|
В момента е: Чет 28 Яну 2021, 17:48 Часовете са според зоната UTC + 2 |
МиГ- 17Ф на въоръжение в България;
Модератори: Penio |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 3 [45 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Привет на всички и от мен! Искам да се обърна за помощ към всички Вас и по-специално към г-н Иван Бориславов (извинявам се на останалите). Наскоро попаднах на този сайт http://mig-17a.com/index.html. В него накратко се описва как някакъв американски бизнесмен е закупил през 1999 г един български самолет Миг- 17, който е билна редовна военна служба в Българските ВВС на летище Узунджово. Самолета е от еФ варианта, руско производство и в момента се намира в реставрационен център в САЩ. Най- вероятно ще бъде реставриран в автентичния му камуфлаж и българските опознавателни знаци на ВВС. Това е една интересна идея за изработване на стендов модел на този самолет. В тази връзка е и молбата ми за помощ. Имам няколко въпроса към компетентните по темата: 1. Тези цвето от окраската на част от самолетите МиГ- 17Ф (зелено и кафяво) автентични ли са, или са плод на едно по- късно тяхно боядисване, и дали са били боядисани в бойните части по летищата или след като са били пребазирани във въздушното училище в Долна митрополия? 2. Може ли да се определи какви точно цветове са (визирам боите, които се използват за настолните модели)? 3. Има ли налична схема на въпросната окраска или някакви по- подробни снимки на самолет с такова оцветяване, в частност въпросния МиГ- 17 Ф с червен борден № 124? 3. Стандартно ли е било въоръжението на този тип самолети в българските ВВС и след като е бил руско производство от какво се е сътояло? 4. Ако не на този самолет, могат ли да се намерят снимки на други такива самолети били базирани на летище Узунджово и от къде? Засега не се сещам какво друго да питам, но бих бил благодарен на всеки, който ми окаже помощ с информация по темата за изработката на един стойностен модел на самолета. Предварително Ви благодаря! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Линкът не се отваря! 1. Камуфлажът е бил еднотипен за МиГ-17 и МиГ-17Ф. 2. В музея в Крумово има самолети с автентичен камуфлаж. 3. http://pic.bgspotters.net/?id=6275 4. 2 х 23мм оръдия НР-23 и едно 37мм Н-37 Точно този самолет едва ли е руско производство. По-скоро е произведен в Полша Lim-5. По заводския номер може да се уточни. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
=EoH=Buster
![]() Регистриран на: 13 Юли 2005 Мнения: 56 Местожителство: България - Плевен |
Просто изтрийте точката след HTML и след това се отваря ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Penio
[Moderator] ![]() Регистриран на: 08 Яну 2004 Мнения: 341 Местожителство: Yambol |
Мисля че МиГ-17 са били оригинално неоцветени. Т.е. с цвета на алуминия. впоследствие са боядисвани. Поне всички машини в Безмер, доколкото си спомням, бяха такива. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Няма съснение, че на болшинсктвото самолети МиГ- 15- 17, а дори и на 19 и 21, като основен цвят в нашите ВВС е бил приет сребристият. Но, от спомени на техници работили на летище Узунджово ми стана известно, че от Безмер при тях са били прехвърлени определено количество МиГ- 17 Ф, които са били боядисани именно в някакъв двуцветен камуфлаж но никой не определи точно какъв. Еднотипна окраска ( по такава схема) се вижда на самолетите снимани в списание "Криле" от поредицата за Миг- 17 част 2. Там се виждат еднотипно боядисани както Миг- 17, така и 15- ки, дори и спарки. За този вид оцветяване ми бе въпроса, дали може някой да ми отговори, къде е било правено- дали още в поделенията или вече при прехвърлянето им в ВНВВУ "Георги Бенковски". Относно модификацията на въпросния самолет, поне за мен спор няма, по отразения в сайта фабричен номер е било установено, че той е бил произведен в авиозавода в Горки, т.е. един от около 100- те самолета предадени на българските ВВС през периода 160- 65 г. Благодаря на King_Rat за снимката. Специално тази не я бях виждал. Направо ме постави в "ШАХ"! Ако си говорим за един и същ самолет, питам се какво са закупили американците? Дали е същият този самолет или само бордния му номер е променен, защото и на закупения от тях цифрите не изглеждат даса прясно боядисвани. Къде точно се намира тази хижа? За камуфлажите на МиГ- 17, които се намират в музея в Пловдив поне според мен автентичен е само този на ПФ- варианта с № 22, или по само сребристите. Имам около 200- 230 снимки на цялата експозиция и възнамерявам отново да ходя да снимам. Част от снимките са на отделни елементи от самолетите, та дори и от вътрешната експозиция. Ако някой има нужда от помощ- насреща съм. Явно вече ставам досаден. Извинявам се! Засега един последен въпрос: На тези самолети във ВНВВУ "Георги Бенковски" на десния борд под фанара има един червен инициал, който аз определям като латинсаката буква "D". Има ли идея някой какво е това и защо е било писано? Благодаря Ви! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
През 80-те самолетите са камуфлирани. Предполагам, че това става при поредното КВР. Става дума за МиГ-15УТИ, МиГ-17, Ф, ПФ. В Долна съм виждал МиГ-15УТИ - камуфлиран и с емблемата на едната от двете безмерски ескадрили - така че явно камуфлажът е нанесен още докато самолетът се е числял там. От доставените около 100 Ф-а, съвсем малка част са съветски. За мен, лично, това е първият доказано такъв. Явно става дума за малка доставка "втора ръка". Снимката, която приложих е на МиГ-17, просто бордния номер съвпада. Друго можеш да намериш тук -> http://aviomonuments.bgspotters.net/ Ако имаш някакви снимки или сведения от службата на МиГ-15 и 17 в България - ще се радвам да ги споделиш. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
На около 3км от Петолъчката в източна посока, като на около 1км има отбивка на север и път който води до хижата скрита в средата на единствения хълм наоколо. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Сайта с монументите съм го гледал King-Rad. Има интересни неща. Има още две 17- ки, които не са отразени в него- едната е в едно бивше гранично поделение в Любимец, а другият в двора на училището в с. Левка. Поемам ангажимента да ги снимам и да ви дам снимки. Ако някой иска може да ги приложи към другите. Относно моите снимки ще ви кача в най- скоро време, каквото имам снимано за Миг- 15 и 17. Във връзка с темата възнамерявам след Нова Година да издиря бивши военнослужещи от Узунджово, с цел събиране на информация, документи и снимки, които ще приложа към темата. Обещаха ми и визита в Безмер със същата цел, но да не се радваме предварително. Ще помагам с каквото мога. Извинявам се за вчера. След като си прегледах фотоархива с музейните 17- ки и го сравних с въпросната се оказа, че действително са сходни, т.е. с автентични камуфлажи. Това ми помага доста, но остаха неизяснени цветовете. Случайно след това пък открих следното: Загледах се в идентификационния номер на самолета, купен от янките. Той е 114 или 124 отгоре/ 7207- отдолу. помагам си с една табличка, в която са отразени идентификационните номера на всички бойни самолети летели у нас от 1939 до наши дни, както и я допълвам периодично, защото има липси или несъотвествия. Та, при проверката се оказа че действително този ид. № 7207 съответства на модификациите Миг- 17 / 17Ф (разбирай за 124- та, купена от янките). По интересното бе, че полския вариатнт Лим- 5Р в моята таблица е с различен от този ид. № 7138! Според мен и това е разлика, по която (ако ги има и се виждат разбира се триъгълниците и вписаното в тях) може да прави разлика, кой самолет от къде е бил доставен. Чакайте снимки тия дни. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Твърде интересно. Ще се радвам да узная какво казва твоята табличка за машините тип D.520 и Bf 109G-2 от 1943-44 г.? Ако не е някаква тайна, разбира се. _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Разбирам тънкия ти намек "Герман", и го приемам като основателен, поне за това, за което се досещам. Само да вмъкна набързо- всеки прави грешки, но човек трябва да може признае това и да си направи нужните изводи от правдоподобна критика, не да се обижда или сърди. Та, от това последва нов триъгълник на Г-2 и поправителен изпит на Д. 520. Работата и резултатите от това, май- на са материал за тази тема. Ще ги побликувам там където трябва, когато му дойде времето разбира се, с известен коментар. Иначе не вярвам приятели да не сте погледнали и Вие тук- http://www.aeroflight.co.uk/waf/bulgaria/bulgaf_serials.htm#1937 За Messerchmitt Bf- 109 G2/6 ИД. № 7057; Извинявам се за некомпетността ми, но посочете ми сървър, на който да мога да кача снимки. Разбрах, че директно тук не става. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Елемаг
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 27540 Местожителство: София |
![]() ![]() ![]() Снимки можеш да качиш в галерията на форума. _________________ ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН! ![]() Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Твърде си мнителен. Не ми стана много ясно, какъв точно "намек" имаш предвид, попитах съвсем от чистосърдечно любопитство. И за каква критика и на какво, става дума. Както и да е. Обаче сайта, който си посочил при мене не се отваря, а щеше да ми е интересно да го погледна.
Ако снимките са свързани непосредствено с дискусия водена в темите, можеш да ползваш например free.hit.bg. Иначе, както ти е казал и Елемаг - в галерията. _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Ти извини "Герман". Помислих, че си прегледал снимките на моделите ми в сайта и затова задаваш въпроса така. Има несъответствия по моделите, които съм правил, признавам това, но когато човек не разполага с нужното инфо, а коментарите са противоречиви, се получават тези грешки. Наистина, както и да е. За напред ще се опитаме да се движим в правилна посока. Нека запазим добрия тон вотношенията ни. Сайта е : http://www.valkobg.myphotoalbum.com/ Трябва да се отваря, освен ако не е имало проблем със сървъра. Погледни там и ще разберещ какво съм имал предвид. Най- чистосърдечно и аз имам нещо ново в тая връзка, което е открил П. Манджуков- Fw- 189 А1/ 2- ид. № 7106. Иначе, дайте по същество на темата- 1. Имате ли данни на кое летище, точно какви модификации на 17- ката са били базирани и с какво предназначение? 2. При Миг- 17/ 17 Ф освен оръдейното въоръжение, може ли да се носи и бомбов товар на подкрилни пилони? ( Някъде мярнах, че до допълнителните резербоари има приспособление за бомбодържатели, но май не беше снимка на български Миг- 17); 3. Освен форсажната камера имало ли е други (видими, външни) различия между съветския и полския вариант? 4. Къто точно на вертикалния стабилизатор е бил изписван фабричния номер на самолетите? 5. Само безмерските ли са били камуфлирани през 80- те години на м.В. или и по другите летища е ставало това? Още веднъж- извинявам се на "Герман", ако ме е разбрал неправилно. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
onufrii
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Може - носели са 2х250кг. Мисля в Безмер, че бяха направили дорапотка за още два пилона на известно количество машини. А до колкото знам в Балчик и Добрич също са камуфлирали. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Какви са били бомбите, руски, чешки или някакво друго производство и какъв тип? Или всякакви? |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Страница 1 от 3 [45 Мнения] | Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0733s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ] |