Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 21 Окт 2020, 12:36
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
сп."МОРСКИ БИЗНЕС" бр.3 2007
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2007, 23:19    Заглавие:  сп."МОРСКИ БИЗНЕС" бр.3 2007  

КОРИЦАТА:

Click to see if image is larger

ТЕМИТЕ:

ЗНАЧЕНИЕ НА ПУБЛИЧНО ЧАСТНОТО ПАРТНЬОРСТВО ЗА РАЗВИТИЕ НА ПРИСТАНИЩНИЯ СЕКТОР В БЪЛГАРИЯ
Асоциацията на българските частни пристанища (АБЧП) разглежда модернизацията на пристанищата ни като инструмент за развитие на икономиката на страната.


БЪЛГАРСКИЯТ КАПИТАН ЩЕ ОСТАНЕ КОНКУРЕНТОСПОСОБЕН
К.д.п. Димитър ДИМИТРОВ – председател на Българската асоциация на морските капитани

В рамките на ЕС неправителствените организации играят важна роля в икономическия и социалния живот на обществото. Те са експертните съветници и естественият мотор на икономическите субекти и административните структури. Българската асоциация на морските капитани (БАМК) със своята дейност може условно да се каже, че изпревари държавата с влизането си в Европа. През юли 2006 г. БАМК стана асоцииран член на Европейската конфедерация на асоциациите на морските капитани (CESMA). Нашите членове плават на различни кораби в различни компании от цял свят.


Стратегията за БМФ одобрена

На заседание на Министерският съвет на 7 февруари 2007 г. бе прието решение за одобряването на Стратегия за приватизация на “Параходство Български морски флот” ЕАД. Тя предвижда:

Предмет на продажба:
На инвеститорите ще бъдат предложени за закупуване 7 631 460 броя акции (Продаваните акции), представляващи 70% от капитала на „Параходство Български морски флот” ЕАД (Дружеството). Покупната цена за Продаваните акции следва да бъде оферирана и заплатена в лева или в евро. Няма да се допуска плащане с непарични платежни средства.


МОРСКИЯТ БИЗНЕС - ПО ЕВРОПЕЙСКИ ОБРАЗЦИ
Свилен КРАЙЧЕВ – председател на Българската асоциация на корабните брокери и агенти

Перспективите пред българските пристанища, воден и интермодален транспорт, произтичащи от пълноправното членство на България в ЕС, до голяма степен са свързани с превръщането на българското черноморие във външна граница на ЕС и оттам на българските морски пристанища във входно-изходни точки на общността. С оглед на факта, че около 90 % от вноса и износа на ЕС се транспортира по море пред българските морски пристанища изниква шансът, но и предизвикателството да обслужват транзитен трафик от и за вътрешността на общността.

БУЛЯРД СТРОИ КОРАБ ЗА НОРВЕГИЯ

Норвежката корабостроителница FLEKKEJORD & MASKINFABRIK AS е профилирана в строителството на специализирани кораби – снабдителни, научноизследователски, риболовни, фериботи и др. По договор с нея от месец август 2006 г. „Булярд корабостроителна индустрия” АД трябва до края на месец ноември т.г. да построи и предаде кораб за инспекция, поддръжка и ремонт на нефтодобивни платформи (строителен № 190).

ЗА БЕЗОПАСНОСТ НА МАЛКИТЕ СЪДОВЕ
Инж. Веселин МАРКОВ – началник на сектор „Малки кораби” в ДМА-Варна

Може да се очаква, че членството на страната ни в ЕС ще засили съществуващата и преди това тенденция на внос, производство, реконструкция и търговия с малки (до 40 б.т.) плавателни съдове, предназначени за различни стопански дейности, развлечения и спорт. Върху тях се разпростират изискванията на международни конвенции, европейски стандарти и национална нормативна база, които най-общо целят опазването на човешкия живот, безопасността на плаването и предотвратяване на замърсяване на морската среда. Важно за бъдещите, а и за настоящите собственици на такива плавателни съдове е да знаят, че целият процес – от строителството, през оборудването, освидетелстването, регистрацията, експлоатацията и свързаните с тях контрол и прегледи, се подчиняват на конкретни изисквания, нарушаването на които е колкото опасно, толкова и незаконно.


„Дунав мост 2” готов през 2010 г.

На 30 януари 2007 г. дългоочакваният проект „Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен и железопътен) мост над река Дунав при Видин – Калафат" стартира, след като бяха подписани договорите за независим надзор на строителството и контрол на проектирането и за проектирането и строителството. На церемонията присъстваха министърът на транспорта Петър Мутафчиев, народни представители, ръководителят на делегацията на Европейската комисия в България Майкъл Хъмфрис, посланикът на Френската република Ив Сен-Жур, посланикът на Кралство Испания Фернандо Ариас Гонсалес. Церемонията се състоя в „Гранд хотел София”.


ПО СОБСТВЕН ОБРАЗОВАТЕЛЕН ПРОЕКТ
Инж. Пепа ВАСИЛЕВА – директор на варненската морска гимназия „Свети Николай Чудотворец”

В процеса на подготовка на нашата страна за приемането й като пълноправен член на ЕС от 1 януари 2007 г. ние имахме съзнанието, че на всяко ниво е необходимо да се извърши подготвителна работа. При нас тя се свеждаше до прилагане в обучението и възпитанието на нашите ученици на правила, които да осигуряват качество на обучението и възпитанието.


КОГАТО МИСЛЕНЕТО Е ЕВРОПЕЙСКО...
Н.с. І ст. д-р Даниела ПЕТРОВА – директор на Института по рибни ресурси

И морската наука изгражда европейско научно пространство. За 75-годишната история на Института по рибни ресурси, създаден като Морска биологична станция и достигнал до научно звено с важно национално и международно значение, европейският дух винаги е бил водещ. Още идеята за изграждане на варненския аквариум приема за първообраз архитектурата и предназначението на неаполската зоологична станция – научна и образователна функция .


В ИНТЕРЕС НА БИЗНЕСА
Иван ТАБАКОВ – председател на Варненската търговско-индустриална камара

Още с възстановяването на дейността си на 10 април 1991 г. Варненската търговско-индустриална камара (ВТИК) си постави няколко важни задачи в съответствие с промените, които настъпват в нашата страна. На първо място – новоучредената организация да спечели доверието на представителите на малките и средните фирми и да ги привлече за свои членове (големите фирми в региона разбират ролята и значението на търговските камари в съвременния свят и повечето от тях са учредители).

ВЪПРЕКИ ПРОБЛЕМИТЕ – ОПТИМИСТИЧНА ПЕРСПЕКТИВА
Инж. Димитър ТОДОРОВ – изпълнителен директор на КРЗ „Одесос” АД

Кораборемонтният завод „Одесос” АД – Варна е най-големият и най-добре оборудван кораборемонтен завод в България. Със своята солидна материална база и подготвени кадри той е в състояние да посрещне новите условия, наложени от пълноправното членство на Република България в Европейския съюз без сътресения. Предпоставка за това е и обстоятелството, че от самото начало на политическите и икономическите промени в края на ХХ век той работи изключително на международния пазар, като над 95% от приходите на предприятието са от чуждестранни клиенти, главно от страни членки на Европейския съюз.


ПРОФЕСИОНАЛИЗЪМ, КОРЕКТНОСТ, ОТГОВОРНОСТ
К.д.п. Йордан ЙОРДАНОВ – управител на „Поларис меритайм” ЕООД

Със самочувствието и авторитета на капитан далечно плаване, натрупал 21-годишен плавателен стаж на море и 5-годишен опит в административната работа като началник на отдел „Контрол на корабите в пристанищата” в ДМА-Варна, реших да премина в частния морски бизнес. Фирма „Поларис меритайм” ЕООД, на която съм собственик и управител, е регистрирана във Варненския окръжен съд на 14 юли 2006 г. Родила се в заключителния етап на предприсъединителния период и отчела характерните му особености, почти връстник на членството на страната ни в ЕС, фирмата има шанса да ползва предимствата, но и отговорността да прилага стандартите на отворения и остроконкурентен пазар на морските услуги.


ЯСНИ ПРОЦЕДУРИ И ДЕФИНИРАНИ ОТГОВОРНОСТИ
Инж. Крум ГАНЧЕВ – офис мениджър на Лойд Регистър (ЕМЕА), Варна

Лойд Регистър EMEA (Europe Middle East and Africa) открива офис във Варна, България през 1967 г., когато броят на закупените втора ръка кораби на дружествата ТЕКСИМ и БУЛЕТ с клас на Лойд Регистър (ЛР) нараства значително. Последвалият през 70-те години на миналия век бум на корабостроенето в България потвърждава необходимостта от функциониращ офис на ЛР в условията на социалистическата икономическа система, за да се осигури износът по т. нар. 2-ро направление (сделки в конвертируема валута). Това е времето, когато всички кораби, строени за западни клиенти в бившия КЗ „Г. Димитров”, бяха доставяни на клиента с клас на ЛР.

МОРЯШКИЯТ ТРУД – КОНКУРЕНТНОСТ, ЦЕНА, ДОХОДИ
Красимир ВЪЛЧЕВ – председател на Моряшкия синдикат

Членството на България в Европейския съюз не изисква някаква съществена промяна в дейността на Моряшкия синдикат, но от друга страна предизвикателствата, свързани с пазара и цената на моряшкия труд, ще наложат допълнителни усилия за решаването на този дисбаланс. Моряшкият синдикат членува в Европейската транспортна федерация от учредяването й. От две години участваме и в работата на социалния диалог - сектор морски транспорт, към Европейската комисия. В този смисъл ние като синдикат сме подготвени за дейността ни в новата ситуация. Знаем какво се очаква от нас и накъде да насочим усилията си. Защитата на интересите на българските моряци в контекста на влизането ни в ЕС се изразява най-общо в повишаване на конкурентоспособността на пазара на моряшкия труд в България спрямо европейския и решаване на проблемите на моряците, работещи за чужди корабособственици.


КАДРИТЕ – ГЛАВЕН ПРОБЛЕМ
Илзе АТАНАСОВА – прокурист на „Варна меритайм” ООД

Създаденото през 2002 г. „Варна меритайм” ООД е правоприемник на „Чакъров” ООД (1996 г.), чиито първообраз е ЕТ „Чакъров М” (1991 г.). В първите години на съществуването си типично кораборемонтната фирма извършва аварийни междурейсови ремонти по механичната част на кораби предимно на БМФ. Впоследствие с придобиването на техника, опит и увеличаване на персонала дейността обхваща множество докови и класови ремонти. Първият изцяло самостоятелен ремонт на м/к „Рила” е през 1995 г. във Варненската корабостроителница. Доколкото не разполага със собствени кейове и докови камери, особеност на мениджмънта на фирмата е, че превръща част от конкурентите си в добри партньори, ползвайки наетата от тях база.


ВИДИН ПОСРЕЩА НОВ СУХОТОВАРЕН КОРАБ

В края на 2006 г. във Видин пристигна на самоходният сухотоварен кораб „Астом” (бивш Marian), собственост на фирма „Астом – Таня Омайникова”

Кораб Marian е придобит втора ръка от Лемворден, Холандия. Договорът за закупуването му е сключен на 12 октомври 2006 г. в Ротердам от Делян Цветков. Преведен е до България по вътрешно европейските водни пътища (направление Рейн-Майн-Дунав) с екипаж от 4 души и пристига във Видин в края на м. г. Регистриран е в ДМА-Лом и преименуван „Астом” (Astom). Негов собственик е фирма „Астом – Таня Омайникова”, която възнамерява да го използва за превоз на товари в западното направление. В началото на януари 2007 г. корабът се намира на Речна гара-Видин, където преминава частичен ремонт на надстройката и жилищните помещения и модернизация. „Астом” има дължина 67 m, широчина 8,2 m и мощност на двигателите 600 к.с.


ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА ЗА „ЕВРОКОНТАКТ”

Фирма „Евроконтакт” ООД търси възможности за превръщането на м/к „Видин” в плаващ хотел в Унгария или Австрия. Както е известно, плаващите хотели се утвърждават като водеща атракция през последните години в делтата на р. Дунав и в Централна Европа. В Румъния например са регистрирани 20 компании, които оперират с плаващи туристически съоръжения, като някои от тях са със статут на 4-звездни хотели.


ПРЕИМЕНУВАТ „БЕЛМЕКЕН” НА RILA

В края на ноември 2006 г. се проведе търг за продажба на м/к „Белмекен” на „Параходство БМФ” ЕАД. Победител в търга стана фирмата Yalumba Inc., която закупи кораба за $ 2 125 000. Предаването на „Белмекен” на новия собственик се осъществи в средата на декември м.г.


РЕЖАТ ЗА СКРАП М/К „ЦАР СИМЕОН II”

Започнаха подготвителни работи за нарязване на м/к „Цар Симеон II” (бивш „Видин”), собственост на „Карго груп”. Корабът е изпратен на един от дунавските острови, разположен южно от Видин. През януари т. г. е нарязана надстройката му.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Форум на списание "Клуб ОКЕАН" » списание Морски БИЗНЕС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1075s ][ Queries: 12 (0.0075s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker