Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 28 Фев 2020, 22:21
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Корабокрушения
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 40 [594 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 38, 39, 40 Следваща
Автор Съобщение
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Чет 15 Ное 2007, 13:22    Заглавие:  

Явно повече живи няма да намерят.Бог да ги прости загиналите моряци от "Нахичеван"и"Haj Ismail".............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 16 Ное 2007, 16:09    Заглавие:  

Мир...
_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 16 Ное 2007, 16:48    Заглавие:  

Спасатель "Сапфир" спешит на помощь
Честь и хвала спасателям, вышедшим несмотря на жуткий ураган спасать людей с затонувшего около Севастополя судна.
11 ноября 2007 года, Севастопольская бухта

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 26 Ное 2007, 15:02    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Цитат:
In this photo released by Chile's Navy, the Liberian-flagged Explorer cruise ship is seen sinking after it hit an object in Antarctic waters, Friday, Nov. 23, 2007, some 880 kilometers southeast of Ushuaia, the southernmost Argentine city. (AP/Chile's Navy)

Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 27 Ное 2007, 17:01    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Цитат:
Four men stand on the remains of their submerged vessel waiting for assistance from a small boat assigned to the Navy’s High Speed Vessel Swift (HSV 2).

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 27 Ное 2007, 17:05    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Limones


Регистриран на: 09 Мар 2006
Мнения: 19

МнениеПуснато на: Вто 27 Ное 2007, 18:54    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
If flying is your religion...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 28 Ное 2007, 14:52    Заглавие:  

Останките на Santa Leonor в Магелановия проток
Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Сря 28 Ное 2007, 21:27    Заглавие:  

Гибель балкера вблизи Тайваня
Wednesday, November 28, 2007 - 10:23.



К северу от Тайваня затонул балкер Mezzanine (валовая 16077, постройки 1975, флаг Панама, оператор сингапурская INDOSUCCESS), попав в крыло тайфуна Митаг. С балкера подали сигнал бедствия, 2 вертолета и суда в районе нашли и спасли одного члена экипажа, 26 пока считаются пропавшими без вести, однако скорее всего, учитывая погоду в районе, они погибли. По имеющимся сведениям, все члены экипажа – индонезийцы.


Балкер построен в 1975 году в Японии, предыдущие имена: Presidente Allende,Itabo,Prospathia,Alaska.Makmur Perkasa,Sumber Mulyo 11.



В Персидском заливе горит и тонет сухогруз
Wednesday, November 28, 2007 - 02:53.



Иранские спасатели благополучно эвакуировали экипаж сухогруза Absosal (не то имя неправильное, не то это костер местный неучтенный – в базах данных нет), 14 человек. На судне, груженом бумагой и компьютерными составляющими, начался пожар, судно находилось вблизи Бушера, Персидский залив. Координировал спасательную операцию MRCC Ирана. Экипаж доставили в Бушер, судно догорает и медленно тонет.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Пон 03 Дек 2007, 15:15    Заглавие:  

На 02 дек.вечерта австралийския балкер"Endeavour River"(валова 50144,постройка 1983, оператор австралийската "ASP Ship Managment
PTY LTD") здраво заседна в бухтата на Гладстон,Кливленд,Австралия
при това блъскайки буй и получил пробойна над водолинията.Грунда е глина.Дълбочината на мястото на засядане е 6.8м+прилив,газене на балкера-12.2м.Балкера следвал към кея.Опасност от разлив на бункер-няма,балкера работи на въглища!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 04 Дек 2007, 17:05    Заглавие:  

Какви са изводите и последствията от Керченския нефтен разлив?
От: Ани Георгиева
any@start.bg
22.11.2007 08:43

По данни на Министерството на извънредните ситуации на Русия 15 хиляди тона петролни продукти вече са събрани в района на Керченския пролив. 42 км от замърсената брегова ивица е проучена, почистена е 38-километровата крайбрежна площ.

Припомняме, че проблемът започна от района на Азовско и Черно море, където на 11-ти ноември потънаха 5 кораба, 2 танкера бяха повредени, а 6 плавателни съда заседнаха в плитчини. Вследствие на това, освен човешките жертви, в морето попаднаха тонове мазут и сяра.

Каква е опасността нефтеният разлив в Керченския пролив да достигне и повлияе отрицателно на българското Черноморско крайбрежие въпреки усилията замърсяването с мазут да бъде локализирано и отстранено още край бреговете на Русия и Украйна, се питат всички, които могат да бъдат засегнати от екокатастрофата. Морските експерти са категорични, че за възстановяването на екосистемата в района ще са нужни поне 10 години, а ние може да се наложи да избягваме консумацията на черноморска риба и рибни продукти години наред.

Екологичният проблем около Керч се разраства, а лошото време не позволява да се проведат необходимите спасителни операции. Макар и разредено, нефтеното петно ще достигне бреговете на страната ни. Еколозите обясняват мрачната си прогноза със специфичността на Черно море – то е от затворен тип, а циркулацията му е в обратна на часовниковата стрелка. Това означава, че всеки нефтен инцидент във водите на Русия, Украйна и Румъния застрашава и нашето крайбрежие, в различна степен в зависимост от силата и посоката на вятъра и морското течение.

Ако инцидентът се беше случил на наша територия, не бихме могли да се справим без помощ от съседни държави, категоричен е Златко Кузманов – специалист по търсене и спасяване в ИА “Морска администрация” - Варна. Една от основните причини е, че българските кораби-нефтосъбирачи са малки, стари, плават при не повече от 2 бала вълнение и не излизат извън района на Варненското пристанище. Боновите ни заграждения, с които се ограничава разрастването на нефтено петно също се нуждаят от обновление, твърди инж. Андрей Марков, директор на “Гражданска защита” – Варна.

Компаниите, които притежават необходимото оборудване за борба с нефтени разливи, са няколко: OSRL, Великобритания (тя има възможност да реагира в цял свят), EARL, Сингапур (за Тихоокеанско крайбрежие), CCC, САЩ (за Карибски район), AMOSC - Австралия, MSRC - САЩ, Offshore Oil Spill Unit, Франция (за Средиземно море и Северна Африка), PAJ (Саудитска Арабия, Абу Даби, Малайзия, Сингапур, Индонезия), а английската компания ITOPF дава само консултации.

Специфичността на мазутния разлив е, че той е по-плътен и устойчив, но не е толкова токсичен. Част от него ще се изпари, обветри, утаи, ще бъде изхвърлен на брега или отнесен от морски течения. Дали и доколко вредно за човешкия организъм ще е за българското Черноморско крайбрежие Керченското ехо – по този въпрос трябва да се произнесат специалистите по “Токсикология” в РИОКОЗ (Регионалните институти по опаазване и контрол на общественото здраве).

Компенсации за щети, причинени от нефтени замърсявания, се изплащат въз основа на две международни конвенции: Международната конвенция за гражданска отговорност за щети при замърсявания с нефт – CLC, 1992 г. и Международната конвенция за компенсация при замърсяване с нефт – Fund 1992 г. Исковете се предявяват към корабособствениците, чиито кораби са причинили щетите, или към техните застрахователи. Двете конвенции се прилагат за щети от нефтено замърсяване (на устойчивите видове нефт – суров нефт, мазут, тежки дизелови горива, смазочни масла) в акваториите на териториалното море или в изключителната икономическа зона на държава, която е страна по конвенциите.

Съгласно конвенцията CLC `92 корабособственикът носи завишена отговорност за нанесени щети от изтичане или изхвърляне на устойчиви видове нефт от негов кораб. Конвенцията Fund `92 притежава фонд за изплащането на компенсации, който се образува от годишните вноски на вносителите на петрол, които оперират с количества от 150 000 тона годишно.

Всяка страна може да се възползва от правото си на компенсации за щети, причинени от нефтено замърсяване, при условие че е страна по двете конвенции.

Тъй като България не е, въпреки многогодишните усилия на ИА “Морска администрация”, ако страната ни пострада, няма да може да ползва никакви компенсации.

При възникване на проблем обаче, до часове би трябвало да се задейства Националния авариен план, който да стикова дейностите на Министерството на транспорта, “Гражданска защита”, Министерството за борба с бедствията, авариите и катастрофите и Военните части.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Вто 04 Дек 2007, 23:40    Заглавие:  

--На 02дек.в1740ч.на руския танкер"АЛЕКСАНДЪР"(корабособственик
ОАО"САФИНАТ",регистриран в порт Махачкала,товар 5146т.мазут)избухва взрив в МКО,при което загиват Гл.Механик и 3-ия Механик.
Възникналия пожар е загасен със силите екипажа.Повреди по главните и спомагателни механизми -няма,както и замръсяване на околната среда. По нареждане на корабособственика танкера застава
на котва залива Карабогаз гьол,където е извършена щателна проверка от инспекторските служби и след удовлетворителни показатели за устойчивост,здравина корпуса,изправност гл.и спом.двигатели му е разрешено да се отправи за Казахския залив (60 мили южно от Актау)където на друг танкер ще бъде прехвърлено 1500т.мазут,след което двата танкера ще продължат за Махачкала.
---На 03дек.в2150ч.на 1.5 мили от Кумкале(Дарданели)засяда сухотоварния"МARINER2"валова 3984т.постройка 1979,флаг Камбоджа,оператор сирийската"SEA ROSE MARITIME CENTER",пътуващ от Немрут бей за Измитски залив-Хереке,под баласт.В2300ч.кораба сам се снел от плитковината и застанал на котва да изчака водолазен оглед следващия ден.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Дек 2007, 16:09    Заглавие:  

Това не е точно корабокрушение, но се случва в някога най-голямата корабостроителница - тази на Харланд & Улф в Белфаст, Северна Ирландия. Самсон, единият от двата гигантски жълти корабостроителни крана, размазва някакъв малък кран, изпречил се на пътя му. Любопитното в случая е, че т.нар. "малък" кран е висок 25 метра. От корабостроителницата дълго крият за случая, но един работник, боядисващ съседния гигантски кран - Голиат, заснема случката с GSM-a си. Та както се казва, забавлявайте се.

http://www.youtube.com/watch?v=uZ43fopngSE

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 07 Дек 2007, 17:29    Заглавие:  

O, my shit! Fuck! Cool
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Съб 08 Дек 2007, 00:15    Заглавие:  

Ранното утро на 07дек.на рейда порт Taean върху стоящия на котва танкер HEBEI SPIRIT(валова 146848,постр.1993,флаг Хонконг,оператор
HOSCO-Китай)се блъска баржа с кран в резултат на което танкера получава пробойна и в морето изтичат около 15000т.нефт.Танкера идвал от Персийския залив.Получател на товара-HYUNDAI OILBANK.
Това е най-големия разлив на нефт в Корея.Наблизо е плажа Маллипо
един от трите най-хубави в Корея.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 40 [594 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 38, 39, 40 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Съвременен търговски и граждански флот
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0824s ][ Queries: 12 (0.0080s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker