Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ШОКИРАЩО ВИДЕО! Политик застреля от упор крадец, опитал се да обере магазин (ВИДЕО 18+) · Катастрофа с украински Су-27УБ, загинали са американски и украински пилот · Почина режисьорът на най-обичаните детски филми · Цацаров за убийството на Виктория: Не сме казали "случаят е приключен" · Каракачанов се съгласи с президента за изтребителите! Срокът на избор на нов боен самолет е... · Граничарят Михаил Цонков: Държавата застава твърдо зад нас ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 16 Окт 2018, 20:48
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Морски бизнес-НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 28 [416 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 15 Яну 2007, 11:31    Заглавие:  Морски бизнес-НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ  

"Химимпорт" купи концесионера на пристанище "Леспорт"

Групата се интересува и от морските летища

от Татяна Пунчева, Светлана Ненова, в. "Дневник", 14 януари 2006 г.


Холдинговото дружество "Химимпорт", контролирано от икономическата група ТИМ, е придобило 99% от концесионера на варненския пристанищен терминал "Леспорт" - "БМ порт". Това стана ясно от съобщение, публикувано на Българската фондова борса.

Сделката е финализирана в края на миналата година и е част от стратегията на "Химимпорт" за инвестиции в този сектор, каза Иво Каменов, изпълнителен директор на "Химимпорт". Той не пожела да разкрие цената на сделката, като каза, че тя ще бъде отразена във финансовите отчети на компанията.

"БМ порт" получи концесията на пристанище "Леспорт" през 2005 г. за 35 години, като според договора трябва да вложи поне 129 млн. лв. Основните видове товари, които се предвижда да се обработват там, са зърнени храни, шрот, генерални товари, нефт и нефтопродукти, течни растителни масла, метали и скрап. Инвестиционните планове на концесионера предвиждат изграждането на два нови терминала за обработка на зърно и на нефт, нефтопродукти и растителни масла. Каменов заяви, че задълженията по концесионния договор ще бъдат изпълнявани, но името на концесионера ще бъде променено на "Леспорт".

Групата ТИМ се свързва и с концесионера на пристанището в Балчик "Порт Балчик". Каменов допълни още, че при консолидацията на зърнения бизнес на "Химимпорт" се планира терминалът да бъде включен в бъдещия зърнен холдинг, в който ще влиза и "Слънчеви лъчи България". "Леспорт" няма да бъде включен в него.

Групата преговоря и за придобиването на "БМ стар", която в консорциум с германската компания "Фрапорт" получи 35-годишна концесия на летищата във Варна и Бургас, научи "Дневник". Компанията е стопроцентова собственост на "Бон Марин" на Георги Бонин, който е собственик и на "БМ порт". Зам.-председателят на УС на "Химимпорт" Александър Керезов коментира за "Дневник", че сделката e въпрос на интерес и математика. "Засега не стои на дневен ред въпросът да се прецени доколко покупката на "БМ стар" е изгодна", каза Керезов. Той подчерта, че до сделката с "БМ порт" се е стигнало, след като станало ясно, че инвестицията в покупката на дружеството е по-изгодна в сравнение с изграждането на терминали за зърно и нефт. Преговори за придобиване на собственост в морските летища изглеждат обясними на фона на подписания договор от "Балкан Хемус груп" за покупката на "България ер". Компанията предложи цена 13 млн. лв. и инвестиции 8.2 млн. лв. за 5 години. Сделката беше одобрена от Комисията за защита на конкуренцията.

Компании от структурата на "Химимпорт", пряко и чрез свързани лица, вече контролират и 25% от капитала на "Кораборемонтен завод Одесос", заяви Иво Каменов. По тази причини е и искането на "Българска корабна компания", която е 100% собственост на "Химимпорт", да влезе в ръководството на завода. Акционерите на КРЗ "Одесос" проведоха извънредно общо събрание в петък, 12 януари, на което са обсъждали приемането на компанията като член на съвета на директорите. Все още няма информация какво са решили акционерите.

"Българска корабна компания" е собственик на Параходство "Българско речно плаване". Бъдещите планове на компанията включват придобиването на дялове в пристанища и изграждането на нови терминали, придобиване на дялове в корабостроителни и кораборемонтни дружества, покупка и управление на морски съдове според проспекта, с който "Химимпорт" се представи през есента на 2006 г. преди първичното предлагане на книжата на дружеството.



Това е новина от юли, 2006 г. - за архива
ТИМ предявява интерес и към КРЗ "Одесос"

Николай Танев

Размер на шрифта: a a a
Интересът на варненската икономическа група ТИМ към „Кораборемонтен завод Одесос" продължава да расте, съобщават борсови специалисти близки до икономическата групировка.

През последните няколко седмици ЦКБ и „Химимпорт", които са под влияние на варненското съдружие, продължават да изкупуват малки пакети от акции на кораборемонтния завод.

Припомняме, че именно от кооперативната банка придобиха пакет от 9.22% от капитала на КРЗ „Одесос" в края на юни, които бяха собственост на „Холдинг Варна А".

Корабостроителницата свиква извънредно общо събрание на акционерите на 16 септември, на което ще бъде подложено на гласуване увеличение на капитала със собствени средства чрез преобразуване на цялата неразпределена печалба на дружеството.

На събранието също така ще бъде предложено още да бъдат отменени решенията на Общото събрание от 17 юни за обратно изкупуване на до 3% от капитала на "КРЗ Одесос" и за продължаване на договора за финансов брокераж с "КРЗ Инвест" АД.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 30 Апр 2007, 09:48; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 16 Яну 2007, 21:36    Заглавие:  

Кредит от 71 млн. лв. ще тегли
Българският морски флот. Дружеството е поискало разрешение от министъра на транспорта да сключи договора за инвестиционен кредит с немската HSH Nordbank AG, Хамбург, съобщи фондовата борса. Средствата ще се използват за рефинансиране на стар заем със същата банка и за рефинансиране покупката на три кораба, които се строят в корабостроителницата във Варна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 22 Яну 2007, 22:47    Заглавие:  

В Бургас ще се отглежда риба барамунди
По вкусови качества деликатесът е най-близо до азиатския лаврак и е нов за европейския пазар

Промишленото отглеждане на риба край Бургас привлича все по-голям инвестиционен интерес. През лятото на миналата година край града беше открит един от най-модерните рибарници за пъстърва. Заявената инвестиция на на фирма "Атлантик" в промишленото производство на екзотичния вид барамунди е на стойност половин милион евро

В Рибно пристанище - Бургас, започва изграждането на технологична линия за отглеждане на вида барамунди. Инвестицията е на фирма "Атлантик" и е на стойност половин милион евро. Това съобщи ръководителят на проекта Зорница Русинова.

Пилотният проект на фирма "Атлантик" предвижда да бъде оборудвано подходящо помещение, а до февруари то да бъде доокомплектовано. След пусковите проби за отглеждане ще бъдат внесени малки екземпляри барамунди. Официално модерната технология ще бъде открита в края на март.

Показателите на водата в басейните на комплекса ще се контролира с електронна система и звукова сигнализация при недостиг на кислород или на друг важен елемент за растежа на рибата. Освен това специалната технология ще позволява контролиране на теглото на рибата барамунди според изискванията на купувача. Обикновено тя е готова за консумация след достигане на тежест от 700 грама до 1 килограм. Отглеждането на малките екземпляри до тези размери отнема около 8 месеца. Първата произведена партида от екзотичния вид риба ще е около 20 тона.

Подобна технология за отглеждане на деликатеса в Европа има само в Холандия. Същият вид технологична линия, като тази, която ще бъде инсталирана в Бургас, се използва успешно и в Австралия. Именно оттам ще бъдат доставени и първите малки риби за началото на проекта в Бургас.

Рибата барамунди се доближава по вкусови качества най-много до деликатесния азиатски лаврак. Тя е нова за европейския пазар. Това е бяла деликатесна риба, която е подходяща за приготвяне по всички класически методи на обработка. Цената й за килограм е 8-10 евро. Прогнозата обаче е, че тя ще поскъпва с популяризирането на вкусовите й качества. Част от технологията на производството е седем дни преди да бъде предложена на пазара, рибата да се оставя без храна, за да се прочисти, и така вкусът й става още по-добър.

Идеята е рибата барамунди да се изнася, а до една година фирмата има амбицията да я пусне и на вътрешния пазар. "Атлантик" смята още да получи специален етикет за органичен чист продукт за отглежданата при специални условия риба. Подобна система се ползва в Европа за зеленчуците и плодовете. Стоките с такъв етикет за качество и екологично производство обикновено са двойно по-скъпи от останалите.

Проектът за отглеждане на барамунди е уникален за България - в областта на аквакултурите това е първият проект за изкуствено отглеждане на риба не във воден басейн, а на суша.

"Атлантик" АД се занимава основно с търговия на риба и рибни продукти. Фирмата притежава и предприятия за преработка, замразяване и съхраняване на риба в Бургас, Созопол, Пловдив и Варна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 23 Яну 2007, 14:29    Заглавие:  

Книжата на речния флот с нов рекорд

Параходство "Българско речно плаване" АД-Русе постави нов рекорд на борсата. Само за ден книжата на дружеството поскъпнаха с 22,33% и стигнаха средна цена от 216,49 лв.
Вчерашната търговия увеличи индексите до рекордни стойности. BG40 отбеляза ръст от 5,44% и достигна 248,82 пункта, а SOFIX нарасна с 2,90% до 1416,81 пункта. Акциите на Албена Инвест Холдинг поскъпнаха с 6,29% до средна цена от 17,92 лв., което е нов рекорд на книжата. За последните шест месеца те са поскъпнали с близо 30%. Значителна беше търговията с акции на "Химимпорт". Те поскъпнаха с 10,21% до средна цена от 10,04 лв., което също е нова максимална стойност. Книжата на Стара планина Холд се вдигнаха с 9% до средно ниво от 27,38 лв. Значителен ръст отчетоха и книжата на Кораборемонтен завод "Одесос" - с 14,26% до 204,85 лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 13:39    Заглавие:  

Ще разширяват бургаското пристанище с японски пари

София. Народното събрание ратифицира Споразумение с Япония за продължаване на финансирането за разширение на пристанище Бургас, предаде репортер на Агенция “Фокус”.
В кулоарите на парламента Румен Ангелов, депутат от БНС и зам.-председател на комисията по транспорт и съобщения заяви, че ратификацията е от изключително значение, както за Бургас, така и за страната. Съгласно споразумението Япония ще съфинансира проекта с 14,312 млрд. японски йени. Средствата ще бъдат вложени основно в контейнерен терминал на пристанището, посочи депутатът.
С това финансиране Бургаското пристанище ще стане изключително модерно и привлекателно съоръжение, коментира още Ангелов.
Маргарита КОЛЕВА
Агенция "Фокус"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Сря 24 Яну 2007, 15:09    Заглавие:  

До края на януари ще бъдат подписани договорите за строителство на Дунав мост ІІ



24 януари 2007 | 12:21 | Агенция "Фокус"



София. На 30 януари ще бъдат подписани договорите за строителство и строителен надзор на Дунав мост ІІ. Това съобщи по време на днешното пленарно заседание заместник-министърът на транспорта Весела Господинова, предаде репортер на Агенция “Фокус”.
Депутатите обсъдиха и ратифицирака Споразумението между правителството на Република България и правителството на Румъния за презграничния трафик на лица, транспортни средства, оборудване и материали в процеса на строителството и въвеждането в експлоатация на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост между двете страни на река Дунав при Видин-Калафат.
Проектът е на стойност 236 млн. евро и се реализира с финансовата подкрепа на програмите ФАР и ИСПА, Европейската инвестиционна банка, Германската кредитна институция за възстановяване, Френската агенция за развитие и от бюджета на страната.
Заместник-транспортният министър Весела Господинова каза пред депутатите, че в момента няма проблеми с терена за изграждането на основната инфраструктура. Тя допълни, че има проблем с отчуждаването на терените за прилежащата инфраструктура.
По думите й се очаква договорът за строителство на прилежащата инфраструкутра да бъде подписан през юли или август тази година.
Маргарита КОЛЕВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 29 Яну 2007, 14:26    Заглавие:  

"Булярд" ще проектира нов вид кораби


Компанията започна разкроя на корпус за плавателен съд за норвежка фирма

В понеделник БКИ започна разкроя на корпус за норвежката корабостроителница Flekkefjord slipp&Maskinfabrikk AS. Междувременно в завода ще продължи и строителството на 42 600-тонен кораб за Параходство БМФ (като на снимката) и по-малък - от типа „Трапезица".

“Булярд корабостроителна индустрия" АД (БКИ) ще започне проектиране на нов вид кораби, каза за "Дневник" председателят на съвета на директорите Димитър Желев. По думите му дружеството преговаря за строеж на кораби по нов дизайн с японския промишлен гигант "Мицубиши", както и за строеж на плавателни съдове за превоз на пропилен, пропан-бутан и природен газ. На практика двете компании ще подобряват разработени и вече утвърдили се на пазара проекти за кораби от типа хендимакс (handymax) и панамакс (panamax) на "Мицубиши".

Дедуейтът на първия тип кораби е 56 хил. БРТ и в момента към тях има огромен интерес от редица гръцки корабособственици. Корабите от типа панамакс са 87 хил. БРТ и досега в света от тях са произведени около 250, коментира Желев. По думите му сътрудничеството с "Мицубиши" доказва, че японската компания е оценила високо варненския завод. БКИ премина успешно два икономически due diligence, както и един финансов. Всички анализи показаха, че корабостроителницата спокойно може да създаде японски кораб в български условия, заяви Желев.

В плановете на БКИ за тази година влизат още проектиране на камери за боядисване и за бластиране. Те ще струват около 2 млн. евро, като в тази цена влизат построяването им и покупката на материалите. Предстои и обновяване на част от инфраструктурата и ремонт на бившия цех за монтаж на двигатели. БКИ ще започне и строителство на сграда, в която ще се помещават столова за 250 работници. Там ще има банков клон и офис на застрахователно дружество. Очаква се до края на март да приключи процедурата по сертифицирането на "Булярд корабостроителна индустрия" по ISO 9001:2000, а проектантското звено ще продължи сътрудничеството си с една от най-големите проектантски фирми в Норвегия - "Вик сандвик" (Vik & Sandvik).

В началото на седмицата в завода започна разкроя на корпус на кораб за норвежката корабостроителница Flekkefjord slipp&Maskinfabrikk AS, чийто проект е разработен от "Вик сандвик". Корабът ще бъде със строителен номер 190 и съгласно графика ще бъде издаден в края на ноември. На практика "Булярд" е в ролята на подизпълнител, тъй като довършването на плавателния съд ще се извършва от Flekkefjord slipp&Maskinfabrikk AS. Във Варна ще бъде монтирано само част от специфичното оборудване на кораба, тръбопроводни системи и обзавеждане. Поръчител на кораба е също норвежка фирма - "Солстад шипинг" (Solstad Shipping). Корпусът е с дължина 113 м и ширина 24 м. Теглото му е 4300 т. На него ще има хеликоптерна площадка и миниподводница.

В момента подобен тип плавателни съдове са изключително търсени, а цената им надхвърля 20 млн. евро.

Flekkefjord slipp&Maskinfabrikk AS е специализирана в изработката на специализирани кораби - снабдителни, научноизследователски, риболовни, фериботи и др.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 29 Яну 2007, 15:01    Заглавие:  

Изпълнителна агенция „Морска администрация” стартира от днес нов интернет портал – www.marad.bg. Основната цел е да се улесни достъпът на потребителите до наличната информация, представена по съвременен начин. Използвана е модерна технология, с която се постига по-голяма съдържателност и функционалност, както и пълна съвместимост с интернет портала на министерството.

Предимствата на новия интернет портал са:
• възможност за търсене по ключова дума или фраза, разширено търсене по отделни рубрики и последващо сортиране на резултатите по име и дата.
• лесен достъп до архивни материали. Използване на електронен календар.
• възможност за download в PDF, HTML, DOC и други формати, както и възможност за съхранение на съдържанието на всяка страница от портала в PDF формат.
• използване на съвременни технологии, осигуряващи високо ниво на сигурност и защита на данните при отдалечена и локална експлоатация.
• водене на статистика за посетителите му и на детайлна информация по отделните страници (рейтинг).
• поддържане на информацията в българска и английска езикови версии.

Навигацията на портала позволява във всеки един момент и от всяка страница да се осъществи връзка към началната или към предишната му страница.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 30 Яну 2007, 12:08    Заглавие:  

Близо 100 000 тона нефт през пристанище Бургас дневно
www.burgasinfo.com - 17.01.2007 11:40


Подписан е тристранен меморандум за реализирането на петролопровода “Бургас – Александруполис” с дължина 330 км, през който ще преминава около 35 млн. тона каспийски нефт годишно. През пристанище Бургас се очаква 2,9 млн. т. петрол месечно или 96000 т. ежедневно.
Продължават преговорите между страните участници и за реализирането на друг инфраструктурен проект минаващ през българско пристанище Бургас-Вльора. От гледна точка на контейнерния трафик по море, предстои да се разработят схеми за строеж на контейнерни терминали в българските пристанища Варна и Бургас с оглед увеличаващия се контейнерен поток в световен и регионален мащаб.


Развитието на превозите на къси разстояния в България и региона трябва да се разглежда съвместно с въпросите, свързани с интермодалните превози и възможностите на българските пристанища да се развият като логистични центрове за осигуряване на транспортната верига “врата-до-врата”.
През 2007 г. се очаква приемането от българското правителство на Националната програма за развитие на пристанищата за обществен транспорт 2006-2015 г. и стартиране на нейната реализация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 30 Яну 2007, 12:43    Заглавие:  

Българската асоциация на корабопритежателите стана пълноправен член на ECSA

26.01.2007 10:03
В Русе се проведе редовно общо събрание на Българската асоциация на корабопритежателите. Прие бе отчет на Управителния съвет за 2006 година и бе избран нов Управителен съвет в състав: Параходство БМФ ЕАД, Рибекс Холдинг, Варна Шипинг енд Трейдинг ЕООД, Борд Марин ООД и Рубишипс ООД. За председател на БАК бе избран капитан далечно плаване Христо Донев, изпълнителен директор на Параходство БМФ-ЕАД. Общото събрание на Асоциацията взе решение за пълноправно членство в Асоциацията на корабособствениците от ЕС ( ЕСSA) в отговор на получената покана, като запазва и членството си в ICS/ISF (Международната организация на корабособствениците).

Общото събрание на БАК взе рпешение за подготовка на предложения до изпълнителната власт за уеднаквяване на данъчните практики в България по отношение на корабоплаването и морските лица с тези на ЕС и международната практика за осигуряване на конкурентноспособност и привлекателност на българския флаг. Общото събрание подкрепя позицията на ICS за прилагане на подхода на Английската морска администрация при инцидента с моторен кораб “MSC Napoli”, за осигуряване на адекватна бърза и неповлияна политически реакция на бреговата държава при инцидента. За нов асоцииран член на БАК бе прието и Параходство Българско речно плаване АД.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пет 02 Фев 2007, 23:05    Заглавие:  

Корабни фирми оборудват школски кабинети в Белослав


Кметът Емил Дичев още не е решил за трети мандат, но ако се кандидатира, ще търси широка коалиция

Корабостроителните и кораборемонтни "Булярд", "МТГ Делфин" и КРЗ "Флотски арсенал" ще оборудват кабинети в гимназията по стъкларство в Белослав. От есента там ще стартира обучение по специалността ремонт на кораби. Разкриването й се наложи заради недостига на кадри за трите компании. Заради това те ще оборудват школските кабинети, заяви кметът на община Белослав Емил Дичев.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 05 Фев 2007, 00:35    Заглавие:  

Мерят рибите с дистанционно

БУРГАС. Супермодерна апаратура определя вида и размера на рибите в Черно море. Уникалната технология се използва от кораба "Биская" на бургаската фирма "Атлантик". Така екипажът установява къде си струва да се лови риба. Бургаският траулер е оборудван и със съоръжения, които не позволяват на улова да престоява на открито без вода. Дори при разтоварването на рибата се използват шлангове, които я вкарват директно в цеха за преработка. По този начин се постига максимално запазване на вкусовите качества на морските деликатеси, обясни капитан Косьо Костов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 05 Фев 2007, 19:02    Заглавие:  

Да се забрани риболовът на есетрови риби по Дунав и Черно море за една година предлага ИАРА



05 февруари 2007 | 18:18 | Агенция "Фокус"



Варна. Не е определена квотата за улов на калкан през 2007 година, в момента тече съгласувателна процедура и решение ще се вземе през месец март. Очаква се квотата за улов на калкан да е до 60 тона. Това заяви Милен Василев, научен сътрудник по зоология към БАН на тристранната среща днес между България и Румъния и представители от Европейската комисия по рибарство и морски въпроси, предаде репортер на радио “Фокус” – Варна. Aналитичен метод за изследвания за периода 1998- 2000 година сочи намаляване запаса и от трицона. Резултатите от извършената през 2006 година оценка на запасите на калкан в Черно море са доста оптимистични. Оценката е извършена въз основа на две трални снимки, направени през пролетта и есента. Резултатите сочат, че биомасата на експлоатационния запас от калкан е около 1400 тона.
Да се забрани риболовът на есетрови риби в р. Дунав и Черно море за една година предлага Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури. От началото на тази година е забранен риболовът с тралове, съобщи изпълнителният директор на ИАРА Владимир Филипов. С налагането на забрана на риболова ще се удовлетвори искане на румънската страна, според която двете новоприети в ЕС страни трябва да имат общ период на забрана на риболов в р. Дунав.
Янита НИКОЛОВА

Румънски технолози зарибиха Дунав със 100 000 малки моруни, снабдени с микрочипове



05 февруари 2007 | 17:40 | Агенция "Фокус"



Варна. Над 50 % е сладководната аквакултура за Румъния и България, като основно се залага в производството на шарани. Това заяви Джордже Стефан, генерален директор на Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури на Румъния на тристранната среща днес между България, Румъния и представители от Европейската комисия по рибарство и морски въпроси, предаде репортер на радио “Фокус” – Варна. По думите му, Румъния спира риболова на есетрови риби в река Дунав за срок от 10 години.
Около 100 хиляди е броят на малките моруни, снабдени с микрочипове, с които румънските технолози са зарибили река Дунав. Изградени са и есетрови люпилни в Румъния поради застрашително намаляващия им брой. Статистиката на есетровия риболов в Румъния показва до 840 тона риболов на есетри преди 20 години до едва 11 тона реализирани през 2005 година. "Настояваме за обща договореност и за общ забранителен риболовен период за есетри между България и Румъния, с цел увеличаване популацията на есетровите риби и запазване на морските ресурси", допълни в заключение Джордже Стефан.
Янита НИКОЛОВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пет 09 Фев 2007, 13:10    Заглавие:  

Уникални апарати мерят рибата преди улов
Кораб "Биская" я пази жива при температура 2 градуса

от Румяна Емануилиду, в.Дневник




Уникална корабна апаратура определя вида и големината на риби в Черно море. Методиката се използва от риболовния кораб "Биская" на фирма "Атлантик". Това каза капитан Косьо Костов, изпълнителен директор на фирма "Булджак", дъщерна фирма на "Атлантик".

Корабът е единственият в Черноморския регион, подобни съдове има само Турция. Оборудван е с техника, която не позволява на уловената риба да престоява на открито без вода. Апаратурата съдейства още за откриване на пасажи и определяне на големината на екземплярите. Ако те са маломерни и не отговарят на изискванията, корабът изобщо не ловува в района, където е открил пасажа.

"Биская" е купен през 2002 г. от Швеция. Оборудван е с трал, който не позволява увреждане на морското дъно. Дънното тралене е абсолютно забранено. Страничният трал на "Биская" обаче не може да се използва дънно. От него уловената риба се изпомпва през специален шланг и влиза в танкове, пълни с охладена до 0-2 градуса по Целзий морска вода. При тези условия рибата се запазва по-дълго време, тъй като изпада в летаргия, обяснява кап. Костов.

Уникалността на технологията за улов и съхранение на рибата е в това, че няма достъп с въздуха. Дори при разтоварването й се използват шлангове, които вкарват улова директно в цеха за преработка на Рибно пристанище - Бургас. Това се прави на самия кей след акостирането на кораба.

Този начин на улов се определя за щадящ околната среда и е възприет в Европа. "Биская" работи съгласно тези изисквания още от 2002 г. За съжаление обаче втора подобна инвестиция за риболовен кораб и модерно оборудване може да се окаже неоправдана. Причината е в тенденция в световен и европейски мащаб, по силата на която се правят усилия за съкращаване на риболовния флот и постоянно снижаване на квотите за улов на отделни видове риба, допълни изпълнителният директор на "Атлантик" Ивайло Русинов.

Той обаче добави, че за сметка на това се отпускат средства и се дават възможности за финансиране на проекти в областта на аквакултурите - изкуствено отглеждане на риба, мидени плантации и други. Именно там са насочени голяма част от усилията и на "Атлантик".



Фирмата изгражда своя рибна плантация
"Атлантик" инвестира половин милион евро в пилотен проект за отглеждане на деликатесната риба барамунди. Това съобщи ръководителят на проекта Зорница Русинова. Предвижда се да бъде оборудвано подходящо помещение, което да бъде доокомплектовано. Малки екземпляри барамунди ще бъдат внесени от Австралия. Официално модерната технология ще бъде открита в края на март. Показателите на водата в басейните на комплекса ще се контролира с електронна система.

Звукова сигнализация ще алармира при недостиг на кислород или на друг важен елемент за растежа на рибата. Теглото й ще се контролира по специална технология. Обикновено тя е готова за консумация след достигане на тежест от 700 грама до 1 килограм. Отглеждането на малките екземпляри до тези размери отнема около 8 месеца. Първата произведена партида от екзотичния вид риба ще е около 20 тона. Подобна технология за отглеждане на деликатеса в Европа има само в Холандия.

[img]http://www.dnevnik.bg/lib/showimg.php?filename=dx300_310146.jpg[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 13 Фев 2007, 13:58    Заглавие:  

Интермодалният терминал в София ще свързва три европейски коридора и четири пристанища



13 февруари 2007 | 12:49 | Агенция "Фокус"



София. Изборът първият интермодален терминал да бъде изграден в София е направен, защото той ще бъде връзка с три европейските транспортни коридора и четири пристанища. Това заяви министърът на транспорта Петър Мутафчиев на пресконференция, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Министър Мутафчиев обясни, че чрез терминала се свързват коридори № 4, №8 и № 10. Терминалът ще бъде и връзка с пристанищата в Лом, Варна, Бургас и Солун. Мутафчиев посочи, че когато е водил разговори с представители на морския бранш къде да бъде изграден първият интермодален терминал, е била предложена столицата. Представителите на бранша са заявили: “Най-сетне ще имаме сухопътно пристанище там, където ни трябва”. Според транспортния министър изграждането на интермодални терминали е сред основните приоритети на страната ни, за да може България да стане най-важният транспортен център на Балканите.
Марта МЛАДЕНОВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 28 [416 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 26, 27, 28 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0992s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker