Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Великобритания настоява Русия да сътрудничи на делото за MH17 · Борис Джонсън води и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей · Индонезия строи нова столица · Борисов ще участва в заседанието на Европейския съвет · 100 000 са жертвите на войната в Йемен · Задържаха мъж за злоупотреба с дарения ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 20 Jun 2019, 07:47
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Щръклево (11 АТБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Author Message
ibrev

Joined: 09 Sep 2006
Posts: 164
Location: kazanlak

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 16:30    Post subject:  Авиобаза Щръклево (11 АТБ)
Subject description: История и снимки
 

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger


11-а учебна авиобаза (уаб)- Щръклево

Създадена е през 1994 г. на асновата на 1-ви учебен авиополк (уап) и осигуряващите го тилови и свързочни поделения от състава на ВВВУ “Г.Бенковски”-Долна Митрополия.
1-ви учебен авополк е сформиран през октомври 1967 г. на летище Долна Митрополия на базата на личен състав и авиационна техника от 2-ри учебно-боен полк. В структората на полка са включени три авиоескадрили, въоръжени със самолет L-29. Месец по-късно щабът, 1-ва и 2-ра ескадрили се пребазират на летище Щръклево край Русе. Наземният ешелон се пребазира на 27 11 1967 г., а летателниат на 03 12 1967 г. ,първият летателен ден на новото летище е изпълнен само два дни по късно- на о5 12 1967 г. Летателният и техническият състав проявяват истински героизъм на старта. Липсват стационарни командни пунктове (СКП). Столовете са в палатки. Техническият състав е настанен в три ремаркета, а от февруари следващата година се изнася на палатки. И все пак порети има- с пълна мобилизация на силите. С помоща на командването на ПВО и ВВС и държавното ръководство в Русе започва битовото устройване на състава в авиогарнизона. Налага се всичко да започва за първи път и от основи. Едновременно с това започва строителство на жилищни блокове в града за нуждите на поделението.
През 1969 г. към авиополка се сформира още една учебна ескадрила- 4-та, базирана на летище Долна Митрополия. През 1971 г. 3-та и 4-та излизат от състава на полка.
От създаването си до 1991 г. авиополкът е въоръжен със самолети L-29. През февруари 1991 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с 16 учебно-бойни самолети L-39ZA, пребазирани от летище Каменец.
След две години, през есента на 1993 г., самолетите отново са сдадени на авиополка в Каменец и 1-ва ескадрила приема пак учебните L-29.
През 1994 г. 1-ви учебен авиополк преминава на базова структура като 11-та учебна авиобаза към състава на ВВВУ”Г. Бенковски.”
От есента на 1998 г. авиобазата прекрати активното си съществуване. Създават се 11-а авиотехническа база (утб) и Учебен център за новобранци.
От есента на 1999 г. 11-а утб е преподчинена на корпус ТА- Пловдив, но от юни същата година окончателно е закрита.
Click to see if image is larger

АДМИН


11 атб – ЩРЪКЛЕВО


Със Заповед № 002185/1967 г. на Министъра на Народното събрание на НРБ е сформиран 1-ви Учебен авиационен полк на 13.10.1967 година на летище Д.МИТРОПОЛИЯ, върху основата на личен състав и авиационна техника от 2-ри уебно-боен авиационен полк. В системата на полка са включени три учебни виоескадрили. Един месец след създаването на полка щаба и 1 и 2 ескадрили се пребазират на летище ЩРЪКЛЕВО окр. РУСЕНСКИ. Земният екипаж се пребазира на 27.11.1967 г. а летателния на 03.12.1967 година. Първият летателен ден на летище ЩРЪКЛЕВО е изпълнен на 05.17.1967 година. През 1969 година към полка се създава 4-та учебна авиоескадрила базирана на летище ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ. През 1971 г. – 3-та и 4-та авиоескадрили излизат от състава на полка. На тяхна основа се създава 3-ти учебен авиационен полк, базиран в ДОЛНА МИТРОПОЛИЯ. С Министерска заповед от 1978 година на полка е присвоен военно пощенски номер 28700.
Численият мирновременен състав на полка се състои от 145 офицери, 70 сержанти и 28 войника.
Въоръжен е с 36 самолета Л-29.
На 15.02.1991 година 1-ва авиационна ескадрила е превъоръжена с 16 броя самолети Л-39. Същите са пребазирани в поделение 24870 – КАМЕНЕЦ на 01.09.1993 година, а 1-ва авиационна ескадрила е превъоръжена със самолети Л-29. От 12.09.1994 година 1-ви учебен авиационен полк е реорганизиран в 11 учебна авиационна база и са сформирани 6 ескадрил: 1 и 2 – Учебни авиационни ескадрили; 3 – Ескадрила за оперативна подготовка на авиационната техника; 4 – Ескадрила за периодично обслужване и войскови ремонт; 5 – Ескадрила за летищно-техническо и битово обслужване и 6 – Ескадрила за свързочно и радиотехническо обслужване.
От 01.09.1998 година 11 УАБ е реорганизирана и на нейна основа са създадени 11 Авиационна техническа база и Учебен център за подготовка на новобранци (УЦПН) към 11 АТБ.
Командири на базата са:
1. Полковник Николай Кирилов Иванов – от 1967 до 1971 година.
2. Подполковник Благой Атанасов Щилянов – от 1974 до 1977 година.
3. Подполковник Ангел Петров Милев – от 1977 до 1980 година.
4. Майор Стефан Йовков Димитров – от 1980 до 1984 година.
5. Подполковник Иван Колев Иванов – от 1984 до 1988 година;
6. Подполковник Стоил Методиев Духалов – от 1988 до 1990 година.
7. Подполковник Петко Петров Ковачев – от 1990 до 1998 година.
8. Подполковник Пламен Стоянов Рангелов – от 1998 –

Командир на УЦПН – полковник Владисла Любенов Савев – 1998 година.

_________________
Л-39
Back to top
View user's profile Send private message 
Foxy

Joined: 25 Apr 2004
Posts: 417
Location: Пловдив

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 16:36    Post subject: Re: Авиобаза Щраклево  

"ъ" на фонети4ната се намира на същия бутон на който е "Y", ........ а и още нещо - добре си живяхме във форума докато имаше забрана да пе4аташ тук - знаеш ли ?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
TIG


Joined: 31 Mar 2004
Posts: 456
Location: София България

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 16:43    Post subject:  

Ми то той нищо не е написал реално :)
_________________
Който не иска да направи нещо намира причини, а който иска - начини!
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 16:50    Post subject:  

Момчето просто отваря темата,не му се карайте.
Back to top
View user's profile Send private message 
JeLo`


Joined: 24 May 2005
Posts: 504
Location: някъде на изток

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 16:57    Post subject:  

Добре де,като я има вече темата,да вземем да пишем по нея. Wink

Много интересно място.Аз отдавна водя разузнаване там.Даже един път влязох покрай "близката" и излязох на рульожка.Минах покрай укритията,и си представих как в миналото е имало самолети там...ееех...Но тогава едва ли е можело така спокойно да се мотаеш там.Както и да е.Дано наистина успеят да го съживят това летище.Все пак има инфраструктура изградена,и е жалко да се разпилява така безотговорно.

Поздрави
Back to top
View user's profile Send private message 
ibrev

Joined: 09 Sep 2006
Posts: 164
Location: kazanlak

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 18:38    Post subject:  

Еи .......... никога сам нямял забрана да пиша в форума.
_________________
Л-39
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 18:58    Post subject:  

JeLo` wrote:
Дано наистина успеят да го съживят това летище.Все пак има инфраструктура изградена,и е жалко да се разпилява така безотговорно. Поздрави

Как така да го съживят? Има ли конкретни планове?
Back to top
View user's profile Send private message 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 19:15    Post subject:  

Колкото са съживени останалите авиобази.
Back to top
View user's profile Send private message 
ibrev

Joined: 09 Sep 2006
Posts: 164
Location: kazanlak

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 19:33    Post subject:  

Преди време четох в вестник бг.армия,че швеицарска фирма ще го купе.
_________________
Л-39
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 19:55    Post subject:  

ibrev wrote:
Преди време четох в вестник бг.армия,че швеицарска фирма ще го купе.

Да, а аз че египетската цивилизация е продукт на извънземни. БГАрмия могат много неща да пишат, ама какво ще правят швейцарци със Щръклево? Фирмено летище за изпитания ли? Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 10 Nov 2006, 21:53    Post subject:  

Идеята на швейцарската фирма е с общната на Щръклево е да правят съвместен бизнес - транспортни полети, основно карго, причие, ама от такъв заспал икономически рай - вероятността да направиш от това добър бизнес е като да получиш от умрял писмо. Тоест няма да има достатъчно трафик - икономически логика няма да инвестираш и развиваш, ама за машинации поле бол има.
Иначе от историческа гледна точка - Щръклево е интересно учебно летище и предполагам, че доста може да се каже и изпише!
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 10:02    Post subject:  

Сашо wrote:
Идеята на швейцарската фирма е с общната на Щръклево е да правят съвместен бизнес - транспортни полети, основно карго, причие, ама от такъв заспал икономически рай - вероятността да направиш от това добър бизнес е като да получиш от умрял писмо. Тоест няма да има достатъчно трафик - икономически логика няма да инвестираш и развиваш, ама за машинации поле бол има.
Иначе от историческа гледна точка - Щръклево е интересно учебно летище и предполагам, че доста може да се каже и изпише!

Що пък, може и да има резон като знаем там какви са пътищата. А пък конкретно за авиобазата аз поне единствената причина тя да се закрие която съм чувал да се споменава е, че била близо до границата?!
Back to top
View user's profile Send private message 
ibrev

Joined: 09 Sep 2006
Posts: 164
Location: kazanlak

PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 10:51    Post subject:  

ЧЕ КВО КАТО Е ДО ГРАНИЦАТА,СИГУРНО АКО МАМАЛИГАРИТЕ НИ БЯХА НАПАДНАЛИ ПЪРВО ДЕЛФИНЧЕТАТА ЩЯХА ДА ОТРЕАГИРАТ Smile
_________________
Л-39
Back to top
View user's profile Send private message 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 10:56    Post subject:  

ibrev wrote:
ЧЕ КВО КАТО Е ДО ГРАНИЦАТА,СИГУРНО АКО МАМАЛИГАРИТЕ НИ БЯХА НАПАДНАЛИ ПЪРВО ДЕЛФИНЧЕТАТА ЩЯХА ДА ОТРЕАГИРАТ Smile

Айде стига глупости!
Back to top
View user's profile Send private message 
T-72
[Admin]


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 10067
Location: Burgas

PostPosted: Sat 11 Nov 2006, 12:05    Post subject:  

Бе барем напиши заглавието без правописни грешки!
"летище Щръклево" а не "Щраклево"

_________________
Кръвта вода не става!!!
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 4 [53 Posts]   Goto page: 1, 2, 3, 4 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1070s ][ Queries: 12 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker