Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Лазер върху джип срещу дроновете · Чехия купува израелски радари, за да замени остарелите руски · Вашингтон поднови преговорите с талибаните · Норвегия получи първите южнокорейски 155-mm самоходни гаубици K9 · САЩ и Иран размениха затворници · Русия покани Ердоган на честването на Деня на победата ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 07 Дек 2019, 16:03
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Сравнение между Ми-28 и Ка-50/52
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 17 от 19 [275 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Следваща

Кой боен вертолет е по-модерен и боеспособен: Ка-50/52 или Ми-28?
Ка-50/52
62%
 62%  [ 39 ]
Ми-28
30%
 30%  [ 19 ]
Последните варианти на Ми-24
6%
 6%  [ 4 ]
Общо гласове : 62

Автор Съобщение
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 14:52    Заглавие:  

AirTito , мерси, точно такъв отговор имах предвид за да не се стига до страниците пустословия дето ги изписахме, веднага си разбрал какво имам предвид. Може и терминологията да не ми е точна - не съм инжинер но относно предавателното число на редуктора имам следния въпрос към теб... при такива маневри не би ли следвало то да се преизчисли защото усилието вместо от хеликоптера към винта се предава обратно - от въртящия се винт усилието се предава към неподвижния корпус на машината - както при две зъбчати колела с различен диаметър ако е задвижващо малкото се предава повече мощност и оттам по-малко скорост а ако е задвижващо голямото се предава повече скорост и по-малко мощност?
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AirTito


Регистриран на: 12 Мар 2005
Мнения: 172
Местожителство: HyperLobby

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 15:32    Заглавие:  

Не, редукторът предава мощност само в една посока- от двигателите към винтовете и агрегатите. Другата му роля да предава аеродинамичните сили и моменти на винтовете към тялото е дело на силовия му корпус и най-вече подредукторната рама. Трябва да спомена, че при съосните машини той е изключително натоварен агрегат и общо взето ахилесова пета. Редуктора на Ка-32 има два пъти по-малък ресурс от на Ми-8МТВ.
_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
ICQ Номер 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 15:54    Заглавие:  

Като стана дума за редуктори ти беше споменал че редуктора на Ми-28 е слаб а на мен покрай всичките тия материали дето ги четох напоследък ми беше попаднал и един в който се споменава че има нов редуктор за серийните машини обаче без подробности.
А за въртенето доста разбираемо беше твоето обяснение, това което мен ме смущаваше в случая е че носещия винт се "оттласква" от въздуха и това съпротивление поражда завъртането, ако правилно съм схванал теорията на полета на въртолета. Обаче самия въздух е "гъвкава" среда и не може да осигури такова "зацепване" и предаване на усилието каквото може да осигури една механична зъбчата предавка. Това ми беше въпроса, може би по скоро за КПД-то. Надявам се че съм се изразил достатъчно ясно за да разбереш какво имам предвид.
А за маневрите - аз съм снимал на няколко пъти от Ка-26 и останах доста впечатлен от маневреността му в хоризонталната плоскост въпреки че сравнявайки го с BO-105 на Еърбан където също съм се качвал не забелязах голяма разлика... но там и стила на пилота беше друг Wink

_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AirTito


Регистриран на: 12 Мар 2005
Мнения: 172
Местожителство: HyperLobby

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 16:21    Заглавие:  

Относно редуктора на Ми-28 информацията, която получих от "кухнята" се отнасяше за момента на поставяне на ВК-2500. Предполагам, че вече има решение на проблема или в процеса на серийното производство ще ги решават. Но въпросният редуктор(даже не съм и срещал номенклатурния му номер) си е самостоятелна разработка на Мил и никъде не ми е попадало нищо за него.

Han Solo написа:
А за въртенето доста разбираемо беше твоето обяснение, това което мен ме смущаваше в случая е че носещия винт се "оттласква" от въздуха и това съпротивление поражда завъртането, ако правилно съм схванал теорията на полета на въртолета.


Правилно си схваналWink За въртенето на винта се прилага въртящ момент, а въздуха "реагира" на това с момент със съшата големина и обратен знак. По-интересно става при авторотация. Тогава реактивният момент си сменя знака, тъй като насрещният поток от "спирачка" става "двигател".

_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
ICQ Номер 
ME109


Регистриран на: 26 Окт 2004
Мнения: 470

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 22:22    Заглавие:  

Като стана въпрос за управлението на съосните вертолети,едно доуточнение,ако лоста за управление дава еднаква стъпка на двата винта то лоста "стъпка-газ" при съосните би трябвало да е само "газ"???
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27534
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 22:28    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Това пък защо!? Просто шаг-газ движи паралено в една посока стъпката и на двата винта.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ME109


Регистриран на: 26 Окт 2004
Мнения: 470

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 23:38    Заглавие:  

Въпроса е при съосните вертолети това има ли смисъл,лоста за управление също подава еднаква стъпка и на двата винта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 23:43    Заглавие:  

Общата стъпка на двата винта се управлява от ръчката "Шаг-газ", а с лоста и педалите се управлява цикличната стъпка и общата(отделно на двата винта).
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
RED OR DEAD


Регистриран на: 18 Май 2004
Мнения: 363
Местожителство: гр.Бургас

МнениеПуснато на: Чет 25 Яну 2007, 02:37    Заглавие:  

AirTito написа:
При Ми-28 предполагам е същото, така че по отношение на пилотажно-навигационно осигуряване не би трябвало да имат съществени различия

По рекламни материали Ми-28 е единствения вертолет в света със система, следяща релефа, подобно на изтребителите. С нея вертолетът автоматично може да лети на пределно малки височини, "облизвайки" релефа.

_________________
Click to see if image is larger

www.skynomad.com/bourgas
www.skynomad.com/bourgas/maks-2005
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Yahoo Messenger 
AirTito


Регистриран на: 12 Мар 2005
Мнения: 172
Местожителство: HyperLobby

МнениеПуснато на: Чет 25 Яну 2007, 09:11    Заглавие:  

ME109 написа:
Като стана въпрос за управлението на съосните вертолети,едно доуточнение,ако лоста за управление дава еднаква стъпка на двата винта то лоста "стъпка-газ" при съосните би трябвало да е само "газ"???


Всъщност при съосните ръчката е само "стъпка", няма въртяша се ръкохватка("корекция"). С нея се командват двигателите и общата стъпка чрез МОДС. С централния лост се управлява цикличната стъпка(крен и тангаж) а с педалите диференциалната стъпка(обратнопропорционално изменение на общата стъпка на всеки от двата винта) пак чрез МОДС. А упралението на двигателите става с ръчки за разделно управление(РРУД), които се при запуск са в положение "Малък газ" и след прогрев се поставят в положение "Автомат", при което оборотите на винта стигат номиналните 90% и започва автоматичното им поддържане. От този момент режимът им се промена само от ръчката за общата стъпка(РОС).

_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
ICQ Номер 
YASTREB


Регистриран на: 10 Окт 2005
Мнения: 24
Местожителство: Разград

МнениеПуснато на: Чет 25 Яну 2007, 17:00    Заглавие:  

За въртенето Ка-50 и не сано на него трябжа да се запознаете с един друг закон на физиката.
Това е движение на тяло по окръжност,на което му деистват центробежни сили и като фенове на авиацията трябва да сте запознати с него много добре.
И стига моля ви да се ровите в проблема дали оръдието на Ми-28 или Ка-50 се въртят по-бързо Twisted Evil Evil or Very Mad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Han Solo
[Moderator]

Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3207
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 25 Яну 2007, 22:12    Заглавие:  

YASTREB я ни просвети Very Happy защото освен центробежна има и центростремителна сила Wink май нещо не си доразбрал от написаното
_________________
May the Force be with You
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NEO


Регистриран на: 12 Юни 2006
Мнения: 2121
Местожителство: Велинград

МнениеПуснато на: Чет 25 Яну 2007, 22:29    Заглавие:  

Shocked Ястреб?! Това е малко грубичко...На мен (и не само)темата ми е адски интересна,а освен това тук пишат и хора които са много *светнати* по темата(като Еър Тито например..и не само той)За такива като мен,а аз не съм инженер,това е много интересно.Ако тази тема и тези които пишем тук те дразним,просто не чети Smile Smile .Поздрави Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7721
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 28 Яну 2007, 23:42    Заглавие:  

Цитат:
Малко оф-топик, но искам да споделя с какво нетърпение очаквам новия адд-он Black Shark на Лок-Он, който най-после ще ми "даде" моделиран до безобразие Ка-50


AirTito, малък поздрав за теб:

http://www.youtube.com/watch?v=JnpgsudqUcA
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AirTito


Регистриран на: 12 Мар 2005
Мнения: 172
Местожителство: HyperLobby

МнениеПуснато на: Пон 29 Яну 2007, 11:16    Заглавие:  

Мерси за поздрава, гледал съм го филмчето. Обаче онова дето си го поствал при симулаторите направо ме разби, голям майтап падна!:Very HappyVery HappyVery Happy
_________________
Eagle Dynamics Beta Team
=RvE=

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение MSN Messenger 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 17 от 19 [275 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 15, 16, 17, 18, 19 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0734s ][ Queries: 14 (0.0079s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker