Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
САЩ са разочаровани от Македония · Да си бездомник в Унгария вече е наказуемо · Порошенко заплаши Русия и заяви, че НАТО има какво да научи от неговите войници · Какво е химическа кастрация и колко е ефективна? Патриотите се обявиха за връщане на .... · НАТО с команден център за кибервойна от 2023 г. · Лавров: Русия напуска сама Съвета на Европа ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Окт 2018, 02:54
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ЛОМ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 12 [176 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 10, 11, 12 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Чет 18 Окт 2007, 16:00    Заглавие:  

Започна процедурата за концесия на интермодален пристанищен терминал Лом


18 октомври 2007 | 16:25 | Агенция "Фокус"



София. Процедурата за предоставянето на концесия върху "Интермодален пристанищен терминал Лом", част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Лом, стартира с обнародването на Решение № 620 на Министерския съвет. Това съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта. Основен предмет на концесията е управление и поддържане на пристанищния терминал срещу правото на концесионера да извършва обработка на товари и поща; обслужване на пътници и морско-технически услуги, за извършването на които се изисква използване на пристанищна територия и/или пристанищни съоръжения. Допълнителен предмет на концесията е извършването на: частично разширение, частична реконструкция, частична рехабилитация или ремонт на обекта на концесията и съпътстващи експлоатацията на терминала дейности.
Срокът за предоставянето на концесията е 35 години. Минималните инвестиции за срока на концесията са 66 млн. лв., в т. ч. 30 млн. лв. за първите четири години от срока на концесията.
Концесионерът ще бъде определен чрез провеждането на открита процедура.
Гаранцията за участие в процедурата е в размер на 125 000 лв. под формата на внесен депозит или банкова гаранция.
Със заповед № РД 16-17/10.10.2007 г. министърът на транспорта одобри обявлението за провеждането на процедурата, документацията за участие и проекта на концесионен договор. Обявлението беше обнародвано вчера, 17.10.2007 г., на електронната страница на Държавен вестник (ДВ) под № 1.
Документацията за участие може да бъде получена всеки работен ден в Министерството на транспорта, ет. 10, стая 1011/1004 от законен или упълномощен представител на кандидата, след заплащането на определената цена, която е 5 000 лв. Срокът за получаването на документацията е 95 календарни дни от обнародването на обявлението в ДВ, до 17.00 часа.
Офертите за участие се подават в срок до 110 календарни дни от обнародването на обявлението в ДВ, до 17.00 часа, в Министерството на транспорта, ет. 10, стая 1011/1004.
Офертите ще бъдат отворени на 124-ия ден след обнародването на обявлението в ДВ, от 10.00 часа, в Министерството на транспорта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 21 Окт 2007, 17:34    Заглавие:  

До края на 2008 г. ще бъде изградена и кейовата стена, която да предпази Лом от наводнение и спре свлачищните процеси в кв. Боруна, заяви зам. министър Михалевски. Проектът се реализира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, досега са осигурени 40 на сто от необходимите средства, с които бяха закупени шпунтовите елементи от Германия. За Лом, както и за още 26 общини, имаме програма за изграждане на нова ВиК-система, която започва още от следващата година, каза още зам. министър Михалевски.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 25 Ное 2007, 09:58    Заглавие:  

Малко снимки от вчерашната ми визита в порт Лом

Секция на БРП тласкана към лимана от "Йонко Карагьозов"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Немска самоходка на път за Русе

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Секция с въглища се готви за разтоварване

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 25 Ное 2007, 10:00    Заглавие:  

Украйнска самоходка, която току що е разтоварила консерви

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Поредната секция на БРП е обработена

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Чет 29 Ное 2007, 22:08    Заглавие:  

Битка за порт Лом още два месеца

Битката за порт Лом продължава до 4 февруари. Тогава изтича срокът, в който кандидатите за дунавското пристанище могат да подават оферти, съобщи пред "Стандарт" зам.-транспортният министър Весела Господинова. Мераклиите за концесиониране на порта могат да закупят документация за участие в търга до 20 януари. Има изключително голям интерес към пристанище Лом, защото е едно от възловите за България и региона, обясни Господинова. То ще бъде отдадено на концесия за 35 г., като победителят ще построи интермодален терминал, а след това ще го използва за времето на концесията. Няма забавяне на строителството на Дунав мост 2. "До 2 месеца ще решим проблема с неотчуждените 20 терена във Видин. Те вече имат нови оценки от лицензиран оценител", заяви Господинова по повод думите на Ерхард Бусек, координатор на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа, че не работим по Дунав мост 2.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 15 Дек 2007, 11:18    Заглавие:  

Пристанище Лом - 14 декември 2007 г. Разтоварва българската самоходка "Астом". Снимки - екип на сп."Океан"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 25 Дек 2007, 19:46    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kaloian
[Admin]

Регистриран на: 29 Ное 2004
Мнения: 343
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 25 Дек 2007, 19:51    Заглавие:  

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]

[img]Click to see if image is larger[/img]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Сря 09 Яну 2008, 19:26    Заглавие:  

Зимата бави работата в порт Лом

DarikNews - 08 Януари 08:53

Плавателните съдове на пристанище Лом акостират със закъснение до 24 часа, съобщи управителя на Порта Борислав Михов. При обработката на товарите, също има известно забавяне, поради честите прекъсвания на работния процес за затопляне на работниците, както и заради почистването на снега около пътищата и жп-линиите на територията на пристанището.Проблеми с ледохода има в участъка на долен Дунав, където се натрупват повече ледени късове и това причинява закъснения на плавателните съдове, идващи от изток. До дни се очаква нормализиране на обстановката, уточни Борислав Михов и допълни, че до момента на пристанище Лом са обработени около 400 тона товари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Пон 14 Яну 2008, 23:03    Заглавие:  

Слабо е корабоплаването по река Дунав



14 януари 2008 | 10:08 | Агенция "Фокус"



Видин. Слабо е корабоплаването по река Дунав в участъка на град Лом, каза за радио “Фокус” – Видин Ивайло Томов, директор на Морска администрация – Лом. Въпреки намалената видимост до 100 метра и 30-40% образуван ледоход, корабите по реката се придвижват нормално и без проблеми. Товаренето и разтоварването се извършва по график. Вътрешният басейн “Лимана” също работи.
Слабо е корабоплаването и във видинския участък на река Дунав. Ледоходът е тънък и засега не нарушава движението на ферибота между Видин и Калафат, платформите се движат по разписание и извозват навреме ТИР-овете и автомобилите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 10 Фев 2008, 18:02    Заглавие:  

Ясни са кандидатите за Порт Лом“, информират ни още колегите от изданиетоНа 4 февруари изтече срокът за подаване на документи за участие в сделката за стопанисване на Пристанищен комплекс-Лом, след като портът бе пуснат на концесия в края на миналата година.Заявки са подадени от“Кремиковци“, от бившия собственик на комбината Валентин Захариев, от“Нове холдинг“на Васил Божков,“Химимпорт“, Христо Ковачки,“Прогрес М“,“Елаците мед“. Оферти има още от гръцки и украински фирми.Те ще бъдат отворени на 18 февруари, точно в 10 часа в Министерството на транспорта
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 02 Мар 2008, 09:29    Заглавие:  

Ръст на товарооборота на пристанище Лом

28.02.2008 16:33



През февруари товарооборотът на пристанището в Лом се е увеличил значително, съобщи изпълнителният директор Борислав Михов, цитиран от БТА.

Обработени са 100 хил. т товари, докато през първия месец на годината са били обработени 60 хил. т. Причината е, че през януари имаше лоши метеорологични условия, проблеми в комбината Кремиковци и неподписани договори между доставчици на суровини и ползватели, поясни Михов.


Той добави, че през този месец корабите са стигали лесно до пристанището, не са били наблюдавани много ниски температури, обилни снеговалежи и замръзване на река Дунав. Договорите между доставчиците на суровини и ползвателите им също били подновени и стоките пристигали по график в пристанището.


През февруари експедицията на товари за Кремиковци е започнала да се нормализира, след като плащанията са станали по-редовни. В момента комбинатът не дължи големи суми на пристанището.


В складовете има 60 хил. т товари на Кремиковци - руди, въглища и кокс. Михов уточни, че през последните няколко години металургичният комбинат осигурява 45 на сто от товарооборота на пристанището.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 02 Мар 2008, 09:31    Заглавие:  

“Лом прес“:

“Божков и Ковачки в спор за Порт Лом“.“Нове холдинг“на Васил Божков, енергийният бизнесмен Христо Ковачки,“Химимпорт“и бившия директор на“Кремиковци“Валентин Захариев останаха на финалната права за концесия на ломското пристанище. Офертите за концесия бяха подали 7 българки, една украинска и една гръцка фирма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Вто 04 Мар 2008, 00:09    Заглавие:  

Кандидатите за порта стигнаха финалната права
Парад на богаташи за пристанище Лом
Днес обявяват кой ще е стопанинът през следващите 35 години


Дни делят пристанищния комплекс в Лом от новия му стопанин. Обявяването на концесионер, който ще управлява второто по големина българско пристанище по Дунав за следващите 35 години, трябва да стане днес. Има слухове обаче, че това може да се отложи за 2 април.

Порт Лом се оказа апетитна хапка за най-едрите бизнесмени у нас. Поискаха го "Нове холдинг" на Васил Божков, Прамод Митал - собственик на "Кремиковци", бившият изпълнителен директор на комбината Валентин Захариев, енергийният бос Христо Ковачки, дружеството "Прогрес М" в съдружие с немския пристанищен оператор "Хамбург порт консултинг", "Химимпорт", украинска и китайска фирма. И това не е случайно. Порт Лом заема по-стратегическо място дори от русенското пристанище. Край малкия дунавски град се пресичат два приоритетни европейски транспортни коридора - четвърти и седми. През него минават товарите от запад и изток за Македония. Най-близко пристанище до Солун е, поради което гърците винаги са се надявали да го превърнат в своя база по пътя на товарите от Западна Европа до Северна Гърция и обратно. През него се експедира и продукцията за Западна Европа на комбината "Кремиковци" и на "Стомана индъстри" - Перник. Годишно оттам се изнасят стотици хиляди тонове въглища, цимент, инертни материали. А българската индустрия получава машини и съоръжения от Германия и Австрия.
Затова и битката между маститите кандидати на финалната права е особено ожесточена. Заради кризата около "Кремиковци" и растящите задължения на комбината към порта вероятно вече е отписан Прамод Митал. За последното оглеждане са останали четирима кандидати, научи "Стандарт". Това са Божков, Ковачки, Захариев и "Прогрес - Хамбург". Последният обаче също е под въпрос. Причината е, че не е представено свидетелство за съдимост на немския партньор, макар в документацията да е имало декларация за съдимост. Все още не е ясно дали документът ще бъде приет и дали двете фирми ще бъдат допуснати до участие в конкурса.
"Прогрес - Хамбург", който е единственият пристанищен оператор сред кандидатите, вече огласи офертата си. Тя е за 200 млн. лв. и предвижда модернизация на пристанищните дейности и на цялата база. На първо място немският партньор поставя изграждането на голям контейнерен терминал, намаление на насипните товари до 25 процента, което е съвременна тенденция, доставка на нова техника. Негови експерти още през 1999 година са разработили стратегия за развитие на порта. Сега те възнамеряват да го превърнат в буферно пристанище за товари от Русия, Молдова и Украйна към Западна Европа и обратно. "Хамбург порт консултинг" е концесионер за 50 години и на пристанището в Одеса и това обяснява намерението му.
Първолета Цветкова

Нуждае се спешно от нови кранове

Порт Лом се нуждае от големи инвестиции, заяви директорът Борислав Михов. Спешно трябва да се купи нова техника. Последните портални кранове са отпреди 30 години. Седем са произведени от вече несъществуващия завод "Киров" в Петербург и за тях трудно се намират резервни части. Един след друг кранове спускат стрелите си - излизат от строя. Нужни са контейнерен кран, мобилни кранове, грайферни товарачи, фадроми, нов маневрен кораб.
На концесионера се възлага и изграждането на предпазна стена откъм Дунав. Реката често залива кейовете и блокира работата на порта. Така беше през 2006 г., когато товаро-разтоварните работи спряха за повече от месец. Самите кейове са с деформирани стени с пропадания и се нуждаят от ремонти. Едно съвременно пристанище не може и без значителни покрити складови площи, каквито в Лом нямат.
Не чакаме да приключи конкурсът и да посрещнем оператора, а си работим нормално, каза Борислав Михов. В момента портът защитава европейски сертификати за качество на товаро-разтоварните работи (ISO 9001) за екологично производство и за безопасни условия за труд. На място немска сертифицираща организация проверява основанията за издаването им. Вече е готов основният доклад, имаме одобрението на експертите, твърди изпълнителният директор. Продължават ремонтните работи по западния кей, поправят се части от жп и кранови пътища. Обновлението се извършва според собствената инвестиционна програма. Тя предвижда и модернизация на битовата база - ремонтират се покриви, докерски помещения. В края на декември 2007 година е завършено поставянето на ограда откъм източната страна. 300-метрова стена сега пази района от посегателства откъм града.

---------------------------------

Товарят 13 кораба едновременно

Портът има създадена солидна база за развитие. Разработени са пет кея, едновременно могат да се обработват 13 кораба. Притежава лиман, чието дъно е драгирано през миналата година, с което нивото на реката малко влияе на товаро-разтоварните работи.
Покритите складови площи са 10 000 кв. м, с възможност за разширяването им. Откритите са 60 000 кв. м. Пристанището е свързано със София с жп линия, намира се недалеч и от международния път Е-79. Има капацитет за годишна обработка на 4 млн. т товари.
Те са достигнати през 1986 година. През последните години оборотът е намалял, но прехвърлянето на 2 млн. т може да стане възможно още през тази година. Миналата година са обработени 1,7 млн. т.
---------------------------------------------

“Кремиковци” завлича фирмата

През януари и февруари обемът на товаро-разтоварните работи е по-нисък от очаквания. Това признава изпълнителният директор Борислав Михов. Намалението с около 45 - 50 хил. т се дължи на ситуацията около основния товародател - "Кремиковци". Заради натрупани задължения портът е престанал обслужването му.
Но приема суровините, предназначени за него - железен концентрат, руди и кокс, които се доставят от изток. Количествата се прибират в складовете. При разплащане имаме готовност веднага да започнем товарене на вагони и да ги експедираме към комбината, обясни Борислав Михов. Останалите клиенти се обслужват коректно според сключените договори.
В порта чакат с интерес избора на концесионера. От него ще зависят развитието на комплекса и на града, финансовото положение на докерите и специалистите. Половината от жителите на града са свързали трудовата си биография с порта. Работили са в предишни години, над 300 души работят и в момента. На никого не е безразлично дали стожерът на местната икономика ще се модернизира и развива, или ще се източи по подобие на "Кремиковци".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42464

МнениеПуснато на: Нед 09 Мар 2008, 19:13    Заглавие:  

[img]http://www.capital.bg/showimg.php?filename=oo_467595.jpg[/img]

Лидер в наддаването за порт Лом

Христо Ковачки е с най-голям шанс да стане новият стопанин на пристанищетоЛ Още по темата

Тримата кандидати за концесията – Валентин Захариев, Христо Ковачки и Прамод Митал



"Лидер". Така се казва партията на бизнесмена Христо Ковачки. По стечение на обстоятелствата самоковският енергиен магнат заема лидерската позиция и в надпреварата за концесия на пристанище Лом, което е втория по важност дунавски порт за страната ни. Без да има официална информация, два независими източника заявиха, че офертата на Ковачки е най-висока и по всяка вероятност той ще е човекът, който ще контролира пристанището през следващите 35 години.

Самоковският бизнесмен участва в процедурата чрез фирмата "Брипорт" - обединение между "Брикел" и "Портови флот 99". И двете фирми са контролирани от Ковачки. Останалите състезатели в надпреварата за порта с конкретни предложения са "Кремиковци трейд" и бившият собственик на едноименния металургичен комбинат Валентин Захариев с "Интерпорт".

Освен за него и останалите двама кандидата изборът кой ще управлява пристанището се чака с нетърпение и от индустриалните компании, и от хората в Лом. Официалното решение на комисията за избор на концесионер ще бъде готово на 2 април. Ако цялата процедура не бъде блокирана със съдебно обжалване, пристанището в Лом ще стане първата голяма концесионна сделка за тази година.


Обещания за милиони


Според условията, определени от правителството, бъдещият концесионер трябва да направи минимум 66 млн. лв. инвестиции за 35-те години на стопанисване. От тях 30 млн. лв. трябва да бъдат вложени за първите четири години след сключването на договора. Другите числа в офертите, по които те ще бъдат сравнявани при класирането, са размерът на ежегодното възнаграждение за държавата и обемът товари, които кандидатът обещава да осигури през пристанището. Срещу почти всеки от тези показатели най-големи са числата, подадени в офертата на "Брипорт" (виж таблицата). Например предвидените инвестиции за 35 години са 185 млн. лв. срещу 88.5 млн. лв. в офертата на "Интерпорт" и 165 млн. лв. в тази на "Кремиковци трейд". "Част от предложенията на "Брипорт" са нереални, но те дават най-голям шанс на Христо Ковачки да стане новият стопанин на пристанището", коментират пристанищни експерти.

Публичното отваряне на офертите беше на 18 февруари. Тогава стана ясно, че от състезанието е отпаднал четвъртият претендент - "Порт Лом тест НРС", обединение между "Порт тес Лом" и украинска компания. С какви мотиви комисията е отказала да го допусне до отваряне на неговата оферта обаче не е ясно. След редакционното приключване на броя стана ясно, че Комисията за защита на конкуренцията е започнала процедура по проверка на конкурса за отдаване на концесия на пристанището след подадена жалба на "Порт Лом тест НРС".

От Министерството на транспорта, което провежда процедурата, отказаха да назоват кога комисията ще обяви своето решение по подадените оферти, както и какво съдържат те. Мотивът им е, че според Правилника за прилагане на закона за концесиите длъжностните лица нямат право да разгласяват информация около концесиите, освен ако не е по Закона за достъп до обществена информация. В документа има и друга изрична забрана: "По време на процедурата за предоставяне на концесия изявления за средствата за масово осведомяване, свързани с провеждане на процедурата, не могат да се правят."


Обектът на желание


Интересът към пристанището не е случаен. Край малкия дунавски град се пресичат два приоритетни европейски транспортни коридора - четвърти и седми (съответно от Гърция към Централна Европа и по река Дунав от Австрия до Черно море) и дава добра възможност за внос и износ на всякакъв род стоки по тези направления. По железопътна линия то има връзка със Солун - един от големите европейски транспортни хъбове. Жп трасето обаче се нуждае от модернизация.

За 2007 г. товарооборотът през порта е близо 1.5 млн. тона. Приходите на дружеството за тази година се очаква да бъдат 6.5 млн. лв., а печалбата - около 700 хил. лв. Пристанище Лом има близо 300 000 кв.м площ, пет кея, 13 корабни места и близо 55 000 кв.м открита и 8500 кв.м закрита складова площ. Портовият флот включва два влекача и два катера. Пристанището обработва основно насипни товари - най-вече въглища, кокс, концентрати.


Интересът за участие


Един от най-големите клиенти на пристанището е "Кремиковци". Според изпълнителния директор на порта Борислав Михов софийският металургичен комбинат е направил около 45% от товарооборота през миналата година, затова и интересът към него от страна на индийския собственик не е случайна. Още повече че Лом е специализиран в обработката на насипни товари (предимно въглища, рудни концентрати и метали). Според непотвърдени слухове зад офертата на "Кремиковци" стои и интересът на бизнесмена Васил Божков. Присъствието на притежаваната от него "Трансимпекс" в Лом е забележимо - контролирани от него фирми са собственици на най-големия хотел в града, на бившия Морски клуб там, на бившия електрокарен завод и др. Връзката Прамод Митал - Васил Божков е и по линия на футболния клуб ЦСКА. Първият го купи от втория, но плащанията по сделката все още не са приключили според медиите.

Сред другите големи компании, които ползват порта, са "Стомана" - Перник, "Холсим" - България, и "Фарадей" - Стара Загора. На тях се падат около 35% от товарооборота. Бизнесът на останалите два претендента за пристанището също е свързан с типа товари, обработвани там. Валентин Захариев, който в момента е собственик на Оловно-цинковия комбинат в Кърджали, завода за тръби "Интерпайп" до "Кремиковци", "Горубсо-Мадан" и др., преди време обясни, че ако спечели концесията, ще използва пристанището, за да насочва товари от заводите си към Западна Европа. В момента неговите компании внасят и руден концентрат от Полша през порт Лом.

Неофициални намерения да се включат в търга за пристанището имаха още няколко компании. Сред спряганите имена бяха варненската група ТИМ (която приватизира Параходство "Българско речно плаване") и контролираната от Цоло Вутов "Геотехмин". Вутов чрез "Елаците мед" е собственик и на "Пътно поддържане" - Лом. В графата на чуждестранните кандидати пък източници поставяха руската компания "Мечел", която добива и продава въглища, желязна руда и никел. Като евентуален кандидат в търга се сочеше и собственикът на "Прогрес М 2000" Пламен Младенов, който има големи земеделски масиви в района на с. Мокреш близо до същия град. Той има фирма с почти същото име като дисквалифицирания четвърти кандидат за порт Лом.

Кандидат обжалва конкурса за концесия на пристанище Лом

от Цветелина Катанска

06 март, 21:23 Увеличаване Смаляване Печат Изпращане Комисията за защита на конкуренцията е започнала във вторник процедура по проверка на конкурса за отдаване на концесия на пристанище Лом, съобщи източник на "Дневник". От регулативното ведомство потвърдиха и обясниха, че производството е стартирало след подадена жалба на един от участниците в конкурса - обединението "Порт Лом ТЕС - НРС". Групата обжалва взето решение от 15 февруари 2008 г. на комисията по допустимост. Това е сформираният орган към Министерския съвет, който се занимава с допускането за участие и избора на кандидат за концесионер на пристанището. От "Порт Лом ТЕС - НРС" така и не дадоха коментар за мотивите им за жалбата.

В жалбата е поискана и временна мярка за спиране на производството за избор на концесионер. Очаква се Комисията за защита на конкуренцията да даде определение по искането в срок от една седмица. Ако от регулативния орган преценят, че молбата за спиране е основателна, жалбоподателят е длъжен да внесе определената от закона такса и производството да бъде спряно до окончателното становище на комисията.

"Желателно е експертната комисия по отдаване на концесията да изчака решението на КЗК, преди да се произнесе", обясни Георги Тодоров, директор на дирекция "Концесии" към Министерството на транспорта. Това означава, че дори комисията да отхвърли искането за временно спиране, експертите може да изчакат крайното становище на КЗК. Срокът за произнасяне на регулативния орган е два месеца.

Конкурсът за отдаване на концесия на пристанището се очакваше да приключи до 2 април, преди подаването на жалбата, обясни представител на транспортното министерство.

До този момент кандидатите да стопанисват ломското пристанище не са обявени. По неофициална информацията сред кандидатите за порта са фирми на Христо Ковачки, хазартния бос Васил Божков и бившият собственик на "Кремиковци" Валентин Златев. Процедурата по отдаване на концесия на пристанище Лом стартира през октомври миналата година. Минималните инвестиции, които са изисквани от кандидатите, са 66 млн. лв., като 30 млн. лв. от тях трябва да бъдат вложени през първите четири години от срока й, който е 35 години.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 12 [176 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 10, 11, 12 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0857s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker