Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бивш офицер от армията на Хафтар разказал за "магьосниците" на маршала · Британските специални сили загубиха дори от естонските опълченци · Демонстрация на способности от участващите в учението Platinum lion 19 (снимки) - част 1 · Руският ледоразбивач "Лидер" ще получи свръхмощна силова установка · Адвокат на Кристиян: Невинен е, да свалят обвиненията, ако искат и той да търси хакера · Четвърт век след атентата срещу еврейските институции в Аржентина виновни няма ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 18 Юли 2019, 22:09
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Малко смях
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 11 [162 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 9, 10, 11 Следваща
Автор Съобщение
Pirin


Регистриран на: 02 Дек 2005
Мнения: 2297
Местожителство: LBSF

МнениеПуснато на: Сря 07 Дек 2005, 13:02    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Tangra

Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 66
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Вто 13 Дек 2005, 16:32    Заглавие:  

Русия. От военния полигон в Гордий излита двойка щурмовици Су-27 на път за авиоизложението в Бурже. Добре, но в плана за полета май е участвал някой, за който наличието на мозъчни гънки е лукс, за разлика от изпитата водка. Като резултат, за позивна на полета е даден петцифрения номер 85868. Без да влизаме в подробности, но такива номера се полагат на пътнически самолети, а тези, започващи с 8 - на самолети Ту-154.

Минути по-късно в ефира се състои следния диалог:
Су-27 №1: Москва - полет 85868 - подход към Марино - 3600 - продължавам към Бужарово-Карманово.
(Забл. За неспециалистите - 3600 е височината на полета в метри)
Контролна кула Москва (ККМ): 85868 - наберете 3900.
№1 (без практически никаква пауза): Позиция 3900 - заета.
ККМ: Заемете 4200.
№1 (без практически никаква пауза): Позиция 4200 - заета.
ККМ: Заемете 4500.
№1 (без практически никаква пауза): Позиция 4500 - заета.
Дъ-ъ-ъ-ъ-ъ-ъ-....-ълга замислена пауза, след което кулата изригва:
ККМ: 85868, КАКЪВ ,ПО ДЯВОЛИТЕ, ТИП САМОЛЕТ, КАРАТЕ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
MAVERICK_BURNER


Регистриран на: 01 Сеп 2004
Мнения: 34

МнениеПуснато на: Вто 13 Дек 2005, 16:40    Заглавие:  

Laughing направо избихте рибата! Laughing
_________________
В небето няма богове и ангели,там сме само ние!!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Нед 18 Дек 2005, 19:28    Заглавие:  

Знехте ли че А340-500 е най бързия пътнически самолет! Mr. Green
Дори по-бърз от скороста на звука. Не вярвате ли?
тогава клик --> http://www.groundspeedrecords.com/records/record%20A340-500%20734kts.htm
1360км/ч GS

Много смахната страница http://www.groundspeedrecords.com/index.htm
Върнете се в началото
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 05:40    Заглавие:  

NorthWest написа:

Дори по-бърз от скороста на звука.

Малко физика за начинаещи.

Относитетелната скорост спрямо земятя GS(ground speed) и въздушната скорост TAS(true air speed) са две различни неща! Това че скороста спрямо земята не значи че въздушната скорост е същата. Дали се движи самолета със свръхзвукова скорост зависи от външната температура която е определяща за скороста на звука и от въздушната скорост. Ако си направиш труда да погледнеш внимателно снимката ще видиш две скорости на екрана. GS(ground speed) 734 kts TSA(true air speed) 495 kts както и скороста на вятъра 276 kts 241 kts в посока на полета. Така че нама нищо смахното тук!

Между другото 495 kts на височина от 35 000 фута се равнява на Mach 0.858 !!!

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 12:21    Заглавие:  

Цитат:
външната температура която е определяща за скороста на звука и от въздушната скорост


и от височината на полета, т.е. пълтността Wink

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 14:00    Заглавие:  

Ама защо ми ги разправяш тези неща , след като ги знам Laughing ?
Знам също, че скороста на звука не е константна единица и зависи от температурата и медиума. Приема се общо обаче че при 20градуса е скороста на звука (във въздух) 1234,8 km/h. Иначе не казвам никаде че самолета минава мах1, все пак медиума въздух се движи в случая, заедно с самолета. Да речем че скороста на звука в момента където е бил самолета е била например 1067.1км/ч, Ще противоречиш ли, че 1360км/ч GS е повече от 1067.1км/ч? Mr. Green . Всичко е релативно.

slice
Цитат:
и от височината на полета, т.е. пълтността

Не. Плътноста не играе почти никаква роля.Влажноста е дори по-голямиа фактор на промяна. Предимно температурата определя скороста на звука.
http://www.sengpielaudio.com/calculator-airpressure.htm
http://www.cactus2000.de/uk/unit/massmac.shtml
Върнете се в началото
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 16:50    Заглавие:  

оф. пиша и аз докато спя... зависи от височината, защото температурата се сменя с височината.
скоростта на звука характеризира свиваемостта на въздуха и се дефинира като изменение на налягането към изменение на плътността.

грубо е развна на 20,1*корен(Т)

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 22:43    Заглавие: Mach Number (M)  

LooneyFlyer написа:
... Дали се движи самолета със свръхзвукова скорост зависи от външната температура която е определяща за скороста на звука и от въздушната скорост...


Браво, LooneyFlyer!

Личи си, че ги "чаткаш" тия неща!

Mach Number (M) = TAS/CS

CS = Sound Speed= 38.967854*sqrt ( t +273.15) in knots

where t is the OAT in Celsius; TAS is true airspeed in knots.

Плътност и влажност на въздуха - чисти алабализми!

Поздрави,

Летец
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Papagal

Регистриран на: 21 Май 2005
Мнения: 264
Местожителство: Stara Zagora

МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 23:10    Заглавие:  

Сега остава да посочим само от какво се определя температурата на въздуха (паро-въздушната смес) и като мярка на какво служи Smile
_________________
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Пон 19 Дек 2005, 23:54    Заглавие:  

Някакси се развива темата смешно ,въпреки това не паства тука. При интерес може да продължим например в този отдел ,където вече е обсъждана до някъде. http://krile.net/forum/viewtopic.php?t=3290&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=cbb980ad804aafb574c5f5fca177f75e
Цялата какафония въведе LooneyFlyer, понеже явно не ме е разбрал правилно. Ако прочете по-внимателно поста ми ще забележи ,че никъде не съм писал че самолета е изпреварил скороста на звука, въпреки това е бил c GS по-бърз от нея.
ISS е многократно по-бърза от скороста на звука ,без да се притеснява за някаква sound barrier.
За смахната смятам идеята ,да се събират такива рекорди, също така и за смешна, затова сложих линка тука. OK ? Wink
Върнете се в началото
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Вто 20 Дек 2005, 00:33    Заглавие:  

NorthWest написа:
Цялата какафония въведе LooneyFlyer, понеже явно не ме е разбрал правилно. Ако прочете по-внимателно поста ми ще забележи ,че никъде не съм писал че самолета е изпреварил скороста на звука, въпреки това е бил c GS по-бърз от нея.

Не ме е срам, значи! Дали аз не съм те разбрал или ти не си се изразил правилно!?

Хайде със здраве!

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Вто 20 Дек 2005, 01:02    Заглавие:  

Цитат:
Не ме е срам, значи!

Hяма и защо.
Върнете се в началото
Летец


Регистриран на: 19 Дек 2005
Мнения: 146

МнениеПуснато на: Вто 20 Дек 2005, 15:03    Заглавие: Boeing 747 vs Airbus 380  

Ето ви нещо ... смешно!

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Дек 2005, 16:17    Заглавие:  

Цитат:
CS = Sound Speed= 38.967854*sqrt ( t +273.15)


тзи формула е следствието. дефиницията за скорост на звука е

а=sqrt(dp/drho)

поради защото разпространението на звука е изоентропен процес и от уравнението на изоентропата, което май беше dp/drho=ckrho^(k-1), получаваме, че a=sqrt(k*(p/rho)) или a=sqrt(kRT)

k и R са известни и от тук получаваме горното!

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 11 [162 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 9, 10, 11 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0907s ][ Queries: 12 (0.0062s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker