Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 06 Aug 2020, 15:18
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 19 [275 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 17, 18, 19 Next

Кой боен вертолет е по-модерен и боеспособен: Ка-50/52 или Ми-28?
Ка-50/52
62%
 62%  [ 39 ]
Ми-28
30%
 30%  [ 19 ]
Последните варианти на Ми-24
6%
 6%  [ 4 ]
Total Votes : 62

Author Message
T-72
[Admin]


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 10067
Location: Burgas

PostPosted: Tue 31 Oct 2006, 12:13    Post subject:  

Fallschirmjaeger wrote:
NEO wrote:
Smile ами нали знаеш,че никой в българия няма достъп до такива данни.На всички е ясно че разлики сигурно има(както има информация ,така има и дезинформация)тук ние просто коментираме неща от свободната преса и се забавляваме и ни е приятно.Като гледам никой от нас не се прави на голям разбирател,обсъждаме неща които ни харесват. Smile

Абсолютно! То е повече от ясно, че по принцип ТТХ на всички нови машини са завишавани и от двете страни на океана преди те да влязат в бой и производителите от кумова срама да се принудят да изнесат реалните такива. Но така като гледам нито 28, нито 50 скоро ще помиришат барут в редовна експлоатация, така че ще трябва да се задоволим с това. А и ако приемем, че и на двете машини ТТХ са занижени, то балансът се запазва. Да не говорим, че се съмнявам дори някой в руските форуми да има точните данни, а ако е примерно пряк участник в програмите да ги издаде публично. Всичко хубаво!

Наи странното е че в повечето случаи не са завишавани - а са занижавани в пресата и в книгите
Това имах предвид

_________________
Кръвта вода не става!!!
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Moss


Joined: 11 Jan 2004
Posts: 509

PostPosted: Tue 31 Oct 2006, 13:41    Post subject:  

Силно занижена е способноста на тия вертолети да понасят поражения. Според мене не 30мм, ами 88, че и 105 мм снаряди не могат да намалят комфорта на полета на въпросните машини. Rolling Eyes
_________________
Истината е противоречива (с)
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 10:32    Post subject:  

Moss wrote:
Силно занижена е способноста на тия вертолети да понасят поражения. Според мене не 30мм, ами 88, че и 105 мм снаряди не могат да намалят комфорта на полета на въпросните машини. Rolling Eyes

Това сериозно ли го твърдиш, или се занасяш? Аз не виждам как лопатите или втулката на носещия (носещите) винт е в състояние да издържи дори и пряко попадение от 23мм. снаряд, най-малкото защото
при работа върху тези елементи действат такива ускорения, породени от центробежните сили, които коренно променят реакцията на материалите и конструкцията, а оттам и на якостта им. Наистина не мога да разбера какво имаш пред вид. Моля те, поясни.
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 14:12    Post subject:  

СН-47 май не е със съосна схема.

Иначе е вярно, че Ми-28 далеч не е иновативен като Ка-50, но пък в няко случаи проверените решения са по-удачни - автоматиката и електрониката може и да намаляват нарежението над пилота, но дали винаги ще могат да откриват скрита или точкова цел на земята, така както втори чифт очи? К-36 дава голямо предимство за сигурността на летеца, но той първо трябва да изчака да се отстрелят лопатите на НВ преди да катапултира, което пък е довело до изискването при полет в двойка Ка-50 да летят на отстояние от 150м един от друг, за да не се получи поразяване от отстреляните винтове на втория вертолет. Тук милевци просто са направили енергопоглъщащо шаси на своя Ми-28 /поема удар с до 15м/с/, което май е по-удачно при поразяване на машината на метри от земята.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 15:21    Post subject:  

onufrii wrote:
СН-47 май не е със съосна схема.

Иначе е вярно, че Ми-28 далеч не е иновативен като Ка-50, но пък в няко случаи проверените решения са по-удачни - автоматиката и електрониката може и да намаляват нарежението над пилота, но дали винаги ще могат да откриват скрита или точкова цел на земята, така както втори чифт очи? К-36 дава голямо предимство за сигурността на летеца, но той първо трябва да изчака да се отстрелят лопатите на НВ преди да катапултира, което пък е довело до изискването при полет в двойка Ка-50 да летят на отстояние от 150м един от друг, за да не се получи поразяване от отстреляните винтове на втория вертолет. Тук милевци просто са направили енергопоглъщащо шаси на своя Ми-28 /поема удар с до 15м/с/, което май е по-удачно при поразяване на машината на метри от земята.

Абе аз като съм чел за Чинук май все съосен го изкарват, какво значи съосен не ми е много ясно, защото и Камов и Чинук в тая графа спадат, а са коренно различни. Ей това ми е най-любопитно: доколко Ми-28 е собствена инициатива на ОКБ Мил и доколко е опит да се копира Апачи. Ако пилотажът на пределно малка височина е максимално опростен тая работа и пилотът би трябвало да може да я свърши. Лично аз не смятам, че пилотите на Ка-50 биха прибягнали до катапултното кресло, просто на вертолетчиците са им различни разбиранията за оцеляване над бойното поле от изтребителите и щурмовиците.
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 15:42    Post subject:  

Това с копирането на Апача е поредната американска тъпотия - то според тях руснаците сигурно и Ленин са изкопирали от американски първоизточник. А колкото до спасяването - има нещо такова. Все пак на амолета когато спре двигател и падаш, трябва да се напусне машината. Докато при отказ на двигател при вертолета се спускаш при режим на авторотация. Ако имаш време ще отстреляш НВ и ще катапултираш, но ако летиш ниско и нямаш /което е нормално/ - блъскаш се в енергопоглъщащото шаси и се раздрусваш, но си пак невредим. Което го демонстрира и разбилият се рпеди няколко месеца австралийски Тигър.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 15:47    Post subject:  

onufrii wrote:
Това с копирането на Апача е поредната американска тъпотия - то според тях руснаците сигурно и Ленин са изкопирали от американски първоизточник. А колкото до спасяването - има нещо такова. Все пак на амолета когато спре двигател и падаш, трябва да се напусне машината. Докато при отказ на двигател при вертолета се спускаш при режим на авторотация. Ако имаш време ще отстреляш НВ и ще катапултираш, но ако летиш ниско и нямаш /което е нормално/ - блъскаш се в енергопоглъщащото шаси и се раздрусваш, но си пак невредим. Което го демонстрира и разбилият се рпеди няколко месеца австралийски Тигър.

копирането си личи - по основни елементи на схема на боен вертолет от ново поколение, но с повече броня.
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 16:33    Post subject:  

Еднакви потребности - еднави решения!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
SHIKO

Joined: 03 Mar 2005
Posts: 957
Location: Пловдив

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 16:46    Post subject:  

Естесвено, че е така.Нима няма и обратни случаи(един Ф-15, колкото и банален пример да е).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 18:55    Post subject:  

Smile Да ви кажа на мен все пак двуместното по ми харесва.ако машината е поразена двама по лесно ще се защитят,а също така и ако единият пилот е ранен има шанс другия да му окаже първа помощ и евентуално да го маскира и пази докато дойде спасителния екип.Ако пилота е сам и тежко ранен шанса да оцелее драстично намалява.Мисля че този аргумент не е никак за пренебрегване Smile Idea
Back to top
View user's profile Send private message 
Flanker


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 1793

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 20:27    Post subject:  

Какво ви тормоzи толкова КА 50, който му трябва 2местен, има си Ка 52 и проблема е реШен от тая гледна то4ка.
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 20:49    Post subject:  

Flanker wrote:
Какво ви тормоzи толкова КА 50, който му трябва 2местен, има си Ка 52 и проблема е реШен от тая гледна то4ка.

Flanker, не знам дали си ми чел предишните постове, но точно това попитах: Ка-52 пълноценен боен вариант ли е и ако да кой е по-добър Ка-52 или Ка-50-2, или въобще кой Ка-50 е по-добър: едноместен или двуместен? Какво е твоето мнение?
Back to top
View user's profile Send private message 
Flanker


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 1793

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 21:04    Post subject:  

Скромното ми мнение тендира към Ка 52, поради горепосочените причини, но zа палноценност не бих могъл да кажа ниЩо, първо сам страничен наблиудател което автоматично иzклиучва обективна компетенция по въпроса, второ от малкото което съм чел поради $$ причини раzработката на КА 52 а и като цяло на серията КА 50 се влачи доста време и е доста далече от реално въоражение и иzполzване с малки иzклиучения. То и ако не беШе турския конкурс, кой zнае дали КА 52 ЩеШе да се появи скоро.
Back to top
View user's profile Send private message 
SHIKO

Joined: 03 Mar 2005
Posts: 957
Location: Пловдив

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 21:25    Post subject:  

На Ка-52 има по-авангардна електроника спрямо К-50(дори и нощния вариaнт).При Ка-52 е приложен новият радар "Арбалет" и възможностите през нощта са доста по-високи.Също така имаше и някаква френска електроника в Алигатора.В повечето изявления се казва че Ка-52 ще бъде нещо като водач на група, тоест с по-специално предназначение.Руснаците предпочетоха Ми-28 и Ка-52, за бройки немога да кажа, има по-добре информирани от мене те да кажат. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Wed 01 Nov 2006, 21:31    Post subject:  

onufrii wrote:
Еднакви потребности - еднави решения!

така е, един го прави първи, другият повтаря - пример F-111 и Су-24, и след това в по-друг тон F-15 и Су-27. Е, не чак толова, колкото потребността при Ту-4 де и решението да се гребе с пълни шепи от В-29.
Дори и сега - F-35 и изделието дето го мъчът в Сухой - еднодвигателно, универсално, все някога ще го видим.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 19 [275 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 17, 18, 19 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1056s ][ Queries: 14 (0.0155s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker