Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Има ли опасност от земетресение в България · Във Финландия залагат на млада надежда за премиер · ФБР: Стрелбата във Флорида може да е терористичен акт · ГОРЕЩО: ОФИЦЕРИТЕ ОТ АРМИЯТА ОТКАЗАЛИ ПЕНСИЯ ЩЕ СЛУЖАТ ОЩЕ 3 ГОДИНИ? · В ПОСЛЕДНИЯ ЧАС: РУСКИ СУПЕРИЗТРЕБИТЕЛИ СУ-35 ИЗГОНИХА ИЗРАЕЛСКИ F-16, ДОШЛИ НЕЗАКОННО ДА БОМБАРДИРАТ СИРИЯ!!! · МО готви за продажба полуостров с дюни край Несебър и имоти в Софийско ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 09 Дек 2019, 10:01
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ВВС на България - инфо и новини
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 93 от 97 [1455 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Следваща
Автор Съобщение
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 02 Окт 2018, 05:30    Заглавие:  

Армаганите са давани на който трябва и когато трябва. Една сурия хора (пардон, чиновници и директори) се изредиха на екскурзии в Шведистан и другаде, а това бе чиста форма конфликт на интереси, но в държавната администрация невинни няма. Или ги оставяш така, или синца в Белене да дялкат камъни и да допринасят за бевепето на страната.

Мен ми е интересно как биха премерили на тези самолети от офертата стойност/ефективност, при положение че вадим стотинките от джеба да купим цели 8 самолета във възможно най-евтината конфигирация без въоръжение. Като с вертолите без обледенителни системи, бамби бъкети и т.н. Особено смешно е при евентуален избор на мънинкия и компромисен по всички линии Грипен, някоя от говорещите ни глави да обоснове избора със стойност/ефективност. Само политическо и донякъде икономипеско е решението. Ефективността и ефикасността могат да си ги мерят вкъщи.

По същество най-лошият избор е втора ръка дефектни Еврофайтъри, които са заземени в Италия от 15 години и попти е невъзможно последната да вземе некой левец от тях. Те са от първите произведени и носят целия набор болежки. Логиката ни дърпа към нови Грипени като уж най-евтини, но при последните сделки цената надхвърли 80 млн., което е безумие за изтребител на мира, не че можем да воюваме... Отиваме на F-16, но само нови, а и там цената е страшна. Но поне са изтребители. Поточната им линия работи, но ми е любопитно как ще сме сигурни, че наште пиленца не са спинкали десетилетия в пустинята, чакайки заветен refurbishment.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Венци

Регистриран на: 29 Авг 2014
Мнения: 433

МнениеПуснато на: Вто 02 Окт 2018, 18:44    Заглавие:  

От военна гледна точка, Ф18 Е/Ф е най-доброто от офертата.
От логистична гледна точка, леснота на поддръжка и т.н. Грипен.
Еврофайтърите са аутсайдер, както и да го гледам.
Ф16 блок70, е някакъв компромис между Ф18 и Грипен. Според мен приемлив вариант, АКО вземем 9 Ф16 да ползваме за задачи ВВ и запазим 15 Су25, за работа ВЗ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5589

МнениеПуснато на: Вто 02 Окт 2018, 21:28    Заглавие:  

При положение, че търсим машини, които ще дават само дежурство, то ни остава само да търсим най-евтино, като цена /покупка и експлоатация/.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 05:11    Заглавие:  

И аз съм на същото мнение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 10:13    Заглавие:  

Венци написа:
Ф16 блок70, е някакъв компромис между Ф18 и Грипен. Според мен приемлив вариант, АКО вземем 9 Ф16 да ползваме за задачи ВВ и запазим 15 Су25, за работа ВЗ.


Горе долу така е, но пък Су-25 няма да живет дълго, пък из ВЗ ... колкото да има нещо, защото ремонт мжое и да минат, но смислена модернизация няма...

Отдруга страна Грипена макар и компромис не се сещам какво не може да свърши като задача в нашите мащаби, което Ф-16 би могъл. Тук-таме даже за някой плюс се сещам. Сьтрудничеството, което предлагат също ще е по-интересно от американското.

Но като цяло се присъединявам, че не залагаме нещо кой знае какво специално и спокойно ще минем с най-евтиното, защото възможностите които ни интересуват се придобиват със всички варианти. Затова и смятах, че израелските Ф-16ки след SLED, за да изкарат до 2050 щяха да са най-изгодни като най-евтини, а все пак предлагащи същите еър полисинг, обучение, широки възможности В-З.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 10:25    Заглавие:  

А ти в коя държава, която не воюва, си видял смислена модернизация. Знаеш, че взимаме самолети, които ще изпълняват същите учебни функции, които изпълнява който и да е досегашен наш самолет.

Сьтрудничеството, което предлагат ония с Грипен-а, трябва да подлежи на сериозен контрол, защото практиката по света доказа, че офсетните сделки са офсетни само на книга. Или ще ни поръчат производството на някой кабел от кабината ли?!

Израелските проекти са свързани с конфликти на интереси (корупция). Последното, което трябва да взимаме от тях, е втора ръка самолети. Само нови. Без значение от кого.

P.S. Но пак повтарям, 8 самолета за много над милиард пари. От фен на бойната авиация бавничко ставам фен на непокупката на самолети за родните ВВС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 10:32    Заглавие:  

Flankerivo написа:
А ти в коя държава, която не воюва, си видял смислена модернизация. Знаеш, че взимаме самолети, които ще изпълняват същите учебни функции, които изпълнява който и да е досегашен наш самолет.

Сьтрудничеството, което предлагат ония с Грипен-а, трябва да подлежи на сериозен контрол, защото практиката по света доказа, че офсетните сделки са офсетни само на книга. Или ще ни поръчат производството на някой кабел от кабината ли?!

Израелските проекти са свързани с конфликти на интереси (корупция). Последното, което трябва да взимаме от тях, е втора ръка самолети. Само нови. Без значение от кого.

P.S. Но пак повтарям, 8 самолета за много над милиард пари. От фен на бойната авиация бавничко ставам фен на непокупката на самолети за родните ВВС.


Сегашните МиГове освен летателна подготовка друго не могат да дадат - а просто летенето е малка част от компетенциите, които пилот на съвременен изребител трябва да притежава. Та разликата е голяма.
Офсета май беше забранен от ЕС. Шведите ако направят поддръжката (на повечето, не всички де) неща тук пак ще е добър вариант - Ф-ките почти със сигурност ще годят постоянно или до Турция или до един от другите пунктове в Европа.
Цитат:
Шведската страна също така обещава, че ще изгради в България съоръжения за техническа поддръжка на самолетите, като първите два хангара трябва да бъдат инсталирани в авиобаза Граф Игнатиево най-късно 12 месеца след евентуалното подписване на споразумение. До една година по-късно трябва да заработи регионален център за поддръжка, като за целта Saab води преговори за индустриално сътрудничество с поне четири фирми от българската отбранителна индустрия – пловдивската "Авионамс", държавната ТЕРЕМ-Летец, Самел-90 и Оптикс. Шведите също така обещават, че изтребителите им ще получават "ъпгрейд" на всеки около 3 години, а не само в средата на жизнения им цикъл, както е стандартно в авиацинната индустрия


За корупцията ... кажи по-добре къде я няма Very Happy А в това, че самолетите ще летят по 200 часа на година просто не го вярвам. Та ресурса от 4 000 FHA би се разтягал до 2050та поне.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 10:47    Заглавие:  

Колко лети наш пилот сега? 20 ч./год. Как си представяш пилотът ни с новия самолет да залети повече от 20 часа? Финансиране? Най-вероятно отново ще летят малко, но на нова машина. За ракетно и бомбово no comment. Изненадан съм от оптимизма. Досега черно. От утре бяло. Така не става. Трябва да има силен количествен скок в бюджета, а такъв няма и няма да има в близките 10 години.

Историческа справка: всички досегашни типове и видове новодоставени винтокрили и крили машини в родните ВВС - вертолети, транспортни и прочие.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 11:30    Заглавие:  

В тези договори се включва от 1 до 3 години пълна поддръжка - само сипваш гориво и летиш. След това вече ще пада експоненциално полетното време като се окаже, че в бюджета не са заложени консумативите и тн.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 11:33    Заглавие:  

От 1 до 3 години е разтегливо понятие. Аз съм доставчик и маркирам 1 година. След това се оправяй или отново даваш космически суми за нов batch летателни часове. Летателният час на МиГ-а ще ни се стори детска работа спрямо онова, което идва. Дори мога да се обзаложа, че след някоя годинка ще се окаже, че не са заложени разходи за еди какво си в бюджета.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 11:35    Заглавие:  

Flankerivo написа:
От 1 до 3 години е разтегливо понятие. Аз съм доставчик и маркирам 1 година. След това се оправяй или отново даваш космически суми за нов batch летателни часове. Летателният час на МиГ-а ще ни се стори детска работа спрямо онова, което идва. Дори мога да се обзаложа, че след някоя годинка ще се окаже, че не са заложени разходи за еди какво си в бюджета.


Той МиГ-а защото точно с евтина поддръжка се слави, особено на тази възраст Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 12:02    Заглавие:  

По-евтина е от тази на Грипен-а, дори бройчиците на преклонна възраст в нашите редици. Огледай се и виж с какви числа боравят в Чехия, Унгария... ЮАР преди години спря експлоатацията на едни количества.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 12:10    Заглавие:  

Flankerivo написа:
По-евтина е от тази на Грипен-а, дори бройчиците на преклонна възраст в нашите редици. Огледай се и виж с какви числа боравят в Чехия, Унгария... ЮАР преди години спря експлоатацията на едни количества.


На базата на какво го казваш? Може би имаме 14 летящи МиГ-29, всеки от които прави над 150ч+ годишно, за да сравняваме просто общи цифри? Това дето на всеки 300 ли бяха 500 ли бяха часа двигателя трябва да ходи в Русия/Полша/Украйно (където го пратят), при това по два такива на самолет определено навява на мисли колко евтино е упражнението. Това, че канибализираме самолети за части и не се правят неща по регламент колкото да може да се лети поне малко изобщо не означава, че е по-евтина поддръжката.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10320
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 12:30    Заглавие:  

Числа имаш ли или и аз да питам защо така смяташ? Виж годишните разходи на Чехия за нейните самолети. Или тези на Унгария. Помисли дали у нас всяка година ще се заделя такава сума.

Добре, спирам да се заяждам, макар че имам резон, но все още продължавам да се чудя на ентусиазма на тези от вас, които си мислят, че след доставката на новите изтребители животът става розов. Сякаш е кратка паметта за Кугарите, за Спартаните, за Беловете.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Сря 03 Окт 2018, 13:16    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Числа имаш ли или и аз да питам защо така смяташ? Виж годишните разходи на Чехия за нейните самолети. Или тези на Унгария. Помисли дали у нас всяка година ще се заделя такава сума.

Добре, спирам да се заяждам, макар че имам резон, но все още продължавам да се чудя на ентусиазма на тези от вас, които си мислят, че след доставката на новите изтребители животът става розов. Сякаш е кратка паметта за Кугарите, за Спартаните, за Беловете.


С малката подробност, че те плащат лизинг ако гледаш само общата сума. Чехите за 14 самолета броят по 55 милиона долара годишно за 2100 летателни часа (по 150 на самолет). Самото летене е 9,1 милиона (по 4350$), а останалото е цялостното техническо обслужване, обучението, наема и ползването на симулатор, застраховката, цената на лизинга и тн. От тези ~26 000 долара на час интензивно летене с всичко включено като махнеш вноската за лизинг (само ги ползват все пак и им изяждат ресурса та плащат амортизация), застраховката (ако катастрофират с някой самолет да им го заменят с нов), наема на симулатора (който се купува в нашия случай заедно със самолетите) и обучението (което е включено в договора за придобиване) цената ще пада разбира се.

Цитат:

...
Вторият проблем е поддръжката и осигуряването на МиГ-29. Този ресурс, който ви споменах, той е само на конструкцията на самолета, така да го наречем на корубата. Но МиГ-29 има двигатели, има кутия на самолетните агрегати, има множество сложни системи и агрегати, които подлежат на периодичен ремонт, а от определен нальот нататък трябва да се закупуват нови. Нашите изчисления показват, че разходите, които трябва да отделим до края на жизнения цикъл на МиГ-29 са почти толкова, колкото е закупуването на ескадрила, забележете, новопроизведени многоцелеви изтребители ", обясни ген. Радев пред "Фокус".
...
https://www.mediapool.bg/razhodite-po-savetskite-mig-29-sa-kolkoto-za-eskadrila-novi-iztrebiteli-news226061.html


Сега за сравнението - чехите само за летенето плащат по 4350$ на час както казах. МиГ миналата година ни предлагаше €7250 на час, което след преговори паднало до €6250 (7220 долара). При това само до под 100ч на самолет (1450 за 15 самолета), всичко отгоре, което ще е вече към разряд интензивно използване ще се таксува с €11 325 на час (13 110 долара).

В офертата на МиГ никакви възстановителни ремонти/прегледи (нещото което прави разликата между 4350$ и ~15 000$ за чехите) не са включени - те ще се плащат отделно без да се поема конкретен ангажимент от страна на МиГ, защото никой не знае кога ще сдават багажа нещата на толкоз години вече и не се наема да гарантира нещо с опасност да е вътре ако се чупят по-често отколкото са предполагали. Иначе само за ремонта на катапултното кресло и колесника на 13 от 15те самолета искат по 6.6 милиона евро (на самолет), за да започнат да летят. За симулатор нашите си ходят в Сърбия и разбира се не е безплатно (още повече като им сложиш пътните и хотелите).

Та митовете за евтините МиГ-29 някъде другаде моля, изобщо не му е такава славата. Оценка за под 30 000$ на летателен час с включено вече обслужване не съм срещал и то не говорим за самолети на нашата възраст.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 93 от 97 [1455 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0968s ][ Queries: 12 (0.0144s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker