Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 30 Мар 2020, 16:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
ИАМА - Изпълнителна агенция "Морска администрация"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 22 от 22 [326 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 20, 21, 22
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Ное 2014, 12:06    Заглавие:  

Създават се условия за по-голяма сигурност на корабите, пристанищата и пристанищните райони

Правителството прие Наредба за условията и реда за постигане сигурността на корабите, пристанищата и пристанищните райони. С нея се уреждат условията и реда за постигане на сигурността на морските кораби, плаващи под българско знаме, морските пристанища, морските пристанищни съоръжения и пристанищни райони на България, както и начините на тяхното постигане. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще ръководи, координира и контролира дейностите. Той ще осъществява своите правомощия чрез Изпълнителна агенция „Морска администрация”.

С наредбата се определят отношенията на България с Европейската комисия и с Международната морска организация, Статутът на Съвета за морска сигурност, неговият състав и разпределението на задължения между членовете му, задълженията, функциите и задачите на отделните ведомства, които имат отношение към сигурността на корабите, пристанищата и пристанищните райони, начинът за координация между отговорните институции и действията при операции по предотвратяване и ликвидиране на възникнали заплахи за сигурността, нивата на сигурност на кораба и статутът на офицера по сигурността на кораба, както и провеждането на обучение, тренировки и упражнения на екипажа по сигурността и др.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Мар 2015, 16:26    Заглавие:  

Кодексът на търговското корабоплаване ще бъде хармонизиран с международното законодателство

Кабинетът одобри проект на закон за изменение и допълнение на Кодекса на търговското корабоплаване и ще го предложи на Народното събрание за приемане.

Предлаганите изменения в разпоредбите представляват мерки, които да бъдат въведени на национално ниво за изпълнението и прилагането на Международната конвенция от Найроби за изваждане на потънало имущество, Ще бъдат създадени и условия за ефективно прилагане на европейските разпоредби относно правата на пътниците, пътуващи по море или по вътрешни водни пътища.

Промените в Кодекса, както и в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата на Република България, са наложителни с оглед на поети ангажименти на България към Европейската комисия. С промените се цели да се гарантира в пълна степен защитата на правата на пътниците в случаите на отмяна на пътуването, закъснение при тръгването или пристигането.

В заключителните разпоредби се регламентира прилагането на частта от КТК, уреждаща Фонд „Вътрешни водни пътища”, съобразно приложното поле на европейските регламенти, относно политиката за капацитета на флотите на Общността с оглед насърчаване на транспорта по вътрешните водни пътища.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Мар 2015, 16:27    Заглавие:  

Определени са държавните изисквания за придобиване на образователно-квалификационни степени в морското образование

Министерският съвет прие наредби за държавните изисквания за придобиване на висше образование на образователно-квалификационни степени „бакалавър“ и „магистър“ по специалностите „Електрообзавеждане на кораба“, „Корабни машини и механизми“, „Корабоводене“ и „Корабна радиоелектроника“ от регулираните професии в професионално направление Транспорт, корабоплаване и авиация.

До този момент не са приемани държавни изисквания за придобиване на висше образование по тези специалности. В състава на работна група, изготвила проектите на наредбите в съответствие с всички международни изисквания, влизат представители на министерствата на образованието и науката и на отбраната, Изпълнителната агенция „Морска администрация“, Националната агенция за оценяване и акредитация, както и представители на висшите училища, обучаващи студенти по специалностите. Това са ВВМУ „Н. Вапцаров” и Техническият университет във Варна.

Получилите дипломи по тези специалности, придобиват професионална квалификация и могат да заемат длъжности при изискванията и условията на Наредба №6 от 2012 г. за компетентност на морските лица в Република България и по реда на Кодекса на търговското корабоплаване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Мар 2015, 10:18    Заглавие:  

Министър Московски ще участва в спускането на нов катер на ДП "Пристанищна инфраструктура"

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще участва в церемонията по пускане на вода на новия специализиран катер за мониторинг на речното дъно на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Събитието ще се проведе във вторник (17 март), от 11:00 часа, на кея на пристанищен терминал Видин-център.

Новият катер е закупен по проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС“ , изпълняван от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“. Плавателният съд е оборудван със специализирана компютърна система и измервателна апаратура за наблюдение и заснемане състоянието на речното дъно в българския участък на река Дунав.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 17 Мар 2015, 15:10    Заглавие:  

Нов катер за ДП "Пристанищна инфраструктура"

В рамките на днешното посещение в гр. Видин, министърът присъства на церемонията за пускане на вода на новия специализиран катер за мониторинг на речното дъно на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“.

Новият катер е един от компонентите на проект „Създаване на речна информационна система в българската част на река Дунав – БУЛРИС“. Плавателният съд е оборудван със специализирана компютърна система и измервателна апаратура за наблюдение и заснемане състоянието на речното дъно в българския участък на река Дунав и ще носи името на проекта (БУЛРИС). Общата стойност на катера и специализираната апаратура е около 2,8 млн. лв.

Системата ще позволи обстойно изследване на дъното чрез многолъчев ехолот, който дава данни за дълбочината на реката и информация за различни процеси и обекти на речното дъно.

На церемонията присъстваха и генералният директор на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Ангел Забуртов, изпълнителният директор на ИА „Морска администрация“ кап. Живко Петров, представители на местната и изпълнителната власт и др.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 31 Мар 2015, 16:20    Заглавие:  

Все повече контейнери обработват пристанищата на Черно море
Публикувано на 24.03.2015 от Maritime.bg в България - няма коментари
Близо 9% увеличение на обработените контейнери в България

2 610 623 TEU са обработени в черноморските пристанища на България, Румъния, Грузия, Украйна и Русия за миналата година. Това сочи доклад на украинското анализаторско бюро Informall, изпратен до Maritime.bg. Анализаторите уточняват, че в общия посочен брой са включени празните единици, без трансбордираните. 0,56% е общият достигнат ръст в региона, в сравнение с 2013-а година.

При разглеждане на процесите в отделните държави на Черно море, анализаторите отчитат ръст на обработените единици най-сериозно в Грузия и Румъния. В Украйна са отчетени негативни резултати за първата половина на миналата година, за третото и четвъртото тримесечие в страната не е достигнат ръст.

58,51% от общия брой обработени в региона контейнери са за внос на различни стоки, а 41,49% са износ. Общо 71,04% от всички обработени единици са с товар, а останалите са били празни. Отчита се сериозно увеличение на износа на стоки в контейнери от региона. Най-голям принос в тази посока имат Грузия и Русия. За Черноморския басейн е отчетено общо увеличение на износа от 7,85%, а отделно за Грузия – 32,16%, и Русия – 16,17%. Незначителен ръст се е наблюдавал в България, Румъния и Украйна.

Вносът в страните на Черно море е намалял с 4,04%, а анализаторите отбелязват, че основната причина е Украйна, която отчита 24,44% срив в импорта на стоки с контейнери през пристанищата си.

Сериозно разместване правят анализаторите в класацията на Черноморските контейнерни терминали. За поредна година първенец е терминал DPW в Констанца, Румъния. Второто място, на което бе нареден терминалът ГПК в Украйна през 2013-а година, вече се заема APMT Поти, Грузия. Украинският терминал отива на пета позиция в класацията, а преди него са руските Новорослесекспорт и НУТЕП. Анализаторите отчитат ръст само в терминалите от класацията в Румъния и Грузия.

По отношение на контейнерните превозвачи класацията не е много променена, в сравнение с предходната 2013 година. MSC, Maersk Line, CMA CGM, ZIM и ARKAS са на ключовите първи пет позиции в нея. Тези компании са превозили 71,58% от всички контейнери в Черно море за 2014-а година.

България
8,77% ръст на обработените контейнерни единици, отчитат украинските анализатори за българските пристанища във Варна и Бургас. Според изнесените данни са обработени 154 959 TEU през миналата година у нас, в сравнение с 142 461 за 2013-а година. В Черноморския басейн родните пристанища държат 8,35% от пазарния дял. Класацията на терминалите обаче отрежда последни позиции за българските портове, като за пристанище Варна се отчита едва 5,09% влияние на пазара, а за порта в Бургас – 2,40%.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 05 Авг 2015, 10:33    Заглавие:  

България и Грузия взаимно ще признават свидетелствата за правоспособност на моряците

Правителството одобри проект на Споразумение между Изпълнителната агенция „Морска администрация” към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията и Агенцията за морски транспорт към Министерството на икономиката и устойчивото развитие на Грузия. С документа се договаря взаимно признаване на свидетелства на морските лица, издадени в съответствие с изискванията на Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците.

България и Грузия взаимно ще признават свидетелствата, потвържденията на издадените свидетелства, документалните доказателства за обучение и удостоверенията за медицинска годност на морските лица. С подписването на споразумението ще бъдат улеснени българските и грузинските корабособственици да наемат на работа моряци от другата страна по споразумението, както и моряците да започнат работа на корабите, плаващи под знамето на другата държава.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 16 Авг 2015, 20:50    Заглавие:  

Ще заработи брегови център за трафика
10:54 | 14 август 2015 | | / Виктор Стефанов /


След Бургас, и във Варна ще заработи Брегови център за управление на трафика, предаде БНР. Двата центъра са по проекта “Информационна система за управление на трафика на плавателни съдове“, финансирани по оперативната програма “Транспорт“ на стойност близо 40 милиона лева. Златко Кузманов от “Пристанищна инфраструктура“ във Варна поясни, че с тази система ще се подобри сигурността и безопасността на корабоплаването.

"Не само за контрабанда на горива, тук говорим за нелегална имиграция. Ние сме предприели необходимите действия да се осигурят с необходимата информация и другите служби, които са отговорни към този проблем", обясни Кузманов.

Освен двата брегови центъра, които са извършили монтаж на електронни съоръжения на 22 обекта по бреговата ивица по целия български черноморски бряг, допълни той. Вече са налице напълно съвременни системи за превенция, за не се допускат инциденти, които водят до замърсяване на морската среда и бреговата зона, а така също за контрол на другите нежелани явления, като контрабанда, миграция и др., продължи обяснението си Кузманов. Монтирани са редица видеокамери с достатъчно далечно действие, които позволяват пряко да се наблюдават нерегламентирани действия, заключи Златко Кузманов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Сеп 2015, 12:15    Заглавие:  

България признава юрисдикцията на Международния трибунал по морско право

Правителството одобри проект на Закон за приемане на Декларация по чл. 287, ал.1 на Конвенцията на ООН по морско право. С декларацията България признава юрисдикцията на Трибунала по морско право да разглежда всички спорове, отнасящи се до тълкуването и прилагането на Конвенцията. Трибуналът е учреден през 1996 г. по силата на Конвенцията и неговото седалище се намира в Хамбург (Германия). Състои се от 21 независими членове – изтъкнати експерти по морско право.
България е подписала Конвенцията на ООН по морско право на 10 декември 1982 г. и я е ратифицирала със закон. Към момента 167 държави са страни по Конвенцията, както и ЕС, считано от 15 май 2011 г.
Конвенцията на ООН по морско право се определя като „Конституция на моретата и океаните”, тъй като въвежда стабилен ред и регулира всички аспекти на управлението и използването на моретата и океаните. Конвенцията регламентира правата и задълженията на държавите в териториално море, прилежащата зона, изключителната икономическа зона и континенталния шелф, открито море, проливите, както и извършването на морски изследвания и проучвания, защитата и опазването на морската среда, изследването и експлоатирането на ресурсите на морското и океанското дъно и неговите недра, които не попадат в националната юрисдикция на нито една държава и които се определят като „богатство на цялото човечество”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 16 Дек 2015, 11:43    Заглавие:  

Приета е нова наредба за плавателните съдове за отдих и за лично ползване

Правителството отмени сега действащата и прие нова Наредба за съществените изисквания и оценяване на съответствието на плавателните съдове за отдих и плавателните съдове за лично ползване. С текстовете се въвеждат разпоредбите на европейска директива по темата. Предвидени са и по-строги изисквания относно емисиите на отработени газове от двигателите на плавателните съдове. Предвиден е преходен период от една година (до 18.01.2017 г.), през който двигателите ще могат да се пускат на пазара съгласно действащите норми за отработени газове, а за малките и средни предприятия този период е четири години – до 18.01.2020 г.
Новата наредба по-ясно и пропорционално разпределя задълженията на икономическите оператори в зависимост от ролята им във веригата на предоставяне на пазара. Въвеждат се и задължения на частните лица, които внасят за свое ползване плавателни съдове от страни извън ЕС, когато производителя на такива плавателни съдове не е спазил изискванията на европейското законодателство. В тези случаи плавателният съд ще може да се използва само след като частното лице, което го внася, докаже с помощта на сертифициращ орган, че плавателният съд отговаря на изискванията на наредбата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 18 Апр 2016, 10:40    Заглавие:  

Спогодба с Катар

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ще се срещне утре, 19 април, с министъра на транспорта и съобщенията на Катар Джасем Сейф Ахмед ал Сулейти. Срещата е в рамките на посещение на официална делегация от Катар в България, на която министерството е домакин.

В присъствието на двамата министри, ще бъде подписан Меморандум за разбирателство между ДП „Пристанищна инфраструктура“ и Катарската компания за управление на пристанищата „Муани Катар“. След подписването министър Московски и министър Сулейти ще дадат кратък брифинг.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 22 от 22 [326 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 20, 21, 22
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1222s ][ Queries: 12 (0.0240s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker