Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 29 Ное 2020, 03:56
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ЛОМ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 12 [177 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 17:07    Заглавие:  ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ЛОМ  

Град Лом, 32 000 ж., 30 м надм. в., десен бряг, км 743

Град Лом е четвъртият по големина дунавски град и второ по товарооборот българско дунавско пристанище. Отстои на 50 км от град Монтана и на 52 от Видин, Оряхово и Белоградчик. Разположен е при устието на р. Лом и между хълмовете Аспарухово (Маймун баир) - 205 м и богатия на извори Галински баир. Основан е още от траките с имет Артанес. След тях римляните включили крепостта в отбранителната си система Данубиус лимес Романа с името Алмус. Появилото се по-късно селище придобило турски облик през 1699 г. от дошлите тук войски на разбитите под Виена през 1683 г. Кара Мустафа и Мурад бей, които дошли със салове по Дунава. Името Лом Паланка за първи път се споменава през 1704 г. Според турската практика паланка се нарича селище, което е между село и град по големина и значение. През 1798 г. селището е разрушено от кърджалиите.
Първият тласък в развитието на Лом е спирането по разписание на австрийските пътнически параходи по големи пристанища от Видин до Тулча и свързването му с шосета към София, Видин, Ниш и Белоградчик. Фелиск Каниз го намира като бързоразвиващо се пристанище, което забавя развитието на Видин. Ядрото на стария град е обхващало „Калето”, в което се влизало през порти (капии)- Видинската, Софийската, Белоградчишката. През 1880 г. е наброявал 7,5 мил. ж., през 1946 г. леко намалява на 31 100 жители - четвърто място сред нашите дунавски градове - след Русе, Видин, Силистра и наравно със Свищов.
През 1913 г. се свързва с линии през Брусарци за София, а през 1926 г. се открива втора гара Лом-север. Ломското пристанице обслужва София, Перник, Пловдив, Костенец и други градове.
Най-важното предприятие е това за електрокари и мотокари. В града има още предприятия за захар, бира, консерви, колбаси, растителни масла, вино, фуражни смеси, калибриране на хибридна царевца, метални конструкции, дамски рокли, за обработване на коноп и пашкули, млечни продукти и други.
Ломският пристанищен комплекс обхваща пристанищата в Лом и Оряхово. По товароспособност Ломското пристанище е второ след Русенското, като през последните години преди 1989 г. показваше дори по-голям товарооборот. Оттук параходство БРП и други български корабостроителници насочват конвои по западната линия. Изградена е голяма речна гара.
Възрожденски Лом се слави с първото театрално представление през 1857 г., организирано от Кръстю Пишурка, който побългарил пиесата „Аделаида алпийска пастирка”. Ломският театър сега носи неговото име. В града е издигнат паметник на Цанко Петров (1807-1881г.). Той силно вярвал, че България ще бъде освободена с помощта на „Матушка Русия и брачата сърби”. Участвал и в борбите за Освобождение на Сърбия, където бил провъзгласен и почитан като войвода. След Освобождението в Лом учителства известно време швейцарския учител по гимнастика в педагогическото училище Луи Айер. На негово име има една пресечка на главната улица. В града има музей, спортна зала и други.

========================================================================

Ломпаланка – времето на нашата гордост
165 години от първата ломска скеля


На преден план изпъкваше Лом, оживен от рибари... един търговски град. Преминахме по дългата улица на ханджии, грънчари, ковачи и търговци. По много оживената чаршия стигнахме Дунава. Тук на станцията на Австрийската параходна компания ни поздрави австро-унгарското знаме...
(Ф. Каниц, 1871 г.)

В средата на ХIХ в. Ломпаланка е оживено пристанище, земеделски, търговски, индустриален и културен център. Силата на града са корабите по речния европейски път. А от първите десетилетия на ХХ в. то е пристанищната “гара” в трафика на зърнени храни и по тонаж е пред Видин – 20 505 срещу 10 860, София (10 568), Сомовит (5045), Русе (4059) и Свищов (3411). Ето и съотношението на кораби за Лом и Видин: австрийски (454:228), унгарски (381:176), руски (140:60), частни шлепове (81:55). По това време собствени гемии има Йончо Тончев, а фирмата “Нацул Попов и Сие” разполага със свои шлепове за търговия с Виена, Букурещ и Галац. Удивителният просперитет на града започва от първата половина на ХIХ в. На голямата река “пристават” гемии, които товарят жито, ечемик, ръж и царевица от Ломско, Берковско, Врачанско, Белоградчишко, Нишко, Пиротско. Дневно се товарят стоки по 6-7 гемии, а на брега чакат до 300 коли. Търговското процъфтяване на градчето се дължи и на географското му положение. Предвидливият реформатор Мидхат паша – генерал-губернатор на Дунавския вилает (1860 – 1864 г.), настоява и прави шосета за свързване на Лом със София и Ниш, по които денонощно пътуват талигаджии и кираджии. Гемии и лагьи, карани от вятъра, с капитани българи, плават до Браила, Галац и Цариград. А когато няма вятър, селяните от крайдунавските села Чучан, Лабец, Орсоя, Долно Линево, Добридол... теглят корабите ангария.
Пътуват и големи лодки – дуба. Те имат хамбар за стоката и одая (стая) за спане. С такива съдове плават турските големци и висши чиновници. С лагья прекарват стоки, коли, хора от единия до отсрещния бряг. Рибарите пък използват “ораница” (браница) – малка ладия за риболов.
Австро-унгарската империя господства по дунавските пристанища през целия ХIХ в. чрез вносно-износна търговия. В същото време властите на пристанищните градове полагат грижи за поставяне на фенери по чаршията за осветление и направата на каменна настилка – калдъръм.
После се намесват англичаните. През 1828 г. Джон Андреуз и немецът Жозеф Пучард получават изключителна привилегия от австрийския император да основат “Кралско привилегировано Дунавско параходно дружество. То е регистрирано с английски капитал през 1830 г. Първият рейс на новия му кораб “Арго” е през 1833 г. и е по пътя, изминат от “Франц I” от Средния до Долния Дунав в предходната година. Невиждани вълнения обхващат ломчани през пролетта на 1838 г., когато “Арпад” спира на току-що изградената скеля (пристанище с кей). Народът се е курдисал на високия бряг още “у тъмни зори”, но никой не смее да го доближи. Чува се страшна ехчава от триокото “чудовище” (два червени и един зелен фенер на комина и при колелото). Погледали, погледали, па... избягали. След 2 дни чудновата машинария се върнала на същото място. Но сега хората са поканени вътре “за гледанье”, та “белким се отърват от трепереньето”. Отървали се, но нарекли парахода “огнена гемия”.
След две десетилетия вече е друго. Из “вапора” излизат пътници, посрещани от чиновници. Той спира три пъти седмично, а експресът до Виена – само два пъти. Служещите на скелята са любезни и са научили задължителните фрази на немски и френски: “Искате ли хотел?”, “Най-добрите са “Бел вю” и “Балкан”, “Желаете ли файтон до София?”, “Имаме много добра хладна бира, каквато не сте и сънували”, “Пътят до София е с почивки и се изминава за 24 часа”...
В Ломпаланка живеят много чужденци – чехи, евреи, турци, арменци, гърци. Митницата на града е по значение след тези в София, Бургас, Варна и Русе. За една година (след Освобождението) средно минават по 42 български кораба, 520 австрийски, 122 руски, 10 гръцки и 4 турски кораба.
Две десетилетия преди края на ХIХ в. Каниц пише с възхищение: “Посетих отново Ломпаланка. Каква пълна промяна! На моста видях български полицейски и митнически чиновници с красиви униформи. Към града водеше широка хубава улица. В Лом цареше необичайна чистота. Имаше народна градина, строяха се нови къщи. Трябва лично да преживееш подобни промени, врязали се дълбоко в живота на една страна, за да разбереш колко трудно могат да се опишат чувствата, които събуждат те...” (“Дунавска България и Балканите”, т. II, с. 317).
От 1880 г. в Лом се поставя и руско скеле. Отварят се кантори, магазини. Купуват се храни за Галац и Браила, Пеща и Виена. Търсят се кожи и вълна. Пристанището на Лом става огромно складово тържище за софийско жито, самоковско желязо, кюстендилски ябълки, кожи, картони, килими от Пирот, Серес и Солун. Изнасят се чипровски килими за Австрия и Одеса. По българските земи пък много се търси катран. Сипват го в големи делви с капаци, които се съхраняват почти заровени в земята. Никой не го краде, защото това се смята за грях. Изнасят го и за Виена и Русия. Зехтин докарват от Серес и Солун. Той е в гледжосани съдове – в по-късните години го доставят в тенекии. Учудват се на ориза, от който турците правят пилаф. Той също идва от Солун. Риба се изнася много – най-вече моруна, есетра, сом... Задължителната такса е “едно навло”. Няколко магазина са пълни със строителен материал от Пирдоп и греди от Белоградчишко. Селяните купуват “държале” за мотики, лопати и коси. Тях ги изнасят и във Влашко. Кюмюрът задължително се продава в продълговати плетени кошове. Търсят се и воденични камъни от Берковско и Вършец. Голяма търговия се върти с добитък.
Някои странни чуждестранни стоки карат ломчани да ахкат – “чрън” пипер, карамфил, тамян... Те пък идват от Цариград. Мидхат паша със своя огромен политически авторитет държи за корабоплаването и за добри пътища без разбойници – все действия, съобразени с икономическите интереси на Западна Европа.
Австрийската параходна агенция със своите 120 вапора господства на Дунава. Османската империя със своя параходна компания от 1860 г. се опитва да го наруши, като поръчва 2 кораба от Тулон – “Лом” и “Видин”, които са с добра мощност и скорост. През 1872 г. спускат на вода още три: “Мидхат”, “Азис” и “Акиф”. Петнадесет нейни шлепа обслужват 14-те пристанища, сред които ломското е най-предпочитаното. Дунавското параходно дружество “Индарей Нехрие” (1865 г.) използва по-ниски цени за превоз на австрийските. Във Видин, Свищов и Силистра започват да се строят 100-200-тонни плоскодънни гемии... Но за търговци и пътници на ломпаланската скеля чак до края на ХIХ в. времето за пристигане и отплаване си остават неясни...

Мими БАТЕВА



Снимки от посещението на сп."Клуб ОКЕАН" в Лом. Снимките са авторски.
"УРАГАН"

Click to see if image is larger

"УРАГАН" тласка това чудо, което отдалеч приличаше на самолетоносач
Click to see if image is larger

"УРАГАН" тласка съдът към понтона.
Click to see if image is larger

Навсякъде по пристанищната алея има изоставени лодки
Click to see if image is larger

"РУСЕ"
Click to see if image is larger

Сградата на водомоторния клуб
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Скутери във водомоторния клуб
Click to see if image is larger

Тласкачът Йонко Карагьозов
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Моторен кораб Лилия Карастоянова
Click to see if image is larger

ПРИСТАНИЩЕТО

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Пристанище Лом - в началото
Click to see if image is larger

Паметник на загиналите пристанищни работници при трудови злополуки
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Бор, посаден от космонавта Георги Иванов
Click to see if image is larger

Част от лимана на пристанище Лом
Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пет 11 Фев 2011, 18:59; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 19 Фев 2007, 17:42    Заглавие:  

Още малко от Лом. Интересно е, че преди града се е казвал Алмус. А пък първия хан на Волжска България, който приема исляма за официална религия се е казвал също Алмус, или Алмуш.
В Лом не са забравили старото си име и сега във всяко едно заведение в региона се предлага бира Алмус.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Лиманът в пълен вид

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 20 Фев 2007, 13:07    Заглавие:  

Ето още малко от пристанището на Лом и околностите му.

Тласкачът "Йордан Карагьозов"

Click to see if image is larger

М.к. "Н.Вапцаров"
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Този шлеп дето го тласкат бе толкова дълъг, че не можах да го хвана целия с фотото.
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 20 Фев 2007, 13:18    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 20 Фев 2007, 14:00    Заглавие:  

Не видях нито една снимка на ломски циганин Laughing
_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
T-72
[Admin]


Регистриран на: 16 Яну 2004
Мнения: 10067
Местожителство: Burgas

МнениеПуснато на: Нед 25 Фев 2007, 15:48    Заглавие:  

"Бор, посаден от космонавта Георги Иванов "
М/у другото Г.Иванов се е счупил да сади дървета тогава,на сумати места съм виждал ""Бор, посаден от космонавта Георги Иванов "

_________________
Кръвта вода не става!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Сря 01 Авг 2007, 08:16    Заглавие:  

Ниското ниво на Дунав затрудни работата на пристанището в Лом

Понижението на нивото на Дунав през юли затрудни корабоплаването по реката и намали обема на работата на пристанището в Лом, съобщи изпълнителният директор на дружеството "Пристанищен комплекс" ЕАД Борислав Михов. Заради праговете при Белене и Свищов част от корабите с товари от Украйна не достигат до Лом и няма как да бъдат разтоварени. Маловодието затруднява обработката на товарите на един от кейовете на пристанището в Лом. На останалите обаче няма проблем, уточни Михов.
Вчера нивото на Дунав при Лом се понижи с още 7 сантиметра и спадна до 128 сантиметра. След оттеглянето на водата по бреговете на реката са се показали големи ивици напукана земя, понтони са останали на сухо. От началото на юли досега в ломското пристанище са обработени 110 000 тона товари, което е с 30-40 на сто по-малко в сравнение с предишните месеци.
(БА)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 08 Сеп 2007, 11:37    Заглавие:  

05 септември 2007

Ще бъде открита процедура за концесия върху част от пристанище Лом

INSURANCE.BG

Става дума за пристанищен терминал, част от пристанище за обществен транспорт


Министерският съвет одобри откриването на процедура за предоставяне на концесия върху „Интермодален пристанищен терминал Лом”, част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Лом. Подробности за условията ще бъдат оповестени след обнародване на правителственото решение в „Държавен вестник”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 08 Сеп 2007, 12:01    Заглавие:  

С 30 процента е намалял товарооборотът на порт "Лом"

Изхвърлени са 40 000 кубически метра наноси и отпадъци
С 30 процента е намалял товарооборотът на пристанищния комплекс в Лом заради ниското ниво на реката, съобщи за БТА изпълнителният директор на порта Борислав Михов.

Вместо по 3300 т. дневно, от началото на август се товарят и разтоварват по 2000 т. Най-голямо е изоставането във вноса на суровини и материали за комбината в Кремиковци, който идва от украински пристанища.

При останалите товародатели няма проблеми. Ако стигнат до Лом, то в пристанището обработката на корабите започва веднага.

През предишните 10 месеца по проект на ДП "Пристанищна инфраструктура" е прочистено дъното на лимана.

Изхвърлени са 40 000 кубически метра наноси и отпадъци. Това позволява и при кота "нула" на нивото на Дунав пристигащите кораби да бъдат товарени и разтоварвани.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 12 Сеп 2007, 09:57    Заглавие:  

Скутеристите ни печелят купата


Клубът по водни и екстремни спортове "Порт Лом" стана носител на купата от Втория републикански кръг по водомоторен спорт. С актив от 4 604 точки за пореден път отборът ни спечели и Купата на "Пристанищен комплекс - Лом" ЕАД. В състезанието за ветерани купата "Тодор Трайков" бе спечелена от мениджъра на ломския клуб Спиридон Дочев. Стотици ломчани присъстваха на зрелищната надпревара на скутери от всички класове по водната писта на Дунав в двата почивни дни. 40 лодки с пилоти от Варна, Русе, Тутракан, Кърджали, Балчик, Казанлък и Лом показаха майсторско управление и вдигнаха екстремни скорости в надпревара за първото място.
Въпреки остарялата техника, ломските скутеристи събраха най-много точки от отделните класове и със сбор от четирите гонки 4 604 точки станаха носители на купата от втория републикански кръг и на купата на "Порт Лом". Втори в класирането са състезателите на "Варна Фреш", трети са скутеристите на Русе. Ломският клуб взе участие с 11 състезатели от всички класове. Предни позиции завоювахме в клас R 1000, където Любомир Василев зае второ място с 900 точки, следван от съотборниците си Станислав Станков - 750 точки и Красимир Николов - 507 точки. В клас OC 500 Тони Емилов стана трети с 694 точки, а в най-многобройния клас SC 550, нашият Благовест Ангелов стана пети от 14 скутеристи.
"Взех душата на състезателите и на моторите. С тази остаряла материална база става все по-трудно да печелим гонките и да запазим републиканската титла. Клубът разполага само с един нов чешки двигател "Кони" в клас OC 500. Останалите мотори са от 1970-1978 година с мощност 60-78 конски сили, докато другите карат "Кьониг" - съвременни немски двигатели с мощност до 140 конски сили. Подобно е положението и в детския клас SA 250, нашите са с 8 к.с, докато другите карат италиански с 15 к.с. За пълното обновяване на двигателите и скутерите на отбора ни трябват около 60 000 лв., но донори не се намират. Имаме добре обучени състезатели, но нямаме съвременна база", сподели Спиридон Дочев. Третият финален кръг от Републиканското първенство по водомоторен спорт ще се състои на 15 и 16 септември във Варна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 12 Сеп 2007, 09:58    Заглавие:  

Скутери ще летят по Дунава
Лом ще бъде домакин на втория кръг от републиканското първенство по водомоторен спорт и турнира за купата на "Пристанищен комплекс - Лом. Състезанието ще се проведе на 1 и 2 септември на плажа пред ресторант "Лагуна". В надпреварата ще вземат участие скутеристи от Варна, Кърджали, Балчик, Първомай, Тутракан, Казанлък, Русе, София и Лом. От 15 часа в събота ще се проведат първите два старта на състезатели от всички класове. Официалното откриване на двата турнира ще се състои в неделя от 9 часа. Същия ден ще се проведат и другите два старта. За класирането в републиканското първенство ще се вземат трите най-добри постижения от четирите старта, гласи регламентът. За пореден път ще се проведе и състезание на ветераниза купата на Тодор Трайков - бивш състезател и съдия, учредена преди три години в негова памет.
Ломският клуб по водни и екстремни спортове ще участва с 11 скутера от всички класове, съобщи мениджърът Спиридон Дочев. В най-малкия клас SA ще стартират 14-годишните Вероника Емилова и Николай Красимиров. В останалите класове ще се състезават Емил Георгиев, Марио Петров, Благовест Ангелов, Тони Емилов, Тони Йорданов, Красимир Николов и Любомир Василев, като някои от пилотите ще мерят сили в два класа. "От 2003 г. ломските скутеристи са шампиони на страната. Надяваме се и тази година купата да остане в наши ръце", каза Спиридон Дочев.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 12 Сеп 2007, 09:59    Заглавие:  

Портът работи и при кота "0"

Няма опасност ломският порт да спре да работи заради ниските води на Дунава. След драгирането на лимана, пристанището може да извършва товаро-разтоварни дейности и при кота нула, стига корабите да могат да стигнат до Лом, заяви изпълнителният директор Борислав Михов. Лиманът бе почистен основно по програма на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". След 10-месечно драгиране на дъното, специализираната варненска фирма "СТФ" АД извади 40 000 куб. метра наноси и отпадъци, които по технология са изхвърлени в Дунава, под шпица. Наскоро изпълнителният директор на "Кремиковци", който е основен клиент на порта, обяви че екологичната програма на предприятието включва почистване и на акваторията на Ломския порт от руда, железен концентрат, въглища и други метали, натрупали се при обработката на товарите. "Пристанището няма да откаже една програма за облагородяване на прилежащите терени на територията на пристанището и извън тях.", заяви Борислав Михов. Според специалисти от пристанището обаче на територията му няма натрупани отпадъци, защото суровините за Кремиковци, пристигнали тази година се съхраняват в открити складове преди да 6ъдат експедирани за комбината, а почистването на вътрешния воден басейн на Пристанище Лом е приключило още миналия месец.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 02 Окт 2007, 15:43    Заглавие:  

Нараснал е товарооборотът на пристанището в Лом

BgNewsroom - 02 Октомври 2007, 14:07

Лом, БТА През първите 9 месеца на тази година товарооборотът на държавното дружество "Пристанищен комплекс" в Лом се е увеличил с 10 на сто спрямо същия период на миналата година.
Обработени са 1,1 милиона тона товари, очаква се до края на годината да бъдат обработени 1,5 милиона тона, заяви директорът Борислав Михов. До момента пристанището в Лом, което е второто по големина на Дунав след русенското в нашия участък от реката, е реализирало чиста печалба от над 500 000 лева. Работните заплати са увеличени и сега средната е над 460 лева. В пристанище Лом се товарят и разтоварват руди и рудни концентрати за комбината "Кремиковци", метали, насипни товари, зърно, въглища и др. Заради ниското ниво на Дунав през месеците юли и август на тази година имаше лек спад на обработените товари. Сега обаче се работи на пълни обороти и се очаква годината да е най-добрата за последните пет-шест, допълни Борислав Михов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 10 Окт 2007, 23:21    Заглавие:  

Над 10 кандидати за концесия на пристанище Лом

Концесията е за 35 г., а индикативната сума е 33 млн. лв. Според министъра на транспорта до края на годината порт Лом ще има концесионер.По неофициална информация мераклии да влязат в пристанището са настоящите собственици на“Кремиковци“и бившия изп.-директор Валентин Захариев, който е собственик на Оловно-цинковия комбинат в Кърджали и строи край София металургичен комплекс от 3 завода за студено валцуване. Интерес към порта е проявило и холдингово дружество“Химимпорт“, контролирано от икономическата групировка Т И М . Възможно е да се влеяят и чужди капитали. През годините интерес към ломското пристанище са проявили няколко гръцки фирми, както и украински, руски, португалски, дори и китайски
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 10 Окт 2007, 23:33    Заглавие:  

Китайци и Божков в сблъсък за порт Лом
Поне 10 фирми ще кандидатстват за концесия на пристанището


Поне 10 фирми ще кандидатстват за концесията на порт Лом, съобщи изпълнителният директор на пристанищния комплекс в града Борислав Михов. Сред кандидатите са гръцки, руски, украински, португалски и дори китайска фирми, твърди Михов.
Няколко български компании са създали консорциуми, за да участват в търга. Сред тях са "Нове холдинг" на Васил Божков, която купи и електрокарния завод в града, хотела на "Трансимпекс" и морския клуб.
Интерес са проявили и от "Химимпорт", както и новите собственици на кремиковския комбинат и бившия му изпълнителен директор Валентин Захариев, който строи металургичен комплекс край София. На всички тях портът ще е нужен за внос и износ на суровини и готова продукция.
Сериозна заявка за порта дава и фирма "Прогрес М 2000", която също е стъпила здраво в Лом. Тя притежава хотел на брега на Дунав, дома на моряка, фирма "Пътно поддържане" и др. Порт Лом ще бъде даден на концесия за 35 години. Индикативната му стойност е 33 млн. лв.
Процедурата за отдаване на концесия беше открита през септември тази година с решение на Министерски съвет.
До края на годината портът ще има концесионер, обяви наскоро транспортният министър Петър Мутафчиев.
Първолета Цветкова
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 12 [177 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 10, 11, 12 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1353s ][ Queries: 12 (0.0071s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker