Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 08 Апр 2020, 17:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
МОРСКИ БИЗНЕС - новини от света
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 23 Фев 2007, 16:33    Заглавие:  МОРСКИ БИЗНЕС - новини от света  

Границите на размера в корабостроенето
Последна редакция: 21.02.2007, 18:41
Публикуване: 21.02.2007, 18:29
Димитър Събев

В корабостроенето титлата световен шампион не струва много. През февруари 2006 от корабостроителния завод на Hyundai в Южна Корея излезе „Cosco Guangzhou", собственост на китайските Cosco. 350 метра дълъг, място за 9449 контейнера - най-големият контейнерен кораб на планетата. Тогава.
След пет месеца от завода на Samsung излезе Xin Los Angeles с място за 9580 контейнера. Кратък рекорд: през август 2006 датската корабостроителница Maersk направи презентация на Emma Maersk. Построен в КСЗ в Одензе, дълъг 400 метра, широк 56,4 метра. Малко тайна не вреди и затова от Maersk не посочват боря на контейнерите, които могат да се разположат на борда. Експертите оценяват броя им на 13,000 или дори на 14,500. Този рекорд обаче носи със себе си проблеми.

„Все някога се стига до границата", казва Бурхард Хайне - бивш морски капитан, сега ръководител на поделение в европейската централа на Cosco в близост до пристанище Хамбург. „С размера на кораба се губи неговата подвижност, може да се влиза във все по-малко пристанища. Това от икономическа гледна точка няма смисъл".

За най-големите са останали само още няколко десетки пристани. Дали Emma Maersk е достигнал горната граница? Хайне премисля: „Мисля, че да".

От началото на ерата на контейнерите в края на шестдесетте, корабите изключително увеличиха размера си. Тогава контейнеровоз с 1000 палета се считаше за голям. Всеки контейнер е 2,60 м висок, 2,44 широк и близо 20 фута или 6 метра дълъг. Затова и се нарича TEU (twenty feet equivalent unit). В началото на 80-те критерият за „голям" бе 3000 контейнера, през деветдесетте 4500. Конструкторските бюра вече са проектирали контейнеровози за 18,000. но нито един корабособственик не си е поръчал нещо толкова голямо.

С повече от 14,5 метра газене вече става трудно да се акостира в Хамбург, най-важното пристанище на Германия. Още сега големите кораби влизат в ханзейския град само полунатоварени. Еколозите се противопоставят на прокопаването на устието на река Елба.

Подобни дебати се водят по целия свят, основно в Северна Америка, Европа и Източна Азия, където са концентрирани четири пети на контейнерния превоз. Удължават се пристанищни стени, поръчват се нови кранове. Защото глобалната търговия изживява бум и „корабите са впрегатният добитък", без който нито супермаркетите ще имат какво да продават, нито производителите в развитите страни ще могат да доставят машините си до най-отдалечените точки на планетата.

За учудващо малко пари. Доставката на стандартен контейнер от Европа за Далечния Изток струва между 50 и 100 долара, без значение теглото. Но в обратна посока цената скача до 1000 долара. „Тъй като корабите са пълни, пазарът определя по-високи цени", обяснява Хайне. Освен това към цените на товарите трябва да се добавят пристанищните и терминалните такси. И въпреки това доставката по море на бутилка вино от Австралия до Хамбург струва по-малко пари, отколкото по-нататъшния му транспорт с камион за Южна Германия.

Товаренето на контейнерите на кораба се е превърнало в истинско изкуство. За да се определи точното място на даден контейнер на кораба, вече е нужен и компютър. Работата на специалистите в компютърния терминал в Хамбург много прилича на играта тетрикс - да се подреждат всевъзможни кубчета върху други кубчета, като по възможност да се внимава цветът им да е еднакъв.

„Получаваме данните от корабособствениците, от които разбираме колко контейнера има на борда и колко трябва да се натоварят и разтоварят тук. Важно е при товаренето да започваме от последното пристанище за разтоварване - контейнерите остават отдолу. По този начин предотвратяваме възможно пренареждане".

Колкото логично, толкова и трудно осъществимо при хиляди единици за товарене - на първо място е важно корабът да е стабилен на водата. По-тежките контейнери трябва да бъдат отдолу, по-леките отгоре. Всеки натъпкан здраво контейнер може да тежи до 24 тона. На отделна кула не може да има повече от 160 тона, защото контейнерите отдолу ще се смачкат. И защото времето е пари - това трябва да става възможно най-бързо.

Капитаните на контейнеровозите имат отговорност не само към корабите, някои от които струват над €125 млн. И палетите трябва да достигнат целта си невредими. Те трябва да надзирават труда на пристанищните работници. Съдържанието на металните кутии е неизвестно. Информация се дава само при опасни материали като химикали, определени автомобилни части или запалителни вещества. В хладилните контейнери могат да се съхраняват както ябълки, така и месо, а също и фотографска хартия. Няма нещо, което да не може да се натъпче в контейнер. Съдържанието на някои от металните сандъци може да струва милиони.

Застрахователите никак не са радостни, когато подобен контейнер падне зад борда поради бурно море. Според експертни оценки, годишно между 2500 до 10,000 контейнера падат зад борда, повечето в Тихия океан. Там бурите идват неочаквано и сравнително по-често. Ако не потънат, падналите контейнери и товарът им пречат на корабоплаването и влошават природната среда. Като се имат предвид милионите превозвани контейнери годишно в света, цифрата десет хиляди не изглежда никак голяма.

Също и в това отношение големият размер причинява проблеми на корабите. Рисковете са най-големи при колосите, които се товарят трудно и бавно. Но най-важното е корабите да са стабилни на вода. И когато при вълнение кренът се засили, контейнерите по-често падат зад борда. Най-интересното в случая е, че точните причини за нестабилността на контейнерите още не са проучени.

По материали на Spiegel
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 23 Фев 2007, 18:09    Заглавие:  

Нов товарен комплекс в Мурманското пристанище

22 февруари 2007 09:57

Най-големият производител на никел и мед в Русия – холдингът „Норилски никел” ще строи собствен товарен комплекс с капацитет от 1,5 млн. тона товари годишно.


Проектът бе одобрен на заседание на междуведомствения координационен съвет за развитие на Мурманския транспортен възел. Изграждането на терминала в Мурманското пристанище е само част от дългосрочната програма за намаляване на транспортните разходи на компанията, заяви ръководителят на новото структурно подразделение на „Норникел” Алексей Тюкавин. Според програмата си компанията пристъпи към създаването и на собствен арктичен флот.


Първият моторен кораб, наречен „Норилски никел”, вече работи на морската транспортна магистрала, свързваща Мурманск и пристанище Дудинка на голямата сибирска река Енисей.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 05 Мар 2007, 18:39    Заглавие:  

Неочаквана завръзка в наддаването за пристанище Хамбург

Публикуване: 01.03.2007, 15:42

©

Автор: Димитър Събев


Случи се нещо твърде интересно, нещо което повечето журналисти и анализатори не очакваха: по информация на Spiegel в надпреварата за приватизацията на пристанище Хамбург считаните за фаворити бяха пренебрегнати. Градското правителство ще продължи преговорите с двама от участниците.

Deutsche Bahn дълго време се считаше за най-вероятен нов собственик на HHLA - оператора на пристанището. Предпочитанието към офертата на „железничарите" би означавало, че „вратата на Германия" ще остане в немски ръце. Освен това Die Bahn можеха да направят хоризонтална интеграция, синергията от която щеше да спести милиони.

Dubai Ports също имаха отлични шансове, макар и по друга причина - офертата на „емирите" по първоначални данни бе най-щедра.

Но нито Deutsche Bahn, нито Dubai Ports ще могат да се поздравят с тази ценна придобивка, както реши Сенатът на град Хамбург. За сметка на това преговорите продължават с две други предприятия: австралийската групировка Macquarie и консорциум, формиран около строителния концерн Hochtief.

Провинция Хамбург възнамерява да продаде 49,9% от HHLA (Hamburger Hafen und Logistik AG). Възможни варианти са както продажба на инвеститор, така и излизане на борсата. Сенатът трябва да вземе решение още през тази пролет.

Днешното решение е следствие от съветите на консултантската компания KPMG. Редица банки отправят офертите си към KPMG за подкрепа при евентуално излизане на борсата.

Това, че Macquarie е с увеличени шансове за влизане в HHLA е изненада. Досега се считаше, че ще се търси стратегически инвеститор. Австралийската група е финансов инвеститор. За Hochtief пък придобиването на пристанище Хамбург е изцяло стратегическо решение, защото предприятието има дял в редица летища.

Между другото продажбата на дела в HHLA породи сериозни конфликти между градския Сенат и работниците на пристанището. Докерите се боят, че влизането на инвеститор ще има негативни последици върху бизнеса и собствените им работни места. Те не са съгласни и с излизане на борсата. HHLA би могло да финансира капиталовите инвестиции от собствените си печалби. Градската управа би могла да прибира печалби, вместо да продава дела си и да се лиши от властта за вземане на решение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Mariya

Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 61
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Апр 2007, 21:23    Заглавие:  

Korean Shipbuilders Turn to Cruise Liners

Korean shipbuilders are tapping into the cruise shipbuilding business to keep ahead of their most threatening rival. South Korea vs. China -"Catch me if you can" is the new name of the game.
A roadmap to retain the world's No. 1 ship manufacturing spot was discussed yesterday by Commerce, Industry and Energy Minister Kim Young-ju and the heads of local shipbuilding companies, including Hyundai Heavy Industries, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering and Samsung Heavy Industries.
During the meeting, they acknowledged the rapid growth and further improvements of China's ship-making skills, which have lifted their global market position to 2nd place last year beating out Japan.
Investment in research and development (R&D) and expansion into other lucrative markets, including the cruise ship industry, were highlighted as ways to maintain a competitive edge.
"The government and industry experts will do thorough research on cruise shipbuilding in the first half of the year and give full-fledged support in the latter half," said Minister Kim.
The cooperative R&D process for the new passenger ship business is estimated to mature over a five-year period.
"Chinese yards are closing the technological gap, and because they can make ships cheaper, there is a need to turn to higher value-added businesses," a ministry official said.
This year's first two months of new orders data shows that Chinese shipbuilders have already caught up with their South Korean rivals, according to Clarkson Research Studies, the world's leading shipping services provider.
Hyundai Heavy Industries, Samsung Heavy Industries and other domestic shipbuilders sealed a combined 2 million compensated gross tons (CGTs) in new orders from January to February.
During the same period, new orders at Chinese shipyards added up to 3.8 million CGTs , which equaled almost 50 percent of all new global orders, according to the report.
Experts said the impetus behind China's shipyard growth is the increased demand for bulk carriers, which are its main building area.
However, local shipyards, which built one out of every three new vessels in the world last year, maintained their top seat in the global competition in order backlogs and the number of ships built, said Clarkson.
Leading industry figures who participated in the meeting yesterday shared the hope that cruise shipbuilding will become a new growth engine for the business.
Home to seven of the world's top 10 shipyards, South Korea enjoyed record-high orders last year pushed by high demand for crude carriers and offshore exploration equipment.
Exports are predicted to rise 18 percent this year thanks to ongoing need for high-end ships, according to Clarkson.

By Jane Han
The Korea Times
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Вто 17 Юли 2007, 08:34    Заглавие:  

Хърватско-гръцки бизнес форум ще се проведе в Атина

Атина. В Атина днес ще се проведе Хърватско-гръцки бизнес форум, на който ще бъдат обсъдени възможностите за сътрудничество между бизнесмени от двете страни, предаде хърватската телевизия ХРТ. Хърватско-гръцкото икономическо сътрудничество е особено добре развито в областта на корабостроенето. Очаква се да бъдат подобрени резултатите и в привличането на гръцки инвеститори в Хърватия. Туризмът, енергетиката и стоежа на инфраструктура са областите, в които са възможни гръцки инвестиции в Хърватия, отбелязва медията.
Агенция "Фокус"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Вто 17 Юли 2007, 10:03    Заглавие:  

Банки и кораби изстрелват нагоре борсата в Гърция
Фондовият пазар е сред най-бързо развиващите се


от Чавдар ПЪРВАНОВ
16 юли, 18:38

Гърция е един от най-силно представящите се фондови пазари в Европа. Това пише в последния си брой авторитетното бизнес издание "Форбс". В основата на доброто представяне са подемът на икономиката, стимулиран от бурното развитие на туризма, корабостроителниците и строителството, финансовата индустрия и търговските компании, става ясно от материала.
Брутният вътрешен продукт на страната нараства с 6% годишно за последните десет години, което е два пъти над средното равнище за ЕС. Индексът за гръцкия фондов пазар, който се следи от "Морган Стенли", пък регистрира 42% възвращаемост на годишна основа. За сравнение - показателят на финансовата институция за Европа отчита 41% доходност.
Основни катализатори на растежа на гръцката икономика са корабостроителниците, които се възползват от нарасналия стокообмен с Китай и Индия. Освен във физически обем търговията по море се повишава и в стойностно изражение заради двойния скок на цената на фрахта. С повече от 3800 плавателни съда, всеки с 1000 тона и повече товаримост, гръцката флотилия е най-голямата в Европа и петата по големина в света. В момента корабостроителната компания имат поръчки за 260 нови съда.
Дружествата от сектора се възползват от добрата конюнктура и акумулират ръст на постъпленията и инвестициите си. "Цакос енерджи навигейшън", чиито акции се търгуват на Нюйоркската фондова борса и е третата по големина в сектора в страната компания, увеличава приходите си от продажби за 2006 г. с 45% до 428 млн. долара, което спомага за постигането на 21% ръст на печалбата до 196 млн. долара. Друг представител в бранша - "Данаос", намалява печалбата си за 2006 г. с 18% до 101 млн. долара, което се дължи на инвестиции в 28 нови кораба.
Наред с индустрията динамично се развива и банковият сектор. Две от най-големите гръцки кредитни институции трупат изгоди от разширяването на дейността си в Югоизточна Европа. Водещата в страната банкова група - Националната банка на Гърция, отчете 23% ръст на печалбата си за миналата година до близо 760 млн. долара, като 20% от нея се дължи на външните пазари. Алфа банк, чиято пазарна капитализация е 12.8 млрд. долара, също се оформя като регионален играч с осъществяването на експанзията си в България и Румъния. Външните пазари генерират 10% от финансовия й резултат за 2006 г., като целта е този дял да порасне два пъти през следващите три години. Двете банки са достъпни за инвеститорите и чрез търгуваните САЩ американски депозитарни разписки.
Потребителските стоки е друг гръцки сектор, който се развива с бързи темпове в регионален мащаб. "Кока-Кола Хеленик" повишава продажбите си с 18% до 7.4 млрд. долара благодарение на румънския пазар. С тези резултати компанията е втората по големина бутилираща компания на едноименната марка в света.
"Dnevnik.bg"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Чет 02 Авг 2007, 10:28    Заглавие:  

В России стартовал первый проект по внедрению решения SAP для судостроения

Компания SAP в рамках проходившего в Санкт-Петербурге с 27 июня по 1 июля 2007 г. III-го Международного Военно-Морского салона «IMDS-2007» объявила о начале первого в России проекта по созданию единой информационной системы управления судоверфью «Хотча» на базе решения SAP ERP.
Верфь Hotchya Shipyard осуществляет полный цикл работ по выпуску для российского и зарубежного рынка роскошных речных и морских судов до 150 метров. Производственный процесс компании включает в себя проектирование изделий под заказ, вследствие чего данные об объемах производства и материалах меняются в зависимости от требований конкретного заказчика.
Решение содержит как типовые для большинства промышленных предприятий модели процессов бухгалтерского учета или управления сбытом, так и специфические процессы, обусловленные уникальным характером технологии постройки судна.
Его основными элементами являются: управление проектом постройки судна, управление материально-техническим снабжением, управление производственными процессами, управление финансовой деятельностью.
В основе решения лежит 30-летний опыт внедрения интегрированных бизнес решений на ведущих предприятиях судостроительной отрасли по всему миру, таких как: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Lloyd Werft, Gestnave, Thyssen Krupp, Fincantieri, Newport News, Mitsui Engineering Shipbuilding CO.Ltd., Naval Shipyard Gdynia, HDW и других.
"Cybersecurity.ru"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Чет 09 Авг 2007, 10:20    Заглавие:  

В России стартовал первый проект по внедрению решения SAP для судостроения

Компания SAP в рамках проходившего в Санкт-Петербурге с 27 июня по 1 июля 2007 г. III-го Международного Военно-Морского салона «IMDS-2007» объявила о начале первого в России проекта по созданию единой информационной системы управления судоверфью «Хотча» на базе решения SAP ERP.
Верфь Hotchya Shipyard осуществляет полный цикл работ по выпуску для российского и зарубежного рынка роскошных речных и морских судов до 150 метров. Производственный процесс компании включает в себя проектирование изделий под заказ, вследствие чего данные об объемах производства и материалах меняются в зависимости от требований конкретного заказчика.
Решение содержит как типовые для большинства промышленных предприятий модели процессов бухгалтерского учета или управления сбытом, так и специфические процессы, обусловленные уникальным характером технологии постройки судна.
Его основными элементами являются: управление проектом постройки судна, управление материально-техническим снабжением, управление производственными процессами, управление финансовой деятельностью.
В основе решения лежит 30-летний опыт внедрения интегрированных бизнес решений на ведущих предприятиях судостроительной отрасли по всему миру, таких как: Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, Lloyd Werft, Gestnave, Thyssen Krupp, Fincantieri, Newport News, Mitsui Engineering Shipbuilding CO.Ltd., Naval Shipyard Gdynia, HDW и других.
"Cybersecurity.ru"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 08 Сеп 2007, 08:51    Заглавие:  

Черно море може да стане поле на геополитическо напрежение ако бъде открит петрол

Profit.BG - 08 Септември 08:59
Турция е готова да похарчи почти 8 млрд. долара в разстояние на 10 години за търсене на залежи от петрол и газ в недрата на Черно море, стана известно на енергиен форум в Истанбул
Черно море, където отдавна не е имало големи морски сражения и дипломатически битки, може да се превърне в зона на нов геополитически конфликт, ако в недрата му бъдат открити значителни запаси от петрол и природен газ, пише електронният сайт К2Капитал. Турция е готова да похарчи почти 8 млрд. долара в разстояние на 10 години за търсене на залежи от петрол и газ в недрата на Черно море, стана известно днес на енергиен форум в Истанбул, предаде БТА. Турското държавно акционерно дружество "Турски петроли" (Turkiye Petrolleri АО) планира да инвестира 500 млн. долара през следващите три години за геоложки проучвания в акваторията в Черно море, заяви ръководителят на геоложките проучвания в дружеството Ахмет Онер. Ако бъдат открити петрол и газ, инвестициите ще нараснат до 8 млрд. долара за допълнителни проучвания, добави той.Черно море дълго време се смяташе за вътрешно море на Съветския съюз, отбелязва К2Капитал. Времената обаче се промениха и сега руският сектор представлява само незначителна част от черноморския шелф. В момента турският шелф е най-голям. Проучвания за находища на петрол и природен газ в Черно море почти не са правени, но според някои оценки е възможно там да бъдат открити неизвестни досега залежи от полезни изкопаеми."Черно море остава единственият недокоснат участък в света. В него има феноменално огромен потенциал", заяви на форума Джин ван Дайк, президент на американската компания Ванко енерджи ко. (Vanco Energy Co.), която победи в конкурса за проучване в украинския черноморски Прикерченски участък, южно от Кримския полуостров. Компанията очаква в близките дни да получи лиценз за сондажи в началото 2010 година.Турция, България и Румъния вече извършват проучвателни работи в черноморския шелф. До този момент са проучени само три сондажни отвора - две в западната част и една в източния турски шелф. Средната дълбочина на Черно море е около 2000 метра, което създава известни затруднения за сондажна дейност с мощностите, с които разполагат страните, претендиращи за черноморския шелф, посочва К2Капитал.Приказните богатства на девственото за нефтодобивните компании море започва все повече да привлича потенциални кандидати да ползват залежите в недрата му.Остава само въпросът дали са достатъчни залежите от петрол и газ под черноморския шелф, за да бъдат осъществени мащабни инвестиции.Турция не чака да получи отговор на този въпрос, а сама проучва за наличие на находища, продължава публикацията. През последните три години "Турски петроли" е похарчила 200 млн. долара за сеизмологични проучвания. През 2006 г. тя създаде смесено предприятие с бразилската Петролеу Бразилейру (Petroleo Brasileiro SA), която има опит в разработването на дълбоководни петролни находища.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 10 Сеп 2007, 21:41    Заглавие:  

ЕС иска съкращаване на капацитета на пристанището в ГданскDarikNews - 05 Септември 11:19
Прочутото полско пристанище, рождено място на антикомунистическото движение“Солидарност“, може да остане икономически жизнено на фона на затъващия европейски корабостроителен пазар само ако намали капацитета си и започне да произвежда по-малко кораби, съобщи европейският комисар за вътрешния пазар и услугите Чарли Макрийви, цитиран от Асошиейтед прес.Предприемането на промени в начина на функциониране на пристанището се отлага от години, като в него са инжектирани държавни субсидии, за да се поддържа в действие, съобщи пред Европейският парламент Чарли Макрийви.Европейските регулаторни органи смятат, че Полша не може повече да влага държавни пари в пристанището в Северна Полша, плащайки разходите по дейността му, тъй като по този начин го поставя в привилегировано положение спрямо други предприятия.Регулаторните власти настояват Полша или да предприеме план за реконструкция на съоръжението, или да го принуди да върне обратно милионите евро, получени от него като правителствена помощ.Точната сума от нелегални субсидии, получени от пристанището в момента се определя от Комисията, посочва БТА. Тя проучва и план на полското правителство за това как да се действа занапред с предприятието. Няма краен срок за Комисията, в който тя да даде оценката си.Компанията, която управлява пристанището информира, че е получила 33 млн. злоти (11,5 млн. д.; 8,5 млн. евро) като държавна помощ от полското правителство, откакто страната се присъедини към Европейския съюз през 2004 година. Според ЕС тази сума е 193 млн. злоти (68 млн. д.; 50 млн. евро).Профсъюзите отправят молба към ЕС да отмени исканията си пристанището да затвори два от трите си хелинга (наклонени площадки на брега, съоръжени за изваждане и спускане във вода на кораби при строеж, ремонт и др.) и добавят, че този ход ще остави без работа 1000 души - една трета от работниците на пристанището - и ще застраши бъдещето на предприятието.Според Януш Левандовски, европейският представител на района на Гданск, въпросът се е политизирал твърде много, посочва БТА.Пристанището в Гданск е много емблематично за поляците, тъй като това е мястото, откъдето Лех Валенса поведе стачка, с която спечели правителствено признание за съюза“Солидарност“. С това бе дадено началото на протестно движение, което подкопа устоите на комунистическия режим, който се срина през 1989 и 1990 година.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 10 Сеп 2007, 21:44    Заглавие:  

Фотографска изложба за най-голямото европейско пристанищеBgNewsroom - 01 Септември 21:35
Ротердам, АНП/БТА Динамиката на Ротердамското пристанище - най-голямото в Европа, е отразена в откриващата се в събота в Ротердам изложба на холандския Музей на фотографията.
Част от изложените снимки представят сюрреалистичен поглед върху вековното пристанище, съобщи холандската агенция АНП.

Пристанището в Ротердам е най-големият логистичен и индустриален център на Европа, едно от най-големите в света пристанища за товари и стоки - врата към европейския пазар на близо 450 милиона потребители. Чрез повече от 500 услуги, които предоставя, то има връзка с над хиляда други пристанища в света. Оборотът му през 2005 година достига 370 милиона тона.

Според говорител на музея "Картини от пристанището" показва как се е развивало през годините и фотографското изкуство.

Експозицията е по поръчка на Ротердамското пристанищно предприятие, което тази година отбелязва 75 години. В изложбата може да бъде видяна уникална продукция на 70 холандски фотографи и оператори. Те са правили снимките като част от професионалните си задължения или като хоби. Важно място в изложените снимки играят и хората. Любопитно е да се види колко малки и незначителни са те понякога на фона на грамадни кораби и кранове.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 19 Сеп 2007, 22:15    Заглавие:  

220 млн. евро за ново фериботно пристанище в Хърватия

news.bg

Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) одобри заем от 100 млн.евро за пристанищната администрация на пристанище Задар в Хърватия, отбелязва setimes.com.
Парите ще се използват за построяване на ново фериботно пристанище в Газеница, на около две мили южно от центъра на град Задар. Проектът за 220 млн. евро се съфинансира от ЕИБ, немския насърчителен фонд КФВ и хърватското правителство.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2007, 13:03    Заглавие:  

“Кердос”, Гърция: Отново започва битката за пристанищата

Атина. Отново започва битката за пристанищата, пише днес гръцкият вестник “Кердос”. Приватизацията на двете най-големи пристанища в Гърция – Солун и Атина, или ускоряване на модернизацията им с частни капитали, са ключови проекти за новото политическо ръководство на министерството на търговския флот. Новият министър Георгиос Вулгаракис ще се концентрира върху пет цели – всекидневната връзка с островите, ускоряване на процедурите за модернизация, конкурентоспособността на гръцките кораби. Предишният министър Манолис Кефалоянис беше задвижил конкурсите за по-малките пристанища. Той обаче не успя да прокара приватизацията на пристанищата в Пирея и Солун, където срещна сериозен отпор.
Агенция "Фокус"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
brr


Регистриран на: 10 Окт 2006
Мнения: 8341

МнениеПуснато на: Пон 24 Сеп 2007, 13:04    Заглавие:  

“Адезмевтос типос”: Гърци държат скиптъра на морските превози

Атина. Гръцките корабособственици продължават да държат скиптъра на морските превози, отбелязва гръцкият “Адезмевтос типос”. Гръцкият флот държи първите позиции на международно ниво не само на ниво вместимост, така и на ниво предоставяне на услуги. В същия момент, отбелязва изданието, морският превоз продължава да е най-важният пилон за гръцката икономика.
Агенция "Фокус"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 24 Окт 2007, 21:09    Заглавие:  

Морският транспорт поскъпна рязко - Недостиг на кораби утрои цените на презокеанския пренос

Корабният транспорт е поскъпнал рекордно и това повишава цените на стоките, съобщи в. "Уолстрийт джърнъл". Средната цена за пренос на товари от Бразилия до Китай се е утроила за последната година. Днес наемането на кораб струва 180 хил. долара при около 65 хил. долара миналата година.

В някои случаи цената на презокеанския превоз е по-висока от самата стока. При въглищата цената за тон е 60 долара, а производителите плащат 88 долара за тон за транспорт. Скъпият превоз ще се пренесе върху производителите и те ще трябва да заплащат повече за основните продукти, очакват експерти. В крайна сметка цената ще поеме крайният потребител.

Основната причина за високите цени на преноса е липсата на достатъчно кораби за големи товари. Корабната индустрия не може да смогне на търсенето на стоки и глобализацията на търговията.

Китай например изпитва все по-голям глад за ресурси и търси снабдяване със суровини от все по-далечни находища като тези от Бразилия.

Тенденциите на недостиг на кораби и повишена търговия ще продължат поне през следващите две години и това ще увеличи още цените на транспорта. След този период ще бъдат произведени достатъчно карго кораби, очакват анализатори.

Балтийският индекс на корабния транспорт (Baltic Exchange Dry Index) е основен показател за цената на транспорта. За миналата година той се е покачил със 169 процента до рекордни нива.

Вторият фактор за скъпия пренос на стоки е недостатъчният капацитет на пристанищата, който причинява забавяния на доставките. Понякога периодите на изчакване на корабите продължават до две седмици. Бразилия е един от най-показателните случаи, но не е единствен. Само за миналата седмица пристанищата на Австралия задържаха 131 кораба, които чакаха за натоварване или разтоварване на въглища и желязна руда.

Засега недостатъчни са само корабите за пренос на суровини. Светът разполага с достатъчно петролни танкери и кораби за пренос на контейнери с готови стоки.

През последните няколко години цените на транспорта на суровини растат постоянно, но най-драматично поскъпване имаше едва в последните 12 месеца. Все още бизнесът има достатъчно дългосрочни договори, така че скъпият пренос ще засегне цените с известно забавяне.

Няколко производителя на суровини започват да създават собствен флот. Индийската "Корус" ще инвестира 135 млн. долара за нов кораб. "Рио Тинто" също отскоро разполага със собствен кораб и очаква доставка на още четири за пренос на боксит. Компанията изпревари проблема, като поръча съдовете още през 2004 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0890s ][ Queries: 12 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker