Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 06 Aug 2020, 15:42
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Инциденти в българските ВВС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 35 [525 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 33, 34, 35 Next
Author Message
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 19:08    Post subject:  

Кой ще ми разтълкува това неправилното регулиране на двигателя на режим СПС Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:36    Post subject:  

На РУД има един упор за режим СПС - там оборотите n2 трябва да са ти около 50%. Причината е, че голямо количество въздух от компресора се отделя за системата СПС.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Thu 01 Mar 2007, 20:44    Post subject:  

Двигателя по време на кацането е бил на 50% и поради липса на мошност не е достигнал ПИК.Това ли е причината?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 00:25    Post subject:  

King_Rat wrote:
През 98-а един лейтенант или ст. лейтенант се катапултира от МиГ-21МФ (борд 58 ) при кацане след първия си самостоятелен полет в 26-та авиобаза - Добрич. Те там си е било нисичко! Laughing


58 пада точно заради птица на 28.01.1997г, а пилот е Пламен Денков. 1998-а пада 55-и МФ на 16.07 с пилот ст.лейт. Радостин Димитров, което май е пилотска грешка.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 13:33    Post subject:  

Както кажеш Wink
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Lullaby

Joined: 20 Jun 2006
Posts: 192

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 18:33    Post subject:  

При включването на СПС се отваря соплото до "регулируем максимал". В онзи случай, по една или друга причина се отваря напълно, при което не е възможно да се долети до ПИК в конфигурация за кацане.
Back to top
View user's profile Send private message 
биса

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 271

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 19:04    Post subject:  

Като прескочиш упор "СПС" в посока МГ и естествено соплото се отваря, тягата пада и самолета пропада. При n2 по-малки от 60% соплото се отваря напълно.
Back to top
View user's profile Send private message 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 19:25    Post subject:  

А къде по принцип трябва да е РУД при кацане?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
SD-95

Joined: 03 Sep 2006
Posts: 39

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 20:34    Post subject:  

Може ли някой да даде информация за инцидента с Пилатус-а на ТРАП-а, когато кацна без една стойка на колесника.
Back to top
View user's profile Send private message 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 22:37    Post subject:  

Доколкото знам,пуснали са колесника много късно .И за да не станат за срам че са забравили и да минат на втори кръг виждате резултата.А това че колесника бил калпав и не се заключил да го разправят на децата Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Fri 02 Mar 2007, 23:12    Post subject:  

На 4.03 има годишнина от гибелта на генерал Дело Жулев загинал в полет край Ямбол.Причината да се удари в Бакаджика и до днес не е изяснена.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Sat 03 Mar 2007, 00:19    Post subject:  

--------------------------------------------------------------------------------
В воскресенье, 4 февраля, командование американских сил в Ираке впервые прокомментировало участившиеся падения военных и гражданских вертолетов. Четыре машины, три из которых принадлежали ВВС США, были сбиты с земли с помощью неизвестного пока оружия.

Главный пресс-секретарь армии США в Ираке генерал-майор Уильям Колдвелл заявил репортерам, что все четыре вертолета, упавшие с 20 января, были сбиты боевиками. По словам чиновника, расследование инцидентов еще не завершено, однако уже ясно, что причиной падения вертолетов послужили не технические неполадки.

Колдвелл отметил также, что военное командование анализирует ситуацию и взвешивает возможность изменения тактики использования вертолетов в Ираке.

Напомним, что за часть сбитых вертолетов взяла ответственность иракская "Аль-Каида". Очевидцы одного из падений говорят, что боевая машины была сбита при помощи выпущенной с земли ракеты.

Согласно неофициальным данным, в районе крушения были обнаружены детали переносного ракетно-зенитного комплекса.

По статистике, с мая 2003 года США потеряли в Ираке около 50 вертолетов, около половины из которых были сбиты вражеским огнем. Однако уничтожение боевиками четырех вертолетов за две недели наталкивают экспертов на мысли об использовании в Ираке неких современных типов вооружения.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sat 03 Mar 2007, 01:24    Post subject:  

King_Rat wrote:
...там оборотите n2 трябва да са ти около 50%...


n1 де Smile

Quote:
На 4.03 има годишнина от гибелта на генерал Дело Жулев загинал в полет край Ямбол.Причината да се удари в Бакаджика и до днес не е изяснена.


Води се за грешка на щурмана, който го е водил.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
bari

Joined: 25 Feb 2007
Posts: 463

PostPosted: Sat 03 Mar 2007, 14:54    Post subject:  

Ходил съм на мястото на катастрофата преди доста време.Значително се беше отклонил от курса.Не е май виновен само щурмана.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Sat 03 Mar 2007, 16:48    Post subject: teleman
Subject description: Инцидент във ВВС
 

На 4 март при прелитане от летище Равнец за летище Безмер загина командирът на 2-ра дивизия ПВО генерал-майор Дело Жyлев. Сформираната комисия за разследване, в която бях включен, потегли незабавно. Кацнахме първо в Равнец, откъдето със самолет МиГ-17 беше излетял за Безмер генерал Жyлев. Стана ясно, че командирът на полка полковник Иван Тодоров е настоявал предвид бързо менящата се метеорологична обстановка, характерна за март, генералът да прелети по yсловията за полети в сложни метеорологични yсловия, а не визyално на малка височина, както е възнамерявал. Генералът е останал на своето решение и след излитане с източен курс извършва десен завой до кyрса към летище Безмер на височина 600 метра. От въздyха докладва, че видимостта е добра и че полетът протича нормално. Влиза във връзка с командния пyнкт на дивизията, откъдето мy докладват, че го наблюдават и водят по постъпващите данни от радиолокационите станции. При достигане на възвишението Бакаджик връзката с летеца е загyбена и отметките от екраните на радиолокаторите изчезват. Прелетяхме в Безмер, откъдето една част от комисията се отправи за щаба на дивизията, а по-голямата част към Бакаджик. Не бе необходимо много време, за да открием мястото на падането на самолета. А там yжасна картина. По невъобразимо трyдни пътеки от южния склон на Бакаджик се добрахме до малка стръмна полянка. Оттyк се виждаха отрязаните сякаш с огромен нож в полегат срез дръвчета, разцепена от yдара неголяма скала, обгорели от взрива на самолета стебла на драки и шyбраци и безброй дребни метални късове, напомнящи за самолета. Недалеч от скалата, като по чyдо закачена на върха на невисоко дъбово дръвче, висеше част от летателното облекло на летеца, по-надолy се мярна летателна обyвка, парчета от череп и много кръв. Нямаше летец. Най-големите части от самолета - основната стойка на колесника и част от корпyса на реактивния двигател, бяха намерени на около километър от мястото на взрива.
Наблюдавах yжасен нерадостната картина и си спомних колко пъти като дежyрен по авиация съм забранявал подобни прелитания на генерала, за което той ме гледаше накриво. Даже веднаж, когато ми доложиха, че вече рулира към полосата, знаейки, че метеообстановката на летищата Безмер и Балчик се влошава, го спрях, което бе последвано от гневни закани по телефона и предyпреждения, че той щял да ми го върне. Где да имаше и днес някоя запинячка като мене, която с риска да полyчи някаква закана от генерала до го спре.
Потърсихме очевидци. Близо до билото на Бакаджик в неголяма тyхлена постройка намерихме небръснат старец пазач, който ни разказа следното.
– През последните няколко дни времето бе много променливо. Гледаш грейне слънце и изведнаж се стъмни и започват да падат ей такива парцали – посочи дланта си – сняг. Земята се белне, а минyта след това отново пекне слънце. От сyтринта има барем пет пъти да е валяло. Някъде около обед тъмата стана непрогледна, а валежът както никога - обилен. Бях се сврял ей там – посочи старецът ъгълчето до камината, – когато чyх силно бyчене, като да беше самолет и само след секyнда се чy yжасен гръм. Земята просто се разтърси като при силно земетресение. Май наистина е паднал самолет. Вие затова ли сте тyка?
В Ямбол се разровихме в докyментацията. Генерал Жyлев бе летял много несистемно, а подготовката мy в сложни метеорологични yсловия е възстановена неправилно и последният мy полет не и бил осигyрен в радиолокационно отношение.
Когато започнаха да твърдят, че все пак щyрманът насочвач от КП на дивизията го е водел по данните от радиолокаторите, запитах:
– На кого дрyгиго освен на командира на дивизията е трябвало да е ясно, че радиолокационата информация в дивизионния команден пyнкт е предназначена за бойно yправление, обобщена е и е твърде неточна.
Оформи се становището, че летейки на височина около 500 метра, летецът е влязъл в плътен снеговалеж. В непрогледната тъма не е могъл да наблюдава бордните прибори, изпyснал е yправлението на самолета и се е блъснал в земята, вследствие на което самолетът се взривява, а летецът загива.
В края на следващия ден - 5 март, комисията се прибра в София, като генералът, началникът на слyжба безопасност и началникът на отдел ”Бойна подготовка” отидоха на погребение в родното село на Жyлев - Лисичево.

teleman

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 35 [525 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 33, 34, 35 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0884s ][ Queries: 12 (0.0059s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker