средни транспортни вертолета от преработените Сикорски на щатската морска пехота или перспективния вертолет, който ЕАДС разработва за замяна на немските СН-53, като тези вертолети да превозват механизиран взвод от Вийзел 1 (защото 2 май е само БТР) за огнева поддръжка. Само че типовете вертолети вече стават много и макар че няма да е толкова ефективен съществува и вариант за снабдяване на пехотния отряд с Хамър или немския еквивалент, предлаган от Даймлер-Крайслер: лека машина за спец.операции на базата на военните мерцедеси като нашите, които да са снабдени с тежки картечници, ПТУР, ПЗРК.
Към 2020 да заменим транспортните вертолети с NH.90 или EH.101 втора ръка.
Беловете да прехвърлим в Долна Митрополия.
Флотската авиация мисля че има нужда от патрулни самолети от порядъка на 4 машини: една оперира по северното черноморие и една по южното, когато времето за патрулиране изтече друга машина я сменя: 2+2
Пантерите са си добре. С руските подводници в Черно море и турците могат да се справят, а и ако патрулните ни самолети са въоръжени би трябвало да са достатъчни, така че вертолетите ПЛО задачи в морето няма да изпълняват, най-много да изпълняват спасителни задачи, така че ако вземем още четири и две от тях пребазираме в Сарафовоби било достатъчно. Притеснява ме, че навсякъде чета, че вариантът, който сме поръчали (МБ) е НЕВЪОРЪЖЕН, така че когато са базирани на кораби в изпълнение на операции като примерно сегашната край Ливан са абсолютен баласт. Въоръжението е задължително!!! Само че на пантерата не е внушително, а най-добрият лек противолодъчен вертолет Сий Линкс като дойде време да вземаме за ВМС вече сериозна машина ще е морално остарял.
Това май е всичко. Смятам че изложеното дотук е напълно реалистично. Да ми обяснявате, че руските аналози са най-малкото равностойни, а в повечето случаи и по-добри и евтини е безсмислено, това и на мен ми е пределно ясно. Но първо руснаците няма да се навият да ни подават върхови технологии и второ не сме сервилничили на американците и европейците дълго колкото гърците примерно, че да почнат да ни позволяват да вземаме по малко руска техника.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 17:55    Заглавие:  

Fallschirmjaeger написа:

Флотската авиация мисля че има нужда от патрулни самолети от порядъка на 4 машини: една оперира по северното черноморие и една по южното, когато времето за патрулиране изтече друга машина я сменя: 2+2
Пантерите са си добре. С руските подводници в Черно море и турците могат да се справят, а и ако патрулните ни самолети са въоръжени би трябвало да са достатъчни, така че вертолетите ПЛО задачи в морето няма да изпълняват, най-много да изпълняват спасителни задачи, така че ако вземем още четири и две от тях пребазираме в Сарафовоби било достатъчно. Притеснява ме, че навсякъде чета, че вариантът, който сме поръчали (МБ) е НЕВЪОРЪЖЕН, така че когато са базирани на кораби в изпълнение на операции като примерно сегашната край Ливан са абсолютен баласт. Въоръжението е задължително!!! Само че на пантерата не е внушително, а най-добрият лек противолодъчен вертолет Сий Линкс като дойде време да вземаме за ВМС вече сериозна машина ще е морално остарял.
Това май е всичко. Смятам че изложеното дотук е напълно реалистично. Да ми обяснявате, че руските аналози са най-малкото равностойни, а в повечето случаи и по-добри и евтини е безсмислено, това и на мен ми е пределно ясно. Но първо руснаците няма да се навият да ни подават върхови технологии и второ не сме сервилничили на американците и европейците дълго колкото гърците примерно, че да почнат да ни позволяват да вземаме по малко руска техника.


Мисля че морската ни авиация няма нужда от патрулни самолети,още повече пък от 4 бр.Същото нещо могат да изпълняват и хеликоптерите.Разстоянието не е толкова голямо.Напълно излишно пилеене на ресурси е поддръжката на такива машини,а да не говорим за по една на север от Емине и една на юг.Освен това,защо трябва да бъдат въоръжени,а хеликоптерите да не са ?! Вместо тях би било много по-разумно и най-вече евтино да вземем същата бройка (като предлаганите от теб самолети) вертолети,но друг,по-голям модел от Пантерите.Тогава и избора за спасителен и боен хеликоптер ще е по-голям.И точно за SAR мисии,си мисля че перфектния вертол би бил Ка-32,но заради политиката на страната няма да го бъде.За това някоя от разновидностите на Сий Хоук ще е много добър избор.А Пантерите ще си останат за другите цели,още повече,че ако някога стартира проекта за корветите ни,само Пантерата ще е способна да оперира от тях(ако до тогава Пантерата не е остаряла морално Rolling Eyes ).Друг е въпроса за въоръжението им.И аз чета че щели да са без такова,но това значи ли,че и спускаема ХАС няма да имат ???
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Octagon

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1286
Местожителство: LBPD

МнениеПуснато на: Чет 19 Окт 2006, 18:09    Заглавие:  

Я го засилете това до ГлЩ ВВС. Може да реактивират и някоя и друга база.

Задачи за изтребителната авиация на ВВС - подхвръкване по учения и някое и друго шоу. Контрол на гражданските трасета. Може го всеки, за предпочитане - най-евтиният.

На вертолетчиците може да се наложи да помиришат барут тук-там, ама това не ние ще го решаваме.

Според мен може и трябва да се насочи малко вниманието към леката и безпилотна авиация с двойно назначение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 13 [187 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0767s ][ Queries: 12 (0.0047s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker