Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 23 Сеп 2020, 02:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Морски бизнес-НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 28 [417 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 26, 27, 28 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 11:58    Заглавие:  

Кранист открадна 100 тона скрап от кея на “Леспорт”
16.02.2007 12:38
100 тона стоманен скрап са били откраднати от кея на пристанище “Леспорт” във Варна на 13 февруари. За кражбата в Трето РПУ сигнализирал 53-годишен варненец, търговски представител на фирма. Откраднатият скрап е на стойност 40 000 лева.

Местопроизшествието е посетено от дежурната оперативна група. След проведени оперативно-издирвателни действия е установен е извършителят. Това е 56-годишния И. П. от село Тополи, кранист на същото пристанище. Той е женен, осъждан. Образувано е досъдебно производство по описа на варненската полиция.

17-годишен девненец с начално образование и 26-годишният М. Б. от Суворово, със средно образование са задържани за кражба на 32 детайла от неръждаема стомана с общо тегло 360 кг от леярски цех на частна фирма в Девня, съобщават още от пресцентъра на Областна дирекция “Полиция”-Варна. Открадната стомана е на стойност 1 200 лева. И двамата задържани не работят, не са осъждани.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 12:13    Заглавие:  

Бургаска фирма съди НВМС
Росица Амелева
8 февруари 2007 13:56


Бургаската фирма “Булджак” собственик на хладилната база в Бургас ще съди НВМС заради пропуснати ползи. За втори път в рамките на една седмица ветеринари неправомерно затварят хладилната база- обясни изпълнителния директор капитан Косьо Костов.

В момента хладилникът не може нито да приема, нито да освобождава стоки, които са вътре в него. Миналата седмица хладилното съоръжението изпадна в подобна ситуация. Причината- писмо от НВСМ, в което се казва, че всички хладилни бази трябва да кандидатстват за регистър и да изразят писмено съгласи, че желаят да работят със страни от ЕС.

От фирмата припомнят че хладилникът в рибното пристанище в Бургас е първият в страната, който се сдоби с европейски номер и отговаря на всички евроизисквания за съхранение на транзитни и други товари.

В момента хладилната база не може да работи и да съхранява стоки дори за трети страни, които са извън ЕС заради разпореждане на ветеринарите. За тази ситуация от „Булджак” са уведомили Европейската асоциация на лицензираните хладилници в Брюксел.

От там са подготвили писмо до генералния директор на НВМС, както и копие от този документ до заместник-министъра на земеделието и горите Димитър Пейчев, в което се казва, че действията на ветеринарите спрямо хладилната база в Бургас са незаконосъобразни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 12:15    Заглавие:  

България ще получи 80 млн. евро от ЕС за развитие на рибната индустрия
15.02.2007 12:50
България ще получи около 80 милиона евро от ЕС за развитие на рибната индустрия, съобщи Петко Русинов-председател на борда на директорите на бургаската фирма “Атлантик”. Според него, държавата трябва да насочи тези средства към високотехнологични проекти за аквакултури, които имат бъдеще през следващите 10-20 години.

Като пример за такава технология Русинов посочи, проект на фирмата за отглеждане на деликатесна риба на брега по австралийски технология. Според него този вид технологии ще станат хит в света в следващите 10 години, защото рибните ресурси в световния океан намаляват. Технологията предвижда отглеждане на тихоокеански лаврак в басейни на сушата за около 8 месеца. Използва се морска вода, която рециркулира, пречиства се и се връща в морето.

Част от техниката вече е монтирана на Рибно пристанище-Бургас и в началото на март басейните ще бъдат зарибени с малки екземпляри. В Европа подобна технология се прилага само в Холандия. Първото поколение тихоокеоански лаврак, отгледан по този начин, ще се изнася в страните от евросъюза. Очакваното количество е около 20 тона. Вероятно след година такава риба ще се появи и на българския пазар. Инвестицията на фирма “Атлантик” в проекта е близо половин милион евро. Фирмата съществува вече 15 години и държи около 60% от пазар на риба и рибни продукти в страната. /БГНЕС
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 12:29    Заглавие:  

Проф. Петко Димитров от Института по океанология при БАН:


Трябва закон за подводното културно-историческо наследство
Според морския геолог координатите на подводни обекти няма да се разсекретяват, докато не се наложи контрол

Донка Христова
Знаем координатите на редица подводни обекти в района на Българското Черноморие, но няма да ги разсекретяваме, докато нещата не се поставят под контрол. Мнението е на един от изтъкнатите специалисти в областта на подводната геология и археология проф. Петко Димитров. Той бе сред участниците в срещата, организирана от Българската национална асоциация по подводна дейност. А поводът за нея бе тревогата, че частни лица масирано режат потънали кораби и продават за скрап. Мнението на асоциацията, изразено от зам.-председателя й Илия Кръстев, е че всичко, което е под водата, трябва да се запази. Защото тези обекти не са случайно там - потънали са или по време на войни, или на корабокрушения. Имат си собственик (страната, под чийто флаг са плавали), някои са с археологическа и историческа стойност.
Какво да се направи, за да се въведе ред и контрол, се пита и проф. Димитров. След влизането ни в ЕС ще има сериозни санкции, ако допуснем ограбване. То е в нарушение на международните норми. Решаваща роля за опазване на морето трябва да имат варненските институции, смята океанологът.
Вършат се беззакония, черноморското дъно е заприличало на отходна яма, особено в плитководната част. Само един закон за подводното културно-историческо наследство ще реши проблема с контрола, смята той. Негова е идеята във Варна да се създаде национален център по морска история, култура и изкуство. Ако искаме да станем туристическа страна, трябва да се работи по въпроса. Могат да се създадат подводни музеи или да се предават изображения от дъното. Според океанолога това е скъпа, но перспективна дейност, развита в морските страни. За да се доближим до тях, големите бизнесмени трябва да отворят за нея ушите си, да я подкрепят и управляващите, казват от Българската национална асоциация по подводна дейност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 12:43    Заглавие:  

Приоритети на транспортната инфраструктура и транспортно - логистични системи в България

13.02.2007




Изказване на министъра на транспорта Петър Мутафчиев по време на откритата днес научно-техническата конференция на тема „Транспортна инфраструктура и транспортно-логистични системи - приоритети за Югоизточна Европа".

Приоритети на транспортната инфраструктура и транспортно - логистични системи в България

За мен е чест и удоволствие да открия днешното знаменателно събитие: Научно-техническата конференция и Специализираната изложба „Транспорт и логистика", осъществени със съвместните усилия на НТС по транспорт и Агенция БУЛГАРРЕКЛАМА. Същевременно бих желал да изразя удовлетворението си от действително актуалната и перспективна тематика на мероприятието.

Подготовката и осъществяването на този форум е израз на интереса и стремежа на заинтересованите страни към развитието на транспортната инфраструктура и транспортно-логистичните системи, към определяне и дискутиране на най-важните аспекти на политиката в тази област, на съществуващите проблеми и реални пречки пред потенциалните участници в процеса, на бъдещите действия и конкретните стъпки за стимулиране и насърчаване на този дял на транспортния сектор.

Убеден съм, че настоящата среща ще допринесе за постигане на по-високо ниво на развитие на транспорта и логистиката и всички ние заедно ще дадем своя принос в предстоящия процес на пълно интегриране на транспортната система на България с тази на останалите страни членки на Европейския съюз. Ще отговорим адекватно на засилващия се интерес от страна на чуждестранните компании към логистичния пазар в нашата страна, за да бъдем и занапред достоен и уважаван партньор на европейския и международен пазар.

Европейска политика в областта на логистиката

С няколко думи бих искал да акцентирам върху европейската политика по отношение на транспортната логистика, като насоча вниманието ви към основните документи, които вече са приети или предстои да бъдат подготвени, както и към изпълняваните мероприятия, пряко свързани с развитието на логистиката в Европа.

През 2006 г. Европейската комисия представи Средносрочен преглед на Бялата книга от 2001 г.: „Нека Европа продължава да се движи", който налага изчерпателен и цялостен подход към транспортната политика, формулиран въз основа на оценка на анонсираните в Бялата книга политики и предлага осъвременяване на насоките за развитие. В документа транспортната логистика е идентифицирана като компонент, който играе ключова роля за осигуряването на устойчива мобилност в Европа и е пряко свързан с постигането на други съществени цели като опазване на околната среда и сигурност на енергийните доставки.

През м. юли, 2006 г. Европейската комисия прие Комюнике: „Товарната транспортна логистика в Европа - ключ към устойчива мобилност", в което са набелязани основните области на действие за утвърждаването на стратегическа рамка за развитие на товарната транспортна логистика и е предвидена подготовката на интегриран документ - общ План за действие, с който да стартира нов етап в развитието й. В хода на консултациите, проведени през 2006 г. с различни кръгове от заинтересовани лица, е акцентирано върху факта, че равномерното протичане на логистичния процес и понататъшното му развитие и усъвършенстване на европейско ниво е възпрепятствано от съществуващи „тесни места" в различни точки от веригата.

ЕК инициира провеждането на мащабно проучване с участието на индустрията, социалните партньори и отговорните институции на страните членки, с цел да се идентифицират проблемите, влияещи негативно върху развитието на транспортната логистика в Европа и да се предложат конкретни ефективни решения за елиминирането им. Проучването ще бъде отворено за добавяне на нови предложения, но през м. февруари, 2007 г. ще приключи т.нар. първи кръг от набиране на информация и ще бъде изготвен първоначален опис на съществуващите „тесни места", като база за бъдещата работа в процеса на изготвяне на Плана за действие.

В синхрон с европейската политика в тази област е и провежданата от Министерството на транспорта национална транспортна политика, един от приоритетите на която е развитието на интермодалния транспорт и свързаната с него товарна транспортна логистика. Ключов фактор за изпълнението на този приоритет, както и за цялостното развитие на транспортния сектор обаче е наличието на развита транспортна инфраструктура, поради което през 2006 г. беше разработена Стратегия за развитие на транспортната инфраструктура до 2015 г. В документа е анализирано и оценено текущото състояние на транспортната инфраструктура, очертани са основните приоритети по отношение на поддръжката, развитието и модернизацията на транспортната инфраструктура и са набелязани мерки за постигането им. Определени са и най-важните инфраструктурни проекти с приблизителна стойност, срокове за изпълнение и източници за финансиране.

Изграждането на мрежа от логистични центрове трябва да е съобразено с товаропотоците, местоположението спрямо основната пътна мрежа и достъпа до железопътната мрежа. Това до голяма степен определя центровете за интермодални превози (терминали и товарни селища) и като центрове за логистични услуги. В тази връзка усилията на Министерство на транспорта в момента са свързани с оформянето и развитието на мрежа за интермодални превози, която да покрива българските участъци от европейските транспортни коридори.

В този смисъл накратко бих искал да се спра върху състоянието и бъдещото развитие на интермодалните превози.

Законодателството в тази област е разработено в съответствие с изискванията на ЕС и определя основните насоки на провежданата политика. Към момента преобладаващата част от осъществяваните международни превози през България са контейнерните превози. Функционира контейнерен блок влак София - Солун. РО-РО превозите са по-малка част и се реализират основно в пристанищата Бургас и Варна. През дунавското пристанище Видин се реализират речни РО-РО превози до Пасау, Германия и по линията "Видин - Калафат". От РО-РО терминала на пристанище Русе-Изток тръгват две релации Русе - Рени и Русе - Гюргево, която в момента не функционира, поради липса на български превозвач. Чрез РО - РО комплекс Оряхово се осъществяват основно превози на автокомпозиции по линията "Оряхово - Бекет".

Бъдещото развитие на интермодалната транспортна система и по-високото качество на товарните транспортно-логистичните услуги на територията на Република България изискват изпълнение на следните цели:
Подобряване на техническите, технологичните и експлоатационните параметри на терминалите;
Изграждане на нова (терминали и товарни селища) и реконструкция на съществуващата инфраструктура за интермодални превози;
Модернизация, рехабилитация и електрификация на железопътните връзки към морските и вътрешно-водните пристанищни терминали.

Интермодалните терминали осъществяват най-важната връзка в една логистична верига, а именно прехвърлянето на товари от един вид транспорт на друг, с цел ефективно и екологосъобразно използване на транспорта. Интермодалните терминали следва да бъдат включени в Европейската мрежа на интермодални терминали и да обслужват транспортните коридори.

Необходимо е да се осигури директната връзка на терминалите както с логистичните, разпределителни и транспортни зони, разположени в обсега на транспортните селища така и с други логистични, разпределителни зони, терминали и промишленост, разположени извън транспортните селища. Интермодалните терминали трябва да бъдат отворени за частни и обществени транспортни компании и оператори, които могат да извършват дейности отнасящи се до транспортирането, логистиката и разпределението на товарите, както за национален така и за международен трафик.

Важно за функционирането на транспортно-логистичната система е да бъде предвидена възможност за: електронен обмен на информация за товарите, пътя и трафика; комуникация между превозните средства и базата; системи за обмяна на товари и др. Това ще позволи по-ефективно използване на съоръженията в терминалите и товарните селища, по-добро управление на движението на товарите, регулиране на маршрутите, позволяващо оптималното им, динамично управление и др.

Конкретно искам да ви информирам за хода на подготовката и изпълнението на няколко важни инфраструктурни проекти в областта на интермодалния транспорт, които Министерството на транспорта планира да реализира.

Интермодален терминал в гр.София

В рамките на Секторна оперативна програма Транспорт (СОПТ) по приоритет „Подобряване на интермодалността при превозите на пътници и товари" тече усилена подготовка по проект за изграждане на Интермодален терминал в гр.София, в района на гара „Подуяне" на обща стойност около 25,9 млн. евро. Това е един от малкото инфраструктурни проекти с готово прединвестиционно проучване и сключен договор за проектиране, чиято реализация може да се осъществи в рамките на първата година от присъединяването към ЕС.

През месец декември 2006 г. се проведе тръжна процедура за възлагане на обществена поръчка за избор на Консултант по изпълнение на проекта. На 09.01.2007 г. Министерството на транспорта в качеството си на Възложител сключи договор с Обединението „Фейбър Монсел - Вектор Бул". В срок от 34 седмици трябва да бъдат изготви инвестиционен проект (фази - идеен и работен проект) и документация за избор на изпълнител за изграждане на терминала. Планираме търгът за строителство да се проведе още през септември тази година, а първа Фаза да бъде изградена до края на декември 2008 г.

Чрез този проект МТ поставя началото на изграждането на интермодална мрежа в България, което ще спомогне за пренасочване на транзитните контейнерни превози през територията на страната и ще отговори на приоритетите на ЕС за стимулиране развитието на интермодалните превози.

Интермодален терминал и логистичен център в района на гр. Пловдив и гр. Димитровград

Договорено бе и стартира изготвянето на пред-проектно проучване за изграждането на интермодален терминал и логистичен център в района на градовете Пловдив и Димитровград. На тази етап от страна на консултантите по проекта са огледани и анализирани всички възможни площадки в районите на Пловдив и Димитровград. Като най-подходяща е индентифицирана площадката, намираща се на територията на гара разпределителна в гр. Пловдив.

Терминали за обработка на контейнери в пристанищата Бургас и Варна

Ръководени от желанието да изграждаме инфраструктурата, необходима за развитието на интермодалната мрежа и транспортно-логистичните системи на страната, Министерството на транспорта е в процес на преговори с Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) за предоставянето на заем за важния за развитието на нашата икономика инфраструктурен проект „Строителство на терминал за обработка на контейнери в Пристанище Бургас - Запад и Пристанище Варна - Изток".

С Решение № 2 от 5 януари 2007 г. Министерският съвет одобри финансирането на проекта. Специалистите на министерството използваха приетите Генерални планове на двете пристанища, подготвиха технико - икономическа обосновка, която беше изпратена чрез посолството на Япония до JBIC. При водене на преговорите за заема ще се дискутират възможности за облекчени условия при сключването му.

Изграждането на морските контейнерни терминали ще има позитивно въздействие върху икономика на страната, ще повлияе на вноса/износа и на привличането на транзитен поток и ще повиши конкурентноспособността на българските фирми. В този смисъл проектът за контейнерните терминали е от национално значение.

Интермодален терминал в гр. Русе и връзката Русе - Варна

В предпроектна фаза на проучване е и интермодалният терминал в Русе, който е част от интермодалната връзка с контейнерния терминал в Пристанище Варна.

За развитието на интермодалните превози интерес представлява и изграждането на логистична транспортна връзка р. Дунав (Пристанище Русе) - железница - Черно море (Пристанище Варна). Основните преимущества на такава транспортна връзка са съкращаване на времето за транспорт и на разходите за канални и др. такси в долното течение на р. Дунав. Проблем за реализацията обаче е незадоволителното състояние на железопътната линия между Варна и Русе, както и недостатъчния трафик на контейнери в тази част на Европа. С подобряване на навигацията по водната магистрала „Рейн - Майн - Дунав" и другите политически и икономически промени в региона и черноморския басейн се очаква развитие на трафика и интермодалните превози. Това е и причината Министерство на транспорта да включи в приоритетните си проекти за модернизацията на железопътната връзка между Русе и Варна.

Предприемайки действия за реализиране на описаните проекти, страната ни се стреми да изпълнява Европейската политика за екологичен транспорт чрез прехвърляне на товари от автомобилен към железопътен и воден транспорт. Отчитаме, че инфраструктурата, необходима за осъществяване на интермодални превози в България не е на желаното ниво и изостава от международните изисквания и стандарти поради недостиг на средства. Същевременно възможностите за бюджетно финансиране са ограничени, а изискванията за ефективност и качество на транспортната услуга непрекъснато нарастват. В тези условия публично-частното партньорство дава добра алтернатива за финансиране на инфраструктурните проекти в тази област, подобряване ефективността при изпълнението им и подобряване на предоставяните логистични услуги.

В заключение искам да се спра на възможността българските транспортни фирми да се включат в една от основните инициативи на ЕС в подкрепа на интермодалния транспорт на товари -

Програмата Марко Поло ІІ (2007 - 2013 г.),

въведена с Регламент № 1692/2006 г. Програмата има бюджет за периода 2007 - 2013 г. от 400 млн. евро, предвиден за финансиране на проекти в пет основни направления, три от които са идентични с направленията от Марко Поло І, а две са нововъведени: Прехвърляне на товари, Дейности с катализационен ефект, Морски магистрали, Избягване на трафика и Обмяна на опит.

Нови за програмата са дейностите: Морски магистрали и Избягване на трафика. Проектите за морски магистрали са иновативни за Европа по отношение на логистика, технологии, методи и оборудване. При тях специално внимание следва да се обръща на качеството на услугите, на опростяване на процедурите и инспекциите. Предложенията трябва да отговарят на стандартите за сигурност и надеждност, да гарантират удобен подход и добър прием в пристанищата.

Проектите за избягване на трафика също са новаторски и целят интегриране на транспорта в производствената логистична верига, по начин, който позволява да се избегне голям процент от товарните превози с автомобилен транспорт, без това да се отрази неблагоприятно върху обемите произведена продукция или върху работната сила. При тях по-високата ефективност трябва да бъде постигната чрез модификация на производствените и дистрибутивни процеси с оглед намаляване на транспортните разстояния и цялостно оптимизиране на транспортния процес.

Очаква се следващата покана за предложения ще бъде публикувана през м. март, 2007 г. Искам да се обърна към всички вас - представители на големи държавни и частни транспортни фирми, сдружения и организации, с молба да обедините усилията си в търсене на възможности за разработване и представяне на обещаващи и конкурентоспособни проекти. Имате подкрепата на Министерството на транспорта. Нека със съвместните усилия на публичния и частния сектор успеем да се възползваме от тази инициатива, за да осигурим допълнително финансиране в транспортния сектор и да дадем своя принос за развитието на интермодалния транспорт, като най-универсален и перспективен вид транспорт, който може да донесе ползи, както за отделните участници в процеса, така и за обществото като цяло.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 12:49    Заглавие:  

Параходство БМФ продаде кораб за 2,15 млн. долара
15.02.2007 13:12 ( BMF )


Чрез проведен търг от Параходство БМФ ЕАД е продаден кораб "Генерал Владимир Заимов" (1972 г.), с 23 661 брутен тонаж, на купувача "Марианна Шипинг" Лтд, съобщи БФБ-София.

Постигната е цена от 2,15 млн. щатски долара, а срокът за предаване на кораба на новия собственик е в периода 22-26 февруари 2007 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 19:30    Заглавие:  

Гагаузов очаква до 1-2 седмици законът за Черноморието да влезе за второ четене

19.02.2007
Очаквам в най-скоро време-тази или следващата седмица законът за Черноморието да влезе в пленарна зала за второ четене, заяви в Бургас министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов. Той припомни, че правителството има принципно възражение по възможността за отдаване собствеността на плажовете на общините.
Няма да се съгласим с това, защото противоречи на Конституцията, според която плажните ивици са изключителна държавна собственост, каза още министър Гагаузов. Той добави, че е съгласен да се допусне възможността след решение на МС определени плажове да бъдат давани за стопанисване и управление от общините, особено когато се намират в рамките на населените места. Министър Гагузов заяви отново, че проектът за петролопровода Бургас-Александруполис първо ще премине процедура по ОВОС-оценка на въздействието върху околната среда. Това, което предлагаме, е да се ползват най-съвременните постижение на науката, за да се опази Бургаският залив и околната среда по цялото трасе на съоръжението, каза още министърът на регионалното развитие. Той добави, че петролопроводът най-вероятно ще мине през защитени зони в обхвата на Натура 2000 и Странджа. Министър Гагаузов заяви, че не е чувал за вероятността да се изгради трети петролопровод-Бургас-Солун. Информацията е на кореспондента на БГНЕС в Бургас.
"Netinfo.bg"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 21 Фев 2007, 22:29    Заглавие:  

Варна.
В 14 часа във ВВМУ -Варна ще се състои тържествено подписване на договор за сътрудничество в областта на закрилата на индустриалната собственост между Патентното ведомство на Република България и ВВМУ "Н. Й. Вапцаров", съпроводено с откриване на информационно-консултативен център, оборудван от Патентното ведомство.

Варна.
В 14 часа във ВВМУ -Варна ще се състои тържествено подписване на договор за сътрудничество в областта на закрилата на индустриалната собственост между Патентното ведомство на Република България и ВВМУ "Н. Й. Вапцаров", съпроводено с откриване на информационно-консултативен център, оборудван от Патентното ведомство.

Командващият ВМС на САЩ в Европа Хари Улрих III ще посети Варна



21 февруари 2007 | 22:17 | Агенция "Фокус"



Варна.Командващия ВМС на САЩ в Европа и на Съвместното командване на силите в Неапол адмирал Хари Улрих III ще бъде официално посрещнат пред щаба на Военноморските сили на България във Варна в 17 часа утре. Това съобщиха за радио “Фокус” - Варна от пресцентъра на ВМС. След церемонията по посрещането ще бъде проведена среща между адмирала и командващия на българските ВМС контраадмирал Минко Кавалджиев. Визитата на почетния гост у нас е по покана на началника на Генералния щаб на Българската армия генерал Златин Стойков и ще продължи до 23 февруари. Целта на посещението е да бъдат обсъдени състоянието и перспективите на двустранното военно-техническо сътрудничество между военноморските сили на двете страни
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 23 Фев 2007, 15:04    Заглавие:  

Тръбите на страха

Проектите за три петролни терминала в бургаския залив паникьосаха жителите на околните курортни центрове
от Морски Дневник

По повод проектите за изграждането на три петролни терминала в Бургаския залив през седмицата отново бе припомнен миналогодишният случай, когато танкер, превозващ суровина до нефтопристанището на „Лукойл Нефтохим", изпусна 10 тона нефт и замърси плажа на Крайморие


Проектите за изграждането на петролопроводи от българското черноморско крайбрежие до пристанища в Гърция, които доскоро се използваха само като разменна монета за постигането на други цели при воденето на преговори между отделните заинтересувани държави, като че ли са на път да бъдат реализирани.

След Бургас - Александруполис и Бургас - Вльора на хоризонта се появи информация и за трети петролопровод, който ще свързва Бургас с пристанището на Солун.

Проблемът обаче е в това, че не само условията за българското участие в проектите, но и гаранциите за сигурността на крайбрежието ни са сред най-неясните части на проектите. Ясен и категоричен засега е единствено фактът, че за участието си в петролопровода Бургас - Александруполис България ще получава цифром и словом около 20 млн. евро годишно.

Срещу това възрази първо бизнесът, защото инвестициите му в туристическа инфраструктура по Южното Черноморие досега надхвърлят 4 млрд. евро. Всяка година България печели и по над 2 млрд. евро от туризма, обявен за приоритетен отрасъл на националната икономика.

Както в много други случаи обаче, така и с проектите за петролопроводите, които трябва да минат през наша територия, проблем се оказа отново липсата на достатъчно ясна и надеждна информация за оценката на рисковете, които България поема. Рискове за морето, за туризма, за живота и здравето на жителите на населените места в Бургаския залив.

Без съмнение проектите са с висока степен на важност за националната, европейската и дори за световната икономика. Което означава, че България трябва на всяка цена да участва в реализирането им . Спорадично прозвучалите обяснения обаче, че при изграждането на петролопроводите ще бъдат спазени световните стандарти за сигурност, явно не вършат достатъчно работа. А когато държавата проявява немарливост при информирането на гражданите си за ползата от един или друг проект с национално значение, празнотата се запълва от спекулативни слухове и необосновани страхове.

Няколко природозащитни организации вече алармираха, че проектите биха се отразили негативно на околната среда и поминъка на местните хора - риболов и туризъм. Според най-мрачните предсказания на "зелените" тръбите са и сред гарантираните предпоставки за евентуална екокатастрофа в случай на разлив.

Сега, по време на подписването на договора за петролопровода до Александруполис, бургаският кмет и областният управител само вмъкнаха в изявленията си пред чуждестранни делегации, че трябва да се защити екологията. И толкова!

Междувременно екоорганизации от Черноморския регион подготвиха становище до правителствата на всички държави, включително и на България, с искане да се спрат инвестициите в проекти, които задълбочават зависимостта на националните икономики от газ и петрол. В становището, което предстои да бъде официално огласено, се предлага на страната ни да инвестира приоритетно в нови технологии и алтернативни източници на енергия.

На друга позиция е бизнесът. Според негови представители, взели участие в обществения дебат за плюсовете и минусите от изграждането на петролопроводите, това, че България се оказва пресечна точка на интереси в енергийния бизнес, в случая би могло да бъде едно от най-сериозните й предимства. Защото повече и по-стабилна икономика означава повече и по-стабилна сигурност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 23 Фев 2007, 15:16    Заглавие:  

Концесионер влага 3.5 млн.лв. в терминала в Балчик
"Порт Балчик" ще прави пристанището с национално значение
8 февруари
"Порт Балчик" АД ще вложи 3.5 млн.лв. в пристанищния терминал на Балчик, съобщи изпълнителният директор на фирмата концесионер Манол Манолов. Концесионният договор беше подписан на 14 декември миналата година и влезе в сила на 25 май. Фирмата, която е регистрирана в Добрич, е първият реално влязъл във владение концесионер на морско пристанище у нас. Контрактът е със срок 25 години. ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 26 Фев 2007, 22:05    Заглавие:  

Петър Мутафчиев, министър на транспорта:


Не бива да има нервност при приватизацията на БМФ
Визитка
Петър Мутафчиев е роден на 10 април 1961 г. Завършил е Химикотехнологичния и металургичен университет със специалност добив на черни метали, специализирал е леярство. Бил е технолог, зам.-директор и директор на Завода за спирачни съоръжения към БДЖ, общински съветник и председател на ОбС в община Първомай. Избиран е за депутат в 3 поредни народни събрания, председател е на областния съвет на БСП в Пловдивска област, член на висшия партиен съвет на БСП. От 2005 г. е министър на транспорта. Женен, с едно дете.
Жулиета Иванова
- Министър Мутафчиев, след като МС прие стратегията за приватизация на БМФ, много от запознатите с проекта й от август миналата година се питаха какви са разликите между двата варианта. Съобразила ли се е междуведомствената работна група с предложенията за промени?
- За първи път при изработването на стратегия се прави такова широко обществено обсъждане. Изключително много - около 62 предложения са постъпили, около 30 са приети. Част от тях ги е имало в стратегията, но ние пак направихме един общ преглед, около половината са предложения, които засягат пряко управлението на БМФ, затова не сме ги приели като вариант, който може да се заложи в самата стратегия. Това, което коренно се промени в сравнение с първия вариант, е главно завишаването на гаранциите. Вторият момент е правото на инвеститора да купи останалите акции след 5-годишен период, като обаче гарантира в този срок изпълнение на инвестициите. Затова сме променили и структурата на критериите. Стремежът ни е да накараме купувача да инвестира в първите 5 години, за да може, като се направи оценката, да кажем: да, той е направил по-голямата част от инвестициите, даваме му право да си изкупи дела. 10 процента от тези останали 30% могат да се изкупят чрез компенсаторки.
Това е, което беше предложено от Министерството на финансите, дискусия беше проведена и в парламентарните комисии по икономическа политика, по финанси, по транспорт. Реално предложението за изкупуването дойде от парламента, така че за разлика от "България ер", където имаше доста различия между правителството, депутатите и си спомняте, че водихме дълъг дебат, забавихме приемането на стратегията от комисиите в парламента, аз се надявам този път да не вървим по същата процедура.
Не бива обаче да има нервност при приватизацията на БМФ. Трябва всичко да се направи спокойно, да се огледа добре и да вземем най-доброто решение. Това е разговор, който съм водил и с изпълнителния директор на Агенцията за приватизация Тодор Николов. Не искаме приватизация на всяка цена, а приватизация, която да гарантира изцяло развитието на БМФ. Вървим към това с една стабилна стратегия. Имаше доста спорове, включително и в МС. Питаха ни: защо слагате толкова много условия, защо утежнявате толкова много стратегията с допълнителни изисквания, по този начин ще изгоните част от инвеститорите, защо се въвеждат едни или други ограничения. Когато се прави стратегия, целта на този тип приватизация е да гарантираш определено развитие на предприятието, да контролираш този процес на развитие като държава, която продава част от своята собственост. Ако няма стратегия, ако не трябва да се поставят условия, то тогава може да се приеме един тотален либерален модел и да кажем - пускаме 60% от БМФ на борсата. Но оттам нататък държавата няма никаква възможност да влияе върху ставащото. Ние изработихме стратегия точно с обратната цел, друг е въпросът, че трябва да се засили и следприватизационният контрол. Целта ни е да запазим дейността и да осигурим добро бъдеще на БМФ.
- Как се движат преговорите с Японската банка за международно сътрудничество по заема за контейнерните терминали във Варна и Бургас?
- Вървят напред. Много често ни питат: чакайте, вие тръгвате с контейнерни терминали, ама ще има ли толкова контейнерни превози. Само едно искам да ви кажа - в момента търговията с Русия е затормозена именно от транспорта. Контейнерните превози са сериозен шанс да развием с кавказките страни и Русия един интензивен процес на превоз на стоки и увеличаване на стокообмена, включително и с ЕС. Виждаме каква е ситуацията и в Констанца - тя се задъхва, на тази база имаме и увеличение във Варна с 15 процента на контейнерните превози (независимо че някои неверни статистики казват, че е само 7%). Нашата амбиция е до края на мандата да успеем да дадем старт на строителството в северната част на езерото на новите терминали на пристанище Варна, така че да можем да започнем освобождаването на централната част. Ще гледаме в този срок поне да започнем и с концесионирането. Мисля, че и във Варна нямахте надежда, че това може да стане в такъв кратък период от време.
Сега нещата още се уточняват, виждам, че част от инвеститорите, които вече получиха концесии на пристанища на територията на Варна, имат намерение също да строят зърнен терминал. Затова трябва добре да анализираме и балансираме нещата - ако в един момент концесионерът предприеме строителство на зърнен терминал, ще има ли достатъчно товари за втори зърнен терминал... Това е въпрос на прогнози и сметки, за да можем да отворим заданието и да се знае кои терминали ще се строят.
- Как ще се разберете с МОСВ за новото строителство, има ли възражения?
- Има, част от терените влизат в "Натура", най-вече заради птиците, но аз мисля, че когато става въпрос за проекти от национално значение, има начин да се подходи. Изхождам от позицията, че с този проект ще се засегне съвсем малка част от тръстиките. Да се надяваме, че и с еколозите, и с МОСВ ще успеем да направим ОВОС така, че да не се създават пречки.
- Как ще защитите идеята за построяване на терминал в езерото, след като има достатъчно мощности в пристанище Варна-запад, което и сега не е напълно натоварено?
- Да, не е напълно натоварено, но... За контейнерите говорим, нали?
- Да.
- Имайте предвид, че в момента този тип превоз между България и останалите страни от Черноморския регион е на много ниско ниво. Знаете, че имаме проблем с фериботната връзка с Украйна, мъчим се и на политическо ниво да разрешим този въпрос, разговарял съм няколко пъти с украинската посланичка, включително сме изразили желание за покана на техния министър тук или мое посещение там. Мисля, че в скоро време ще успеем да реализираме една среща, за да изчистим проблема с ферибота. Но трябва да се търсят и паралелни подходи за превоз на товари до Русия. В този смисъл контейнерните превози са добър вариант.
- Какво друго освен фериботите ще извадите от активите на БМФ преди продажбата?
- С г-н Донев (изпълнителния директор на БМФ - б.а.) и със Съвета на директорите сме уточнили неоперативните имоти, които ще прехвърлим към Министерството на транспорта, и неоперативните имоти, които БМФ ще продаде, за да може да финансира част от корабите си. Вече заявихме категорично, че това ще е първата сделка, при която няма да оставим неоперативни имоти на купувача, тъй като те не се ползват пряко за дейността на дружеството. Все още обмисляме как ще регистрираме превозвача, след като извадим фериботното плаване. Една част от БМКЦ вероятно ще прехвърлим към пристанище Варна, а след това ще го обособим като самостоятелно дружество, защото времето не позволява да тръгнем в момента с такава процедура. Ще направим всичко възможно, така че и БМКЦ, и някои важни части от капитала да си останат по принцип във Варна и да бъдат в полза на всички.
- Какво ще се случи с "Калиакра"?
- Вероятно ще бъде прехвърлена на Военноморското училище, като ангажиментът е държавата, и това в МС сме го обсъдили, да осигурява средства за поддръжката. Обсъждали сме няколко варианта, този е най-приемлив. Не знам, какво е вашето мнение, кой най-добре ще го стопанисва?
- Един Ваш колега в МС обича да казва, че държавата е лош стопанин. Бихте ли продали ветрохода?
- Моля? Да продадем "Калиакра"? Това е национална гордост бе, недейте така!
- И БМФ не е срам за държавата, в последните години отчита добри печалби, няма пасиви, но въпреки това говорим за приватизацията му...
- Истина е, но имаме един друг проблем - печалбата си е печалба, но трябва да мислим и за бъдещето. БМФ може ли със соствени средства да обнови изцяло корабния парк? Знаете, че сме с най-стария корабен парк в Европа. И дълго време не се правеше нищо по въпроса. Сега 3 кораба се строят, предвидили сме закупуване на кораби втора ръка на много по-малко години, също два, вървим към продажба на най-старите съдове, за да можем да покажем, че БМФ е сигурен превозвач. Така намаляваме задържанията, заради които може да ни вкарат в черния списък. И това са задачи, които ни се струпаха на главата изведнъж и толкова много, че единствено сериозната инвестиция може да реши този проблем. Затова и вървим към приватизация - за да гарантираме, че БМФ ще го има и след 5 години.

Целта ни е да осигурим добро бъдеще на параходството

Няма да оставим неоперативни имоти на купувача

До края на мандата трябва да започнем концесионирането на пристанище Варна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 26 Фев 2007, 22:33    Заглавие:  

Параходството получи разрешение да се оттегли от "Булярд"


Жулиета Иванова


Агенцията за приватизация е дала вчера разрешение да бъдат изкупени 25-те процента, които БМФ притежава в "Булярд корабостроителна индустрия", съобщи изпълнителният директор на параходството кап. Христо Донев. Дружеството вече разполага с разрешение и от принципала си - Министерството на транспорта, така че започваме да движим процедурите, с които да получим нашите 5, 555 млн.долара, допълни кап. Донев. Парите са малка част от необходимите средства за продължаващия строеж на трите нови кораба в "Булярд корабостроителна индустрия". Досега параходството финансираше строителството им със собствени средства, но вече договаря кредит от 69 млн. долара с "Нордбанк". Първият от новите кораби - 42 000-тонен, ще влезе в експлоатация през май или юни т.г., вторият - 22 000-тонен, ще е готов 3 - 4 месеца след него, третият се очаква да излезе от корабостроителницата в края на тази или през януари следващата година.
Преди няколко дни е подписан договор за покупката на 23 700-тонен кораб втора ръка, съобщи кап. Донев. Той е 11-годишен и е произведен в Япония. Работи се за купуване и на още един на същата възраст, но 41 000-тонен. Очакваният кредит от "Нордбанк" би трябвало да покрие и разходите по покупката на няколко кораба втора ръка, посочи кап. Донев.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 26 Фев 2007, 22:34    Заглавие:  

Скаутите искат клубове в различни райони на града


Представители на Националната скаутска организация на България поискаха вчера база, за която да се грижат и да провеждат обучения, от Борислав Гуцанов, председател на Общинския съвет. По време на срещата те разказаха за проведените международни доброволчески лагери, за почистването на Римските терми, за участието си в археологически разкопки, за организирането на морска регата и обучение на млади ветроходци. Гуцанов предложи на младежите да се срещнат след 22 февруари, Световния ден на скаутското движение, за да обсъдят възможностите за откриване на клубове в различни райони на града. Скаутите имат идея със собствени сили да възстановят детския лагер в "Аспарухово".
На срещата присъства най-възрастният скаут във Варна. 85-годишният Стоян Иванов разказа за дейността на организацията в миналото, за приноса на скаутите за възпитанието на децата. 22-годишният скаут Пламен Бацов, който е доброволец и в БЧК, разказа за интереса на децата към движението в европейски страни. В Словения заедно със скаути от Европа той е участвал през м.г. в бригада за възстановяване на природната среда след ураган. Над 1 000 000 дървета бяха паднали, почистихме огромен терен, разказа Пламен.

Скаутите честват 100-ния си юбилей


Трите варненски организации подготвят купон на 22 февруари
Около 300 деца и младежи ще пуснат балони и ще хвърлят бутилки в морето с послания, духова музика ще огласи Морската градина
В четвъртък скаутите по света отбелязват 100 години от създаването на организацията от сър лорд Робърт Смит Бейдън Пауел. Варненските момчета и момичета, увлечени от идеята, ще се присъединят към празненствата. Сега в града последователите на движението се делят на 3 - Арменски скаути, клуб "Владислав Варненчик" към Организацията на българските скаути и Националната скаутска организация на България. Те ще разговарят с кмета Кирил Йорданов на 22 февруари. След това, водени от духовата музика на ОУ "Н.Й.Вапцаров", ще организират тържество пред входа на Морската градина. Над 350 балона с послания за добруване ще литнат към небето, а от морския бряг скаутите ще хвърлят 20 бутилки, пак с пожелания за приятелство и разбирателство.
Годината е белязана от много международни скаутски празници. Предстои Световно скаутско джамбуре. То ще се проведе в Англия през летните месеци, откъдето е тръгнало движението. Очакват се около 70 000 скаути от цял свят. Сред тях ще има и варненци от Организацията на българските скаути - клуб "Владислав Варненчик". Джамбуре ще се направи и на национално ниво от 3 до 13 август край Земен. За големите вече започнаха международни семинари в различни европейски страни.
Честването на юбилея за Националната скаутска организация на България "Св.Георги" започва днес със среща на деца и ветерани с председателя на Общинския съвет Борислав Гуцанов в 11,30 ч.
В празниците се включва и основно училище "Н.Й. Вапцаров". Днес от 12 ч. отряд "Вълчета" ще положи клетва и официално ще влезе в скаутските редици на клуб "Владислав Варненчик". Радостта на 25 деца от III клас е двойна, защото за първи път ще облекат и специалните си скаутски униформи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 26 Фев 2007, 22:59    Заглавие:  

Във Варна ще се проведе Седмица на Жак-Ив Кусто


Бояна Любенова
През лятото Фестивалният и конгресен център (ФКЦ) ще е домакин на Седмица на Жак-Ив Кусто (1910 - 1997 г.). Това съобщиха вчера на нарочна среща във ФКЦ Илия Раев, директор на комплекса, и Давид Бинан от Френския културен институт в България.
Жак-Ив Кусто е роден в малкото френско градче Сент Андре дьо Кюбзак край Бордо. Той е моряк, океанограф, писател, кинодокументалист, посветил целия си живот на изследването и закрилата на океана. Пионер на водолазното дело и подводните проучвания, Кусто обикаля всички морета и океани на земното кълбо и съумява чрез документалните си филми да разкрие пред световната общественост богатствата на подводната вселена и отговорността на човечеството за нейното опазване.
Празници на френската култура започват в петък, 23 февруари, когато стартира Седмицата на френското кино. Тя ще продължи до 1 март. На 16 март предстои празник на франкофонията. През април ще слушаме органова музика в изпълнение на органиста на прочутата катедрала Нотр дам дьо Пари Оливие Латри. Няколко френски филми от "София филм фест 2007" ще видят и варненци. Френско присъствие се очертава да има и на предстоящия в края на лятото международен филмов фестивал "Любовта е лудост".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 28 Фев 2007, 11:27    Заглавие:  

Илиян Цонев, кмет на Община Бяла: Туристическата база не бива да изпреварва инженерната инфраструктура
25.02.2007 16:21
- Г-н Цонев бихте ли ни разяснили кои са новостите в общоустройствения план на община Бяла?
- При актуализацията на новия общински общоустройствен план успяхме да включим територии за две голф игрища и една конна база, която да бъде създадена в бъдеще. Все повече туристи посещават община Бяла и трябва да правим всичко възможно да увеличаваме атракциите. Предвиждаме да се направят два аквапарка и яхтено пристанище. Ние вече имаме едно рибарско и яхтено общинско, а сега започваме да изграждаме съвместно с холандска фирма второто, което се намира южно от нос „Св. Атанас”. В перспектива се очаква да има и трето, което да е на север – някъде около нос „Черни нос”. Това са по-големите инвестиции, които очакваме.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 28 [417 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 26, 27, 28 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0879s ][ Queries: 12 (0.0099s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker