Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Баща прегази нападател на сина си и смаза с бухалка негов приятел ВИДЕО 18+ · ЕС посече Албания и Северна Македония · Тази кола се продава на търг · Турската армия търпи погром в Сирия · 77 българи заложили, че България ще падне от Англия с повече от пет гола · Важен шеф във "Фолксваген" обяви ще го бъде ли завода в Турция ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 15 Окт 2019, 23:03
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 19 [275 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща

Кой боен вертолет е по-модерен и боеспособен: Ка-50/52 или Ми-28?
Ка-50/52
62%
 62%  [ 39 ]
Ми-28
30%
 30%  [ 19 ]
Последните варианти на Ми-24
6%
 6%  [ 4 ]
Общо гласове : 62

Автор Съобщение
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Нед 29 Окт 2006, 17:19    Заглавие:  Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52  

Може ли някой, който е по-компетентен по авиационните въпроси да ми разясни кой от двата типа боен вертолет е по-модерният? Чел съм бегло данните, но това не ми помогна особено. Първо преди години се твърдеше, че "Черната акула" е нещо невиждано досега в класа и не може дори и дума да става за сравнение с подобни машини, защото ще ги издуха като ураган от бойното поле, включително и представяния като "нескопосан опит на ОКБ Мил да копира Апачи" Ми-28. Ка-50 спечели конкурса, но руското МО поръча 28-ци. От този момент абсолютно същите неща започнаха да се говорят за него. Каква е причината за този обрат? Знам че два Ка-50 бяха на войскови изпитания в реални бойни действия в Чечня, но не съм чувал за подобно нещо с Ми-28. Какво е станало? Акулите са се показали като непригодни ли?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 29 Окт 2006, 17:54    Заглавие:  

а защо не пусна едно търсене из форума Wink мисля че доста неща са казани
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Нед 29 Окт 2006, 19:06    Заглавие:  

Han Solo написа:
а защо не пусна едно търсене из форума Wink мисля че доста неща са казани

Именно защото доста неща са казани, но са коренно противоположни, скоро нищо не е писано, а и исках да пусна нарочна анкета. Примерно двигателите са еднакви, но във вариантът за Камов са по-мощни и същевременно макс. изл. маса е по-малка. Но се твърди, че пък Мил има по-добра ПрНС. Ка-50 е единственият съвременен боен вертолет по съосна схема и единственият с едночленен екипаж. Сподели мнението си дали това е уместно. Неща от този род. За Чечня мога да проверя в нета, но руснаците са такива царе на спекулациите, че май най-достоверното нещо оттам са вицовете за фронта. Убеден съм, че руските бойни вертолети превъзхождат западните. Дали сериозно или незначително? Не мога да преценя. Това, което ме интересува повече е съотношението между двете. Защото информацията във форума примерно посочва, че производството е преустановено през 1994г., а преди 3-4 години в Клуб Криле в статията се говореше, че едва ли не финансирането на серийно производство е единственият проблем пред програмата. А и току-що видях, че това, което очаквах се случи. Ка-50 спечели конкурса за нов боен вертолет на руската армейска авиация, конкурса се анулира и се направи поръчка за Ми-28. А дотук 100% от мненията в анкетата са за "Акулата". Именно това противоречие искам да си изясня. Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Нед 29 Окт 2006, 19:28    Заглавие:  

Точно това с едночленния екипаж породи доста спорове - дали сам летец ще успее да се справи с пилотажа /който близо до земята не е лесен/, с навигацията, с търсенето, опознаването и обстрела на целите. А бойната работа в Чечня беше по-скоро огневи изпитания - работа по не толкова опасни цели с охрана от Ми-24.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Нед 29 Окт 2006, 21:32    Заглавие:  

Аз мисля,че е много по-удачно подобна бойна машина да е с 2членен екипаж,както е при Ми28,Ми24,АН64,Тайгър и т.н.Явно с 2 глави и 4 ръце и по-добре Cool Едва ли Камов откриват топлата вода,така че явно никой друг не вижда предимства в едноместна бойна машина.Лично на мен двувинтовата схема на Камов ми изглежда доста сложна.А дали не е по-уязвима??Защо я няма при други машини с подобни функции??? Rolling Eyes И в крайна сметка доколко е лесна и удобна за обслужване в полеви условия(и колко е надеждна)Как би се чувствал сам пилот ниско над бойното поле под ураганен огън(с всякакво стрелково и зенитно оръжие) Question Idea (и психически и като боец който трябва да си изпълни задачата)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 14:10    Заглавие:  

Съосната схема си има и своите предимства - доста по-компактните размери например, олекотяване и опростяване на конструкцията за сметка на опашния винт и съпътстващите го валове, редуктори и агрегати /друг въпрос, че се усложнява конструкцията около носещия винт/. Колкото за стрелковото огнево противодействие - затова и Ка-50 и Ми-28 са разчетени да понасят пряко попадение на 30-мм снаряд.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7717
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 15:01    Заглавие:  

на този въпрос още няма категоричен отговор, още повече, че вертолетите се развиват... на авиа.ру има десетки страници спор, при това с участници, имащи опит в летенето на тия машини
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 17:05    Заглавие:  

Калло, onufrii, NEO, Han Solo. винаги с интерес чета постовете ви и много се радвам, че се включихте по темата. Нека изложа скромното си мнение по схемата. По отношение на числеността на екипажа мисля, че при максимална компютъризация на всички важни системи, като тази за управление на въоръжението, ПрНК и с предвиждането на специални режими на системата за управление и автопилота, улесняващи пилотажа на пределно малка височина и зависването и един пилот би бил достатъчен, без да се натоварва прекалено много. Но имам опасения, че цялата тази автоматика доста ще утежни машината (макар да се съмнявам да се стигне тяговъоръжаемостта на Ми-28 ). Информацията ми потвърждава написаното от онуфрии по отношение на чеченския епизод, но дори и в такава степен това говори за сериозен ангажимент от страна на военните по отношение масово въвеждане на въоръжение на машината. Може и да е прецененено, че двучленен екипаж е оптимален, но може и просто на другите да не им стиска да направят крачката напред. Все пак най-малкото в което можем да обвиним руснаците е страх от иновации и много често действията им са се увенчавали с технологичен скок напред. Съосната схема си е сложна (особено тази на Камов е доста по-сложна от Чинук примерно), но ОКБ Камов са световните лидери по темата. Ясно е, че са я приложили не толкова, защото я сматат за по-удачна за целта, а защото имат огромен опит. А и дори да не е по-добре от конвенционалната никой не твърди, че е по-зле! А и едно нещо не трябва да се забравя: класическата винтокрила схема изисква 20% от тягата да се насочва към опашния винт, който е "паразитен" по отношение създаването на подемна сила. А "камовата" схема позволява цялата тяга на двигателите да задвижва носещите винтове. На външен вид Ка-50 ми изглежда по-компактен (малоразмерен) от машината на Мил, следователно е по-малка цел. Бях чел някъде из форума изказване което гласеше нещо като, цитирам по памет "знаете ли какво става ако някой изстреля откос между съосните винтове?" но без мнението ми да е експертно ми се струва, че между горния и долния винт се създават силни завихряния и колкото е възможно да бъдат поразени и двете нива, толкова е възможно и никое да не бъде засегнато. Пак казвам, не съм сигурен в това, но дори и вероятността Ми-28 да бъде поразен да е равна на тази на Ка-50 все пак последният има и К-36. Wink
А по отношение на едно/двучленния екипаж Ка-52 "Аллигатор" пълноценен боен вертолет ли е и ако да кой е по-подходящ: Ка-52 "Аллигатор" или Ка-50-2 "Ердоган"?
Поздрави на всички!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 17:43    Заглавие:  

И с риск да изляза малко извън темата знае ли се вече каква машина ще замени Ми-8? В повечето западни страни двойката боен/ транспортно-десантен армейски вертолет ще е Тайгър/ НХ-90, а за ВБ може би Мерлин ще партнира на Апачи. Но за Русия аз се сещам само за Ми-38 и тя първо е разработвана с чуждестранна корпорация, второ използва американски (или хайде канадски Laughing ) двигатели, трето май си е чисто цивилна и четвърто аз поне не чувам за някакъв напредък по нея. Ми-171 и 172 аз много ги харесвам, но засега са само за експорт и МО на РФ не си дава много зор да се снабди с тях в големи количества. Ка-60 дори не смятам да го споменавам. Красива руска вариация на тема "Пантър на стероиди". Не мисля, че ще е по-успешен от A129 LBH. Ако приемем (условно), че това е заместникът на осмицата има ли предвиден военен вариант с руска перспективна силова установка, ако да коя и възможно ли е тя да бъде внедрена и на бъдещия боен вертолет на армейската авиация? Защото ТВЗ-117 е много добър двигател, много надежден, но той си е връстник на първите Ми-8.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 17:57    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Няма никакви проблеми с двигателя. Просто се заменя степента за ниско налягане и съответната турбина и ето ти нов двигател. Всъщност повечето двигатели в света с газгенератори създадени през 50-те и 60-те години. Например на базата на газгенератора GE 1 са почти всички двигатели създадени от GE и още продължават разработките на базата му. А той е създаден през 1963 г.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 18:10    Заглавие:  

Fallschirmjaeger връстник на първите Ми-8 не е ТВ3-117, а ТВ2-117.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Пон 30 Окт 2006, 19:58    Заглавие:  

SHIKO написа:
Fallschirmjaeger връстник на първите Ми-8 не е ТВ3-117, а ТВ2-117.

Вярно, моя грешка!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
T-72
[Admin]


Регистриран на: 16 Яну 2004
Мнения: 10067
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Вто 31 Окт 2006, 08:59    Заглавие:  

Samo da dopulnq i da se izwinq za latiniczata no ne mi se zarejda Kredora
Pohwalno e towa da se spori za tehnika
No kogato se spori po danni dawani w sredstwata za masowa informacziq towa sa si e to4no prikazki pod shipkowiq hrast

Tolkowa sa rzli4ni sigorno TT dannote ...
Prost primer be6e kogato wlqzah kadrowik i poznawah 72-kata samo ot spisaniqta i knigite a se okaza 4e ima golemi razliki w towa koeto bqh 4el predi towa i towa koeto pi6e6e w debelite Voeeni knigi (naprimer "Tank Ural")

_________________
Кръвта вода не става!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Вто 31 Окт 2006, 09:49    Заглавие:  

Smile ами нали знаеш,че никой в българия няма достъп до такива данни.На всички е ясно че разлики сигурно има(както има информация ,така има и дезинформация)тук ние просто коментираме неща от свободната преса и се забавляваме и ни е приятно.Като гледам никой от нас не се прави на голям разбирател,обсъждаме неща които ни харесват. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2168
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Вто 31 Окт 2006, 11:07    Заглавие:  

NEO написа:
Smile ами нали знаеш,че никой в българия няма достъп до такива данни.На всички е ясно че разлики сигурно има(както има информация ,така има и дезинформация)тук ние просто коментираме неща от свободната преса и се забавляваме и ни е приятно.Като гледам никой от нас не се прави на голям разбирател,обсъждаме неща които ни харесват. Smile

Абсолютно! То е повече от ясно, че по принцип ТТХ на всички нови машини са завишавани и от двете страни на океана преди те да влязат в бой и производителите от кумова срама да се принудят да изнесат реалните такива. Но така като гледам нито 28, нито 50 скоро ще помиришат барут в редовна експлоатация, така че ще трябва да се задоволим с това. А и ако приемем, че и на двете машини ТТХ са занижени, то балансът се запазва. Да не говорим, че се съмнявам дори някой в руските форуми да има точните данни, а ако е примерно пряк участник в програмите да ги издаде публично. Всичко хубаво!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 19 [275 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 17, 18, 19 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1023s ][ Queries: 14 (0.0029s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker