Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ВЪЗКРЕСЕНИЕ ЗА ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ" · САЩ с доклад за богатството на турския президент Ердоган · Заев: Ако не получим дата за преговори с ЕС, значи Европа отхвърля Преспанското споразумение · Нoвaя гaзeтa: Американците бягат панически от турската армия · ЧЕСТИТ ПРАЗНИК И ВЕСЕЛО НАСТРОЕНИЕ : ОТНОВО ЗА ПИЛОТИТЕ И СТЮАРДЕСИТЕ ... И САМОЛЕТОНОСАЧИТЕ · Германската преса: България отмъква завода на Volkswagen със смел ход ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 16 Окт 2019, 21:14
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
C-27J Spartan в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 58 [866 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 56, 57, 58 Следваща
Автор Съобщение
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 13 Мар 2004, 12:45    Заглавие:  

Българска авиационна промишленост вече няма. А и никога българските авиоремонтни заводи не са се занимавали с транспортни самолети (Ан-2 тук не влиза). Навремето в България се експлоатираха десетки Ан-24/26/30, но никой не тръгна да усвоява ремонта им. Защото е неефективно. Ясно е, че вбъдеще ще се експлоатират по-малко самолети - ремонта им у нас ще бъде още по-неефективен. Да не говорим, че вече и капацитети за това няма, а и системата на експлоатация и ремонт се извършва по нови, по-модерни методи, нежели планово-предупредителният. Какво въобще говорим за ремонт на нови самолети, след като останалите ни два авиоремонтни завода не можаха да спечелят и една чужда поръчка за ремонт на усвоен и несложен вертолет като Ми-17?!
Направо незнам какво ще е бъдещето на българската авиоремонтна промишленост, но това сегашното е една абсолютна трагедия. Трябва да се направи нещо радикално.

Колкото до "Спартан"-а - на мен самолета ми хареса. Единственото ми притеснение е, че е италиянски... А че е скъп - скъп е.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 13 Мар 2004, 13:00    Заглавие:  

борден написа:
...eдинственото ми притеснение е, че е италиянски... А че е скъп - скъп е.

Какво като е италиянаски? Нали за там сме се запътили, те са ни като пример. Ще покажем нашата готовност да се "интегрираме" с тях.
А иначе самолета какви основни предимства ще има пред останалите конкуренти? Елемаг може да е много критично настроен, но все пак е прав...

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 13 Мар 2004, 18:07    Заглавие:  

Това за производство по "италиански" дето каза Бордния наистина навява на размисъл. Но да съберем някои от фактите:
Но нали Италия прави най-гъзарските коли - Ферари например или ултра-скъпи като Ламборджини, или достъпни и гъзарски като Алфа Ромео - някой да се оплакал от тяхното качество - май не.
Абе ако оставим сравнението с колите настрана, "Аления" днес е един от основните доставчици на компоненти и детайли за фюзелажите на Боинг, прави части и за Ербъс, и има най-модерните машини за производство на детайли от конструкцията на самолета, вкл. най-модерните цехове за композитни материали и големи композитни детайли в Европа (не, че се използват много на С-27 де, те са за цивилната авиация, военният самолет си има чисто метална конструкция с тринадлъжниково крило, усилено за маневриране с претоварвания до 3,5 единици).
Иначе авиониката и силовата установка са едва ли не 100% американски (специално тоя модел на двигателите Ролс Ройс ако не се лъжа се произвеждат в САЩ, ама трябва да проверя).
А за българската промишленост и поддръжката на авиотехника - това е един малко по-сложен въпрос - ако утре ТЕРЕМ например стане частен (ликвидира се уродливото формирование наречено ТЕРЕМ ЕАД, да ме извиняват за израза работещите в него) и заводите станат самостоятерлни, нещата бавно ще се оправят - все пак създаването на модерна "мейтнанс"-база иска инвестиции и на първо място квалифициран персонал.
А за Ми-17 ремонта - история тъжна, но май по-тъжна е историята за неусвояването на двигателя ТВ3-117 въпреки всички напълни и никакви инвестиции (лебедовата песен на авиоремонтната ни промишленост).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 14 Мар 2004, 09:51    Заглавие:  

Е да, ама пък има руски заводи, които доставят части за Boeing и Airbus, а тези заводи днес не са в цветущо състояние. Мисълта ми е, ако се вземат, примерно 6 такива ще може ли да се осигури безпроблемното им използване, без повторение на историите с Бел-четата. И ако е така, каква работа биха свършили, в сравнение с тежкотоварните? Защото последните харчат повечко (няма обаче точни данни, предполагам), повечко разходи, но пък поемат по-голям товар и това, което става с 4 С-27, ще стане с 2 С-130 +/-?
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 14 Мар 2004, 13:26    Заглавие:  

Това (според мен) е въпрос на точни изчисления - да си направи човек хитро сметката, и да му излезнат "на далавера" самолетите.
Ан-26 е много добра машина, но вероятно вбъдеще ще има задачи, за които неговата товароподемност и далечина на полета са недостатъчни (или са на критичната граница). Незнам защо, но в България дори и по времето на Варшавския договор във ВВС нямаше средни транспортни самолети (Ан-12). "Спартан"-а заема средно място между Ан-26 и Ан-12 (C-130). Струва ми се, че ако се направи хитро сметката, може с няколко "Спартан"-а да се върши работата и на лек, и на тежък транспортен самолет. И по този начин да се избегне закупуването и на двата. Лошото е, че във ВВС никой не прави сметка на тези неща, ами генералите постъпват като деца в магазин за играчки. То не е и чудно де.
Иначе моето скромно мнение е, че няма необходимост от допълнителен транспортен самолет, просто трябва да се отремонтират наличните Ан-26. Практиката обаче показва, че ще се закупи нов самолет. И тук идва въпросът дали "Спартан" е подходящ. Според мен да.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 00:14    Заглавие:  

C-27 е италиански, колкото AV-8 е британски - само в базовата си конструкция, преработена и подобрина в САЩ. И не е важно толкова самата товароподемност, защото в такъв случай щяхме да взимаме С-5. В болшинствотомисии товарните самолети летят с непълно затоварване, и е по-ефективно да се ползва една по-малка, но по-пълноценно използвана машина.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 08:36    Заглавие:  

Така е, особено като се вземе в предвит очаквания размер на раодната ни армия. Едва ли ни трябва нещо голямо. Или и да ни дотрябва то ще е толкова рядко, че по добре да се наеме самолет който да превози "нещото". И аз си мисля, че Спартана е подходящ, при това доказан самолет.
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 15:09    Заглавие:  

Къде се е доказал?
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 15:21    Заглавие:  

В базов вариант - G-222 италианците и още няколко държви го експлоатират, и италиаанците специално го изстискват ного здраво.
За авиониката - клатят я на С-130J, без особени проблеми.
за двигателите - освен на С-130J се експлоатират здраво и на Сааб 2000.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 15:22    Заглавие:  

В базов вариант - G-222 италианците и още няколко държви го експлоатират, и италиаанците специално го изстискват ного здраво.
За авиониката - клатят я на С-130J, без особени проблеми.
за двигателите - освен на С-130J се експлоатират здраво и на Сааб 2000.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 15:27    Заглавие:  

Глас от високоговорителя в самолет:
- Уважаеми пътници. Щастливи сме да ви приветстваме с добре дошли на новият, петзвезден авиолайнер. На първия етаж можете да посетите бар и дискотека, на втория етаж можете да отдъхнете приятно в ресторанта, на третия да поиграете тенис, на четвъртия да поплувате в един от четирите басейна, а на петия да изпробвате уменията си на боулинг.
А сега уважаеми пътници, моля затегнете коланите, нашият пилот ще се опита да вдигне цялата тая простотия във въздуха...



За да се докаже самолета, май трябва да се поексплоатира. Може и да е добър, но малко му е рано да го твърдим.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 15:44    Заглавие:  

Нещо все по трудно разбирам желанията на хората в Б-я Shocked Първо се питаме защо трябва да купуваме втора ръка самолети (в случея със Ф-16 и аз се питам) После пък за да се докаже един самолет, той трябвало да се поекплоатира Exclamation Question Нали както каза Сашо основни агрегати от самолета (какво по-основно от двигатели и авионика) се експлоатират нормално на други машини? Махината си е май доста добра и не виждам нищо лошо ако се облажим с някоя и друга бройка. Пък да си ги поексплоатираме на воля и със здраве!
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 16:40    Заглавие:  

eagle1 написа:
Нещо все по трудно разбирам желанията на хората в Б-я Shocked Първо се питаме защо трябва да купуваме втора ръка самолети (в случея със Ф-16 и аз се питам) После пък за да се докаже един самолет, той трябвало да се поекплоатира Exclamation Question Нали както каза Сашо основни агрегати от самолета (какво по-основно от двигатели и авионика) се експлоатират нормално на други машини? Махината си е май доста добра и не виждам нищо лошо ако се облажим с някоя и друга бройка. Пък да си ги поексплоатираме на воля и със здраве!

Това че частите се експлоатират успешно не значи нищо. А най-големия му недостатък е огромната му цена. Направо не ми се мисли колко ще струва експлоатацията му. А за резервните части да не говорим.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 17:00    Заглавие:  

Каква алтернатива предлагаш? И защо? И защо непремено основен критерий трябва да е цената? Защо непремено когато едно нещо е скъпо то и подръжката му трябва да е по-скъпа от колкото на по-евтиното?
Преди време в стария форум бях дал един пример по повод прословутите Мерцедеси. Е темата изчезна, а после и самия форум - жалко за което. Та значи с риск да стана досаден ще го повторя. На времето карах Лада 1500. Много евтинки части имаше за нея. Ама всяка година поне по веднъж сменях примерно половината си предница. Вечно имаше какво да се прави по нея. А за звуците които издаваше нямам думи. Какво да я правиш кола на над 250000 км с основен ремонт и на 20 и няколко години. Та отървах се аз от нея и се сдобих с Опел. Немски москвич дето му викат. Е Москвич Москвич ама немски. Та дядо ми ми тегли невероятна тирада колко скъпи му били частите и ред други от сорта, които за щастие вече не помня. Е да ама при положение, че го карам далеч повече, разходите ми по него са значително по-малки от колкото с Ладюхата. Като оставим другите неща ладата с двигател 1,5 литра ми гореше градско към 15 (когато се отървах от нея една зима беше стигнала 20), а Опела с обем 1,8 гори около и под 10 на 100... И той е на около 200000 (по километраж, което естествено не е миродавно) и е на 19 години. А да още не е стигнал (и слава богу) до състояние за основен ремнт. Та така за скъпата подръжка, скъпите части и т.н. Wink
P.S. Тук сравнението с Бел-овете най малкото не е коректно, щото те си бяха прищаявка нечия, направо изгъзица с неуточнено предназначение. А Спартана (ако дай боже бъде закупен) си има предназначение и едва ли ще стои без работа. Надявам се... Ако остане без работа, значи по-добре да пущаме кепенците...

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2004, 17:09    Заглавие:  

Cool Cool Cool
В авиацията не е като в автомобилния бизнес. Компаниите печелят по-голямата част от парите си чрез подръжка а не чрез продажба на самолети.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 58 [866 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 56, 57, 58 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0844s ][ Queries: 12 (0.0086s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker