Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 23 Сеп 2020, 02:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Морски бизнес-НОВИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 28 [417 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 26, 27, 28 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 04 Мар 2007, 21:20    Заглавие:  

Бургаски рибари се жалват, че остават без препитание



04 март 2007 | 20:33 | Агенция "Фокус"



Бургас. В Бургас започва подписка с искане за защита на правата на рибарите. Българското правителство умишлено остави без препитание и предаде интересите на хиляди български рибари. Това заяви на пресконференция днес в Бургас областния координатор на ГЕРБ Димитър Николов. Той обясни, че от 1 януари 2007 г. са в сила изискванията на ЕС за лицензиране на риболовните съдове, според които българските рибари е трябвало да лицензират лодките си до края на 2006 г. Заради липсата на каквато и да е информационна кампания от страна на българското правителство, за процедурата са знаели само собствениците на големи кораби, които са подали документи и са влезли в предадения в Брюксел списък на лицензираните български плавателни съдове.
Хиляди собственици на лодки обаче, за които риболовът е основен поминък, не са били уведомени да подадат документи и затова в момента дефакто са незаконни.
По информация на 16- те неправителствени рибарски дружества в Бургаска област, над 70 % от собствениците на плавателни съдове не фигурират в подадения от българската държава списък. Ако тези рибари продължат да осъществяват дейност, ще са подложени на сурови санкции, включително и конфискация на лодките, обяви адвокат Никола Иванов, зам. Председател на ГЕРБ Несебър и юрист на сдружението на рибарите там . Пак по информация на рибарските дружества, на 3500 лодки едва 526 са влезли в списъка. От Влас до Резово например над 2500 лодки не са успели да се лицензират.
Според ГЕРБ Бургас, правителството умишлено е подало силно занижена информация в ЕС, колко са реално българските риболовни съдове. На базата на тази информация ЕС е определило и българската квота, която е силно занижена в сравнение с други европейски страни. Българските чиновници е трябвало да уведомят всички рибари да се лицензират и да настояват пред Европа за по- голяма квота. Вместо това, те са поставили рибарите пред свършен факт. „Правителството и в момента държи в тайна колко и кои са българските лицензирани риболовни съдове и каква всъщност е предложената от България и одобрена от ЕС квота”, заяви Николов.
Заради ощетяването на хиляди рибари, сдружение ГЕРБ Бургас е стартирало подписки в цялата област с искане за удължаване на срока за лицензиране на риболовните съдове и увеличаване на българската квота, съобщи Димитър Бойчев, член на регионалния управителен съвет на ГЕРБ. От сдружението смятат, че рибарите са били умишлено държани в информационно затъмнение и подведени, за да се наложат интересите на крупни корабособственици и на други държави.
Събраните подписи от областта ще бъдат изпратени до министерството на земеделието и горите, изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури , еврокомисарят Миглена Кунева и българските евродепутати. ГЕРБ ще подготви и парламентарно питане по проблема, заяви пред журналисти адвокат Златина Дукова, член на УС на регионалното сдружение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 04 Мар 2007, 23:49    Заглавие:  

Пристанище Балчик с нов пропускателен пункт
2 март 2007 14:43


Подновен е пропускателният пункт на пристанище Балчик, съобщи изпълнителният директор на порта кап. Кузман Попов. Инсталирани са няколко камери. Изградено е помещение за видео наблюдение и помещение за охраната. Поставени са нов тип електронни бариери, които се отварят със специални чип карти.

Пристанище Балчик подготвя план за мониторинг на околната среда, съобщи още кап. Попов. Планът ще гарантира редовно измерване на морската повърхност и на придънния слой вода в залива. Периодично ще се правят и замервания на въздуха.

Междувременно " Порт Балчик" инвестира 20 хил. лева в изготвянето на план за управление на отпадъците и план за управление при бедствия , аварии и катастрофи.

За началото на пролетта е планирано асфалтиране на 2 хил. кв. метра от настилката на пристанището.
--------------------------------------------------------------------------------
МС обсъжда промени в Закона за морските пространства

1 март 2007 08:58
На редовното си заседание предстои Министерският съвет да разгледа промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата.

Целта е пълното въвеждане в националното законодателство на изискванията на Директива на Европейския парламент относно замърсяване от кораби и налагане на санкции при нарушения и мерки за укрепване на наказателно-правната рамка за прилагане на законите срещу замърсяването от корабите. Правителството одобри проект на закон за изменение и допълнение на Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на България. С измененията се въвеждат имуществени санкции за юридически лица, в чийто интерес са извършени нарушения на международния режим за опазване на околната среда от замърсявания от кораби. За юридическите лица глобите са от 300 до 600 лв. при нарушения на забраните, довели до обогатяване, а в случаите на умишлено замърсяване, причинило големи вреди – глобата е между 1,5 млн. и 3 млн. лв.

Предлага се заличаването на АЕЦ „Козлодуй” ЕАД като пристанище за обществен транспорт с регионално значение. Законопроектът предвижда и пристанищата в Созопол и Несебър да бъдат включени в списъка на пристанищата за обществен транспорт с национално значение, поради голямата си обществена значимост, като важни туристически центрове.
--------------------------------------------------------------------------------
Порт Балчик инвестира в техника за по-големи приходи
Валя Янева
27 февруари 2007 11:09

Два плаващи фендера ще закупи до два месеца „Порт Балчик”АД за балчишкото пристанище, съобщи управителят на дружеството Кузман Попов. Фендерите са надуваеми платформи, които отделят корабите на около два метра от кея.

С новата придобивка портът ще може да приема плавателни съдове с вместимост 12 хиляди тона. Досега на пристанището са обслужвани само кораби под 8 хиляди тона.

Фендерите, които ще струват 20 хиляди евро, вероятно ще бъдат доставени от германска фирма. Идеята е приходите на дружеството да се вдигнат и от обработката на по-високотонажни съдове.

Другата по-крупна инвестиция ще бъде в нов грайфер за крана, който ще струва около 50 хиляди лева. С това съоръжение корабите ще се товарят по-бързо. „Порт Балчик”АД смята за закупи и челен товарач за около 100 хиляди лева, но към момента все още проучва офертите.

От началото на 2007-ма година до момента на пристанището в Белия град са обработени 18 кораба и 63 хиляди тона товари. Оборотът е по-голям от същия период на 200-та година, когато са били приети 11 плавателни съда с 52 хиляди тона стоки.

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 05 Мар 2007, 18:48; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 16:20    Заглавие:  

До края на седмицата ни ще станат ясни възможностите за уеднаквяване на условията за облагане на моряците ни

София. Съгласно разпореждането на министъра на транспорта Петър Мутафчиев Междуведомствената работна група, коята проучва възможностите за уеднаквяване на условията за облагане на нашите моряци, наети на кораби, плаващи под българско или чуждо знаме, трябва да оформи мотивирано становище до края на седмицата. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта. Министър Мутафчиев предложи до оформянето и приемането на становището, Министерството на финансите и Националната агенция по приходите да се въздържат от действия спрямо моряците, чиито доходи подлежат на облагане и получи принципно съгласие от министъра на финансите Пламен Орешарски.
След като проучи какво предвижда действащото европейско законодателство в тази област и прилаганите мерки в страните-членки на ЕС, Министерството на транспорта предлага посочените вземания да бъдат обложени с плосък данък между 2 – 6%, който да се приложи и със задна дата.
От министерството припомнят, че проблемът за облагането на моряшкия труд не е бил поставян за решаване от предходните правителства, което е довело до натрупване на вземания в значителен размер.
Агенция "Фокус"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 17:23    Заглавие:  

Работната група, проучваща възможностите за уеднаквяване на условията за облагане на моряците ни, ще излезе със становище до края на седмицата

05.03.2007- Пресъобщение МТС




Съгласно разпореждането на министъра на транспорта Петър Мутафчиев Междуведомствената работна група, коята проучва възможностите за уеднаквяване на условията за облагане на нашите моряци, наети на кораби, плаващи под българско или чуждо знаме, трябва да оформи мотивирано становище до края на седмицата.

Министър Мутафчиев предложи до оформянето и приемането на становището, Министерството на финансите и Националната агенция по приходите да се въздържат от действия спрямо моряците, чиито доходи подлежат на облагане и получи принципно съгласие от министъра на финансите Пламен Орешарски.

След като проучи какво предвижда действащото европейско законодателство в тази област и прилаганите мерки в страните-членки на ЕС, Министерството на транспорта предлага посочените вземания да бъдат обложени с плосък данък между 2 - 6%, който да се приложи и със задна дата.

Припомняме ви, че проблемът за облагането на моряшкия труд не е бил поставян за решаване от предходните правителства, което е довело до натрупване на вземания в значителен размер.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 17:28    Заглавие:  

Булярд купува останалите 25% от Булярд-Корабостроителна индустрия
От: Красимир Йорданов
k.yordanov@investor.bg
22.02.2007 17:23 ( IHLBL, BIHLBL )



В началото на 2004 г. Булярд АД – дъщерно дружество на Индустриален Холдинг България, в което последният притежава 61,5 на сто, и Параходство Български морски флот ЕАД-Варна учредиха дружеството Булярд Корабостроителна индустрия АД, като Булярд притежава 75% от капитала му.

Булярд корабостроителна индустрия притежава активите на бившата Варненска корабостроителница.

Днес от съобщение на БФБ-София става ясно, че Булярд е стартирало процедура по закупуване на останалите 25% от капитала на Булярд Корабостроителна Индустрия, след като е било уведомено от Параходство Български Морски Флот, че са налице всички необходими разрешения за сделката.


Така след приключване на придобиването Индустриален Холдинг България ще притежава непряко 61,5 на сто от капитала на Булярд Корабостроителна Индустрия при 46,13% преди това.


От сайта на холдинга става ясно, че на 16 януари 2007 Булярд Корабостроителна индустрия е предало първия си построен кораб Тангра на неговия собственик. Корабът е 9 300 тона и е предназначен за насипни и генерални товари, а корабът е сертифициран от LLoyd Register.

От годишните отчети на холдинга става ясно, че на 15 декември 2006 г. е прекратена първата корпоративна гаранция, издадена от Индустриален холдинг България във връзка с договори за строителство на кораби между Булярд корабостроителна индустрия и дружества на Параходство БМФ. Прекратената корпоративна гаранция е със стойност 4 280 850 евро и 3 729 018 долара. Гаранцията е издадена във връзка с трета вноска по корабостроителен договор за кораб със строителен N 516 и е прекратена поради изпълнение на задълженията по договора.


От понеделник книжата на Индустриален Холдинг България ще бъдат добавени към състава на SOFIX. От 1 януари 2007 г. холдинговото дружество е включено и в състава на индекса Dow Jones STOXX EU Enlarged Total Market Index с тегло от 0,05%.


За 2006 г. ИХ България обяви нетна неконсолидирана печалба в размер на 1,858 млн. лв. при положителен финансов резултат от 7,17 млн. лв. за 2005 г. Основният капитал на дружеството е 21,003 млн. лв., а собственият – 35,72 млн. лв. Паричните наличности и еквиваленти в края на 2006 г. възлизат на 3,141 млн. лв.


Днес акциите на дружеството поскъпнаха с минималните 0,69% до 8,81 лв. при изтъргуван обем от 45 282 акции. Търсене има при цена 8,9 лв., а предлагане – при цена 8,9 лв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 17:40    Заглавие:  

МТ и ИА „Морска администрация” организират среща „Речни и информационни услуги”
27.02.2007.Пресъобщение-МТС




Министерството на транспорта и Изпълнителна агенция „Морска администрация" организират работна среща на тема „Речни и информационни услуги". Събитието ще се състои утре, 28.02.2007г., в град Русе. Срещата ще се проведе от 9.30ч в ДМА - Русе, ул. "Пристанищна" №20.

Приветствие към участниците ще отправят Хосе Анселмо от Европейската комисия и Красимира Мартинова, заместник-министър на транспорта. По време на работната среща ще бъдат представени речните информационни услуги в България и Румъния, както и проекта „Развитие на речните информационни услуги в Дунавските държави".

Международната среща, организирана от МТ и ИА "Морска администрация", се проведе вчера в град Русе

Пресъобщение МА


На 28 февруари 2007 г. в заседателната зала на Дирекция „ Морска администрация" - Русе се проведе международна работна среща по въпросите на речните информационни услуги" .От българска страна в срещата взеха участие представители на ИА" Морска администрация" и представители на ИА" АППД", представители от Via Donau и Австрийското федерално министерство на транспорта, технологиите и комуникациите, г-н Хосе Анселмо от страна на DG TREN, Европейската Комисия, както и от Румънската морска администрация и Румънското министерство на транспорта, конструкцията и иновациите.

На работната среща се подписаха два важни документа:

1. Споразумение за сътрудничество между ИА" Морска администрация" и

2. Декларация за сътрудничество между ИА" Морска администрация" и Румънската морска администрация за изпълнение на Директива 2005/44 на Европейският парламент за хармонизиране на хармонизиране на речните информационни услуги по вътрешните водни пътища на Общността
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 18:15    Заглавие:  

"Газтрейд" ще строи пристанище в Белославското езеро

Дневник - 15 февруари

"Газтрейд" АД започва изграждането на пристанище и складова база за течни горива в Белославското езеро. Това съобщи Милчо Василев, изпълнителен директор на компанията. По думите му бъдещият комплекс ще е най-големият от този род в Източна Европа. Първата копка на пристанището ще бъде направена през април, а инвестицията в проекта се очаква да надхвърли 25 млн. евро. Компанията вече е купила терен от 100 дка, както и 6 км прилежаща железопътна инфраструктура....
------------------------------------------------------------------------------------
Ще има нов проект за пристанище "Царево"


Автор: Dnevnik.bg | 19 февруари, 16:14

Ще се разработва нов проект за пристанище "Царево", за крайбрежната алея и нов устройствен план за райони, предназначени за строителство на хотели, апартаменти, голф-игрища и други. Това съобщиха от пресцентъра на морската община.

За плана бе оповестено след подписването днес на двустранно споразумение за изготвянето на работна програма - "ЦАРЕВО - структурен план и план за разширяване", между кмета на община Царево инж. Петко Арнаудов и главният директор на Сдружението на предприятия от Европейския съюз /INDEXO/, със седалище в Испания, Золтан Карафа.

Структурният план и планът за разширяване на Царево включват различни направления, всяко от които представя проекти на Европейската общност с различни финансови изисквания за реформа и за обновяване на всички селища в морската община и в частност - на целия крайбрежен район

Ще се работи и по проекти за използване на възобновяеми източници на енергия и създаване на предпоставки за развитието на екотуризъм, селски, конгресен, ловен и други видове туризъм, за обучение на кадри в сферата на туризма. Търсят се и алтернативи за развитие на горското и на селското стопанство.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 18:38    Заглавие:  

Белгийци започнаха последната фаза от модернизацията на порт Бургас

Последна редакция: 02.03.2007, 10:32

Публикуване: 02.03.2007, 10:29

©

Автор: Николай Танев

Размер на шрифта: a a a
В края на месец февруари започна удълбаването (драгирането) на подходния канал на пристанище Бургас, съобщиха от порта.

Проектът се извършва от белгийската компания Dredging International, която спечели през есента на 2006 г. международния търг за удълбочаване на подходния канал до 15,50 метра.

Стойността на проекта е 20 млн. лв., като се очаква да бъде завършен за около 6-7 месеца.

На 1-во кейово място в Пристанище Изток в Бургас вече е пристигнал модерния драгажен кораб „Uilenspiegel", на белгийската компания, като вече са стартирана същинската работа по канала.

С драгирането на подходния канал на пристанище Бургас окончателно ще завърши проект "Разширение на пристанище Бургас - Терминал 2А, нов източен вълнолом и нов подходен канал".

Удълбаването на подходния канал представлява също така важна крачка и естествен преход към следвашия мащабен проект на порт Бургас - строителството на нов контейнерен терминал.

Ръководството на Пристанище Бургас работи усилено по този нов проект и перспективите са съвсем оптимистични, съобщиха от компанията.

Динамиката на досегашното и очаквано в близките месеци и години развитие на морската и пристанищна инфраструктура в региона напълно оправдано правят Пристанище Бургас благоприятен и естествен притегателен център за мащабни логистични проекти и инвестиции

-------------------------------------------------------------------------------------
Параходство БМФ ЕАД сключи предварителен договор за покупка на кораб за насипни товари - 23 700 DWT с 4 крана по 30 т, построен 1996 година в Япония, съобщиха от борсата.

Сделката по покупката ще бъде финализирана в периода между 1 април и 15 май 2007, когато изтече договора му за наем от предишния корабособственик.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 18:52    Заглавие:  

Шефът на БМФ: Не бих купил параходството за $500 млн.


Ако притежавах 500 млн. долара или евро, никога не бих купил БМФ, заяви вчера пред БНР изпълнителният директор на параходството кап. Христо Донев по повод експертните прогнози в медиите, че дружеството, подготвяно за приватизация, струва около половин милиард долара.
В момента "ПрайсУотърхаусКупърс" готви финансовия анализ на дружеството и никой не говори официално за цена, уточни кап. Донев. Той допълни, че ако разполага с такива средства, би си купил 20 - 25 нови кораба и с персонал от 50 души ще ги управлява много по-добре. По думите му това ще е по-добре, отколкото да поеме ангажименти през следващите 10 години пред държавата и обществото, които не би могъл да изпълни.
Колкото и съблазнително да изглежда предприятието, то има много слаби страни, но "човек трябва да е отвътре, за да ги познава", поясни кап. Донев и отказа да говори повече по този въпрос заради подготовката на дружеството за продажба.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 18:55    Заглавие:  

С пари от Холандия пишат стратегия за Черноморието



400 000 евро е отпуснало правителството на Холандия за разработване на стратегия за устойчиво развитие на българската черноморска зона. Това стана ясно на презентацията на проекта "Моят бряг", който се изпълнява по инициатива на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Държавната агенция по туризъм заедно с министерствата на околната среда и водите и на транспорта и е с продължителност 2 години. Резултатите ще бъдат включени в Националната комплексна устройствена схема на цялата страна, която МРРБ подготвя. Очаква се до края на годината да бъде избран консултант, който ще подготви заданието и тръжните документи за избор на изпълнител
ЧЕРНОМОРИЕТО - МОЯТ БРЯГ

Представете си, че сте на българското Черноморие след повече от 20 години – в скъп хотел или в романтично малко бунгало, сред море от хора или на недокоснато от човешка ръка място, сред красиви природни гледки или в курорт на бъдещето... За коя от тези картини ще си помислите: това е МОЯТ БРЯГ?

Проектът МОЯТ БРЯГ събира в едно две идеи – сътрудничество и участие: Черноморското крайбрежие принадлежи на всеки българин и доброто му развитие е в интерес на всеки българин.

Каним ви да ни изпратите вашата мечта за Черноморието и да участвате в разговорите за написването на визията. Посещавайте този сайт. Ние ще се стараем да ви информираме за всичко, което правим.


Всички ведомства трябва да работят заедно за опазване на националното богатство, заяви зам.- министър Савин Ковачев

01.03.2007 г.
“Необходимо е различните институции да загърбят тясноведомствените си интереси и да изградят заедно една обща визия за националното ни богатство, което, за съжаление, загива”. Това каза зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Савин Ковачев днес при представянето на проекта “Моят бряг”.
Проектът се финансира с 400 000 евро от холандското правителство и целта му е да подпомогне България за разработване на стратегия за устойчиво развитие на Черноморската зона, заяви посланикът на Кралство Нидерландия Вилем ван Ее.
Проектът “Моят бряг” се изпълнява по инициатива на МРРБ и Държавната агенция по туризъм заедно с министерствата на околната среда и водите и на транспорта и е с продължителност 2 години.
Зам.-министър Савин Ковачев заяви, че резултатите от този проект ще бъдат включени в Националната комплексна устройствена схема на цялата страна, която МРРБ подготвя. Очаква се до края на годината да бъде избран консултант, който ще подготви заданието и тръжните документи за избор на изпълнител.

Дирекция “Връзки с обществеността и протокол” - Министерство на регионалното развитие
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 19:04    Заглавие:  

Докато работната група за моряшките доходи мъдрува


Данъчни търсят хиляди от моряци на рейс
Вече са факт 17 предревизионни и 2 ревизионни доклада срещу физически лица, районен съдия в Бургас свалил банковата тайна
Срещу моряци, плаващи под чужд флаг, вече са съставени 17 предревизионни и 2 ревизионни доклада, съобщи вчера генералният мениджър на менинговата агенция "Зодиак" кап. Продан Раданов. Единият от ревизионните доклади на стойност 18 000 лв. е на рулеви от Бургас, който изобщо не е в страната. Вторият е за почти 31 000 лв., ужиленият е от Пловдив и в момента е на рейс, поясни кап. Раданов. По думите от Националната агенция за приходите са изискали информация за имотното състояние на проверяваните от банки, имотни регистри, КАТ и други институции, а банковата тайна е разкрита с помощта на районен съдия от Бургас.
Формално служителите на НАП имат пълно основание да изпълняват служебните си задължения, отделен е въпросът дали проверките не са избирателни, посочи председателят на сдружение "Морски алианс" Светлан Цветков. Той припомни, че докато очакват резултати от работата на междуведомствената работна група, която трябваше да проучи как се облагат моряшките доходи в ЕС и да предложи съответните промени за ставките у нас, стотици моряци и близките им по адресите у нас са получили покани да декларират доходите си за последните 5 години. Същевременно менинговите агенции са поканени да предоставят договорите на моряците.
Вече ми правят пета насрещна проверка, но докато аз съм управител на фирмата, данни за моряк няма да предоставя, зарече се к.д.п. Тодор Тодоров от менинговата фирма "Марлоу навигейшън" и покани колеги при желание да обменят опит в защитата на хората, чиято работа осигуряват.
---------------------------------------------------------------
Сдружение "Морски алианс" предлага


Пребиваващите в чужбина над 183 дни годишно да не се смятат за местни лица при облагането на доходите
Български гражданин, който пребивава повече от 183 дни годишно извън страната, да не се смята за местно лице по смисъла на Закона за занъците върху доходите на физическите лица, предлага сдружение "Морски алианс". Организацията търси лоби в парламента и за предложението си доходите на моряците при работа на борда на кораб да не се облагат. Според "Морски алианс" в законодателствата на много държави облагането на доходите е свързано с периода на пребиваването на гражданите в съответната страна. В Ирландия границата е 169 дни, във Великобритания, Германия и Индия - 183 дни, в Румъния - 180 дни. Срокът 183 дни като основание за данъчно задължение присъства при повечето спогодби за избягване на двойното данъчно облагане, с него е съобразена и съществуващата процедура за освобождаване от здравни осигуровки. На практика българите, плаващи под чужд флаг, не могат да ползват ресурсите на държавата - полиция, инфраструктура, държавни институции и т.н., не могат да упражнят и правото си на глас, аргументират се от сдружението.
По груби сметки моряците вкарват в икономиката ни между 200 и 300 млн. щатски долара годишно, от които тя би се лишила при неблагоприятно облагане на доходите им, посочи председателят на "Морски алианс" Светлан Цветков. Той припомни, че преференциите при облагането на моряшките доходи са факт в редица страни в Европа и по света. У нас задграничните дневни на моряците, работещи на български кораби, които съставляват по-голямата част от доходите им, по закон са освободени от данък общ доход. Под чужд флаг обаче плават между 800 и 1000 българи. Ако към тях се приложи сегашното подоходно облагане, голяма част от тях ще предпочетат да се пренасочат към други професии, защото реално няма да е възможно наемането им само в български фирми. Така ще загубим завоюваните с годините позиции на световния пазар на работна ръка в този бранш, смятат от "Морски алианс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 19:25    Заглавие:  

Тихоокеански лаврак ще се отглежда в Бургас
Компанията "Атлантик" инвестира в модерната база 0.5 млн. евро
от Силвия Шатърова

01 март, 15:05
Увеличаване Смаляване Разпечатване Изпращане на приятел
Реклама


В Бургас започва да се отглежда австралийска деликатесна риба по нова за Европа технология. Подобен метод засега се прилага единствено в Холандия. Това съобщи изпълнителният директор на фирмата "Атлантик" Ивайло Русинов. Рибата ще се отглежда на сушата, в басейни при специални условия. Част от техниката вече е монтирана в хале в Рибното пристанище в Бургас. През март басейните ще бъдат зарибени с малки екземпляри тихоокеански лаврак.

Отглеждането ще продължи около осем месеца. Проектът е пилотен. Идеята е да се разшири производството и в града ни да се отглеждат по-големи количества от деликатесната риба. Първото поколение отгледан тихоокеански лаврак при изкуствени условия ще се изнася за страните от ЕС. Очаква се количеството да е около 20 тона. Инвестицията на "Атлантик" в това модерно производство е близо половин милион евро. Идеята на фирмата е тази риба да получи етикет за органичен чист продукт.

Тихоокеанският лаврак, който ще се отглежда в Бургас, ще обитава басейни на сушата за около осем месеца. Ще се използва морска вода, която рециркулира, пречиства се и се връща в морето. "Кръгът е затворен и това може да се прави дори и в центъра на града. Нещо повече, ако се монтира едно малко устройство, може да се добива азотен тор като остатъчен продукт", обясни Петко Русинов, председател на борда на директорите на фирмата.

Част от техниката вече е монтирана на Рибно пристанище - Бургас, и до месец басейните ще бъдат зарибени с малките екземпляри.

Първото поколение от деликатесната риба, отгледана по този начин, ще се изнася в страните от Евросъюза. Вероятно след година такава риба ще се появи и на българския пазар.

В същото време Петко Русинов заяви, че държавата ни трябва да насочи парите от еврофондовете към високотехнологични проекти за аквакултури, които имат бъдеще през следващите 10-20 години. България ще получи около 80 милиона евро от ЕС за развитие на рибната индустрия, които се очаква да бъдат разпределени между фирмите в бранша, кандидатствали за тях. Русинов посочи като пример за висока технология проект на фирмата за отглеждане на деликатесна риба на брега.

Според него този вид технологии ще станат хит в света в следващите 10 години, защото рибните ресурси в Световния океан намаляват. В световен мащаб намаляват квотите за улов на риба във водните басейни и дори се финансира съкращаването на риболовния флот. За сметка на това се отделят средства и се стимулира реализирането на най-различни проекти в областта на аквакултурите.

Плантация за барамунди
В началото на месеца от "Атлантик" съобщиха, че инвестират половин милион евро в пилотен проект за отглеждане на деликатесната риба барамунди. Това съобщи ръководителят на проекта Зорница Русинова. Малки екземпляри барамунди ще бъдат внесени от Австралия. Официално модерната технология ще бъде представена в края на март. Показателите на водата в басейните на комплекса ще се контролират с електронна система.
Звукова сигнализация ще алармира при недостиг на кислород или на друг важен елемент за растежа на рибата. Теглото й ще се контролира по специална технология. Първата произведена партида от екзотичния вид риба ще е около 20 тона. Подобна технология за отглеждане на деликатеса в Европа има само в Холандия.
------------------------------------------------------------------------
Рибарското селище ще бъде узаконено до месец
Трябва да се извършат замени на имоти от държавния и общинския горски фонд
от Румяна Емануилиду

01 март, 20:59
Увеличаване Смаляване Разпечатване Изпращане на приятел
Реклама


Софийска фирма е спечелила конкурс на община Бургас за изработване на Териториално-устройствен план (ТУП), Подробен устройствен план (ПУП) и кадастър на местността Ченгене скеле в района на рибарското селище. Фирмата е поела ангажимента срещу 15 хил. лева да изготви документите и да приключи процедурата по узаконяването на селището до края на март. Това съобщи председателят на управителния съвет на сдружение "Морски сговор" Стоян Боев.

Докато тече процедурата, е наложен мораториум върху действията на РДНСК за събаряне на незаконните постройки. "Лично министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов се разпореди", заяви Боев.

В края на миналата година над 600 рибари от рибарското селище "Ченгене скеле" бяха готови за протест пред областната управа точно на Никулден. Повод за недоволството беше заповед на началника на РДНСК - Бургас, за спиране на електрозахранването в селището и за провеждане на търгове за събаряне на 24 къщи около каналите, в местността Параклиса, както и по пътя за нефтената база.

Рибарското селище в местността Ченгене скеле възниква през 1974 г., когато по инициатива на органите на местната и държавната власт местостоянката на рибарските лодки бяха преместени от Бургас - западен мол, в парк "Росенец". За целта бяха прокопани два канала и връзката им с морето. От тогава е на дневен ред в общината проблемът с неясния статут. За повече от 32 години в него са изградени над 300 временни постройки - дървени и метални бараки, а също и около 150 масивни постройки. Малка част от тях са обявени от РДНСК за абсолютно незаконни. В селището живеят целогодишно около 170 човека. За собствениците на над 500 лодки риболовът е средство за изхранване и поминък, категоричен е Боев.

Според официалните данни обаче не повече от 100 са лодките, регистрирани да извършват стопански риболов. За останалите обитатели лодките са задължително изискване, за да се сдобият с имот в селището.

Общинските съветници решиха в края на миналата година да започне процедура по замяна на имоти от общинския горски фонд в размер на 287.793 декара в землището на село Банево с имоти от държавния горски фонд, които се намират в местността Ченгене скеле край Бургас.Замяната е необходима, защото теренът, на който се намират рибарските постройки, не е общински, той е включен в държавния горски фонд, мотивираха се съветниците. Обособяването на селището ще стане след приключване на замяната. Според сдружение "Морски сговор" рибарите са разположени само на площ от 74 дка около каналите. От там също заявиха, че сградите извън границите на същинското рибарско селище са незаконни.

Общинската администрация трябва да представи конкретните граници на имотите, които ще обхване замяната. През седмицата представители на софийската фирма, спечелила конкурса, замерваха границите и описваха къщите в Ченгене скеле.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 21:29    Заглавие:  

Украинци правят кораби, албанци почват “Белене”

50 работници от град Николаев, Украйна, бяха наети през февруари във Варненската корабостроителница. Кадрите от чужбина са квалифицирани корпусници и заварчици. Разрешението да бъдат наети е дадено от социалното министерство. Украинските корабостроители получават с 10-20% по-ниско заплащане от българските си колеги, които взимат 800-1000 лева на месец. Заводът е наел частен хотел в Галата, за да настани майсторите от чужбина. Корабостроителницата във Варна има нужда от още 300-400 души за работа в производството. Пуснали сме обяви за набиране на работници в цяла България. Младите хора обаче не проявяват интерес към професията, твърдят от фирмата. Призовавам всички, които сега работят в Малта, Норвегия и Литва, да се върнат тук при семействата си и да работят при нас, каза председателят на Управителния съвет на "Булярд - корабостроителна индустрия" Димитър Желев.
Не е ясно и как ще се съберат работници за строителството на АЕЦ "Белене". Руснаците от "Атомстройекспорт" търсят 10 хил. заварчици, които да работят по строежа на централата. Те вече са потърсили съдействие от БСК, но се оказало, че у нас не могат да се намерят толкова много квалифицирани работници. Затова ще се търсят и в съседните страни - Македония, Албания и Молдова.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2007, 18:06    Заглавие:  

Ваклин Стойновски: Законът за устройството на Черноморското крайбрежие може да реши проблемите с плажовете

06 март 2007 | 15:10 | Дарик радио


Законът за устройството на Черноморското крайбрежие отново привлече вниманието на морските общини. През изминалата седмица зам.-областният управител Георги Николчев поиска като ограничителна мярка да бъде въведено премахването от плажната ивица на кръчмите, дискотеките и баровете. Според Николчев повечето заведения от този тип не разполагат със собствена канализационна система и директно замърсяват плажовете и морето. Концесионерът на бургаския плаж Ваклин Стойновски коментира темата пред Дарик радио.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 08:49    Заглавие:  

5-9 март

Във Варна няма проблем с лицензирането на риболовните съдове. Не стои така обаче въпросът в Бургас, където много рибари не са подали в срока, който изтече в края на миналата година, заявления за разрешително за стопански риболов. С подробности по темата в сутрешния блок “Добро утро, България” на радио “Фокус” – Варна ще чуем началника на Териториално звено “Риболовен надзор” към Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури Бейхан Хасанов.

До средата на месеца Румъния се очаква да премахне завишените такси за управление на трафика на фериботните комплекси Видин – Калафат и Оряхово – Бекет
06.03.2007 - Пресъобщение МТС




До средата на месеца Румъния се очаква да премахне завишените такси за управление на трафика за контрол на сигурността на корабоплаването при влизане и излизане от фериботните комплекси Видин - Калафат и Оряхово - Бекет. Проблемът датира от началото на 2007г., след като румънската страна започна да събира едностранно тези такси.

Тези действия са в резултат на настояването на Министерството на транспорта за спешното решаване на проблема с високите такси на двата фериботни комплекса. Българската страна веднага предприе редица действия и бяха установени интензивни контакти с отговорните инстанции в северната ни съседка.

По уверение на румънските експерти, новата заповед ще влезе в сила до 10-15 март т.г., след нейното публикуване в румънския Държавен вестник.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 28 [417 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 26, 27, 28 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0881s ][ Queries: 12 (0.0099s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker