В момента е: Пон 16 Дек 2019, 09:04 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 19 [275 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Автор | Съобщение | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
Може ли някой, който е по-компетентен по авиационните въпроси да ми разясни кой от двата типа боен вертолет е по-модерният? Чел съм бегло данните, но това не ми помогна особено. Първо преди години се твърдеше, че "Черната акула" е нещо невиждано досега в класа и не може дори и дума да става за сравнение с подобни машини, защото ще ги издуха като ураган от бойното поле, включително и представяния като "нескопосан опит на ОКБ Мил да копира Апачи" Ми-28. Ка-50 спечели конкурса, но руското МО поръча 28-ци. От този момент абсолютно същите неща започнаха да се говорят за него. Каква е причината за този обрат? Знам че два Ка-50 бяха на войскови изпитания в реални бойни действия в Чечня, но не съм чувал за подобно нещо с Ми-28. Какво е станало? Акулите са се показали като непригодни ли? |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Han Solo
[Moderator] Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3207 Местожителство: София |
а защо не пусна едно търсене из форума ![]() _________________ May the Force be with You |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
Именно защото доста неща са казани, но са коренно противоположни, скоро нищо не е писано, а и исках да пусна нарочна анкета. Примерно двигателите са еднакви, но във вариантът за Камов са по-мощни и същевременно макс. изл. маса е по-малка. Но се твърди, че пък Мил има по-добра ПрНС. Ка-50 е единственият съвременен боен вертолет по съосна схема и единственият с едночленен екипаж. Сподели мнението си дали това е уместно. Неща от този род. За Чечня мога да проверя в нета, но руснаците са такива царе на спекулациите, че май най-достоверното нещо оттам са вицовете за фронта. Убеден съм, че руските бойни вертолети превъзхождат западните. Дали сериозно или незначително? Не мога да преценя. Това, което ме интересува повече е съотношението между двете. Защото информацията във форума примерно посочва, че производството е преустановено през 1994г., а преди 3-4 години в Клуб Криле в статията се говореше, че едва ли не финансирането на серийно производство е единственият проблем пред програмата. А и току-що видях, че това, което очаквах се случи. Ка-50 спечели конкурса за нов боен вертолет на руската армейска авиация, конкурса се анулира и се направи поръчка за Ми-28. А дотук 100% от мненията в анкетата са за "Акулата". Именно това противоречие искам да си изясня. Поздрави! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Точно това с едночленния екипаж породи доста спорове - дали сам летец ще успее да се справи с пилотажа /който близо до земята не е лесен/, с навигацията, с търсенето, опознаването и обстрела на целите. А бойната работа в Чечня беше по-скоро огневи изпитания - работа по не толкова опасни цели с охрана от Ми-24. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
NEO
![]() Регистриран на: 12 Юни 2006 Мнения: 2121 Местожителство: Велинград |
Аз мисля,че е много по-удачно подобна бойна машина да е с 2членен екипаж,както е при Ми28,Ми24,АН64,Тайгър и т.н.Явно с 2 глави и 4 ръце и по-добре ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Съосната схема си има и своите предимства - доста по-компактните размери например, олекотяване и опростяване на конструкцията за сметка на опашния винт и съпътстващите го валове, редуктори и агрегати /друг въпрос, че се усложнява конструкцията около носещия винт/. Колкото за стрелковото огнево противодействие - затова и Ка-50 и Ми-28 са разчетени да понасят пряко попадение на 30-мм снаряд. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
калло
Регистриран на: 09 Яну 2004 Мнения: 7721 Местожителство: София |
на този въпрос още няма категоричен отговор, още повече, че вертолетите се развиват... на авиа.ру има десетки страници спор, при това с участници, имащи опит в летенето на тия машини |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
Калло, onufrii, NEO, Han Solo. винаги с интерес чета постовете ви и много се радвам, че се включихте по темата. Нека изложа скромното си мнение по схемата. По отношение на числеността на екипажа мисля, че при максимална компютъризация на всички важни системи, като тази за управление на въоръжението, ПрНК и с предвиждането на специални режими на системата за управление и автопилота, улесняващи пилотажа на пределно малка височина и зависването и един пилот би бил достатъчен, без да се натоварва прекалено много. Но имам опасения, че цялата тази автоматика доста ще утежни машината (макар да се съмнявам да се стигне тяговъоръжаемостта на Ми-28 ). Информацията ми потвърждава написаното от онуфрии по отношение на чеченския епизод, но дори и в такава степен това говори за сериозен ангажимент от страна на военните по отношение масово въвеждане на въоръжение на машината. Може и да е прецененено, че двучленен екипаж е оптимален, но може и просто на другите да не им стиска да направят крачката напред. Все пак най-малкото в което можем да обвиним руснаците е страх от иновации и много често действията им са се увенчавали с технологичен скок напред. Съосната схема си е сложна (особено тази на Камов е доста по-сложна от Чинук примерно), но ОКБ Камов са световните лидери по темата. Ясно е, че са я приложили не толкова, защото я сматат за по-удачна за целта, а защото имат огромен опит. А и дори да не е по-добре от конвенционалната никой не твърди, че е по-зле! А и едно нещо не трябва да се забравя: класическата винтокрила схема изисква 20% от тягата да се насочва към опашния винт, който е "паразитен" по отношение създаването на подемна сила. А "камовата" схема позволява цялата тяга на двигателите да задвижва носещите винтове. На външен вид Ка-50 ми изглежда по-компактен (малоразмерен) от машината на Мил, следователно е по-малка цел. Бях чел някъде из форума изказване което гласеше нещо като, цитирам по памет "знаете ли какво става ако някой изстреля откос между съосните винтове?" но без мнението ми да е експертно ми се струва, че между горния и долния винт се създават силни завихряния и колкото е възможно да бъдат поразени и двете нива, толкова е възможно и никое да не бъде засегнато. Пак казвам, не съм сигурен в това, но дори и вероятността Ми-28 да бъде поразен да е равна на тази на Ка-50 все пак последният има и К-36. ![]() А по отношение на едно/двучленния екипаж Ка-52 "Аллигатор" пълноценен боен вертолет ли е и ако да кой е по-подходящ: Ка-52 "Аллигатор" или Ка-50-2 "Ердоган"? Поздрави на всички! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
И с риск да изляза малко извън темата знае ли се вече каква машина ще замени Ми-8? В повечето западни страни двойката боен/ транспортно-десантен армейски вертолет ще е Тайгър/ НХ-90, а за ВБ може би Мерлин ще партнира на Апачи. Но за Русия аз се сещам само за Ми-38 и тя първо е разработвана с чуждестранна корпорация, второ използва американски (или хайде канадски ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27535 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Няма никакви проблеми с двигателя. Просто се заменя степента за ниско налягане и съответната турбина и ето ти нов двигател. Всъщност повечето двигатели в света с газгенератори създадени през 50-те и 60-те години. Например на базата на газгенератора GE 1 са почти всички двигатели създадени от GE и още продължават разработките на базата му. А той е създаден през 1963 г. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
SHIKO
Регистриран на: 03 Мар 2005 Мнения: 957 Местожителство: Пловдив |
Fallschirmjaeger връстник на първите Ми-8 не е ТВ3-117, а ТВ2-117. |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
Вярно, моя грешка! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
T-72
[Admin] ![]() Регистриран на: 16 Яну 2004 Мнения: 10067 Местожителство: Burgas |
Samo da dopulnq i da se izwinq za latiniczata no ne mi se zarejda Kredora Pohwalno e towa da se spori za tehnika No kogato se spori po danni dawani w sredstwata za masowa informacziq towa sa si e to4no prikazki pod shipkowiq hrast Tolkowa sa rzli4ni sigorno TT dannote ... Prost primer be6e kogato wlqzah kadrowik i poznawah 72-kata samo ot spisaniqta i knigite a se okaza 4e ima golemi razliki w towa koeto bqh 4el predi towa i towa koeto pi6e6e w debelite Voeeni knigi (naprimer "Tank Ural") _________________ Кръвта вода не става!!! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
NEO
![]() Регистриран на: 12 Юни 2006 Мнения: 2121 Местожителство: Велинград |
![]() ![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Fallschirmjaeger
![]() Регистриран на: 21 Сеп 2006 Мнения: 2168 Местожителство: Градът на трите лъва |
Абсолютно! То е повече от ясно, че по принцип ТТХ на всички нови машини са завишавани и от двете страни на океана преди те да влязат в бой и производителите от кумова срама да се принудят да изнесат реалните такива. Но така като гледам нито 28, нито 50 скоро ще помиришат барут в редовна експлоатация, така че ще трябва да се задоволим с това. А и ако приемем, че и на двете машини ТТХ са занижени, то балансът се запазва. Да не говорим, че се съмнявам дори някой в руските форуми да има точните данни, а ако е примерно пряк участник в програмите да ги издаде публично. Всичко хубаво! |
||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Страница 1 от 19 [275 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0944s ][ Queries: 14 (0.0190s) ][ Debug on ] |