Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 28 Май 2020, 00:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ЛОМ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 12 [177 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 10, 11, 12 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 14 Мар 2008, 12:04    Заглавие:  

Пристанище Лом, замръзналия лиман в началото на 2008 г.
Авторски снимки.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 14 Мар 2008, 13:09    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 14 Мар 2008, 13:11    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 04 Апр 2008, 15:02    Заглавие:  

Спад от 18,5% на обработените товари в пристанище Лом заради Кремиковци
03.04.2008 13:58

През първите три месеца на годината в пристанището в Лом, което е второто по големина българско пристанище на Дунав, са обработени 220 000 тона товари.

Това е с 50 000 тона (18,5 на сто) по-малко от същия период на миналата година, съобщи директорът на държавното дружество "Пристанищен комплекс", което стопанисва пристанището, Борислав Михов, цитиран от БТА.

Основна причина за намаления товарооборот е кризата в "Кремиковци". Делът на обработените за комбината товари е намалял от 45 на сто от общия товарооборот на 30 на сто.

През тази година се внасят по-малко въглища, което също е понижило товарооборота. През тримесечието са се увеличили доставките на картофи за България от Германия - 6000 тона, и количеството на металите.

Въпреки по-малкото обработени товари заплатите на наетите в пристанището 320 работници не са намалели. Възнагражденията са индексирани и в момента средната заплата е около 500 лева. Тя е значително по-висока от средната за община Лом, коментира Михов. Той уточни, че не са отнети и социалните придобивки на работниците - безплатна храна, застраховка "живот" и др.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 07 Апр 2008, 08:06    Заглавие:  

Божков и Ковачки се борят за порт Лом
в. Дневник

Само консорциумът "Брипорт" между "Брикел" и "Портови флот 99", собственост на Христо Ковачки, и "Кремиковци трейд", за която се твърди, че стои Васил Божков, са двата кандидата за концесията на пристанище "Лом", съобщиха източници от транспортното министерство. До края на месеца се очаква конкурсната комисия да обяви победителя в процедурата и правителството да вземе решение за избора. До редакционното приключване от "Нове холдинг" не отговориха на въпросите, свързани с процедурата. Няма да коментираме какво съдържат офертите и кога комисията ще излезе с решение, защото според Правилника към Закона за концесиите длъжностни лица нямат право да разгласяват информация. Правилникът забранява и изявления за медиите за хода на процедурата, обясниха от транспортното министерство.

Първоначално се твърдеше, че решението ще е факт до 2 април, което вече създаде напрежение между участници от забавяне на избора. Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) все още не се произнесла по жалбата на обединението "Порт Лом ТЕС-НРС", което също е един от кандидатите за концесията. То оспори конкурса с искане за спиране на избора на концесионера.Според различни източници консорциумът на Ковачки е предложил най-високо концесионно възнаграждение и инвестиции за порта и има най-големи шансове да стане собственик на пристанището.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 08 Апр 2008, 11:10    Заглавие:  

Стъклен парапет на кейовата стена
Прозрачен стъклен парапет ще опасва новата кейова стена на брега на Дунав. Стъклената стена ще се изгради специално, за да не се закрива гледката към реката. Технологията за изграждането на стъкленото съоръжение е немска. Възможностите германска фирма да монтира стъкления парапет бяха проучени от кмета Пенка Пенкова и представители на фирмата-проектант "Транспроект" при посещението им в Кьолн миналата седмица.
"Актуализираният проект предвижда вдигане на нивото на кейовата стена с 1,50 метра над равнището на площада пред "Трансимпекс". Така ще гарантираме защита от наводнение, но буквално ще "скрием" реката от човешки поглед, изобщо да няма никакъв изглед към Дунава от района на пристанището чак до края на новата стена при сградата на "Морска администрация". Заедно с "Транспроект" намерихме решение и то е в надграждането на кейовата стена със специални прозрачни елементи, каквито видяхме в Германия. Това е практика и в други европейски държави. Надявам се, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще одобри нашия вариант и той да бъде изпълнен", -каза кметът Пенкова.
Със заповед на министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов, Община Лом и експерти от министерството трябва да изготвят актуализиран вариант на кейовата стена и конкретен срок за изграждането й. Строежът ще започне това лято, като най-вероятно кейовата стена ще бъде изградена на два етапа до края на 2009 г. Предвижда се изграждането на поне четири кейови места, подземни комуникации и ниски осветителни тела на самата кейова стена. Тя ще е на две нива.
Проектът "Укрепване на брега на река Дунав в района на градската част на гр. Лом" е авариен обект с национално значение. През 2007 г. от националния фонд "Бедствия и аварии" на МРРБ бяха отпуснати един милион лв. за провеждането на процедури за фирми - изпълнител и надзор и проектиране. За още 3 милиона лева бяха закупени и доставени от заводите "Тисен" в Германия шпунтовите елементи, които ще бъдат положени в основата на кейовата стена. 800-метровото брегоукрепващо съоръжение ще започне да се изгражда в района между митницата и сградата на "Морска администрация". Стената трябва да укрепи брега и спре свлачищните процеси в кв. Боруна, както и да предпазва Лом от наводнение. Едва след изграждането на кейовата стена ще се пристъпи към цялостно обновяване на Дунавския парк.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 17 Апр 2008, 09:35    Заглавие:  

Божков си взе и пристанище

Индиецът Прамод Митал също в играта за порт Лом

Империята на Васил Божков е на път да се уреди и с пристанище. Той играе за концесията на порт Лом заедно с "Кремиковци Трейд" на Прамод Митал. Заради скандалния индиец металургичният комбинат затъна в дългове.
Божков надви конкурента си Христо Ковачки в битката за дунавския порт, въпреки че предложи по-ниска цена - 165 млн. лева срещу 185 млн. на енергийния бос от Самоков. Неговата оферта няма да бъде оценявана от конкурсната комисия към транспортното министерство заради липса на бизнес модел, условни инвестиции и неясна формулировка на предвидените ремонти. Преди това беше отстранен и българо-немският консорциум "Прогрес М" - "Хамбург порт консултинг", който даваше 200 млн. лева. Така Васил Божков остана единственият кандидат на финалната права за концесията на пристанището.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 17 Апр 2008, 10:18    Заглавие:  

"Енемона" създаде ново дъщерно дружество
Broker.bg - 07 Април 11:29
"Енемона" АД основа еднолично акционерно дружество с наименование "ТФЕЦ Никопол". Капиталът на новоучреденото дружество е в размер на 2 000 000 лева. Основната дейност на новото дружество...
"Енемона" АД основа еднолично акционерно дружество с наименование "ТФЕЦ Никопол". Капиталът на новоучреденото дружество е в размер на 2 000 000 лева. Основната дейност на новото дружество е проучвателна, проектантска, строително-монтажна, пусково-наладъчна, ремонтна, сервизна, инженерингова дейност, производство на електрическа и топлинна енергия от различни енергоносители, производството и търговия с биогорива, промишлено и гражданско строителство и други. В края на месец март, 2008 година от "Енемона" АД обявиха инвестиционната програма на компанията за периода 2008-2009 година. Планирани са инвестиции в размер на 43 млн.лева, които ще бъдат реализирани на територията на Община Лом. От дружеството ще изградят логистичен център и бизнес парк върху придобит имот 150 декара, граничещ с пристанище лом. Инвестицията в проекта ще на стойност 23 млн.лева. От компанията планират да изградят фабрика за производство на палети и отоплителна централа за град Лом, на стойност 10 млн.лева. През 2007 година "Енемона" АД е придобило 25 000 декара земеделска земя и 500 декара индустриални терени, които ще бъдат използвани за отглеждане на земеделски енергийни култури, както и за проекта за оползотворяване на лигнитни въглища. В тези проекти досега са инвестирани 10 млн.лева.

"Енемона" продължава активно да работи по проекта енергийния проект Ломски Лигнити. От "Енемона" АД са изпратили за лабораторни анализи и тестове на лигнитни въглища от находището в град Лом в центъра за изследвания на околната среда и енергетиката към Университета в Северна Дакота, САЩ (Energy Environmental Research Centre - EERC). Сключен е договор със EERC за определят характеристиките на ломските лигнити в условията на изгаряне в кипящ слой и газификация в кипящ слой, с цел определяне на технически най-подходящата технология за икономически най-ефективното оползотворяване на конкретните запаси. Бюджетът на проекта възлиза на 585,699 USD, от които 34% ще бъдат предоставени като грант от Министерството на енергетиката на САЩ по Съвместно спонсорирана изследователска програма.

"Енемона" АД е в процес на изпълнение на работна програма съгласно разрешение за търсене и проучване на подземни богатства - твърди горива в площ "Момин брод" на Министерство на икономиката и енергетиката от септември 2007 г. По предварителни данни на компанията находището има потенциал за енергиен комплекс с инсталирана електрическа мощност от 350 до 400 мегавата и експлоатационен срок до 50 години. Наличните в находището въглища представляват 14% от националните запаси. "Енемона" е в процес на закупуване на земи в района, като притежава вече големи площи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 12 Май 2008, 23:00    Заглавие:  

Порт Лом влезе в съда
Хора на Васил Божков обжалват спирането на концесията

Концесията на Порт Лом е в ръцете на Темида. Подкрепеният от Васил Божков кандидат за пристанището "Кремиковци Трейд" внесе жалба във Върховния административен съд срещу спирането на процедурата. То бе наложено от Комисията за защита на конкуренцията в края на април заради жалба на другия кандидат - обединение "Бри-порт" на Христо Ковачки. Офертата на самоковския бизнесмен бе отхвърлена от тръжната комисия като неотговаряща на изискванията на Закона за концесиите. КЗК постанови временно спиране на процедурата, докато провери дали "Бри-порт" е отстранена правомерно от надпреварата. Решение се очаква през юни. Дотогава не може да се извършват правни действия по концесията на порта.
"Като заинтересована страна понасяме фирмени, партньорски и инвеститорски загуби от забавянето на процедурата. Това е причината да се обърнем към ВАС", коментира управителят на "Кремиковци Трейд" пред БГНЕС. Както "Стандарт" вече писа, в надпреварата за концесия на порта останаха Ковачки и Божков.
След отстраняването на самоковския бизнесмен на практика пристанището ще е в ръцете на собственика на "Нове холдинг". Офертата на Ковачки е за 185 млн. лв., а на "Кремиковци Трейд" - за 165 млн. лв. Преди "Бри-порт" от концесията бе отстранен българо-немският консорциум "Прогрес М" - "Хамбург порт консултинг", който предлагаше 200 млн. лева.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 21 Май 2008, 10:05    Заглавие:  

.“Туристически кораби спиратна Лом“. 40 туристически кораби се очаква да акостират на Ломското пристанище за тази година.През миналата година през пристанището са преминали 3300 туристи, а за тази година се очаква броят им да надхвърли 5000, съобщи изпълнителният директор на парта Борислав Михов. Това ще стане възможно благодарение на подписан договор на с туроператорската фирма“Балкантур“. Досега ломското пристанище е посрещало пътнически кораби на Украйнското дунавско параходство.“
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 09:42    Заглавие:  

в. "Лом прес", 6 юни 2008 г.

Спират концесията на пристанището

Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди определението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от 24 април за спиране процедурата за концесия на Пристанище Лом. Решението на съда е окончателно. Магистратите постановиха, че не може да се реши кой взема пристанището, докато КЗК не се произнесе дали обединението "Бри-порт" на Христо Ковачки, е отстранено правомерно от конкурсната надпревара. Делото във ВАС бе образувано по жалба на единствения останал играч за порт Лом - "Кремиковци Трейд" ЕООД, зад която стои Васил Божков, след като КЗК наложи временна мярка за спиране на процедурата по искане на "Бри-порт". Според ВАС искането за налагане на временна мярка е обосновано от гледна точка на обществения интерес, тъй като местоположението, територията, предметът на дейност, размерът на предвижданите инвестиции и 35-годишният срок на концесията определят обществената значимост на пристанището и интересът на големите инвеститори за концесията му. Офертата на "Бри-порт" за концесията на порта е 185 млн. лв., а на "Кремиковци Трейд" - 165 млн. лв. КЗК определи като неоснователна първата жалба във връзка с концесията на ломското пристанище, подадена още при стартирането на процедурата от представлявания от собственика на хотел "Дунав" Пламен Младенов консорциум "Порт Лом ТЕС" АД и "ГКП Украйна", в който участие има и немската фирма "Хамбург порт консултинг". Според запознати отстранената фирма имала най-високата оферта от 100 млн. евро за концесията на пристанището. Гордиевият възел за концесията на пристанището ще започне да се разплита в края на месеца, когато се очаква антимонополистите да се произнесат по жалбата на "Бри-порт". Ако се окаже, че фирмата на Христо Ковачки неправомерно е отстранена от състезанието, дуелът му с Васил Божков ще започне отначало.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 13 Юни 2008, 09:44    Заглавие:  

Туристически кораби спират на Лом
40 туристически кораби се очаква да акостират на ломското пристанище за тази година. През миналата година през пристанището са преминали 3 300 туристи, а за тази година се очаква броят им да надхвърли 5 000, съобщи изпълнителният директор на порта Борислав Михов. Това ще стане възможно благодарение на подписан договор с туроператорската фирма "Балкантур". Досега ломското пристанище е посрещало пътнически кораби на Украинското дунавско параходство.
Туристическият сезон за круизи по Дунава започна през май и продължава до края на октомври. Пасажерските кораби возят по около 130 туристи - немци, австрийци, холандци, датчани, швейцарци, румънци, украинци и българи и пътуват от Украйна за Западна Европа и обратно. В българския участък туристите избират едно пристанище, на което слизат и използват автобус за разглеждане на природни забележителности и исторически места край реката. За съжаление в района на Лом все още няма туристически атракции и корабите предпочитат да спират във Видин, а пасажерите се качват в Оряхово. По-рядко корабите акостират на Лом или Оряхово, пътуват с автобус до Плевен и се качват на кораба си в Русе. На ломското пристанище слизат тези, които разглеждат белоградчишките скали. По пет евро на слизане и качване на пасажер печели пристанището.
За да се развива туризма и в Лом е необходимо общината, туроператорските и кетърингови фирми да разработят туристически дестинации, да популяризират туристическите атракции и обекти по всякакъв начин. Най-посещаваните туристически обекти в Северозапада са разположени между Видин и Оряхово - крепостта Баба Вида, пещерата "Магура" и панорамата в Плевен. Атракции за туристите са и манастирите Добридолски, Изворски и Клисурски.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 09 Юли 2008, 09:56    Заглавие:  

Връщат конкурса за порта

Междувременно с решение от миналата седмица Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) отмени решението на конкурсната комисия, с която офертата за концесия на пристанище Лом на обединението "Бри порт" с участието на "Брикел" и "Портови флот 99" (собственост на Христо Ковачки) не беше допусната до разглеждане. Конкурсната комисия определи, че само офертата на консорциума "Интерпорт" и "Кремиковци трейд", които се свързват с Васил Божков и собственика на "Кремиковци" Прамод Митал, може да бъде допусната. Независимо че "Бри порт" предложи най-високата цена, от транспортното министерство обясниха, че не са предложили финансов модел. Комисията върна процедурата на етап на проверка на офертите според условията на конкурса. Обединението поиска решението да бъде отменено като незаконосъобразно. През април антимонополният регулатор спря процедурата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 13:21    Заглавие:  

Честваме 170 г. пристанище Very Happy
Филм за ломския порт ще бъде излъчен за пръв път в петък, 4 юли, в деня на юбилейното тържество, по случай 170 години от основаването на пристанището. Работниците и служителите на пристанището ще бъдат поздравени от министъра на транспорта Петър Мутафчиев, народни представители, областния управител, кмета Пенка Пенкова в големия салон на читалище "Постоянство".
Ломското пристанище очаква своя концесионер след като приключи процедурата, обявена от Министерството на транспорта. Процедурата обаче временно бе спряна от Комисията за защита на конкуренцията. Временната мярка бе наложена по жалба на компанията на Христо Ковачки "Бри Порт" заради това, че неправомерно била отстранена от участие в конкурса.
Процедурата по отдаване на концесия на ломското пристанище стартира през октомври миналата година. Минималните инвестиции, изисквани от кандидатите, са 66 милиона лева, като 30 милиона трябва да бъдат вложени през първите четири години. Според запознати, офертата на "Бри Порт" е за 185 милиона лв., а "Кремиковци Трейд" предлагат 165 милиона лева. Най-голямата оферта обаче била от 200 милиона лева, предложена от първата отстранена от процедурата фирма "Порт Лом Тес". Четвъртият участник - фирма "Интерпорт", която се свързва с бившия собственик на "Кремиковци" Валентин Захариев, пък предлагала 88, 5 милиона лева.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 21 Юли 2008, 13:22    Заглавие:  

Пристанището на командно дишане
С 250 000 тона е намалял товарооборотът на ломското пристанище спрямо същия период на миналата година. От началото на годината са обработени 450 000 тона товари и пристанището продължава да работи в положение "командно дишане", каза изпълнителният директор на порта Борислав Михов. Изоставането се дължи на кризата в металургичния комбинат "Кремиковци". До момента на изясняване на ситуацията в "Кремиковци" не се планират съкращения на работници, разчита се на плавното намаляване на персонала с пенсионираните и напуснали работници. Тенденцията за рязко намаляване на обработените товари за металургичния комбинат е от края на миналата година.
Ако за 2007 година средно месечно са обработвани по 100 000 тона товари, от началото на годината товарооборотът паднал на 25 000 тона. Наскоро един от вносителите на суровини за "Кремиковци" Виктор Диминюг пренасочил 30 тона пелети за Сърбия, които били складирани в пристанището. Въпреки намаления обем на работа и финансови постъпления в ломския порт, съкращения не се правят. Единствената мярка, която се прилага засега е добре планирана финансова политика. Дори заплатите на работниците са увеличени, подписан е колективен трудов договор със синдикатите и социалните придобивки са запазени, каза Борислав Михов.

Коментарна рубрика "Хайде пак": Не ни върви
Не стига, че дългоочакваната концесия на пристанището зацикли, ами сега ни спряха и рехабилитацията на пътя Лом - Монтана, също от десетилетия чакана. Прокуратурата ще каже кой е виновен и колко е откраднал или пък не са спазени определени процедури, което пак е свързано с корупция.
За нас обаче остава недоволството и неудобството от забавянето неясно с колко месеци или години на ремонта на пътя, изпочупени коли, не дай си боже - катастрофи и изопнати до скъсване нерви на шофьори и пътници. И какво ни грее, че този път наши министри са спрели финансирането на 10 проекта заради съмнения за финансови нарушения, а не Европейския съюз? Или пък утешението, че за да не спират ремонтните дейности, държавата в лицето на фонд "Републиканска пътна инфраструктура", Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Министерството на финансите, ще намери средства, докато отново бъдат разблокирани парите по програма ФАР? Всъщност, ако това решение не е бягане пред тоягата, а наистина справедлив управленски акт, то значи, че почваме да ставаме европейци и да спазваме правилата, които важат за всички държави в ЕС.
С доста горчив привкус е и липсата на ферибот Лом - Бъйлещ. Няма никаква логика с румънците да правим т.н. огледален проект (ако наистина е бил такъв) - те път и ферибот, а ние само път, какъвто е Лом - Монтана. За този проект в нашите министерства мълчат гузно вече осем години. Никой нищо не знае, никой нищо не е чувал. До ноември на отсрещния бряг що бъде изграден ферибота, а от нас - нищо. Ферибот сигурно ще има, щото такава е логиката, но неясно кога. Понеже става дума 4-5 милиона евро, те могат да дойдат вече само по оперативните програми (след като по ФАР засега неясно защо държавата нищо не направи). Миналата година общината кандидатства за предпроектно проучване и проектиране на фериботния комплекс, заедно с подходите към него, но от министерството нямаше официален отговор. После се оказа, че проектът е в списъка на неодобрените.
Е, как да бъдем оптимисти. Това не става, онова не става. Или пък, ще стане, ама друг път, когато му дойде времето.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 12 [177 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 10, 11, 12 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1367s ][ Queries: 12 (0.0069s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker