Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Суецкият канал - от "магистрала на британската империя" до глобална магистрала · Караянчева: НС ще обсъди идеята да не се плаща първия ден от болничните · Стрелба в Одрин, 11 са ранени · ФОТО-ГАЛЕРИЯ: ЕДИН ПРИНЦ В ПРИСТАНИЩЕ ВАРНА! · Обстреляха "Зелената зона" на Багдад · Лукашенко: Ще се кандидатирам отново ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Ное 2019, 09:00
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Шансове за реализация
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 15 [216 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Автор Съобщение
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 17:53    Заглавие:  Шансове за реализация  

създавам тази тема, защото имам да задам доста въпроси по нея.
какви са шансовете за намиране на работа като пилот, РП или техник в България и извън нея? кои имат по-големи такива, завършилите ТУ или частните учебни центрове? какви са шансовете на бивши военни пилоти да започнат в гражданската авиация и как става бреветирането при тях (много важно е и за какви пари става въпрос)?
наскоро се чу, че имало глад за пилоти в България и че щели да се правят допълнителни курсове по приучаване през тази и идните години. за какчо по-точно става въпрос и това означава ли, че в ТУ ще се приемат повече бъдещи пилоти?!
а как стоят нещата с шансовете в чужбина? абсурдно ли е от боен пилот на еднодвигателен самолет да се преминат курсове за бреветиране на двудвигателен до стандарт CPL и без много нальот на такъв, да се започе работа като втори пилот на авиолайнер?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 19:02    Заглавие: Re: Шансове за реализация  

grim realm написа:
създавам тази тема, защото имам да задам доста въпроси по нея.
какви са шансовете за намиране на работа като пилот, РП или техник в България и извън нея? кои имат по-големи такива, завършилите ТУ или частните учебни центрове? какви са шансовете на бивши военни пилоти да започнат в гражданската авиация и как става бреветирането при тях (много важно е и за какви пари става въпрос)?
наскоро се чу, че имало глад за пилоти в България и че щели да се правят допълнителни курсове по приучаване през тази и идните години. за какчо по-точно става въпрос и това означава ли, че в ТУ ще се приемат повече бъдещи пилоти?!
а как стоят нещата с шансовете в чужбина? абсурдно ли е от боен пилот на еднодвигателен самолет да се преминат курсове за бреветиране на двудвигателен до стандарт CPL и без много нальот на такъв, да се започе работа като втори пилот на авиолайнер?



Привет!

Шансове има, не са големи, специално за РП...

За пилоти глад има и то голям!

В ТУ за пилоти ще приемат, но не държавна поръчка, което значи, че ще трябва да си платиш летателното обучение, което е към 47 000 евро.

А колкото до военните пилоти, предполагам, че не би имало проблем да си минат по стандартния ред от PPL до CPL (или до frozen ATPL).

Поздрави!

А иначе има 2 теми, в които многократно е отговаряно на въпросите ти. Wink

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
trakon

Регистриран на: 19 Авг 2006
Мнения: 97

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 19:49    Заглавие:  

Първо -да уточня ,че далеч не съм най-големия капацитет по тоя въпрос и в тоя форум има хора ,които са далеч по-добре запознати ,но за тея хора като че ли тоя въпрос е много болезнен за коментиране и не обичат въобще да говорят за това . Та от мои безпристрастни наблюдения мога да ти кажа следното :

1- "какви са шансовете за намиране на работа като пилот, РП или техник в България и извън нея?"

-Ами шансовете са съвсем нормални -всеки ден по света се пенсионират пилоти и техници или преминават на по-престижни позиции и освободените места се заемат от нови пилоти ,които имат необходимите квалификационни степени и брой налетени часове.
Професията на пилота е интернационална и ако някой в България ти се мръщи , не е така по цял свят.

2-"кои имат по-големи шансове -завършилите ТУ или частните учебни центрове "

-По големи шансове имат по-квалифицираните -за такива авиокомпаниите считат тези ,които са си завършили изцяло авиационното образование в западния свят или са завършили тук и след това са специализирали там . Под "там" се считат около пет-шест държави с много силно развита авиация - Съединени Щати , Великобритания , Франция , Германия , Австралия , Нова Зеландия .
Техническия Университет и Частния Транспортен на скорпионите пък са поредния парадокс по български. Ако си платиш и завършиш частния транспортен колеж ( таксата е 35 000 евро/2 години ) , ще имаш необходимия практически опит ,но никой не взима в голямата авиация хора без висше авиационно образование . Ако пък запишеш Техническия , пребориш се с всички предразсъдъци ,връзки ,психолози и т.н. (това е доста борба ,вярвай Smile ) , като си завършиш висшето , накрая държавата ще се направи на разсеяна и няма да ти осигури стажа. А без практика не взимат в авиокомпаниите Smile Схващаш ли - Техническия и Частния Транспортен са като дупе и гащи и са създадени едно за друго -но само докато държавата може да плаща сметките. Ако не може -плащаш ти и след Техническия караш Частен транспортен или специализираш в някоя от гореизброените държави и си тип-топ.
Къде -твой избор
- Частен транспортен -35 000 евро . Международно признаване на бревета -не знам дали в Щатите и Европа са чували за Частен транспортен . Май последно се чудиха дали въобще да допускат там самолетите ни.
-Embry Riddle Aeronautical Academy - 50 000 долара = 37000 евро. Май няма страна ,която да не е чувала за Embry Riddle.

3 "какви са шансовете на бивши военни пилоти да започнат в гражданската авиация"

-Знам за такива ,които идват от военно-транспортни самолети.
Ако идеята ти обаче е да ставаш тепърва военен пилот и след това да се преквалифицираш -това е много стара работа. Знам и за един човек ,които е завършил Долна и след това си взе в Щатите ATPL-а и сега си лети като гражданси пилот в България.
Както виждаш -няма "прав път" от точка А до точка Б.


4 -"наскоро се чу, че имало глад за пилоти в България и че щели да се правят допълнителни курсове по приучаване през тази и идните години. за какчо по-точно става въпрос ..."

-от где се чу туй чудо неземно -от авиационния или от журналистическия бранш. Да се смеем на журналяшките глупости в тоз форум е мнооо..го стара практика. Да се приучват ми звучи като да съберат мераклии в една стая , да им пуснат един фляйт симуатор и след една седмица -айде момчета по Боингите.
Ако под "приучване" имат предвид 5000 летателни часа в тежката авиация и стотици хиляди собственоръчно похарчени за квалификация-ами да -има глад за такива пилоти по разбираеми причини.

5-"абсурдно ли е от боен пилот на еднодвигателен самолет да се преминат курсове за бреветиране на двудвигателен до стандарт CPL и без много нальот на такъв, да се започе работа като втори пилот на авиолайнер? "

-Със CPL-а ,който взимаш от Авиоакадемия не можеш да станеш пилот на авиолайнер. За тази цел ти трябва ATPL. (нови 35000). Всъщност сега като се замисля -за България може и да може -аз лично знам за един практикуващ неврохирург ,който въобще не е учил медицина.

Абе нещата общо взето са достатъчно трудни за всички ,независимо дали имат пари и връзки , та човек ако има голямо желание за авиация - няма значение на колко голям "авиолайнер" ще практикува -като тръгнеш -все стигаш донякъде. Човек ако обича инженерството , не го учи все пак да става директор на предприятие (разбирай пилот на лайнер) ,учи го ,щото го влече и му е приятно.

Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 19:52    Заглавие:  

Цитат:
В ТУ за пилоти ще приемат, но не държавна поръчка, което значи, че ще трябва да си платиш летателното обучение, което е към 47 000 евро.

Е за какво ще приемат ако трябва да си платиш сам обучението? Нещо не схванах.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 20:08    Заглавие:  

До harrier: приемат те, приятелю, за да си вземеш висшето и теорията за пилот, ти си плащат практиката.

До trakon. Позволете ми да не се съглася с вас по някой от точките. Smile

По 2, напълно съм съгласен с вас, но с изключение на:
Цитат:
Ако си платиш и завършиш частния транспортен колеж ( таксата е 35 000 евро/2 години ) , ще имаш необходимия практически опит ,но никой не взима в голямата авиация хора без висше авиационно образование


Таксата в ЧТК в момента е от порядъка на 47 000 евро и не съм съгласен, че хора без висше авиационно образование нямат шанс за реализация, даже напротив. Въпросът е, че шанса е по-малък, но практиката показва, че един средно голям процент от пилотите по света имат висше образование.

За пример давам същите държави, които посочихте. Там можеш да станеш пилот стига да имаш нужните средства и да си Клас 1 мед. годност.

Колкото до Embry Riddle, това учебно заведение го пожелавам на всеки, с тази разлика, че не съм сигурен, че приемат български студенти. Crying or Very sad

4. Тук вече наистина не съм съгласен.

В момента в България се наемат пилоти със CPL с по 200 летателни часа (коео е минимума) и това е породено именно от факта, че има глад за пилоти!

5. Frozen ATPL-a е в пъти по-евтин като курс от тези 35 000 (като тук държа да уточня, че имам предвид, че дадения кандидад вече има CPL).

Надявам се, ако има нещо неточно да ме информирате, за да се поправя!

Поздрави!

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 20:26    Заглавие:  

именно заради тези космически суми ми е въпросът с реализацията.
ако има голям шанс след преминаване на курса да продължа като инструктор на дадения учебен самолет или нещо подобно, ще съм много по-сигурен при едно теглене на заем. но ако шансовете за реализация не са големи, то няма как да си позволя да тегля заем в такива огромни размери, защото какво се получава при теглене на 47 хиляди афро и оставане без работа... ще трябва да продам апартаменти и селски къщи и после клошар, а това някак не ми е мечта....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
trakon

Регистриран на: 19 Авг 2006
Мнения: 97

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 20:50    Заглавие:  

Радвам се ,че се получи дискусия .
По 2 -е ,благодаря за прясната информация , вече поне по цени сме в Европа Smile
За Embry Riddle - Че Българите да не сме крастави . Те и Афганистанци и Иракчани приемат. Съзнателно примера ми беше точно на този университет заради това , че половината от студентите в него са чуждестранни и в заявленията за подаване на документи в падащото меню стои и името from : Bulgaria . Разбира се -не приемат по държавна поръчка Smile

"....SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System)
Embry-Riddle is authorized under federal laws to enroll nonimmigrant alien students. An international applicant is defined as a nonresident, non-immigrant person entering the United States on F-1 or J-1 student visas. All I-20’s are issued through the Student and Exchange Visitor Information System (SEVIS), which is a governmental computerized system to maintain and manage data related to foreign students and exchange visitors during their stay in the United States. This system allows for real-time access to this information and assists students in complying with the terms of their visas. International Students are required to comply with all SEVIS requirements. For more information about SEVIS, please refer to the U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) Web site at http://www.ice.gov/sevis/


--------------------------------------------------------------------------------

No person acting within the scope of his or her authority and responsibility at Embry-Riddle Aeronautical University shall discriminate on the basis of race, creed, color, sex, sexual orientation, national origin, age, marital or veteran status, or disability.
..."


5- Frozen ATPL а (т.е.-теорията) в Академия ти излиза евтино . После си плащаш стажа в авиокомпания ,пък тон нафта на час -можеш да сметнеш .

Последната промяна е направена от trakon на Сря 07 Мар 2007, 21:12; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
XaXo_maXo

Регистриран на: 03 Фев 2007
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 21:06    Заглавие:  

Дотук ясно... но на мене ми е интересна и друга възможност за реализация (в този форум има купища информация за РП и пилоти, от части и за механици), но има и друга част от авиацията, която е по-малко засегната - проектирането разработването (не говоря за цели самолети, а за отделни системи и модули). Доколкото знам Lufthansa щели да правят някакви щутотии в българия, гледам в списание криле примерно, за системите за мониторинг на полетите и т.н. Ако някоий знае какви възможности има за реализация в тази насока в българия и в чужбина ще се радвам да сподели. Интереса ми към тази насока дойде , тъй като и без това ще ми е трудно (невъзможно) да взема клас 1 (ах тези очи Smile ) пък и се занимавам от 2 години с проектиране на PCB и програмиране на микроконтролери а авиацията ми е МНОГО интересна. (Да вметна само и аз уча Авиационна техника и технологии в ТУ Wink )
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 22:40    Заглавие:  

trakon написа:
Радвам се ,че се получи дискусия .
По 2 -е ,благодаря за прясната информация , вече поне по цени сме в Европа Smile
За Embry Riddle - Че Българите да не сме крастави . Те и Афганистанци и Иракчани приемат. Съзнателно примера ми беше точно на този университет заради това , че половината от студентите в него са чуждестранни и в заявленията за подаване на документи в падащото меню стои и името from : Bulgaria . Разбира се -не приемат по държавна поръчка Smile

"....SEVIS (Student and Exchange Visitor Information System)
Embry-Riddle is authorized under federal laws to enroll nonimmigrant alien students. An international applicant is defined as a nonresident, non-immigrant person entering the United States on F-1 or J-1 student visas. All I-20’s are issued through the Student and Exchange Visitor Information System (SEVIS), which is a governmental computerized system to maintain and manage data related to foreign students and exchange visitors during their stay in the United States. This system allows for real-time access to this information and assists students in complying with the terms of their visas. International Students are required to comply with all SEVIS requirements. For more information about SEVIS, please refer to the U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) Web site at http://www.ice.gov/sevis/


--------------------------------------------------------------------------------

No person acting within the scope of his or her authority and responsibility at Embry-Riddle Aeronautical University shall discriminate on the basis of race, creed, color, sex, sexual orientation, national origin, age, marital or veteran status, or disability.
..."


5- Frozen ATPL а (т.е.-теорията) в Академия ти излиза евтино . После си плащаш стажа в авиокомпания ,пък тон нафта на час -можеш да сметнеш .


Радвам се и аз, че се обсъждат вариантите, най-малкото за това, че и на мен ми предстои кандидадстване във ВУЗ или учебен център.

А за сайта на Ембри Ридъл, благодаря! Аз съм го гледал преди време, но в момента ми е каша в главата от цени, курсове, шансове и т.н


grim realm написа:
именно заради тези космически суми ми е въпросът с реализацията.
ако има голям шанс след преминаване на курса да продължа като инструктор на дадения учебен самолет или нещо подобно, ще съм много по-сигурен при едно теглене на заем. но ако шансовете за реализация не са големи, то няма как да си позволя да тегля заем в такива огромни размери, защото какво се получава при теглене на 47 хиляди афро и оставане без работа... ще трябва да продам апартаменти и селски къщи и после клошар, а това някак не ми е мечта....


То това не е мечта на никой, приятелю.

Колкото за инструктура. Аз наблюдавам една тенденция тук в България и там- по света.

Там, можеш да станеш инструктор и с 300 часа например и на 20 години, докато тук е обратното.

Трябва да имаш нальота и да си на възраст за да си инструктор.

Изводите за вас, а за мен раздвоението кое е по-добре!

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Сря 07 Мар 2007, 22:53    Заглавие:  

то и аз съм раздвоен..
а относно инструкторството, написах го, защото преди години имаше едни статии в списанието за САЩ и там пишеше точно това. след преминат курс за CPL имаш перспективата да останеш в компанията кат инструктор. а и в "Жажда за небе " пишеше, че след приучаване на витлов веднага ги направили инструктори (е, вярно, че става дума за доста отдавнашна ситуация и то при бойните...)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
air-master


Регистриран на: 25 Ное 2006
Мнения: 238

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 19:28    Заглавие:  

grim realm написа:
именно заради тези космически суми ми е въпросът с реализацията.
ако има голям шанс след преминаване на курса да продължа като инструктор на дадения учебен самолет или нещо подобно, ще съм много по-сигурен при едно теглене на заем. но ако шансовете за реализация не са големи, то няма как да си позволя да тегля заем в такива огромни размери, защото какво се получава при теглене на 47 хиляди афро и оставане без работа... ще трябва да продам апартаменти и селски къщи и после клошар, а това някак не ми е мечта....

А какъв е шанса след преминаване на курса да продължа като пилот
защото както е в горния пост
grim realm написа:
ще съм много по-сигурен при едно теглене на заем. но ако шансовете за реализация не са големи, то няма как да си позволя да тегля заем в такива огромни размери, защото какво се получава при теглене на 47 хиляди афро и оставане без работа...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 20:49    Заглавие:  

Има риск и няма особенни гаранции, но както казваше Брус Уилис "Без кураж-няма слава", ако толкова желаеш да станеш пилот, ще намериш начин дори и в БГ със заем или без, винаги може да те блъсне кола примерно, но трябва да си оптимист и да си гониш целите. Повечето хора които се записахa тази година в ЧТК се хвърлихa ей така, без гаранции и без парите в джоба, но винаги трябва да имаш резервен вариант, например - друга професия и евентуална неизгодна ситуация да не ви притеснява. Повечето от вас предполагам са още ученици и за вас това не важи особенно, но имате един голям коз-млади сте, дори една "загубена" година в ЧТК например, не е фатална , а и знанията които ще придобиете ще са ви от полза дори и само като авиофенове. Моята гледна точка е ,че в БГ има бъдеще за този вид образование... след някой друг месец ще се види на практика...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
GIG

Регистриран на: 05 Яну 2004
Мнения: 433
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 20:53    Заглавие:  

Познавам колегата "Галов" който се записа 2002 г. в ЧТК без парите в джоба Cool
и вече има В2 бревет и пет годишен договор в Скорпион Еър с неустойка 8000 евро Laughing

Последната промяна е направена от GIG на Пет 09 Мар 2007, 22:15; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 21:16    Заглавие:  

GIG до колкото знам ти си учил в ЧТК, според мен ситуцията от първите випуски до сега се е изменила и ще се изменя, но може и да се заблуждавам. Записалите тази година за техници и пилоти са около 30 човека(от тях ако 5 да се реализират в професиятята ще е успех и ще има стимул за следващите след тях ) , не знам по твое време как е било, но отсега нататък ще се гонят европейски и международни стандарти на обучението, което е една от причините и толкова "наивници" да се запишат там. времето ще покаже...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 09 Мар 2007, 21:19    Заглавие:  

su27 написа:
Има риск и няма особенни гаранции, но както казваше Брус Уилис "Без кураж-няма слава", ако толкова желаеш да станеш пилот, ще намериш начин дори и в БГ със заем или без, винаги може да те блъсне кола примерно, но трябва да си оптимист и да си гониш целите. Повечето хора които се записахa тази година в ЧТК се хвърлихa ей така, без гаранции и без парите в джоба, но винаги трябва да имаш резервен вариант, например - друга професия и евентуална неизгодна ситуация да не ви притеснява. Повечето от вас предполагам са още ученици и за вас това не важи особенно, но имате един голям коз-млади сте, дори една "загубена" година в ЧТК например, не е фатална , а и знанията които ще придобиете ще са ви от полза дори и само като авиофенове. Моята гледна точка е ,че в БГ има бъдеще за този вид образование... след някой друг месец ще се види на практика...


Месец?!?


Силно ме съмнява, но дори да е след 2, 3, 4 години пак ще е добре, защото всички знаем какви са нещата тук... Crying or Very sad

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 15 [216 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 13, 14, 15 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0864s ][ Queries: 13 (0.0066s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker