Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Анкара и Вашингтон са се договорили за създаване на зона за сигурност в Северна Сирия · Първият в света рали автомобил на ток · Петкова защити процедурата за АЕЦ Белене · ЕК почита паметта на жертвите на авторитарните и тоталитарните режими · Тръгна подписка за доживотна присъда на изверга от Сотиря · Американски спортисти са предупредени да не протестират в Токио 2020 ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 22 Авг 2019, 18:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Инциденти в българските ВВС
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 35 [525 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 33, 34, 35 Следваща
Автор Съобщение
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 19:08    Заглавие:  

Кой ще ми разтълкува това неправилното регулиране на двигателя на режим СПС Question
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 20:36    Заглавие:  

На РУД има един упор за режим СПС - там оборотите n2 трябва да са ти около 50%. Причината е, че голямо количество въздух от компресора се отделя за системата СПС.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Чет 01 Мар 2007, 20:44    Заглавие:  

Двигателя по време на кацането е бил на 50% и поради липса на мошност не е достигнал ПИК.Това ли е причината?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 00:25    Заглавие:  

King_Rat написа:
През 98-а един лейтенант или ст. лейтенант се катапултира от МиГ-21МФ (борд 58 ) при кацане след първия си самостоятелен полет в 26-та авиобаза - Добрич. Те там си е било нисичко! Laughing


58 пада точно заради птица на 28.01.1997г, а пилот е Пламен Денков. 1998-а пада 55-и МФ на 16.07 с пилот ст.лейт. Радостин Димитров, което май е пилотска грешка.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 13:33    Заглавие:  

Както кажеш Wink
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Lullaby

Регистриран на: 20 Юни 2006
Мнения: 192

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 18:33    Заглавие:  

При включването на СПС се отваря соплото до "регулируем максимал". В онзи случай, по една или друга причина се отваря напълно, при което не е възможно да се долети до ПИК в конфигурация за кацане.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
биса

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 271

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 19:04    Заглавие:  

Като прескочиш упор "СПС" в посока МГ и естествено соплото се отваря, тягата пада и самолета пропада. При n2 по-малки от 60% соплото се отваря напълно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 19:25    Заглавие:  

А къде по принцип трябва да е РУД при кацане?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SD-95

Регистриран на: 03 Сеп 2006
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 20:34    Заглавие:  

Може ли някой да даде информация за инцидента с Пилатус-а на ТРАП-а, когато кацна без една стойка на колесника.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 22:37    Заглавие:  

Доколкото знам,пуснали са колесника много късно .И за да не станат за срам че са забравили и да минат на втори кръг виждате резултата.А това че колесника бил калпав и не се заключил да го разправят на децата Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Пет 02 Мар 2007, 23:12    Заглавие:  

На 4.03 има годишнина от гибелта на генерал Дело Жулев загинал в полет край Ямбол.Причината да се удари в Бакаджика и до днес не е изяснена.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Съб 03 Мар 2007, 00:19    Заглавие:  

--------------------------------------------------------------------------------
В воскресенье, 4 февраля, командование американских сил в Ираке впервые прокомментировало участившиеся падения военных и гражданских вертолетов. Четыре машины, три из которых принадлежали ВВС США, были сбиты с земли с помощью неизвестного пока оружия.

Главный пресс-секретарь армии США в Ираке генерал-майор Уильям Колдвелл заявил репортерам, что все четыре вертолета, упавшие с 20 января, были сбиты боевиками. По словам чиновника, расследование инцидентов еще не завершено, однако уже ясно, что причиной падения вертолетов послужили не технические неполадки.

Колдвелл отметил также, что военное командование анализирует ситуацию и взвешивает возможность изменения тактики использования вертолетов в Ираке.

Напомним, что за часть сбитых вертолетов взяла ответственность иракская "Аль-Каида". Очевидцы одного из падений говорят, что боевая машины была сбита при помощи выпущенной с земли ракеты.

Согласно неофициальным данным, в районе крушения были обнаружены детали переносного ракетно-зенитного комплекса.

По статистике, с мая 2003 года США потеряли в Ираке около 50 вертолетов, около половины из которых были сбиты вражеским огнем. Однако уничтожение боевиками четырех вертолетов за две недели наталкивают экспертов на мысли об использовании в Ираке неких современных типов вооружения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 03 Мар 2007, 01:24    Заглавие:  

King_Rat написа:
...там оборотите n2 трябва да са ти около 50%...


n1 де Smile

Цитат:
На 4.03 има годишнина от гибелта на генерал Дело Жулев загинал в полет край Ямбол.Причината да се удари в Бакаджика и до днес не е изяснена.


Води се за грешка на щурмана, който го е водил.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
bari

Регистриран на: 25 Фев 2007
Мнения: 463

МнениеПуснато на: Съб 03 Мар 2007, 14:54    Заглавие:  

Ходил съм на мястото на катастрофата преди доста време.Значително се беше отклонил от курса.Не е май виновен само щурмана.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 03 Мар 2007, 16:48    Заглавие: teleman
Описание на темата: Инцидент във ВВС
 

На 4 март при прелитане от летище Равнец за летище Безмер загина командирът на 2-ра дивизия ПВО генерал-майор Дело Жyлев. Сформираната комисия за разследване, в която бях включен, потегли незабавно. Кацнахме първо в Равнец, откъдето със самолет МиГ-17 беше излетял за Безмер генерал Жyлев. Стана ясно, че командирът на полка полковник Иван Тодоров е настоявал предвид бързо менящата се метеорологична обстановка, характерна за март, генералът да прелети по yсловията за полети в сложни метеорологични yсловия, а не визyално на малка височина, както е възнамерявал. Генералът е останал на своето решение и след излитане с източен курс извършва десен завой до кyрса към летище Безмер на височина 600 метра. От въздyха докладва, че видимостта е добра и че полетът протича нормално. Влиза във връзка с командния пyнкт на дивизията, откъдето мy докладват, че го наблюдават и водят по постъпващите данни от радиолокационите станции. При достигане на възвишението Бакаджик връзката с летеца е загyбена и отметките от екраните на радиолокаторите изчезват. Прелетяхме в Безмер, откъдето една част от комисията се отправи за щаба на дивизията, а по-голямата част към Бакаджик. Не бе необходимо много време, за да открием мястото на падането на самолета. А там yжасна картина. По невъобразимо трyдни пътеки от южния склон на Бакаджик се добрахме до малка стръмна полянка. Оттyк се виждаха отрязаните сякаш с огромен нож в полегат срез дръвчета, разцепена от yдара неголяма скала, обгорели от взрива на самолета стебла на драки и шyбраци и безброй дребни метални късове, напомнящи за самолета. Недалеч от скалата, като по чyдо закачена на върха на невисоко дъбово дръвче, висеше част от летателното облекло на летеца, по-надолy се мярна летателна обyвка, парчета от череп и много кръв. Нямаше летец. Най-големите части от самолета - основната стойка на колесника и част от корпyса на реактивния двигател, бяха намерени на около километър от мястото на взрива.
Наблюдавах yжасен нерадостната картина и си спомних колко пъти като дежyрен по авиация съм забранявал подобни прелитания на генерала, за което той ме гледаше накриво. Даже веднаж, когато ми доложиха, че вече рулира към полосата, знаейки, че метеообстановката на летищата Безмер и Балчик се влошава, го спрях, което бе последвано от гневни закани по телефона и предyпреждения, че той щял да ми го върне. Где да имаше и днес някоя запинячка като мене, която с риска да полyчи някаква закана от генерала до го спре.
Потърсихме очевидци. Близо до билото на Бакаджик в неголяма тyхлена постройка намерихме небръснат старец пазач, който ни разказа следното.
– През последните няколко дни времето бе много променливо. Гледаш грейне слънце и изведнаж се стъмни и започват да падат ей такива парцали – посочи дланта си – сняг. Земята се белне, а минyта след това отново пекне слънце. От сyтринта има барем пет пъти да е валяло. Някъде около обед тъмата стана непрогледна, а валежът както никога - обилен. Бях се сврял ей там – посочи старецът ъгълчето до камината, – когато чyх силно бyчене, като да беше самолет и само след секyнда се чy yжасен гръм. Земята просто се разтърси като при силно земетресение. Май наистина е паднал самолет. Вие затова ли сте тyка?
В Ямбол се разровихме в докyментацията. Генерал Жyлев бе летял много несистемно, а подготовката мy в сложни метеорологични yсловия е възстановена неправилно и последният мy полет не и бил осигyрен в радиолокационно отношение.
Когато започнаха да твърдят, че все пак щyрманът насочвач от КП на дивизията го е водел по данните от радиолокаторите, запитах:
– На кого дрyгиго освен на командира на дивизията е трябвало да е ясно, че радиолокационата информация в дивизионния команден пyнкт е предназначена за бойно yправление, обобщена е и е твърде неточна.
Оформи се становището, че летейки на височина около 500 метра, летецът е влязъл в плътен снеговалеж. В непрогледната тъма не е могъл да наблюдава бордните прибори, изпyснал е yправлението на самолета и се е блъснал в земята, вследствие на което самолетът се взривява, а летецът загива.
В края на следващия ден - 5 март, комисията се прибра в София, като генералът, началникът на слyжба безопасност и началникът на отдел ”Бойна подготовка” отидоха на погребение в родното село на Жyлев - Лисичево.

teleman

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 35 [525 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 33, 34, 35 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0657s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker