Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Военноморска база в САЩ беше блокирана поради "неоторизиран достъп" · Русе отново с летище? · Пентагонът: 34 американски войници са пострадали при ракетните удари на Иран · Високата скорост не била основна причина за инцидента в Хитрино · АТ с денонощна акция в цялата страна, дебне пешеходци и шофьори · Константин Косачев: Русия трябва да отговори на България ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 24 Яну 2020, 20:48
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ВИДИН
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [42 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Нед 04 Фев 2007, 11:51    Заглавие:  ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ВИДИН  

Град Видин, 62 000 ж., 36 м надм. Вис., десен бряг, км 790,3

Центърът на ВидинВидин е вторият по големина български дунавски град след Русе. Разположен е на важно стратегическо място, при голям завой на р. Дунав. Отстои на 199 км от София, на 52 км от Лом и Белоградчик и на 30 км от Брегово и Кула.
Видин е един от най-интересните български градове. Наред със София, Пловдив, Стара Загора, Варна, Несебър и Велико Търново има много останки от миналото. Те са свидетели на 23-вековното му съществуване. Още през трети век преди Христа келтите построили крепостно селище с името Дунония, т. е. високо и укрепено място. Римляните дооформили крепостта, която имала задачата да пази северната дунавска граница на империята (Данубиус лимес Романа). Нарекли я Бонония, което значи „Хубава крепост”, близко до тракийското име Дунония. Гърците нарекли града Видини, българите - Бъдин или Бдин, унгарците - Будин.
В географските карти от XV и XVI век, които обхващат нашето дунавскБабини Видини кулио крайбрежие, Видин е даден като голяма крепост наред с Никопол и Силистра, и като първи по големина град. В географски атлас на света, издаден в Лайпциг през 1774-1779 г. от Йохан Самуел Хайнтиус,Видин фигурира с имената Видин, Пидин, Бидин, Бодин, Кирадеиум, Бишитери и други. Посочва се, че не е далеч от планината Аргентеро. Интересна гравюра от стария Видин е излязла изпод ръката на Якоб Алт (1789-1872) - направил най-много рисунки на селища край река Дунав.
Бабини Видини кулиСвидетел на миналите векове е много добре запазеният замък „Бабини видини кули” - с име, свързано с легендата за трите сестри Вида, Кула и Гъмза. Многовековната крепост, която сега е естествен декор за театрални представления, е свидетел на битки, в които са участвали келти, траки, мизи, даки, хуни, готи, авари, римляни, гърци, българи, татари, австрийци, маджари, турци, руси, румънци, сърби... Византийският летописец Скилица Кедрин описва осем месесечната обсада на Видин през 1003 г. от византийския император Василий Втори и отбраната водена от Самуиловия син Гаврил Радомир.
В село Смърдан, присъединено към село Иново, близо до Видин е издигнат паметник на падналите румънски войници за освобождението на България. През Сръбско-българската война 1885 г. капитан Атанас Узунов успешно отбранява града, снабдяван от корабите на Дунавската флотилия.
Видин е бил столица на Видинското царство при българския цар Иван Срацимир от 1360 г. до падането му в ръцете на турците през 1396 г. От грамоти на български царе се вижда, че Видин е бил важен пункт на дубровнишки търговци. В евангелие от 1360 г. е отбелязано, че е написано във „великия и многолюден град Бдин”. Дълго време се наричал „Главен град на България”.
През време на турското робство Видин бил голяма крепост и важен административен център - седалище на санджакбег със земи от днешна Сърбия.
От 1794 до 1807 г. тук властвал отцепилия се от султана самостоятелен владетел ОсманПанорама от Видин Пазвантооглу. От това време са джамията със сърце на медресето, библиотеката, кръстатата казарма и др. Старата крепост „Калето” има 7 реда укрепления. Най-запазено е това от 1689-1731 г. Запазени са големите крепостни порти - Стамбул, Телеграф, Пазар. Турски заселници идват в града на вълни след разбиването им при Виена, при Будапеща, при Мохач и след освобождението на Сърбия. Така в 1862 г. според Феликс Каниц, Видин е бил „мюсюлмански дунавски град и крепост”.
Стопанското издигане на града започва, когато на пристанището спират австрийските кораби с пътници и стоки, когато оттук се товарят стоки от цяла Западна България, включително и Македония. Когато през 1866 г. Лом бил свързан с шосе със София, хинтерландът на Видин бил ограничен и пристанището му запада за сметка на ломското.
След Освобождението турците масово се изселват и на тяхно място се заселват българи от цяла Северозападна България. Десет години след построяването на жп линията от Брусарци до Лом, през 1923 година, е завършена от Брусарци до Видин. Лом засенчва Видин и той се развива бавно. От 13 714 ж. в 1880 г. той нараства едва на 18 507 ж. през 1926 г., а през 1946 г. дори леко намаляват на 18 481 ж. Бързият ръст на града е през следващите десетилетия. През 1992 г. вече достига 62 972 ж. Градът преживява две големи дунавски наводнения през 1897 и 1942 година, дължащи се на много ниския бряг, който вече е укрепен с диги и защитни съоръжения срещу натрупването на лед и вода...
Видин израства и като важен индустриален град. Най-голям бе химическият комбинат за изкуствени полиакрилни влакна и коприна-видлон, към които бе и заводът за автомобилни гуми „Вида”. Разнообразното промишлено производство включваше дъждовални машини и помпи, режещи инструменти, строителни конструкции, домакински порцелан, мъжки ризи, брашно, консерви, цигари, трапезни вина (главно гъмза и димят), спирт, оцет, млечни продукти, растителни масла, фуражни дрожди, мебели, дограма, тухли, цигли, колбаси и други. Промените след 1989 г. в стопанския живот на страната доведоха до голяма стагнация, спиране на работата на редица предприятия, така също и до тяхната приватизация и преструктуриране.
Видин е и важен транспортен център - жп гара, автогара, най-голяма българска речна гара, ро-ро пристанище с терминал, фериботи за жп и автомобилен превоз до отсрещното румънско пристанище Калафат и за релациите на корабните катамарани от „ханската серия” Видин - Линц - Видин (Австрия) и Видин - Пасау - Видин (Германия). Всеки от тези фериботи пренасят по 49 тежки камиони (тирове). При това пристанище е и свободна безмитна зона. Видинското пристанище спада към Ломския пристанищен комплеск и по товароспособност отстъпва на Русе, Лом и Свищов. През 2001 г. е предвидено да бъде пКатедралата във Видиностроен мост над река Дунав, който ще бъде втория в българо-румънския участък след този при Русе.
Видин привлича с редица сгради, които се числят към фонда на архитектурното наследство. Това са сгради, повлияни от Западна Европа, подобно на сгради и комплекси най-вече в Русе, а също в Силистра, Лом и Свищов. За жалост в лошо състояние е сградата на втората след софийската по големина синагога (еврейски молитвен дом). На централния площад, където е 17-етажния общински и областен съвет, е паметникът на падналите във войните, а на площада срещу жп гарата - на падналите в Сръбско-българската война 1885 г., когато Сърбия претендира да владее града. Крайдунавският парк продължава до единствената у нас запазена средновековна крепост „Бабини Видини кули”. Други забележителности са някогашният конак - сега исторически музей, мавзолеят на първия български екзарх Антим, църквите „Свети Пантелеймон” и „Света Петка”, текето Салахатим баба. За жалост не е запазена родната къща на световноизвестния художник Жул Паскин (Юлиус Пинкас).


ГРАД ВИДИН:
Click to see if image is larger

Екип на сп. "Океан" бе на командировка до Видин преди седмица. Очаквайте съвсем скоро снимки от всички дунавски пристанища, които ще посетим.

Част от рибарския кей

Click to see if image is larger


Кануту на Винету Very Happy , от другата страна е Калафат

Click to see if image is larger

Зад лодката се вижда новата дига, която я построиха след големите наводнения.
Click to see if image is larger

Рибарска къщичка, тип "Баба Яга"
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Залез над българския и румънския бряг
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Рибният ресторант
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Пристанище и град Калафат.
Click to see if image is larger

Зад това чудовище е румънския остров Мала Калафат
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Яхта "Надежда" - Чони Чонев я е изпуснал в новия материал Very Happy
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Зад корабите в далечината се вижда пристанището на Сомат.
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Това бе толкоооооова дълго, че фотоапарата ми не можа да го хване цялото.
Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 11 Фев 2011, 19:00; мнението е било променяно общо 3 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Вто 20 Фев 2007, 12:48    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 14:44    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 14:48    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 21 Мар 2007, 14:50    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Съб 04 Авг 2007, 08:08    Заглавие:  

Пресни снимки от Видин правени на 1 август т.г. Автора - аз. Very Happy

Тласкач на БРП "Васил Петлешков"
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Самоходка в румънско

Click to see if image is larger

Руската самоходка "Александър"

Click to see if image is larger

Ферибот "Припят-1"

Click to see if image is larger

Гъзарите от митницата имат това:

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Вто 11 Сеп 2007, 13:11    Заглавие:  

Третата конференция на дунавските градове

07 септември 2007

Във Видин се провежда Третата конференция на дунавските градове. Във форума участват представители от Германия,Унгария, Хърватия, Сърбия, Румъния , Австрия, Словакия и България. Участниците разглеждат и дискутират следните теми: Икономика и инфраструктура; Планиране на околната среда, Култура и туризъм, Образование и наука, Дунавският регион – европейски модел за мултиетническо сътрудничество.
„Видинското домакинство е признание за работата, която ние и нашият град, сме свършили в рамките на установеното дунавско сътрудничество.Третата конференция на дунавските градове ще затвърди ролята на Дунавския регион в Обединена Европа за общото решаване на всички наши проблеми като дунавски държави. Тя ще постави отново нашите общи теми, свързани както с ежедневните ни проблеми, така и с развитието и визията на един бъдещ дунавски еврорегион. Нека идните години бъдат на хората, които искат да живеят заедно по брега на тази велика европейска река.”, каза в приветственото си слово към участниците във форума кметът на Видин д-р Иван Ценов, който е домакин на събитието.
„В продължение на пет години ние градовете от поречието на Дунав, участници в мрежата на дунавските градове, сме заедно в организацията на културните фестивали, икономическите форуми, общи спортни и младежки инициативи.
Работихме по проекти за пречиствателни станции, за създаване на дунавски университет и за реализирането на инвестиционни намерения. Заедно преодолявахме и трудностите по време наводненията по поречието на Дунав през 2006”, каза още в изказването си д-р Ценов.
Конференцията се провежда под патронажа на министъра на външните работи на България Ивайло Калфин, който направи официалното откриване.
Личен гост на видинския кмет е Джовани ди Стази от Съвета на Европа. Участват също зам.министърът на външните работи Евгения Колданова, представителят на Световната банка за България Флориан Фихтл, Шандор Егереши – вицепрезицент на парламента на Войводина и домакин на предишната конференция, кметът на германския град Улм- Иво Гьонер, съорганизатор на форума.
В края на форума участниците ще излязат със заключителна декларация за възникване на нов европейски дунавски еврорегион.
Представителят на Съвета на Европа Джовани ди Стази и министърът на външните работи Ивайло Калфин, които участват в провеждането на Третата дунавска конференция , получиха от кмета на Видин д-р Иван Ценов почетния знак - герб на града.

“Аз съм изключително доволен, че Третата Европейска конференция на Дунавските градове и региони постигна своите цели и още веднъж да благодаря на кмета на гр. Улм (Германия) Иво Гьонер и на Петер Лангер – Дунавско бюро – Улм, които инициираха създаването на дунавските бюра преди пет години и сега тази тяхна инициатива създава все повече нови приятелства, набелязва нови проекти и перспективи и определя развитието на дунавските градове и региони като едно общо дунавско семейство в рамките на Дунавския еврорегион. “ каза на заключителната пресконференция след края на форума кметът на Видин д-р Иван Ценов. “ Благодаря и на вицепремиера и министър на външните работи Ивайло Калфин, че под негов патронаж се проведе конференцията. Смятам, че разгледахме проблеми, които са актуални за дунавските градове. Бе разгледана и една важна за Видин тема- създаването на висше учебно заведение, което може да започне да работи под формата на Дунавска академия, като форма на сътрудничество между дунавските университети. Изключително важно бе и това, че се обединихме около идеята да се институционализира нашето дунавско сътрудничество в един нов Дунавски еврорегион, който ще бъде форма на сътрудничество от ново поколение, на базата на транснационалното сътрудничество, като основната активност ще бъде на градовете и дунавските бюра. Заедно се обединихме около конкретните стъпки за да се представи тази инициатива пред Комитета на регионите в Европейския съюз в Брюксел и Съвета на Европа в Страсбург. Всичко, което е заложено в заключителната Декларация на Третата Европейска конференция на Дунавските градове и региони означава само едно- очаква ни много работа през следващите две години за да може на следващата конференция да се поздравим с добри резултати от заложените днес проекти” –каза още д-р Ценов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Чет 29 Ное 2007, 22:24    Заглавие:  

Гласят гарнизон до “Баба Вида” за университет и пристанище

Един от най-апетитните армейски имоти - казармата до видинската крепост "Баба Вида", пустее и е обрасъл в храсти. Теренът с излаз на Дунава включва 50 дка площ, сгради за спални помещения, двуетажен учебен корпус, столова. В казармата до 1995 г. са се обучавали водачи на военни машини. През октомври 2000 година МС прехвърля държавната собственост на общината и армията си изнася всичко от двора и помещенията. Новият собственик иска да превърне поделението в модерен санаториум с много екстри. Има намерения и за изграждане на яхтено пристанище, лиман и марина за лодки. Въпреки добрите пожелания имотът пустее. Новият кмет инж. Румен Видов пък иска на мястото да се издига Еврошвейцарски университет. Дали имотът ще стане собственост на вуза, ще решат новите общински съветници.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 19:28    Заглавие:  

Сръбски кюмюр сваля цената на топлото

ТЕЦ "Видин" може да заработи със сръбски въглища, съобщи бизнесменът Христо Ковачки. Горивото е от негова мина, която се намира на 70 км от града и се доставя по Дунав. Ако опитите излязат успешни, то след малко преустройство на централата ще се премине към работа с по-евтините въглища. Така може да се осигури и евтин ток за отопление на Видин. В момента ТЕЦ "Видин" работи с украински въглища, които също се доставят по Дунав. Христо Ковачки не скри, че желае да стане съдружник на собствениците на "Видахим", част от която е тецът. Бизнесменът притежава и фабрика за автомобилни гуми в Сърбия, която след приватизацията й е успял да вдигне на крака. Ковачки и лидерът на партия ЛИДЕР Кънчо Филипов обикалят страната, за да търсят предприемчиви българи, които да развиват родната индустрия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Пет 14 Мар 2008, 13:09    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Съб 22 Мар 2008, 00:15    Заглавие:  

Мътни води пред порт Видин
ТИМ, софийската групировка "Перун", "Стомана индъстри" и местен превозвач се сблъскаха за дунавското пристанище

(Страница 1 от 5)
Официалните финансови резултати на порт Видин не оправдават огромния интерес към концесията му
Фотограф: Красимир Юскеселиев
П
Още по темата

Търговец на зърно взе пристанище Оряхово

Варненската компания "Слънчев дар" спечели след съдебен спор с гръцки кандидат
Напротив - след като се пренесе при обществените поръчки, от известно време тя се прилага и при концесиите. Последният случай е за концесията на пристанище Видин (което включва два терминала - "Видин-ферибот" и "Видин-север"). Само седмица преди да изтече срокът за подаване на оферти от кандидатите, процедурата беше спряна от Министерството на транспорта заради обжалване в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Някои от кандидатите заподозряха, че това се прави нарочно, за да се даде път на предварително избрана компания, която обаче не е успяла да се вмести в сроковете. Антимонополният регулатор обаче отхвърли искането конкурсът да бъде спрян и в крайна сметка съревнованието ще продължи, заяви министър Петър Мутафчиев. По всичко личи, че предстоящото наддаване ще нажежи още страстите около пристанището. Налице са всички предпоставки за това: предлага се макар и неголям, но печеливш и перспективен бизнес, няма необходимост от големи инвестиции, а кандидатите са много и интересни.Мътни води пред порт Видин
ТИМ, софийската групировка "Перун", "Стомана индъстри" и местен превозвач се сблъскаха за дунавското пристанище

Практиката да се спират приватизационни процедури чрез обжалване по различни и често формални причини явно не губи актуалност. Напротив - след като се пренесе при обществените поръчки, от известно време тя се прилага и при концесиите. Последният случай е за концесията на пристанище Видин (което включва два терминала - "Видин-ферибот" и "Видин-север"). Само седмица преди да изтече срокът за подаване на оферти от кандидатите, процедурата беше спряна от Министерството на транспорта заради обжалва...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Съб 22 Мар 2008, 11:13    Заглавие:  

"Пиреос" става обслужваща банка на Пристанище Видин

Последна редакция: 20.03.2008, 11:03

Банка Пиреос България АД подписа договор за комплексно банково обслужване с Пристанище Видин за срок от две години с възможност за продължаване, съобщи vidininfo.net.

Съгласно рамките и условията на обявената обществената поръчка договорът за комплексно банково обслужване включва обслужване на сметките, плащанията и останалите банкови операции на Пристанище Видин от Банка Пиреос България.
В допълнение финансовата институция ще предостави оборотно финансиране и кредитен лимит за издаване на банкови гаранции в полза на дружеството.
Банката ще обслужва и работните заплати на служителите на Пристанище Видин, на които са предложени преференциални условия за потребителско и жилищно кредитиране.
Пристанище Видин е първото голямо пристанище по течението река Дунав за българския участък на реката. То разполага с добре развита инфраструктура - железопътни, автомобилни и водни връзки, представляващи главни европейски коридори също и наличие на Свободна безмитна зона, значително присъствие на международен автомобилен транспорт и т.н.
На територията на града се пресичат два паневропейски транспортни коридора № 4 (през Крайова и бъдещият Дунав Мост 2 към София) и № 7 (по р.Дунав), което дава възможност на пристанището в близко бъдеще да стане важен разпределителен център на стоки и товари между ЕС и държавите от Близкия Изток.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Вто 25 Мар 2008, 11:27    Заглавие:  

Министър Мутафчиев се срещна с кмета на Видин

24.03.2008

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев проведе работна среща днес с кмета на Община Видин Румен Видов. По време на разговорите бяха обсъдени предстоящото концесиониране на Пристанищен терминал Видин Център, бъдещото развитие на речната пътническа гара, проведената процедура за предоставяне на концесия на Пристанищен терминал Видин-север и Пристанищен терминал Фериботен комплекс Видин, както и изграждането на новия комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при градовете Видин (България) - Калафат (Румъния).

Основната тема на срещата беше изграждането на Дунав мост 2 на техническо ниво. "В момента не е нужна политика за моста, а работа", заяви министър Мутафчиев. Реализацията на Дунав мост 2 в срок зависи от всички страни и е необходимо всеки да поеме своите отговорности, за да бъде избегнато евентуалното забавяне на проекта, каза още той. МТ и Община Видин изразиха готовност, че ще положат максимални усилия за преодоляването на пречките от технически характер.

Ангажираността на Общината може да бъде изразена по различни начини - например, при евентуално възникване на нужда от допълнителна строителна площадка. При това положение, ако държавата не успее да осигури такава площадка, Общината би могла да намери подходящ терен. Министърът изрази надежда, че през април ще започнат реалните строителни дейности. Все още съществува проблемът с отчуждаването на 6-те имота на територията на прилежащата инфраструктура. Не се очаква това да създаде сериозни пречки за старта на строителството, каза още министър Мутафчиев.

От своя страна кметът на Видин Румен Видов се ангажира, че Общината ще бъде партньор при изграждането на моста и заяви, че изпълнителят на обекта може да разчита на съдействие от страна на Общината при възникване на затруднения по време на строителството.

На срещата министърът и кметът се договориха експерти от Община Видин да вземат участие в ежемесечните работни срещи на оперативните групи в Министерството на транспорта.

Проектът „Дунав мост 2" е един от най-големите и сложни инфраструктурни проекти, които се изпълняват от Министерството на транспорта. Общата стойност на проекта се оценява на 236 млн. евро, от които 226 млн. евро са за строителни работи и 10 млн. евро са за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Вто 25 Мар 2008, 21:47    Заглавие:  

Общината ще бъде адекватен партньор в строителството на Дунав мост 2, заяви видинският кмет
25 март 2008 | 17:09 | Агенция "Фокус"
Видин. Видинската община е собственик на сградата на Речна гара и трябва да запази собствеността си, заяви на пресконференция видинският кмет инж.Румен Видов, предаде репортер на радио "Фокус" - Видин. Според кмета най-удачното е общината да даде под наем Речната гара за 10 години на бъдещия концесионер на пристанищен терминал Видин Център, Проблемът е дискутиран на срещата с министъра на транспорта Петър Мутафчиев, каза Видов. Той посочи, че е постигната договорка с министъра община Видин да излъчи свой експерт за участие в ежемесечните работни срещи на оперативните групи в Министерството на транспорта във връзка с изграждането на Дунав мост 2. "Общината ще бъде адекватен партньор в строителството на моста това е нещото, което търсехме на тази среща", подчерта на пресконференцията кметът на Видин. Румен Видов посочи, че на срещата е поставил за разискване и въпроса с експлоатацията на летището, но от министерството са заявили, че нямат засега интерес към неговото развитие. "Във Видин няма да се откажем от летището и смятам, че ще направим всичко, за да започне то да функционира", каза кметът.
На срещата са засегнати и въпросите за предстоящото концесиониране на пристанищен терминал Видин-север и фериботния терминал. Второто пристанище – Видин-юг не е предвидено да бъде концесионирано и в тази връзка може да бъде предложено за отдаване под наем на бъдещи инвеститори.
Анна ЛОЗАНОВА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42494

МнениеПуснато на: Сря 26 Мар 2008, 12:20    Заглавие:  

Дунав удави плажа на Видин

ВИДИН. Дунав излезе от коритото си и заля плажа на Видин. Водите вече плискат в каменната стена до крепостта Баба Вида. Вчера нивото бе 534 см при Видин и 545 - при Лом. По заповед на губернатора Кръстьо Спасов службите, ангажирани с прииждането на реката, са запретнали ръкави в борба срещу разливите. В спасителната акция са ангажирани Гражданска защита, лесничейството и кметовете на селищата, разположени по поречието. Ще се инспектират спешно всички защитни диги и ще се запушват пробойните по тях. Държавната фирма "Напоителни системи", която стопанисва защитните съоръжения, следи движението на тежката техника през тях.
Дунав приижда всяка година през април след топене на снеговете в Западна Европа и често препълва коритото си. Реката е опасна, когато водният стълб достигне до 750-850 см. Най-големият разлив е бил през 1942 г. и е потопил града. След наводнението управата замисля да го измести към село Бяла Рада.
Първолета Цветкова
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [42 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1194s ][ Queries: 12 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker