Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Fri 10 Jul 2020, 11:23
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 17 of 19 [275 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Next

Кой боен вертолет е по-модерен и боеспособен: Ка-50/52 или Ми-28?
Ка-50/52
62%
 62%  [ 39 ]
Ми-28
30%
 30%  [ 19 ]
Последните варианти на Ми-24
6%
 6%  [ 4 ]
Total Votes : 62

Author Message
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 14:52    Post subject:  

AirTito , мерси, точно такъв отговор имах предвид за да не се стига до страниците пустословия дето ги изписахме, веднага си разбрал какво имам предвид. Може и терминологията да не ми е точна - не съм инжинер но относно предавателното число на редуктора имам следния въпрос към теб... при такива маневри не би ли следвало то да се преизчисли защото усилието вместо от хеликоптера към винта се предава обратно - от въртящия се винт усилието се предава към неподвижния корпус на машината - както при две зъбчати колела с различен диаметър ако е задвижващо малкото се предава повече мощност и оттам по-малко скорост а ако е задвижващо голямото се предава повече скорост и по-малко мощност?
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
AirTito


Joined: 12 Mar 2005
Posts: 172
Location: HyperLobby

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 15:32    Post subject:  

Не, редукторът предава мощност само в една посока- от двигателите към винтовете и агрегатите. Другата му роля да предава аеродинамичните сили и моменти на винтовете към тялото е дело на силовия му корпус и най-вече подредукторната рама. Трябва да спомена, че при съосните машини той е изключително натоварен агрегат и общо взето ахилесова пета. Редуктора на Ка-32 има два пъти по-малък ресурс от на Ми-8МТВ.
_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 15:54    Post subject:  

Като стана дума за редуктори ти беше споменал че редуктора на Ми-28 е слаб а на мен покрай всичките тия материали дето ги четох напоследък ми беше попаднал и един в който се споменава че има нов редуктор за серийните машини обаче без подробности.
А за въртенето доста разбираемо беше твоето обяснение, това което мен ме смущаваше в случая е че носещия винт се "оттласква" от въздуха и това съпротивление поражда завъртането, ако правилно съм схванал теорията на полета на въртолета. Обаче самия въздух е "гъвкава" среда и не може да осигури такова "зацепване" и предаване на усилието каквото може да осигури една механична зъбчата предавка. Това ми беше въпроса, може би по скоро за КПД-то. Надявам се че съм се изразил достатъчно ясно за да разбереш какво имам предвид.
А за маневрите - аз съм снимал на няколко пъти от Ка-26 и останах доста впечатлен от маневреността му в хоризонталната плоскост въпреки че сравнявайки го с BO-105 на Еърбан където също съм се качвал не забелязах голяма разлика... но там и стила на пилота беше друг Wink

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
AirTito


Joined: 12 Mar 2005
Posts: 172
Location: HyperLobby

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 16:21    Post subject:  

Относно редуктора на Ми-28 информацията, която получих от "кухнята" се отнасяше за момента на поставяне на ВК-2500. Предполагам, че вече има решение на проблема или в процеса на серийното производство ще ги решават. Но въпросният редуктор(даже не съм и срещал номенклатурния му номер) си е самостоятелна разработка на Мил и никъде не ми е попадало нищо за него.

Han Solo wrote:
А за въртенето доста разбираемо беше твоето обяснение, това което мен ме смущаваше в случая е че носещия винт се "оттласква" от въздуха и това съпротивление поражда завъртането, ако правилно съм схванал теорията на полета на въртолета.


Правилно си схваналWink За въртенето на винта се прилага въртящ момент, а въздуха "реагира" на това с момент със съшата големина и обратен знак. По-интересно става при авторотация. Тогава реактивният момент си сменя знака, тъй като насрещният поток от "спирачка" става "двигател".

_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
ME109


Joined: 26 Oct 2004
Posts: 470

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 22:22    Post subject:  

Като стана въпрос за управлението на съосните вертолети,едно доуточнение,ако лоста за управление дава еднаква стъпка на двата винта то лоста "стъпка-газ" при съосните би трябвало да е само "газ"???
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27539
Location: София

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 22:28    Post subject:  

Cool Cool Cool
Това пък защо!? Просто шаг-газ движи паралено в една посока стъпката и на двата винта.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ME109


Joined: 26 Oct 2004
Posts: 470

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 23:38    Post subject:  

Въпроса е при съосните вертолети това има ли смисъл,лоста за управление също подава еднаква стъпка и на двата винта.
Back to top
View user's profile Send private message 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Wed 24 Jan 2007, 23:43    Post subject:  

Общата стъпка на двата винта се управлява от ръчката "Шаг-газ", а с лоста и педалите се управлява цикличната стъпка и общата(отделно на двата винта).
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
RED OR DEAD


Joined: 18 May 2004
Posts: 363
Location: гр.Бургас

PostPosted: Thu 25 Jan 2007, 02:37    Post subject:  

AirTito wrote:
При Ми-28 предполагам е същото, така че по отношение на пилотажно-навигационно осигуряване не би трябвало да имат съществени различия

По рекламни материали Ми-28 е единствения вертолет в света със система, следяща релефа, подобно на изтребителите. С нея вертолетът автоматично може да лети на пределно малки височини, "облизвайки" релефа.

_________________
Click to see if image is larger

www.skynomad.com/bourgas
www.skynomad.com/bourgas/maks-2005
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website Yahoo Messenger 
AirTito


Joined: 12 Mar 2005
Posts: 172
Location: HyperLobby

PostPosted: Thu 25 Jan 2007, 09:11    Post subject:  

ME109 wrote:
Като стана въпрос за управлението на съосните вертолети,едно доуточнение,ако лоста за управление дава еднаква стъпка на двата винта то лоста "стъпка-газ" при съосните би трябвало да е само "газ"???


Всъщност при съосните ръчката е само "стъпка", няма въртяша се ръкохватка("корекция"). С нея се командват двигателите и общата стъпка чрез МОДС. С централния лост се управлява цикличната стъпка(крен и тангаж) а с педалите диференциалната стъпка(обратнопропорционално изменение на общата стъпка на всеки от двата винта) пак чрез МОДС. А упралението на двигателите става с ръчки за разделно управление(РРУД), които се при запуск са в положение "Малък газ" и след прогрев се поставят в положение "Автомат", при което оборотите на винта стигат номиналните 90% и започва автоматичното им поддържане. От този момент режимът им се промена само от ръчката за общата стъпка(РОС).

_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
YASTREB


Joined: 10 Oct 2005
Posts: 24
Location: Разград

PostPosted: Thu 25 Jan 2007, 17:00    Post subject:  

За въртенето Ка-50 и не сано на него трябжа да се запознаете с един друг закон на физиката.
Това е движение на тяло по окръжност,на което му деистват центробежни сили и като фенове на авиацията трябва да сте запознати с него много добре.
И стига моля ви да се ровите в проблема дали оръдието на Ми-28 или Ка-50 се въртят по-бързо Twisted Evil Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Thu 25 Jan 2007, 22:12    Post subject:  

YASTREB я ни просвети Very Happy защото освен центробежна има и центростремителна сила Wink май нещо не си доразбрал от написаното
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
NEO


Joined: 12 Jun 2006
Posts: 2121
Location: Велинград

PostPosted: Thu 25 Jan 2007, 22:29    Post subject:  

Shocked Ястреб?! Това е малко грубичко...На мен (и не само)темата ми е адски интересна,а освен това тук пишат и хора които са много *светнати* по темата(като Еър Тито например..и не само той)За такива като мен,а аз не съм инженер,това е много интересно.Ако тази тема и тези които пишем тук те дразним,просто не чети Smile Smile .Поздрави Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7772
Location: София

PostPosted: Sun 28 Jan 2007, 23:42    Post subject:  

Quote:
Малко оф-топик, но искам да споделя с какво нетърпение очаквам новия адд-он Black Shark на Лок-Он, който най-после ще ми "даде" моделиран до безобразие Ка-50


AirTito, малък поздрав за теб:

http://www.youtube.com/watch?v=JnpgsudqUcA
Back to top
View user's profile Send private message 
AirTito


Joined: 12 Mar 2005
Posts: 172
Location: HyperLobby

PostPosted: Mon 29 Jan 2007, 11:16    Post subject:  

Мерси за поздрава, гледал съм го филмчето. Обаче онова дето си го поствал при симулаторите направо ме разби, голям майтап падна!:Very HappyVery HappyVery Happy
_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 17 of 19 [275 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0995s ][ Queries: 14 (0.0117s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker