Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 01 Апр 2020, 09:42
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
МОРСКИ БИЗНЕС - новини от света
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 13 Дек 2007, 13:22    Заглавие:  

Гърция е страната с най-голям търговски флот в света
| 11 декември 2007 12:46


Гърция продължава да оглавява списъка на страните с най-голям търговски флот, въпреки че през последните години нейният дял е отбелязал малък спад. Това става ясно от доклад, изнесен на Конференцията на ООН за търговия и развитие (ЮНКТАД) и цитиран от гръцкия в. "Нафтемборики".

На 1 януари 2007 г. търговският флот на Гърция е наброявал 3084 кораба с водоизместимост 170,181 млн. бруторегистър тона. Нейният дял в световния търговски флот в бруторегистър тона е възлизал на 17,39 на сто, което означава, че е спаднал малко в сравнение с 2006 г., когато е бил 18,02 на сто.

В това отношение непосредствено след Гърция се нарежда Япония. По данни в гръцкия печат за първите девет месеца на тази година валутните постъпления на Гърция от търговския морски флот са надхвърлили 12 млрд. евро.

За същия период на миналата година тази цифра е била 10,6 млрд. евро.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 19 Яну 2008, 12:46    Заглавие:  

Гърция пак опитва да приватизира пристанищата

Гърция обяви международен търг за приватизация на част от активите на най-големите си пристанища в Пирея и Солун. Резултатите от него трябва да станат ясни през март, , съобщи Ройтерс. След около 50 дни трябва да стане ясно кой частен инвеститор ще управлява преноса на стоки на пристанищата, каза гръцкият министър по морската търговия Джордж Вулгакис. Правата на докерите, които стачкуват, ще бъдат запазени, каза министърът.

Контейнери продължиха да задръстват основните търговски пристанища на Гърция поради стачката на докерите, които се противопоставят на допускането на частни компании. В четвъртък бяха блокирани около 3500 контейнера с храни и индустриални суровини на пристанището в Пирея.

Гръцката асоциация на износителите обяви, че повтарянето на стачките на пристанищните работници както през 2006 г. ще има тежък ефект за бизнеса им. Именно тогавашните протести срещу приватизацията накараха гръцкото правителство да се откаже от плановете си.

Гръцката държава има дял над 70 на сто и в двете пристанища. Правителството иска частичната приватизация, за да придобие средства за изплащане на публични дългове и да увеличи инвестициите.

Печелившата компания за управление на пристанищата ще получи разрешение за дейност за следващите 30 години, но ще трябва да направи инвестиции за около 300 млн. евро, обявиха управителите на солунското пристанище.

Инвестиционният план за Пирея включва утрояване на капацитета в следващите три години. Дружеството обяви официално тръжната процедура във вторник, а пристанищният управител на Пирея започна процедурата още в края на миналата година. Вече 10 международни компании са поискали документация за участие в наддаването за концесия на Пирея.

Още преди официалното обявяване на продажбата няколко големи компании от пристанищния и транспортния бизнес ухажваха гръцките дружества. Сред тях бяха "Коско" (Cosco), "Дубай портс уърлд" (DP World), "Хъчисън" (Hutchison) и "Мерск" (Maersk). Миналата година обаче стачки в Пирея накараха правителството да се откаже от продажбата на концесия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 19 Яну 2008, 18:25    Заглавие:  

С петролопровода Бургас-Александруполис
Пълним гушата на милионера Лацис
Танкерите на гърка ще печелят над $100 млн. повече от преноса на руския нефт



Танкерите на Лацис ще си докарат солидни приходи от транспорта на нефт
Белчо Цанев

--------------------------------------------------------------------------------

Танкери, танкери, танкери, множество танкери. Моя родино и пламнало Черно море...
Така ще звучи известното стихотворение на Никола Фурнаджиев "Конници", ако бъде изграден петролопроводът Бургас - Александруполис.
Танкери, танкери, танкери - гръцки танкери, все на групата "Лацис" - Янис, Спирос, Парис...
С 35 млн. тона нефт, натоварени в тях, наредени в индийска нишка от Новоросийск чак до Бургас.
На това ще бъдем скоро неми свидетели, ако бъде реализиран един от най-големите антибългарски проекти - за транзита на нефт през Балканите.
Антибългарски, защото ще блокираме за няколко десетилетия напред хиляди декари земя, чието отчуждаване ще платят данъкоплатците.
Какво ще спечелим от този проект? Само рискове - най-вече екологични. Защото тръбата ще се проточи през девствена територия, която дори директивата на БКП за превръщането на Странджа и Сакар в "Република на младостта" навремето не успя да засели с млади хора.
Тогава кой ще спечели от нефтопровода?
У нас

ще спечелят хората, чиито земи бъдат отчуждени

Плюс "отговорните фактори", които ще лапнат комисиони, че са пробутали проекта.
Ще спечели Русия, която ще осигури алтернативно трасе за своя нефт, в случай че лошото време или несговорчивата Турция затворят Проливите. Защото с нефтопровода Русия прави същия байпас на Турция, какъвто направи със "Син поток" на България. Русия обича байпасите! Такъв направи и на Украйна, а по дъното на Балтийско море такъв ще направи и на Полша. Разликата е само, че досега Кремъл правеше байпаси на доставките на газ. А сега жестоката цена на петрола наложи да се търси алтернативен път и за него.
Реално погледнато обаче, най-много ще спечелят собствениците на могъщия гръцки танкерен флот. И най-вече фамилията Лацис.
Русия ще печели от продажбата на собствения си нефт. Има си го, продава си го, печели.
Ние, както видяхме, ще лапаме мухите.
А Гърция ще печели от превоза на руския нефт. И то много повече, отколкото ако го возеше директно от Новоросийск до Европа и САЩ. Защо?
Отговор ни дават цифрите. $4,64 е било средното навло (цената за превоз) на тон нефт със 100 000-тонен танкер от Новоросийск до Бургас в края на декември 2007 г. И над $17 e струвал в това време превозът на същия тон нефт от гръцко пристанище до югоизточния щатски порт Тампа.
Следователно при запазване на същите навла, танкерите на Лацис ще взимат над $21,64 от всеки превозен тон нефт от Новоросийск до Бургас и от Александруполис до Америка. Или за всичките 35 млн. тона нефт, които трябва да преминават по тръбата годишно, гърците ще вземат само от навлата към $800 млн.
Защо казах, че Лацис ще печели доста повече след изграждането на тръбата, отколкото ако возеше нефта директно от Русия до САЩ? На помощ отново ни идват цифрите. В края на декември навлото за директен превоз на тон нефт от Новоросийск до Тампа е било $19,49. Или с $2,15 на тон по-евтино от превоза с прекъсване. Следователно при запазване на същите цени танкерите на Лацис ще вземат над $75,3 млн. повече на година от превоза на петрол при наличие на тръбата, отколкото ако я няма.
И това не е всичко. Защото към тези $75,3 млн. трябва да прибавим и спестените огромни разходи - както за по-голямото разстояние, което биха изминали танкерите директно от Новоросийск до Егейско море, така и от изключително
солените

такси за преминаване през Босфора

Така чистата печалба на Лацис от разликата в навлата и спестените разходи ще е над $100 млн. годишно.
Припомням, че всички тези сметки са направени на база навлата от декември миналата година.
Според източници от Бургас обаче се очаква драстично увеличение на цената на превоза на петрол директно от Новоросийск до САЩ. И то в близките дни. Злите езици твърдят за навла от $30 на тон. Което си е скок от над 50 на сто.
Ако това реално се случи, към сметките на Лацис ще се прибавят нови десетки милиони долари.
Ето защо гръцко-руската дружба е от векове за векове. И защо милиардерите Лацис и Копелузос лобират за тръбата. А ние ще продължаваме да се броим "Барабар Петко с мъжете".
Нека видим какво означава превозът на такива количества петрол за Черно море? Ако разтоварването на нефта в Бургас става на буй, както най-вероятно ще бъде, за превоз ще се използват основно 100 000-тонни танкери. Това означава 350 танкера годишно - по един всеки ден. Една огромна стоманена планина всеки ден, която ще закрива хоризонта пред погледите на жителите и гостите на Бургас. Планина, пълна с море от нефт. Правил ли е някой досега анализ на рисковете при такъв силен танкерен трафик между Новоросийск и Бургас? Въпреки че от години следя темата, не съм чувал още за такъв.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 19 Яну 2008, 20:07    Заглавие:  

Щяли сме да пълним гушата на Лацис.........ами вместо да реве,г-н Цанев да пита,където трябва,защо ние (БМФ или друга частна фирма,плащаща данъците си тук) нямаме толкова танкери.Защо ние не си уредихме тоя превоз,по време на преговорите,за да печели нашата си икономика?!

Цитат:
Ако разтоварването на нефта в Бургас става на буй, както най-вероятно ще бъде, за превоз ще се използват основно 100 000-тонни танкери. Това означава 350 танкера годишно - по един всеки ден. Една огромна стоманена планина всеки ден, която ще закрива хоризонта пред погледите на жителите и гостите на Бургас. Планина, пълна с море от нефт.


Вееерно??? Той 100 000 тонен танкер се пълни и изпразва за един ден,нали?! И ако риска си е риск (а за това да мислят от екологичното министерство и МА),г-н Цанев къде точно ходи на плаж??? Дори и да е в Бургас,едва ли е на самото пристанище или пред терминалите на рафинерията,че нещо такова да му закрива хоризонта.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 20 Яну 2008, 07:49    Заглавие:  

Вероятно въпросният г-н Цанев не знае, че пристанище "Дружба" може да приема танкери до 75 000 тона. Също така, че пристанището е доста в страни от града и ничия гледка няма да се закрие от плаващите колоси. Ама евгене журналист, който май освен от плажа, от друго място кораб не е виждал.
_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 13:05    Заглавие:  

http://www.oceanlinermuseum.co.uk/John%20S%20Latsis.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Пет 22 Фев 2008, 19:11    Заглавие:  

Преди два дни по новините на" Варна ТВ" казаха,че частна компания(не назоваха име)смята да купува два 150-200хил.т.танкера от Япония или Ю.Корея(втора ръка) за линията Новоросийск-Бургас.Ха да видим какво ще излеза накрая?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 21 Май 2008, 11:19    Заглавие:  

Френските рибари, протестиращи срещу цените на горивата, продължиха блокадата на петролни хранилища
21 май 2008 | 12:15 | Агенция "Фокус"
Бордо. Френските рибари, протестиращи срещу цените на горивата, продължиха и днес блокадата на петролни хранилища в Бордо, Басен и Амбе, предаде ДПА. От понеделник около петролните хранилища в Ла Рошел са издигнати барикади.
Днес много бензиностанции в района не отвориха заради липса на гориво.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 30 Май 2008, 23:43    Заглавие:  

Откриха море от нефт и газ
Русия ще изкарва между 700 млн. и 1 млрд. барела суровина от тях

Истинско съкровище, но от нефт и газ, зарадва руските гиганти "Газпром" и ЛУКОЙЛ. Двете компании обявиха, че са открили огромно находище в Каспийско море, предаде АП. Те не съобщиха размера на залежите, но се предполага, че в тях има между 700 млн. и 1 млрд. барела петрол. Находището се намира на границата между Русия и Казахстан в пределите на руския сектор от акваторията на Каспийско море, т.е. на около 150 км източно от Махачкала. На невероятната находка се натъкнали от компанията "ЦентрКаспнефтегаз", чиито собственици са "Газпром" и ЛУКОЙЛ. Залежите били открити още при първите копки. В Каспийско море се намират третите по големина газови находища в света. Тепърва ще се правят допълнителни проучвания, за да се установи точният размер на откритието, направено от "ЦентрКаспнефтегаз". Компанията бе създадена съвместно от "Газпром" и ЛУКОЙЛ през 2003 г. в рамките на протокола за разбирателство между Русия и Казахстан. Той се отнася за разделението на дъното на северната част на Каспийско море. Съгласно протокола, в случай че в частта под руска юрисдикция бъдат открити залежи, те ще бъдат разработвани на равни начала от Русия и Казахстан.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 31 Май 2008, 21:28    Заглавие:  

Приватизират корабостроителницата в Шчечин
БТА - 31 Май 22:02
Министърът на икономиката на Полша Валдемар Павлак заяви днес че правителството на страната се опитва да спази указанията на ЕС и ще приватизира корабостроителницата в Шчечин до края на юни, предаде АП, като се позова на полската агенция ПАП.
По-рано тази седмица Европейската комисия предупреди Варшава
да не субсидира повече корабостроителниците в Гданск, Гдиня и
Шчечин. До 26 юни полското правителство трябва да представи в
Брюксел план за преструктуриране на тези три предприятия.
Преструктурирането ще доведе до приватизирането на
корабостроителниците и до разпродажбата на техните спомагателни
активи.
Според изявлението на Павлак, направено днес в Шчечин,,
корабостроителницата в града ще може да премине в частни ръце до
края на следващия месец.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 02 Юли 2008, 13:13    Заглавие:  

Новини от ЕС
http://ec.europa.eu/bulgaria/press_corner/news/010708-maritime_bg.htm

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 21 Авг 2008, 09:49    Заглавие:  

Гиганът Vale поръча най-големите товарни кораби
Бразилският минен гигант Vale („Вале”) е поръчал 12 огромни товарни кораба на стойност 1,6 млрд. долара за пренос на желязна руда от китайската корабостроителница Rongsheng Rongsheng Shipbuilding and Heavy Industries („Ронгшенг шипинг енд хеви индъстриз”), като плавателните съдове ще са най-големите по рода си, съобщава бразилската компания.
Корабите ще пренасят желязната руда по маршрута от Бразилия до Азия, която е ключов пазар за бразилския гигант, тъй като рудата се използва като основна суровина за производство на стомана. Корабите, които китайската компания ще построи за най-големия производител на желязна руда в света, ще са с капацитет от 400 000 тона всеки, а сделката е част от инвестиционна програма на стойност 59 млрд. долара, която ще се изпълнява до 2013 г. от Vale.
Vale е втората по големина минна компания след англо-австралийската BHP Billiton Ltd.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 10 Окт 2008, 12:49    Заглавие:  

Инвестират 1,2 млрд. eвро в пристанище в Албания
INSURANCE.BG

Амбицията на инвеститорите от Zumax Ag е пристанището Вльора да може да обслужва най-големите товарни кораби

Белгийско-швейцарски консорциум представи в Тирана инвестиционен проект в размер на 1,2 млрд. евро за строежа на терминал за обслужване на товари на албанското пристанище Вльора. Проектът предвижда още създаване на свободна промишлена зона на пристанището. Амбицията на инвеститорите от Zumax Ag е пристанището Вльора да може да обслужва най-големите товарни кораби и да функционира като възлов център в района. Албанският премиер Сали Бериша заяви, че "експериментът" може да превърне Вльора в едно от най-големите пристанища на Средиземноморието, съобщи БНР.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 08 Яну 2009, 13:58    Заглавие:  

Пристанище Ротердам очаква голям спад в дейността си
DarikFinance - 05 Януари 14:54
Пристанище Ротердам, най-голямото пристанище в Европа и второ в света, очаква тази година много силна тенденция на спад в дейността си.Директорът на пристанището Ханс Смит прогнозира намаление на обработваните товари през първата половина на 2009 година, което ще доведе до спад между 5 и 8% на годишна база.През последните месеци на 2008 година товарите, обработени през пристанище Ротердам, са намалели със 7.7% всеки месец. Въпреки това пристанището има производство от 420 млн. тона, което е с 2.7% повече от 2007 година. Ханс Смит се надява пристанище Ротердам да успее да запази обема от 400 млн. това обработвани товари годишно.В пристанището работят приблизително 70 000 души. Очакваният спад на обработваните товари няма да повлияе на плановете на инвестиционната програма пристанище на стойност € 4 млрд., която предвижда изграждането на изцяло нов пристанищен район, известен като Маасвлакте 2.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 08 Яну 2009, 14:03    Заглавие:  

Приватизацията на Солунското пристанище пропадна
от Христо Петров|hristop@dnevnik.bg


Хонконгският конгломерат "Хъчисън" оттегли офертата си за приватизация на част от пристанището в Солун. Навръх Коледа книжата на пристанищния оператор TPA(Thesaloniki Port Authority) се сринаха до 16-месечно дъно, след като възможността за сделка с "Хъчисън" се изпари.

"Консорциумът потвърди, че оттегля офертата си за концесия", съобщиха от TPA, цитирани от АП. Според гръцкия оператор двете страни по сделката вече са приключвали подробностите по осъществяването на концесията, когато от "Хъчисън" са спрели приватизацията - ето защо новината изненада както инвеститори, така и ръководството на гръцкото дружество. Хонконгската компания спечели миналата година правото да стопанисва товаро-разтоварния бизнес на Солунското пристанище през следващите 30 години. "Хъчисън" взе участие в търга с гръцки партньор - фармацевтичната група "Алапис", и победи конкуренти като "Дубай порт" и китайската "Коско", която впоследствие стана концесионер на пристанището в Пирея. По план "Хъчисън" трябваше да инвестира над 400 млн. евро в товарния бизнес на Солунското пристанище. Компанията не излезе с официално становище за решението си, но според гръцките медии "Хъчисън" е блокирала сделката заради състоянието на глобалната икономика и отчетения в края на 2008 г. спад в морския превоз на стоки.

След като се появи новината за провалената приватизация на пристанището в Солун, акциите на TPA се обезцениха с 10% само за ден до 9.6 евро на борсата в Атина. В първата борсова сесия за тази година те успяха да се възстановят частично и цената им прехвърли 10 евро.

Приватизацията на Солунското пристанище, което е второто по големина в южната ни съседка, и пристанищният оператор в Пирея беше една от важните задачи за гръцкото правителство през 2008 г. Страната все още не е решила какво да прави със солунския оператор, след като сделката с "Хъчисън" пропадна. Една от възможностите е да се потърси нов концесионер в лицето на останалите участници в търга - "Коско" и "Дубай порт". Възможно е и цялата процедура да бъде замразена и да започне изцяло нов търг.

През ноември "Коско" подписа договор за 35-годишно стопанисване на пристанището в Пирея. Идеята за раздържавяването на двата водещи порта на Гърция беше разкритикувана от работниците на двете компании и още в средата на годината те започнаха протестни действия, което още повече задълбочи проблемите на пристанищните оператори. Междувременно интересът към морски превоз на стоки намаля, таксите за спедиция по вода удариха 22-годишно дъно и това се отрази негативно върху корабоплавателната индустрия на Гърция.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 6 [86 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1175s ][ Queries: 12 (0.0061s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker