Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бунтовници предизвикаха голям пожар с дрон · Бабата на убитата Криси: В линейката не се качи лекар при детето ми да даде първа помощ. То дишаше, то говореше ВИДЕО · Възпитател открадна 100 000 лв. от ученик · Кой ще ме избави от тялото на тая смърт? /Римляни 7:23/ · Оперират по спешност Жан-Клод Юнкер · НАСА хранила хлебарки със скали от Луната ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 18 Aug 2019, 08:37
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
АБВ-Авиобазите на България
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [42 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 05:50    Post subject: Авиобаазите в България
Subject description: 12 учебна база (уаб)- Каменец
 

Click to see if image is larger

12-а учебна авиобаза (уаб)- Каменец

Създадена е през 1994 г. на основата на 2-ри учебно-боен авиополк (убап) и осигураващите го тилови и свързочни поделение от ВВВУ”Георги Бенковски”-Долна Митрополия.
2-ри учебно-боен авиополк се сформира в началото на юли 1995 г. със заповед на началника на НВВУ”Г.Бенковски”, като от летище Телиш в Каменец се пребазира 1-ва учебно-бойна ескадрила, от която се формира полкът.
За първи път на летище Каменец летят курсанти летци от випуск 1955 г. Те усвоават последователно самолетите: Як 11, Як 17 и Як 23. По същия начин през 1956 г. на летище Каменец се обучава и випуск 1956 г. В края на 1956 г. 2-ри учебно-боен полк(убап). започва приучването на командно инструкторският си състав на самолетите МиГ 15 и УМ иГ 15. От есента на 1957 г. се започва обучението на летците инструктори нощем в прости и денем в сложни метеоусловия за придобиване на класна специалност. В този период на полка са доставени и самолети МиГ 15 бис.
От 1963 г. започва обучението на курсантите на самолет МиГ 17.
През 1967 г. от личния състав на полка се формира 1-ви учебен полк- Щръклево. На летището в Кеменец остава дислоциран 2-ри убап, въоръжен със самолети МиГ 17.
През Декември 1984 г. 1-ва ескадрила се превъоръжава с МиГ 21 ПФМ/УМ, а от 1986 г. 2-ра ескадрила приема на мястото на УМиГ 15 и МиГ 17 чехословашките самолети L-39 ZA.
През 1992 г. и 1-ва ескадрила се превъоръжава с L-39.
През есента на 1994 г. авиополкът преминава на базова структура като 2-ра учебна авиобаза(уаб) в състава на ВВВУ”Г.Бенковски”-Долна Митрополия.
От 1997 г. в поделението се дислоцират самолети L-29.
От есента на 1999 г. авиобазата е включена в сстава на корпус ТА- Пловдив.
През юни 2003 г. авиобазата е изведена от състава на КТА и преподчинена на ВВУБ”Георги Бенковски”.
Click to see if image is larger

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Last edited by teleman on Mon 19 Mar 2007, 17:38; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message 
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 05:52    Post subject: Авиобазите в България
Subject description: Отделно учебно авиозвено (оуазв)-Долна Митрополия
 

оуазв
Click to see if image is larger

Отделно учебно авиовено (оуазв)- Долна Митрополия.
3-ти учебен авиополк (уап) е създаден през 1971 г. на основата на 4-та и 4-та авиоескадрили от 1-ви уап. Полкат е базиран на летище Долна Митрополия и е въоръжен със самолети -29.
През есента на 1978 г. авиополкът е съкратен до състав една учебна ескадрила.
През есента на 1994 г. след поредните структурни промени 3-та авиоескадрила е сведена до отделно звено за мотивационни полети. Основна задача на звеното е да осигурява мотивационна летателна подготовка на курсантите пилоти и щурмани по време на теоретичната им подготовка в училището.
През 1995 г. за първи път след 30 години във военото училище е осъществено обучение на курсанти летци на витлови самолети Як-18Т и Zlin 142.
След това звеното продължава да съществува в състава на авиобаза Каменец, като използва самолети L-29.
През есента на 1998 г. звеното е закрито в щатовете.

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Last edited by teleman on Mon 19 Mar 2007, 17:57; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message 
teleman
[Moderator]


Joined: 10 Jul 2004
Posts: 228
Location: София

PostPosted: Mon 19 Mar 2007, 05:54    Post subject: Авиобазите в България
Subject description: 16-а транспортна авиобаза .таб)- Враждебна-София
 

Click to see if image is larger

16-та транспортна авиобаза (таб)-Враждебна-София

Създадена е през 1994 г. на основата на 16-и трап и осигураващите го тилови и свързочни поделения от ВВС.
През 1950 г. първият самостоятелен 14-и преносен полк е преименуван в 16 транспортен авиационен полк (трап), базиран на летище Враждебна, София.
В авиополка са на въоръжение самолетите: Юнкерс Ju 52 ”Сова” , Физилер Щорх Fi 156 “Дрозд”, Фоке Вулф Fw 58 B”Гълъб”, Хайнкел He 111H”Щъркел” и Юнкерс JU 33”Дървеница”.
В края на 1948 г. започва подмяната на остарелия самолетен парк. На въоръжение постъпват три модерни за времето си самолети Ли-2, които по-късно преминават към сформирания правителствен Отряд 28. Получени са и няколко свързочни самолета По 2 и Як 12.
През 1958 г. постъпват шест самолета Ил 14-десантен вариант, плюс три машини ВИП-превози, а през 1962 г. е сформирано фотограметрично звено със самолети Ан 2, Ли 2 и Ил 14. През 1964 г. полкът се пребазира на летище Доброславци, като на Враждебна остава само специалното звено.
В периода 1970- 1975 г. на въоръжение в 16 трап постъпват самолетите Ту 134 , Як 40 и Ан 24. По късно през 1982 г. идва и Ту 134 Б, през 1984 г.-Ан-26, а през 1985 г.- чехословашките L-410.
Авиополкът изпълнява всички транспортни задачи у нас и в чужбина, което е белег на висок професионализъм на личния състав.
През 1993 г. 16-и трап се пребазира на летище Враждебна(северен район). През следващата 1994 г. авиополкът преминава към базова структура и се преименува на 16-а траб. До 2001 г. базата е пряко подчинена на Главния щаб на ВВС, а от септември с.г. на Корпус ТА.
Click to see if image is larger

_________________
До последния си дъх верен на себе си Click to see if image is larger

Last edited by teleman on Sat 31 Mar 2007, 08:53; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message 
F/A18E/F


Joined: 01 May 2006
Posts: 262
Location: София

PostPosted: Sat 24 Mar 2007, 16:48    Post subject:  

Много полезна и интересна информация!!! Браво! Wink
_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
вимпел


Joined: 23 May 2005
Posts: 114
Location: гр.Варна

PostPosted: Sat 24 Mar 2007, 20:29    Post subject:  

Бихте ли включили нейде по базите и Ка-25Ц моля.
Back to top
View user's profile Send private message 
Fallschirmjaeger


Joined: 21 Sep 2006
Posts: 2168
Location: Градът на трите лъва

PostPosted: Thu 14 Jun 2007, 11:54    Post subject:  

Хванали сме се да напишем статии в Уикипедията за нашите ВВС и ни трябват такива за авиобазите. Можем ли да се хванем и да изясним всичко по-важно от построяването им в рамките на една страница- страница и половина. Какви самолети са летели, какви ескадрили са били базирани на тях, кои чужди части са ги посещавали... Би било хубаво да има западняците откъде да прочетат нещо по въпроса, а итака ще почетем толкова много хвърлени труд и усилия.
_________________
Einigkeit und Recht und Freiheit
Back to top
View user's profile Send private message 
Димитринка Стаменкова

Joined: 18 Jan 2009
Posts: 14
Location: София

PostPosted: Mon 19 Jan 2009, 14:53    Post subject: Авиобазите на България
Subject description: Отношение
 

Very Happy Здравейте,
Поздравления за прекрасната тема и ретроспекцията на историята на авиобазите в България!Аз съм новак във форума ,но с авиацията съм свързана от раждането си.Дъщеря съм на един от братята Стаменкови.За това познавам някои от споменатите авиобази-Доброславци,Враждебна-където е бил баща ми Стаменко Стаменков и авиобаза Граф Игнатиево,където беше чичо ми Евгени Стаменков и чичо ми Стилиян Пеев.Тази тема върна спомените ми за прекрасните години ,на преклонението от мъжеството на всички пилоти на България.Благодаря за това ,което сте направили!Прекрасно е!
Back to top
View user's profile Send private message 
Neno Er


Joined: 18 Mar 2008
Posts: 168
Location: гр.Плевен ж.к. "Сторгозия"

PostPosted: Mon 19 Jan 2009, 16:10    Post subject: Re: Авиобазите на България
Subject description: Отношение
 

Димитринка Стаменкова wrote:
.... преклонението от мъжеството на всички пилоти на България...

Браво бе момиче.
Само човек свързан с авиацията може да направи оценка.

_________________
Чичо Нено
В авиацията което става и в цирка не става.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Димитринка Стаменкова

Joined: 18 Jan 2009
Posts: 14
Location: София

PostPosted: Mon 19 Jan 2009, 19:41    Post subject: Абв-Авиобазите
Subject description: Благодарност!
 

Embarassed
Quote:
Браво бе момиче.
Само човек свързан с авиацията може да направи оценка

Много благодаря за топлите думи...и за Момичето Very Happy Аз съм на 49години!Но по темата !Нашите летци са много добре подготвени за това ги ценят и наемат навсякъдеЖалко ,че разбиха много от авиобазите ни и с това допринесоха за сегашното състояние на авиацията ни!За това е хубаво човек да си припомни и други времена,макар и отминали!Българските летци от предишни и сегашни поколения са недостижими!Българската авиация е гордостта на Армията ни.Не омаловажавам другите родове войски,но авиаторите са друг тип-чишит хора!Нещо по-различно!Не всеки става летец!Иска се нещо по-различно!
Разбира се това е мое лично ,неангажиращо мнение!
Back to top
View user's profile Send private message 
boyan200E

Joined: 06 Mar 2009
Posts: 8

PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 11:50    Post subject: Инфо за авиобаза Кондофрей
Subject description: Инфо за авиобаза Кондофрей
 

Здравейте

През далечната 1977 година бях кандидат курсант във ВВВНУ 'Георги Бенковски" мислейки че това е началото на изпълнението на една мечта - уви АЛК реши че лекото изкривяване на гръбнака ме поставя в категория 'негоден ' . Кандидат курсантите ни бяха настанили в едни палатки току до рульожката на Елките и този спомен от изнизващите се в посока полосата редица от Елки ме преследва цял живот. Тогава си мислех - как ще издържа една година до втори курс че да започнат полетите във втори курс ... Smile
Е не се получи но мечтата си остана ....
С интерес се потопих във историята на военната ни авиация , написанато тук ми дава възможността макар и постфактум да съпреживея онзи живот за който съм мечтал а Google Earth ми дава възможност дори и да "стъпя" там където едно време (не толкова отдавна ) е кипял авиационен живот. Всъщност стъпването не е само в кавички - в търсене на подходящи писти за радиоуправляемите ми модели постоянно издирваме подходящи полоси и така стигнах и до авиобаза Кондофрей .
Каква е причината да няма никаква информация за нея тук - функционирала ли е въобще . направи ми впечатление че е построена втора половина на 80-те малко преди разрухата ...... ще се радвам на повече информация . Както и за пистите с укрития при с.Краинци с/у сапарева баня и до с.Зимница Ямбол - каква е биля ролята на този тип летища.

поздрави на всички
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 12:03    Post subject:  

Здравей, пожелавам ти приятни мигове във форума ни. Тук има много полезна информация, много архивни снимки, а и хора, които ще ти бъдат полезни. Поздрави!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
dimitar vasilev

Joined: 20 Sep 2008
Posts: 95

PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 16:50    Post subject:  

То Кондофрей май не е било авиобаза Question
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 18:14    Post subject:  

Тук има инфо за Конодфрей, за още информация използвай търсачката на форума. Намира се горе вляво под синята лента с новините. Поздрави! С нея може да търсиш и всичко друго каквото те интересува.

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=3268&start=150
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
boyan200E

Joined: 06 Mar 2009
Posts: 8

PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 20:42    Post subject: Благодаря  

Благодаря за информацията. Съдейки по инфрасруктурата на кондофрей а тя е сравнима с тази на активно исползваните авиобази вероятно е имало планове за развитие на бойната ни авиация но уви ....

поздрави
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Smuggler

Joined: 07 Mar 2007
Posts: 253

PostPosted: Sun 08 Mar 2009, 16:34    Post subject:  

На Кондофрей е тренирал националния отбор по парашутизъм. Иначе бойна авиация там никога не е била постоянно базирана, а и не вярвам да е било предвидено да се базира ( най-малкото не е построена централна стоянка ).
Иначе и Кондофрей и другите подобни летища, за които спомена, са строени за летища за "предно базиране" и "разсредоточаване" на силите при конфликт.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 3 [42 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0661s ][ Queries: 12 (0.0028s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker