Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Содом и Гомор в пловдивско село: Бащи спят с дъщерите си · По 100 милиона евро на месец изпращат емигрантите в България · 2-годишен пуши по 2 кутии цигари на ден (ВИДЕО) · Ердоган планира повече задгранични акции · Руски пилоти получават бойна практика в Сирия · Русия насочва лазерен комплекс срещу САЩ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: УЧЕНИЕ БРИЗ 2018 С УЧАСТИЕТО НА ВМС, ВВС И СВ(21)
В момента е: Пон 20 Авг 2018, 09:17
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
сп."МОРСКИ БИЗНЕС" бр.1 2007
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42461

МнениеПуснато на: Пон 15 Яну 2007, 11:29    Заглавие:  сп."МОРСКИ БИЗНЕС" бр.1 2007  

КОРИЦАТА НА СП. "МОРСКИ БИЗНЕС"

Click to see if image is larger

ЩЕ СЕ ПОВИШИ ДОВЕРИЕТО НА КОРАБОСОБСТВЕНИЦИТЕ
Инж. Сергей ВАСИЛЕВ – председател на Асоциацията на българските корабни снабдители

Асоциацията на българските корабни снабдители (АБКС) е създадена през 1996 г. и е колективен член на Международната асоциация на корабните снабдители (ISSA), a отделни нейни членове – и на Международната бункерна асоциация (IBIA). Една от основните цели на АБКС е изучаване на европейската практика и съдействие пред местните власти за внедряването й в България, за да се създаде благоприятна нормална среда за работа на фирмите, ангажирани с корабно снабдяване и бункероване. С влизането на България в Европейския съюз е нормално да очакваме от нашaта държавна администрация да съобрази нормативната уредба, касаеща корабното снабдяване и бункероване, с практиката в съюза.


В ПОМОЩ НА МОРСКИЯ БИЗНЕС
Мила КАЗАНЛИЕВА – управител на ТБ „Алианц България” АД, клон Варна

Търговска банка „Алианц България” АД приключва десетата си балансова година с балансово число 1 млрд. лева. За това време банката и конкретно варненският й клон доказа, че е достоен партньор на гражданите и фирмите, ангажирани в морския бизнес. Клиентската база на ТБ „Алианц България” АД, клон Варна нарасна с 50% през 2006 г., като 20% от всичките ни клиенти са пряко ангажирани в морския бизнес. Показателно за качеството на продуктите и услугите, които предлагаме, е, че 50 големи и средно големи дружества от града и региона, чиято дейност е свързана с морето, са ни предпочели за комплексно банково обслужване. Малките и средните предприятия (МСП) от този сектор могат също да потърсят финансиране чрез някой от четирите специално разработени кредитни продукта на банката. 5 млн. евро са отпуснати целево на ТБ „Алианц България” АД от Европейската банка за възстановяване и развитие за кредитиране на МСП. По този начин банката активно се включва в подкрепата на българските предприятия за тяхното ефективно адаптиране към европейските стандарти.

БЪЛГАРСКИТЕ КОРАБОПРИТЕЖАТЕЛИ ТРЯБВА ДА СА КОНКУРЕНТОСПОСОБНИ
К.д.п. Христо ДОНЕВ – председател на Българската асоциация на корабопритежателите

Влизането на България в Европейския съюз не изисква съществени промени в същността на корабоплаването. Това е дейност, която се регламентира от международни правила, по които ние отдавна работим, и фактически за нас, корабособствениците, влизането в ЕС ще бъде символично. От друга страна, от членството ни в съюза за различни сектори в морския бизнес – корабостроене и кораборемонт, пристанищна, класификационна и логистична дейност, подготовка на кадри, условия за техния труд и т.н., обуславящи и пресичащи се в корабоплаването, произтичат европейски стандарти и правила, ражда се нова конкурентна среда, което рефлектира в дейността и на корабособствениците.


ПО МЕЖДУНАРОДНИ И ЕВРОПЕЙСКИ НОРМИ И ДИРЕКТИВИ
Д-р инж. Иван КАРААТАНАСОВ – изпълнителен директор на Българския корабен регистър

Наред с много други тенденции и фактори, характеризиращи евроинтеграционния процес, за приемането на България за пълноправен член на Европейския съюз от 1 януари 2007 г. най-голяма тежест има извършената на всички нива подготвителна работа, в т.ч. и в Българския корабен регистър (БКР). За регистъра тази така наречена „подготвителна” работа е плавен и непрекъснат процес, защото не е възможно една класификационна организация да не включва в своите правила и да не прилага постоянно завишаващите се изисквания на международните морски организации по отношение безопасността на корабоплаването и опазването на морската среда.


ЕВРОПЕЙСКА ПЕРСПЕКТИВА ПРЕД КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ
Инж. Георги ПЕТРОВ – изпълнителен директор на Българския морски квалификационен център

Присъединяването ни към ЕС е повод и за равносметка – доколко сме подготвени за очертаващия се конкурентен натиск, на който ще бъдем подложени всички. Морската ни администрация, бизнес структурите, неправителствените организации, цялото ни морски ангажирано гражданство положиха огромни усилия, особено в периода след първите критични доклади отпреди една година. Нека обаче не се заблуждаваме - постигнатото до момента е по-скоро едно начало и сме твърде далечe от един успешен завършек, придаващ европейски облик на морска България. Пред всички нас стои задачата да продължим да адаптираме нашите регулации и да сближаваме възприетите политики до най-добрите европейски стандарти и практики, независимо дали те са формализирани от Европейската комисия, или имат характер на препоръчителни правила. В този момент обръщаме внимание на европейската перспектива на страната ни, защото всички ние сме тези, които са призвани да се възползват по най-пълноценен начин от възможностите за бъдещо развитие на морския сектор от българската икономика.


ЩЕ СЕ УТВЪРДЯТ ДОБРИТЕ ПРАВИЛА
К.д.п. инж. Валентин ПОЖАРСКИ – главен експерт на „Морско и речно застраховане”

Застраховането е една от човешките дейности, възникнали в дълбока древност и породени от обективни потребности в хода на развитието на обществения живот. В момента на приемането на страната ни в Европейския съюз ЗПАД „ДЗИ – Общо застраховане” е единственото застрахователно дружество в нея, което към настоящия момент е със 100% българско участие. Всички други сродни големи фирми отдавна са продадени на водещи европейски застрахователи. Това ни кара да сме горди и още по-мобилизирани и действени в подготовката си за 2007 застрахователна година. Както цялата държава, така и ние – застрахователите от ЗПАД „ДЗИ – Общо застраховане”, се съобразяваме с новите условия и предизвикателства. Отчитаме факта, че на българския застрахователен пазар ще навлязат много нови фирми с добър ред и традиции. Това ще засили конкуренцията, но същевременно ще утвърди добрите правила сред застрахователите.


ДА СЪХРАНИМ МОРЕТО ЗА ПОКОЛЕНИЯТА
Инж. Любомир СТОЯНОВ – началник на отдел „Контрол и опазване на морската среда” в ДМА-Варна

Темата за предпазване на морската среда от замърсяване от корабоплаването винаги е била актуална, а обществото – особено чувствително по всеки проблем в тази област. Същевременно тези дейности много често са били приоритет само на думи, а конкретните действия, включително и инвестициите, са били под или около границите на необходимия минимум. С влизането ни в ЕС тази практика приключва и който не го е разбрал, неминуемо скоро ще го почувства. Защото съюзът освен всичко друго е една система, управлявана от ясни правила, стандарти и норми, които всеки е длъжен да спазва. Ако не го прави, следват санкции – нещо, от което ние, българите, по традиция добре разбираме (най-вече като си плащаме).


Морски бизнес

ГЕОГРАФСКОТО ПОЛОЖЕНИЕ НЕ Е ДОСТАТЪЧНО
Едно интервю на Свилен ЯНЧЕВ – изпълнителен директор на „Економу интернешънъл шипинг ейджънси” ООД - Варна

Свилен Янчев е роден на 2 март 1968 г. в Силистра. Завършил е руско училище, английска гимназия и ВВМУ „Н. Й. Вапцаров” по две специалности „Радиоелектроника за гражданския флот” (1992 г.) и „Корабоводене за гражданския флот” (1997 г.). В Параходство БМФ има 4-годишен плавателен стаж като корабен радиоелектроник и трети помощник-капитан, а на брега е бил агент в „Навиагент” и технолог в „Булкон”. От 1999 г. работи в екипа на „Економу интернешънъл шипинг ейджънси” ООД – Варна, като от 2003 г. е изпълнителен директор на дружеството.


КОРАБОСТРОИТЕЛИТЕ СА ДЕФИЦИТ
Доц. д-р инж. Иван ИВАНОВ– декан на Корабостроителния факултет на Техническия университет - Варна

Географско-историческият шанс на България да бъде морска държава предопределя развитието на корабоплаването, „производна” на което е корабостроенето. Възникнало преди повече от век на р. Дунав, в следвоенния период то навлиза в съвременната си фаза, за да се превърне в началото на 60-те години в стратегически отрасъл на националната икономика. Това е и една от причините за създаването на тогавашния ВМЕИ – сега ТУ-Варна.


В ДУХА НА ЕВРОПЕЙСКАТА МОРСКА ПОЛИТИКА
Проф. д-р Иван ЛАЗАРОВ – директор на Института по морско право и логистика към Варненския свободен университет „Черноризец Храбър”

Институтът по морско право и логистика (ИМПЛ) е създаден през 2004 г. като структурно звено на Варненския свободен университет “Черноризец Храбър” в съответствие със Закона за висшето образование. Поставянето на началото на дейността на института е израз на далновидността на ректорското и академичното ръководство на университета да се навлезе в една значима за международното икономическо сътрудничество правна сфера с подчертана актуалност за страните от Европейския съюз, в това число и за нашата страна.


ДОСТОЙНО МЯСТО В ЕВРОПЕЙСКАТА МОРСКА НАУКА
Ст.н.с. ІІ ст. д-р инж. Христо СЛАБАКОВ – директор на Института по океанология към БАН

Още при създаването на Института по океанология (ИО) преди 33 години се отчита опитът на подобни научни институти по света. През годините в регистъра на неговите изследвания влизат физиката, химията, хидрологията, метеорологията и климатологията на морето, геоморфологията на морското дъно, хидродинамиката, литодинамиката, геоморфологията на крайбрежната зона и морския бряг, както и изследвания в интерес на морски хидротехнически и пристанищни съоръжения. Основната си мисия – комплексно изследване на Черно море с оглед ефективното използване на неговите ресурси, институтът винаги е съвместявал с необходимостта от осезаемо присъствие на България в европейската и световната морска наука, с развитието на последователен и прагматичен научно-интеграционен процес.


ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА - ВРАТА НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
Кап. Данаил ПАПАЗОВ – изпълнителен директор на „Пристанище Варна” ЕАД

От 1 януари 2007 г. Република България официално е член на ЕС и с това Пристанище Варна става външна европейска граница. Категорично може да се каже, че то винаги е било неразривно свързано със света и най-вече с Европа. Тя още от възникването на пристанището преди век “влезе” във Варна със своите консулски и търговски служби, за да се създадат благоприятни условия за морския бизнес. Създаденото преди 100 години ново Пристанище Варна е проектирано и построено в съответствие с европейските норми. Оттогава до днес пристанището е символ на гр. Варна и на България пред света. Историята категорично доказва, че то е създадено на правилното географско място и винаги е имало, има и ще има голямо национално и международно значение.


РОЛЯТА НА ПРИСТАНИЩАТА КАТО КЛЮЧОВ ФАКТОР ЗА ИКОНОМИЧЕСКИЯ РАСТЕЖ. ПРИСТАНИЩАТА НЕ СА САМО “ВРАТИ КЪМ СВЕТА”, ТЕ СА СТРАТЕГИЧЕСКИ ТОЧКИ, ФОКУСИРАЩИ ПАРАМЕТРИТЕ НА СВЕТОВНАТА ТЪРГОВИЯ И НАЦИОНАЛНАТА И МЕЖДУНАРОДНАТА СИГУРНОСТ

Под патронажа на министъра на транспорта Петър Мутафчиев се проведе международна конференция на тема „Ролята на пристанищата като ключов фактор за икономически растеж”. Организатори на форума бяха Изпълнителна агенция „Пристанищна администрация” (ИАПА) и Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”(ДППИ).

МОРЯЦИТЕ НИ СЕ ТЪРСЯТ ПО СВЕТА
Инж. Йончо АЛЕКСАНДРОВ – управител на „Промар” ООД

Влизането на страната ни в ЕС „Промар” ООД (една от първите в този бизнес) посреща с 16-годишен опит в основната си дейност – набирането на морски кадри за чужди (предимно германски) корабособственици, притежаващи различни типове кораби – контейнеровози, танкери, химикаловози, кораби за генерални и насипни товари. Фирмата е създадена по решение на управителния съвет на Моряшкия професионален съюз през 1990 г., през 1991 г. е лицензирана за посредническа дейност, а през 1994 г. е регистрирана по Търговския закон като ООД.


УСПЕХЪТ ПРИНАДЛЕЖИ НА ИНФОРМИРАНИТЕ

Д-р Ингрид Шикова - Директор на Информационния център на ЕС

Ингрид Шикова е доктор по икономика. Специализирала е европейска интеграция в Колежа на Европа в Брюж, Белгия, в Института за публична администрация и европейска интеграция в Маастрихт, Холандия, в Килския институт за световно стопанство, Германия.


ЛЕТЯЩ СТАРТ И НОВИ ПЕРСПЕКТИВИ
Инж. Иван ДАСКАЛОВ – изпълнителен директор на „Корабно машиностроене” АД

Европейска „тангента” присъства още в генезиса, както и в близо 45-годишната история на компанията. От 1965 до 1989 г. произведените 120 пълни комплекта люкови закрития са по лиценз на финландската фирма „Мак Грегор”. През този период продукцията ни осигурява предимно родното корабостроене, а тази за износ (в т.ч. повече от 350 несамоходни плаващи съоръжения със стоманобетонен корпус) – бившия Съветски съюз, в отделни случаи – Литва, Латвия и Куба. През последното десетилетие на миналия век първи чужд клиент ни бе фирма „Турска корабостроителна индустрия”. В първите години на хилядолетието показахме възможностите си на водещи морски изложения в Гърция, Германия и Норвегия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0545s ][ Queries: 14 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker