Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Нетаняху: Връзките със САЩ никога не са били толкова силни! Тръмп ще приеме Нетаняху в Белия дом · Усещането за щастие в България е като в Камерун и Гана · Каракачанов с горещ коментар за договорката между ГЕРБ и СДС за евровота · Полицейски робот открил трупа на убиеца на Камелия · Украйна с нови санкции срещу Русия · Прокуратурата обеща още акции срещу кметове ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 20 Мар 2019, 22:04
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Щръклево (11 АТБ)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
ibrev

Регистриран на: 09 Сеп 2006
Мнения: 164
Местожителство: kazanlak

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 16:30    Заглавие:  Авиобаза Щръклево (11 АТБ)
Описание на темата: История и снимки
 

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


11-а учебна авиобаза (уаб)- Щръклево

Създадена е през 1994 г. на асновата на 1-ви учебен авиополк (уап) и осигуряващите го тилови и свързочни поделения от състава на ВВВУ “Г.Бенковски”-Долна Митрополия.
1-ви учебен авополк е сформиран през октомври 1967 г. на летище Долна Митрополия на базата на личен състав и авиационна техника от 2-ри учебно-боен полк. В структората на полка са включени три авиоескадрили, въоръжени със самолет L-29. Месец по-късно щабът, 1-ва и 2-ра ескадрили се пребазират на летище Щръклево край Русе. Наземният ешелон се пребазира на 27 11 1967 г., а летателниат на 03 12 1967 г. ,първият летателен ден на новото летище е изпълнен само два дни по късно- на о5 12 1967 г. Летателният и техническият състав проявяват истински героизъм на старта. Липсват стационарни командни пунктове (СКП). Столовете са в палатки. Техническият състав е настанен в три ремаркета, а от февруари следващата година се изнася на палатки. И все пак порети има- с пълна мобилизация на силите. С помоща на командването на ПВО и ВВС и държавното ръководство в Русе започва битовото устройване на състава в авиогарнизона. Налага се всичко да започва за първи път и от основи. Едновременно с това започва строителство на жилищни блокове в града за нуждите на поделението.
През 1969 г. към авиополка се сформира още една учебна ескадрила- 4-та, базирана на летище Долна Митрополия. През 1971 г. 3-та и 4-та излизат от състава на полка.
От създаването си до 1991 г. авиополкът е въоръжен със самолети L-29. През февруари 1991 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с 16 учебно-бойни самолети L-39ZA, пребазирани от летище Каменец.
След две години, през есента на 1993 г., самолетите отново са сдадени на авиополка в Каменец и 1-ва ескадрила приема пак учебните L-29.
През 1994 г. 1-ви учебен авиополк преминава на базова структура като 11-та учебна авиобаза към състава на ВВВУ”Г. Бенковски.”
От есента на 1998 г. авиобазата прекрати активното си съществуване. Създават се 11-а авиотехническа база (утб) и Учебен център за новобранци.
От есента на 1999 г. 11-а утб е преподчинена на корпус ТА- Пловдив, но от юни същата година окончателно е закрита.
Click to see if image is larger

АДМИН


11 атб – ЩРЪКЛЕВО


Със Заповед № 002185/1967 г. на Министъра на Народното събрание на НРБ е сформиран 1-ви Учебен авиационен полк на 13.10.1967 година на летище Д.МИТРОПОЛИЯ, върху основата на личен състав и авиационна техника от 2-ри уебно-боен авиационен полк. В системата на полка са включени три учебни виоескадрили. Един месец след създаването на полка щаба и 1 и 2 ескадрили се пребазират на летище ЩРЪКЛЕВО окр. РУСЕНСКИ. Земният екипаж се пребазира на 27.11.1967 г. а летателния на 03.12.1967 година. Първият летателен ден на летище ЩРЪКЛЕВО е изпълнен на 05.17.1967 година. През 1969 година към полка се създава 4-та учебна авиоескадрила базирана на летище ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ. През 1971 г. – 3-та и 4-та авиоескадрили излизат от състава на полка. На тяхна основа се създава 3-ти учебен авиационен полк, базиран в ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ. С Министерска заповед от 1978 година на полка е присвоен военно пощенски номер 28700.
Численият мирновременен състав на полка се състои от 145 офицери, 70 сержанти и 28 войника.
Въоръжен е с 36 самолета Л-29.
На 15.02.1991 година 1-ва авиационна ескадрила е превъоръжена с 16 броя самолети Л-39. Същите са пребазирани в поделение 24870 – КАМЕНЕЦ на 01.09.1993 година, а 1-ва авиационна ескадрила е превъоръжена със самолети Л-29. От 12.09.1994 година 1-ви учебен авиационен полк е реорганизиран в 11 учебна авиационна база и са сформирани 6 ескадрил: 1 и 2 – Учебни авиационни ескадрили; 3 – Ескадрила за оперативна подготовка на авиационната техника; 4 – Ескадрила за периодично обслужване и войскови ремонт; 5 – Ескадрила за летищно-техническо и битово обслужване и 6 – Ескадрила за свързочно и радиотехническо обслужване.
От 01.09.1998 година 11 УАБ е реорганизирана и на нейна основа са създадени 11 Авиационна техническа база и Учебен център за подготовка на новобранци (УЦПН) към 11 АТБ.
Командири на базата са:
1. Полковник Николай Кирилов Иванов – от 1967 до 1971 година.
2. Подполковник Благой Атанасов Щилянов – от 1974 до 1977 година.
3. Подполковник Ангел Петров Милев – от 1977 до 1980 година.
4. Майор Стефан Йовков Димитров – от 1980 до 1984 година.
5. Подполковник Иван Колев Иванов – от 1984 до 1988 година;
6. Подполковник Стоил Методиев Духалов – от 1988 до 1990 година.
7. Подполковник Петко Петров Ковачев – от 1990 до 1998 година.
8. Подполковник Пламен Стоянов Рангелов – от 1998 –

Командир на УЦПН – полковник Владисла Любенов Савев – 1998 година.

_________________
Л-39
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Foxy

Регистриран на: 25 Апр 2004
Мнения: 417
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 16:36    Заглавие: Re: Авиобаза Щраклево  

"ъ" на фонети4ната се намира на същия бутон на който е "Y", ........ а и още нещо - добре си живяхме във форума докато имаше забрана да пе4аташ тук - знаеш ли ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
TIG


Регистриран на: 31 Мар 2004
Мнения: 456
Местожителство: София България

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 16:43    Заглавие:  

Ми то той нищо не е написал реално :)
_________________
Който не иска да направи нещо намира причини, а който иска - начини!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 16:50    Заглавие:  

Момчето просто отваря темата,не му се карайте.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
JeLo`


Регистриран на: 24 Май 2005
Мнения: 504
Местожителство: някъде на изток

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 16:57    Заглавие:  

Добре де,като я има вече темата,да вземем да пишем по нея. Wink

Много интересно място.Аз отдавна водя разузнаване там.Даже един път влязох покрай "близката" и излязох на рульожка.Минах покрай укритията,и си представих как в миналото е имало самолети там...ееех...Но тогава едва ли е можело така спокойно да се мотаеш там.Както и да е.Дано наистина успеят да го съживят това летище.Все пак има инфраструктура изградена,и е жалко да се разпилява така безотговорно.

Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ibrev

Регистриран на: 09 Сеп 2006
Мнения: 164
Местожителство: kazanlak

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 18:38    Заглавие:  

Еи .......... никога сам нямял забрана да пиша в форума.
_________________
Л-39
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 18:58    Заглавие:  

JeLo` написа:
Дано наистина успеят да го съживят това летище.Все пак има инфраструктура изградена,и е жалко да се разпилява така безотговорно. Поздрави

Как така да го съживят? Има ли конкретни планове?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 19:15    Заглавие:  

Колкото са съживени останалите авиобази.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ibrev

Регистриран на: 09 Сеп 2006
Мнения: 164
Местожителство: kazanlak

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 19:33    Заглавие:  

Преди време четох в вестник бг.армия,че швеицарска фирма ще го купе.
_________________
Л-39
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 19:55    Заглавие:  

ibrev написа:
Преди време четох в вестник бг.армия,че швеицарска фирма ще го купе.

Да, а аз че египетската цивилизация е продукт на извънземни. БГАрмия могат много неща да пишат, ама какво ще правят швейцарци със Щръклево? Фирмено летище за изпитания ли? Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 10 Ное 2006, 21:53    Заглавие:  

Идеята на швейцарската фирма е с общната на Щръклево е да правят съвместен бизнес - транспортни полети, основно карго, причие, ама от такъв заспал икономически рай - вероятността да направиш от това добър бизнес е като да получиш от умрял писмо. Тоест няма да има достатъчно трафик - икономически логика няма да инвестираш и развиваш, ама за машинации поле бол има.
Иначе от историческа гледна точка - Щръклево е интересно учебно летище и предполагам, че доста може да се каже и изпише!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fallschirmjaeger


Регистриран на: 21 Сеп 2006
Мнения: 2169
Местожителство: Градът на трите лъва

МнениеПуснато на: Съб 11 Ное 2006, 10:02    Заглавие:  

Сашо написа:
Идеята на швейцарската фирма е с общната на Щръклево е да правят съвместен бизнес - транспортни полети, основно карго, причие, ама от такъв заспал икономически рай - вероятността да направиш от това добър бизнес е като да получиш от умрял писмо. Тоест няма да има достатъчно трафик - икономически логика няма да инвестираш и развиваш, ама за машинации поле бол има.
Иначе от историческа гледна точка - Щръклево е интересно учебно летище и предполагам, че доста може да се каже и изпише!

Що пък, може и да има резон като знаем там какви са пътищата. А пък конкретно за авиобазата аз поне единствената причина тя да се закрие която съм чувал да се споменава е, че била близо до границата?!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ibrev

Регистриран на: 09 Сеп 2006
Мнения: 164
Местожителство: kazanlak

МнениеПуснато на: Съб 11 Ное 2006, 10:51    Заглавие:  

ЧЕ КВО КАТО Е ДО ГРАНИЦАТА,СИГУРНО АКО МАМАЛИГАРИТЕ НИ БЯХА НАПАДНАЛИ ПЪРВО ДЕЛФИНЧЕТАТА ЩЯХА ДА ОТРЕАГИРАТ Smile
_________________
Л-39
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Съб 11 Ное 2006, 10:56    Заглавие:  

ibrev написа:
ЧЕ КВО КАТО Е ДО ГРАНИЦАТА,СИГУРНО АКО МАМАЛИГАРИТЕ НИ БЯХА НАПАДНАЛИ ПЪРВО ДЕЛФИНЧЕТАТА ЩЯХА ДА ОТРЕАГИРАТ Smile

Айде стига глупости!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
T-72
[Admin]


Регистриран на: 16 Яну 2004
Мнения: 10067
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Съб 11 Ное 2006, 12:05    Заглавие:  

Бе барем напиши заглавието без правописни грешки!
"летище Щръклево" а не "Щраклево"

_________________
Кръвта вода не става!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [53 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0637s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker