Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Фев 2019, 03:00
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Попитай знаещия
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 17 от 18 [262 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18 Следваща
Автор Съобщение
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 04 Яну 2012, 20:36    Заглавие:  

Първо ,да попитам-къй чеп ще извършват малки бързоходни кораба с голяма автономност но с намален екипаж,въоръжение и системи(с други думи с намалена боеспособност)?
А отговорът е-не неможе.
Първо-нашите "бързаци" са с размери от 34-38 метра(пр.206 и пр.205) до 56-58 м.(пр.1241 и пр.204) а екипажите от 20 до 58 човека.Автономносто им е от 1-2 дена до седмица при големите.Скорост и голяма автономност са 2 взаимно изключващи се неща.Голямата скорост се постига с 3 дизема,2 дизела и газтурбина или с 2 газтурбини а те всичките дори и на малък ход имат голям разход на гориво а за по-голяма автономност няма място за допълнителни цистерни.Дори и да махнеш част от въоръжението и апаратурата пак нищо няма да постигнеш(освен,че допълнително ще намалиш боеспособноста на кораба),всеки кораб е изчислен за определен екипаж ако намалиш екипажа то ще повишиш натоварването върху останалите а това нее никак полезно.Дори самолетоносачите правят зарядка на 3-4 до 7 дена максимум а малък кораб с автономност 30-40 дена е абсурд-просто няма къде да се съхраняват припасите за такъв период от време.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Smuggler

Регистриран на: 07 Мар 2007
Мнения: 253

МнениеПуснато на: Чет 05 Яну 2012, 22:23    Заглавие:  

Благодаря за отговора.
Очевидно при така поставените условия няма как да става дума за запазване на каквито и да било бойни възможности. Основната задача може да се синтезира като "патрулиране на голямо отдалечение от брега, с възможност за кратки спринтове при нужда".
За изпълнението на такава задача има 3 варианта - да се проектира и построи специален съд (безбожно скъпо), да се научи бавен, но икономичен съд га спринтира (трудна работа) или да се приспособи бърз съд за голяма автономия (непозната за мен територия, та и оттук идва питането).
Относно екипажа, под намаляване имам предвид само хората заети с бойните системи. Напрактика е необходим екипаж само за нормално плаване +2-3 придружаващи лица.
Тъй като поставянето на мощни дизели на едновален кораб мислен за скорости до 14-15 възела (преко сили) граничи с инжинерно чудо, да питам все пак, също толкова невъзможно ли е да се смени един или два от дизелите на пр.205 с икономичен "маршеви" модел и по този начин да се постигне икономичен режим в диапазона 12-15 възела и възможност за спринт с поне 22-23 ?
Разбирам, че въпросът е по-скоро в областта на научната фантастика, но не съм достатъчно вещ в темата, че да елиминирам на своя глава варианти ...

P.S. Постижимо ли е ракетните "тубуси" да се заменят с цистерни за гориво?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dogan

Регистриран на: 19 Фев 2009
Мнения: 178

МнениеПуснато на: Вто 17 Яну 2012, 23:29    Заглавие:  

Имам едно може би малко странно за тази тема питане....какво мислите дали за България OPV са подходяши и ако да, то във ВМС или в Гранична полиция би следвало да се зачислят. Разбирам, че всяко мнение би зависело от много "ако", но ще ми бъде интересно да прочета какво мислят уважаемите съфорумци по въпроса. Все пак след десетина години може би държавата ще има малко финансов ресурс и ще бъде възможно да се огледа за покупка на нови кораби. Благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 18 Яну 2012, 16:01    Заглавие:  

Зависи какво разбираш под OPV - има и 500 тона има и 2500 тона. Общото е основното им предназчение - патрулиране на териториалното море/прилежащата зона/изключителната икономическа зона; контрол на корабоплаването/ защита на риболова/борба с нелегален трафик на хора, стоки, борба с асиметрични заплахи/пиратство; търсене и спасяване на море. В зависимост от зоната в която ще вършат тези дейности и кои от тях е и оборудването и въоръжението, както и въпроса за наличието или не на вертолетна палуба и хангар.
Дали в МВР или ВМС - зависи от националните стратегии кой за какво отговаря. В случая на България въпросът все още е дискусионен. Мойто лично мнение е че с цел икономии от мащаба ВМС и МВР съвместно да придобият да речем 4 OPV и те да се оборудват със съответните модули в зависимост от задачата и в интерес на кое от двете ведомства ще е плаването. Така ще се улеснят поддръжката, логистиката, обучението и ще се повиши степента на оперативна готовност - при 2 от вид и 75% това си е 1 кораб, при 4 и 75% това е 3 кораба. Разликата е очевидна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dogan

Регистриран на: 19 Фев 2009
Мнения: 178

МнениеПуснато на: Съб 21 Яну 2012, 08:20    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
Зависи какво разбираш под OPV - има и 500 тона има и 2500 тона. ....................................


Благодаря Ви г-н Ставрев. Разбирам точно каквото сте написали Smile......и точно заради стратегическите неясноти ми беше въпроса. Като изключим OPV с по-голям тонаж едва ли модулното оборудване ще бъде възможно.....по своята същност OPV в масовия случай е все пак артилерийски кораб. Идеята Ви за икономия от мащаба е доста рационална и ако наистина пред ВМС се поставят голям обем задачи от ембаргов характер или борба с пиратството би била подходяща.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 21 Яну 2012, 10:06    Заглавие:  

Няма никакви проблеми за модулно оборудване на един да речем 1000 тонен OPV. На него спокойно може да е предвидено да има ПКР, ПВО ракети с малък обсег, рампа за спускане на SUV (безпилотен надводен апарат) и UUV (подводен безпилотен апарат). Имам предвид използването на принципа fitted but not equipped. Т.е. има цялата нужна инфраструктура, окабеляване, интегриране в Бойната управляваща система, но даденото оборудване просто не е на борда. Ако мисията го налага се поставя и готово. Пример - противокорабните ракети. При стандартно патрулиране, контрол на трафика и подобни операции 76-мм оръдие и 30-мм оръдия са напълно достатъчни. Ако има по-висока степен на риск от сблъсък с въоръжен противник, при това не асиметричен, се монтират 4 ПКР, ако ще дебнем подводница ще има 323 мм торпеда.
Наличието на вертолетна площадка за 10-тонен вертолет и самия вертолет разширяват способностите на един такъв кораб драстично - целеуказване, ПЛО, наблюдение и разузнаване, SAR, VERTREP (доставка на материали по въздушен способ), въздушно осигуряване на бординг операции и още много неща. Разибаре говорим присъд до 1000 тона само за базиране доколкото можедасе предполага, че подобен кораб ще действа в 200 километровата зона от брега и вертолетът грубо казаноможеда го използва за дорареждане и да речем смяна на екипажа. За част от задачите в по-лек вариант е достатъчно на борда да има има хангар за БЛА и така нещата добиват съвсем завършен вид.
Някой може да каже че типа на мисията не може да се предвиди, но не е точно така. Все пак в съвременния свят с всички сателитни системи и информационни потоци трудно някой може да струпа отряд бойни кораби пред нашите брегове без никой да не види и разбере. А и трябва да има причина, т.е. т.нар. нарастване на обстановката. Така че нуждите на българските ВМС и функциите които сега се изпълняват от Базата гранично-полицейски кораби в състава на Дирекция "Гранична полиция" която от своя страна доколкото знам е част от Главна дирекция "Охранителна полиция" комбинацията от 2+2 кораба е достатъчна.
Друг е въпроса в малка и бедна България дали е рационално няколко министерства и инстутуции да отговарят за морската зона. Защото там сега отговорности имат МО с ВМС, МВР с ГП, МТИТС с ДМА, МФ с Агенция "Митници", МЗХ с ИАРА, МЕВ с РИООС и Басейновите дирекции. И всяко от тях си има флот, комуникационна и система за наблюдение, правила, инструкции и нормативни документи, което доста често води до хаос и неефективност.
Това е поне моето виждане по въпроса. Надявам се морските вълци във форума да се кажат тежката дума, все пак са работили и служили и виждат нещата отвътре.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Ginev


Регистриран на: 15 Май 2007
Мнения: 1337

МнениеПуснато на: Сря 22 Фев 2012, 09:34    Заглавие:  

Каква бе съдбата на тези кораби?Ако не се лъжа това са Малък десантнен кораб от проект 106К, а сега са преустроени в като минни заградители. Силно ме интересува дали би могло тяхното преработване за превоз на товари по Дунав? Някакви характеристики? Благодаря предварително. Търсен ли е пазар за тях?
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Сря 22 Фев 2012, 14:25    Заглавие:  

Ginev написа:
Каква бе съдбата на тези кораби?Ако не се лъжа това са Малък десантнен кораб от проект 106К, а сега са преустроени в като минни заградители. Силно ме интересува дали би могло тяхното преработване за превоз на товари по Дунав? Някакви характеристики? Благодаря предварително. Търсен ли е пазар за тях?

Не стават за Дунав. До колкото знам са правени в Русе, но и дори и да не е така, да са други, пак не стават.
Най-вероятно са нарязани.

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bashnemaystora

Регистриран на: 11 Май 2009
Мнения: 55

МнениеПуснато на: Сря 15 Авг 2012, 22:54    Заглавие: борба с мини  

Каква е разлика между миночистач,минен ловец , тралчик ,базов миночистач, рейдов миночистач и минен заградител ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 16 Авг 2012, 12:10    Заглавие:  

Миночистач е общото название на всички типове минотролни кораби.Тралчикът извършва търсенето и унищожаването на морски мини чрез различни видове тралове,а минният ловец чрез специални дистанционно управляеми подводни роботи.Рейдов миночистач е този който извършва минопоиск в рамките на рейда(близко до брега),базовият-в района на отговорност на съответната база,има още и морски тралчици но ние такива нямаме,минният заградител е кораб или подводница с който се извършват поставки на морски мини.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 16 Авг 2012, 12:38    Заглавие:  

Ginev написа:
Каква бе съдбата на тези кораби?Ако не се лъжа това са Малък десантнен кораб от проект 106К, а сега са преустроени в като минни заградители. Силно ме интересува дали би могло тяхното преработване за превоз на товари по Дунав? Някакви характеристики? Благодаря предварително. Търсен ли е пазар за тях?
Click to see if image is larger


Гинев, от тези десантни баржи (МДК) пр. 106К "Видра" останаха 2 и 1 консервирана, но не тези които бяха прeустроени за минни заградители. Иначе за превоз на товари и хора по Дунав могат да станат.

Displacement (tons):
Standard: 460
Full load: 610
Dimensions (m):
Length: 54,5
Beam: 7,95
Draft: 2,04
Speed (kts): 10,5
Range: 1600 nm (9 kts)
Autonomy (days): 2
Propulsion: 2x300 h.p., diesels 3D12, 1 diesel generator x50 kW, 2 diesel generators x30 kW
Cargo: 3 main battle tanks or 4 light tanks PT-76 or 5 BTR-152 or 6 general purpose army trucks ZIL-131 or 10 military trucks GAZ-66 or 176 troops
Electronics: Navigation radar "Don"
Crew: 13 чел (1 officers)

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 16 Авг 2012, 12:43    Заглавие:  

Ето и един от продадените, видян в пристанище бургас като търговски кораб

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
malkia-fa

Регистриран на: 09 Фев 2009
Мнения: 17

МнениеПуснато на: Съб 18 Авг 2012, 05:58    Заглавие:  

Здравейте
Имам едно въпросче относно заповед № ОХ-541/07.08.2012 - конкурса за доброволният резерв.
Почти всичко ми е ясно от заповетта , но има една точка която не мога да я разбера... дали е задължителна или не:
3.9. свидетелство за завършен курс по начална и/или специална военна подготовка и копие от военна книжка (за тези, които притежават);
Някои ако може да ми разясни ще съм му много благодарен.
А ето я и цялата заповед ако някои се чуди за какво става въпрос.
Заповед № ОХ-541/07.08.2012
И може ли човек който не е ходил в казармата и няма военна подготовка да влезе във този доброволен резерв?
Успешен и лек ден на всички Smile
ПП: И да си почините все пак днес е събота Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Чукча


Регистриран на: 13 Яну 2010
Мнения: 478

МнениеПуснато на: Нед 23 Сеп 2012, 23:10    Заглавие:  

Моля знаещите за помощ в превода на латинските абревиатури на нашите кораби.
Какво значат:
1. FS става дума за Бодри
2. FFG става дума за Смели
3. FPB става дума за ракетните катери
4. YDG става дума за Добрев
5. MSC става дума за тралчиците
6. MTR предполагам че е Military transport става дума за Атия 302
7. BGS предполадам, че е Bulgarian Ship
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2012, 11:43    Заглавие:  

1. FS - Стандартна абревиатура за обозначаване на кораб клас Корвета
2. FFG - Frigate, Guided Missile
3. FPB - Fast Patrol Boat
4. YDG - Degaussing tender
5. MSC - Minesweeper, Coastal

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 17 от 18 [262 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 2.2863s ][ Queries: 12 (0.0131s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker