Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Mon 06 Apr 2020, 02:10
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ВВС на България - инфо и новини
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 98 [1460 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 96, 97, 98 Next
Author Message
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 08 Jan 2006, 12:39    Post subject:  

King_Rat wrote:
Quote:
Абе я кажи колко агрегата можеш да свалиш от МиГ-21бис и да ги сложиш на МиГ-23МЛД, или от Ми-2 на Ми-24, или от L-410 на Ан-30...


Бая Laughing

За Ан-30 и L-410 може да се поспори дали имат и един чарк, дето да е взаимозаменяем. За останалите - може би си прав.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sun 08 Jan 2006, 13:00    Post subject:  

Верна е тая работа. Ония Лелки са пълни с разни LUN-ове. Може те да си ги менкат.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 08 Jan 2006, 13:30    Post subject:  

Мда. От Лелките - само L-29 може да се счита за полу-съветски самолет.
L-39, L-410 - чехите са се изхитрили и са почнали да се правят на печалбари.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Mon 09 Jan 2006, 20:47    Post subject:  

Елемаг, не си прави, ама айде....


Вниманието е насочено към Air policing и летището в Кабул
ВВС отчитат успешна година и гледат напред

Военновъздушните ни сили отчетоха успешна 2005 г. и гледат с нужната отговорност към предстоящите задачи. Това стана ясно на анализа за състоянието и резултатите от подготовката на командирите, щабовете и войските. Началникът на Главния щаб генерал-майор Симеон Симеонов направи извода, че задачите по Плана за организационното изграждане и модернизацията на Въоръжените сили до 2015 г., в частта му за 2005 г., са изпълнени. Тази констатация е изключително важна, защото изминалата учебна година се явява подготвителна за предстоящите организационни и структурни промени и за реализирането на приоритетните проекти за модернизацията на ВВС. В този смисъл бяха прогнозата и препоръката на генерал-майор Симеонов, че предстои много тежка и отговорна 2006 г., в която наред с всичко трябва да се направи необходимото, за да се запазят професионалистите.

Трансформацията действително се определя като приоритетна задача. В същото време обаче за ВВС през 2006 г. има две мисии, които са повече от емблематични. Едната е изпълнението на задачата Air policing. На този етап оценката от Южното командване на ВВС на НАТО е положителна. От наша страна усилията са насочени към подготовката на екипажите и осигуряване на необходимата техника. Тук като едни от най-важните решения се очакват увеличаването на нальота и подписването на договора за възстановяването на изтребителите МиГ-29. Разбира се, в тази задача се включва не само авиацията, но и другите родове войски в състава на ВВС.

Втората открояваща се мисия е участието в операцията на НАТО по управление и осигуряване на летището в афганистанската столица Кабул. Какво е сторено до този момент? Извършен е предварителният подбор на личния състав от контингента, проведено е обучението по английски език, ръководителите на полетите са се запознали непосредствено с обстановката на летището.

Няма спор, че новото през тази година във ВВС се свързва с очакваната техника. Оптимизмът се подхранва от направените крачки в края на 2005 г. В резултат на подписаното споразумение с френската фирма "Юрокоптер" след 5-6 месеца в авиобазата в Крумово трябва да кацнат първите нови хеликоптери "Кугар". Командирът на поделението бригаден генерал Стефан Петров и неговите подчинени са доволни не само от този факт. За тях очевидно е от изключително значение, че бе даден ход на процедурата за възстановяване и модернизация на вертолетите Ми-17 и Ми-24 с израелската фирма "Елбит системс". Имаме нагласата и готовността да управляваме новата техника, каза за армейския всекидневник майор Марко Тодоров, подгласник на офицера на Българската армия за 2005 г. Впрочем със същата нагласа са и другите авиобази. Прави впечатление изводът в анализа на генерал-майор Симеонов, че нивото на подготовка на офицерския състав осигурява изпълнението на поставените задачи. Разбира се, по всичко личи, че Главният щаб на ВВС, командирите на двете командвания, на базите и на бригадите не са сложили розови очила и много добре виждат какво от досегашния опит заслужава да се развива, какво трябва да бъде чувствително променено и какво да се строи отново. В подкрепа на тази констатация е поставената задача за работа по новите документи както за авиацията, така и за зенитноракетните и радиотехническите войски. Добър пример в това отношение бе показан в авиобаза "Граф Игнатиево". Там след съвместните полети с екипажите на американските F-16 бяха създадени работни групи за реализиране именно на един такъв замисъл.

Положителна прогноза за решаването на тази задача дадоха ученията "Кооператив кий 2005", "Незабавен отговор 2005", полетите и стрелбите на поделенията от Командването на Тактическата авиация на полигон "Елена", зенитно-ракетните стрелби на полигон "Шабла", ръководени от Командването на Противовъздушната отбрана, множеството щабни и командно-щабни тренировки.

Много са военнослужещите и гражданските лица от ВВС, които заслужават да бъдат отличени за своите усилия и високи резултати през 2005 г. Някои от тях попаднаха в заповедите за награди на министъра на отбраната, началника на ГЩ на БА и началника на Главния щаб на ВВС. Други получаваха своите отличия непосредствено след полетите и стрелбите. На трети това тепърва предстои, защото след курсовете за приучване идват реалните задачи и едва след тяхното изпълнение подписват и четат заповедите за награди. По всичко личи, че във ВВС тази практика ще продължи и през 2006 г.

Полковник Спирдон Спирдонов


http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/doc?THEMEID=62479

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 12 Jan 2006, 01:24    Post subject:  

Дори да няма висока унификация в самолетното оборудване, то наземната техника и инфраструктура до голяма степен е взаимозаменяема.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 13 Jan 2006, 00:57    Post subject:  

King_Rat wrote:
Ами да - една и съща полоса, рульожки Laughing


Very Happy Техниката имах предвид!

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 13 Jan 2006, 09:16    Post subject:  

onufrii wrote:
King_Rat wrote:
Ами да - една и съща полоса, рульожки Laughing


Very Happy Техниката имах предвид!

От АДМИН!
За пореден път към унуфри се обръщам - като няма какво да кажеш, не го казвай тук, има и лични съобщения! Стига толкова спамване!
Back to top
View user's profile Send private message 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Mon 10 Apr 2006, 19:21    Post subject:  

София: Дневник стр. 4, автор: Светослав СТЕФАНОВ, Брюксел

НАТО дава 62 млн. евро за Граф Игнатиево и Безмер

България ще получи 62 млн. евро за модернизация на военните летища Граф Игнатиево и Безмер, съобщиха източници от българската мисия в НАТО в Брюксел. Средствата са били одобрени в края на миналата седмица. Окончателният им размер и начинът на отпускане щели да се уточнят допълнително. В зависимост от сроковете на работа, ефектът от инвестициите ще се усети ясно към 2009-2010 г., отбелязаха от мисията ни в алианса.

Междувременно стана известна и предварителната програма на неформалната среща на външните министри от страните - членки на НАТО, в София на 27-28 април. В центъра на дискусиите ще бъде поставено бъдещото разширяване на алианса, но според представители на НАТО не се очаква към кандидатите - Македония, Хърватия и Албания, да бъде отправена покана за присъединяване. Очаква се да бъде отделено внимание на мисиите на НАТО по света и възможностите за тяхното разширяване. Ще бъдат обсъждани и отношенията с държави, с които пактът е в партньорски отношения на различни нива

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Wed 19 Apr 2006, 12:35    Post subject:  

Учението на ВВС като проверка на професионализъм и мотивация


Авиацията има кадри с изключителен потенциал за качествен растеж в бъдеще


Полковник Альоша Стоянов, началник-щаб на КТА: "Ресурсът на Су-25 трябва да бъде възстановен и далновидно да се използват средствата, вложени в модернизацията досега"


Завършилото учение на ВВС съвместно със Сухопътни войски над полигон "Ново село" се превърна в равносметка за равнището на професионализъм и възможностите за предстоящите летни и есенни учения с международно участие. Отличните резултати, постигнати от пилоти, инженерно -технически и осигуряващ състав са атестат, който очертава перспективите да се търси ново качество в развоя на военната ни авиация. Бяха осъществени сложна организация, функционално взаимодействие и ефективност при подготовката, така че да се постигне максимумът при финалния етап на учението. Един от участниците в ръководството и осъществяването на координация и взаимодействие между ВВС и СВ беше полковник Альоша Стоянов, началник-щаб на КТА. Той ръководеше организацията на полетите по време на тренировките и учението. Разговорът с него насочва към постигнатото и проблемите, които ще продължава да решава военната ни авиация сега и в близко бъдеще.

- Г-н полковник, има ли нещо уникално в това учение?




- Времето му за провеждане е твърде нетрадиционно. Учение от такъв мащаб в края на март и началото на април не сме провеждали повече от 15, а може би и повече години. Налага се да работим в динамично променяща се и трудно предсказуема метеорологична обстановка. Това изисква няколко варианта на решение за действие и много добра летателна подготовка за работа в прости и сложни метеорологични условия. За съжаление по ред обективни причини все още не сме осигурили необходимата натренираност на летателния състав. В тази връзка ръководството на ГлЩ на ВВС взе решение по сценария на учението да се проведат повече тренировки от обичайното.

Нетрадиционното в проведеното учение е и използването на изтребителната авиация за изпълнение на задача по осигуряване действията при стоварване на въздушен десант. С тази задача се прокрадва идеята за преориентиране на тактическата подготовка на летците за изпълнение на задачи, съответстващи на тези, които ще се поставят при въвеждането на въоръжение на бъдещият многоцелеви изтребител.

Колегите от Граф Игнатиево за пръв път участваха на Ново село в учение от този мащаб и се справиха много добре. Двойка МиГ-21 излетя от собственото си летище и осигури прикритие от въздуха при стоварването на въздушен десант, който неутрализира терористични групи в района, осигури съсредоточаване на бежански лагери и т. н. Акцентира се върху ролята на бъдещите многоцелеви самолети, които ще имат функции за борба както с въздушни нападателни средства, така и със земни нападателни средства. Учението е репетиция за това, което предстои. Това е идеята - летците от изтребителната авиация да усъвършенстват тактическата си подготовка за водене на детайлна ориентировка в непозната местност, да откриват и нанасят удари по земни цели. Да се докаже, че не е проблем за екипажите на изтребителите МиГ- 21 и МиГ- 29 да изпълняват задачи за непосредствена поддръжка на Сухопътните войски.

- Какво показаха действията над полигона?

- Действията на СВ и ВВС бяха стиковани. Имаше проблеми, които в хода на тренировките бяха изчистени. Ръководството успя да реагира и да овладее нещата. Нямаше рискови ситуации с неблагоприятни последици. Ръководството на СВ е с голям опит, подготвено е при ръководенето и управлението на такива съвместни учения. Основната тежест от наша страна се пое от Управлението на ГлЩ на ВВС и от все още настоящото Командване на Тактическата авиация. Не искам да споменавам имена - всички свършиха по малко от онова, което е необходимо, за да е добър крайният резултат. Състоянието на авиационната техника и отпуснатите количества гориво показват, че все още кризата не ни е отминала. Изявите бяха отлични, но подготовката на летателния състав не беше на ниво, каквото потенциалът им позволява. Подготвени са, но бихме искали да имаме възможности и условия да го правят по-добре. Не е нормално от началото на годината колегите от Безмер да имат налетени по 7-8 часа, и то целенасочено през последния месец преди учението. Сравнително добрият среден месечен нальот, с който екипажите започнаха учението, предполага среден годишен нальот от 80 часа. Истината обаче е, че не можем да им осигурим 80 часа годишен нальот поради крайно ограничения лимит от гориво. А минимумът наистина е 8 часа на месец, за да се осигури безпроизшественото изпълнение на задачите в хода на учението. Към тази норма сме се придържали. Толкова имат - по 7-8 часа, а заедно с тренировките са направили по десетина. Резултатите, които постигнаха, са повече от отлични и могат да се оценят като изява на голяма смелост от тяхна страна.

- Предстои следващо учение с американци и румънци - опитът и организацията, натрупани сега, ще бъдат ли приложими в него?

- Рано е да се мисли за това учение - на планиращи конференции наши колеги ще уточняват задачите и организацията. Имаме достатъчно натрупан опит в такива международни участия - и на летище Граф Игнатиево, и на летище Крумово, Безмер. Това учение е в период, който е сравнително стабилен като подготовка.

- Ще бъде ли удължен ресурсът на Су-25 и как виждате пътищата за развитие към качествено нови възможности на ВВС у нас?

- Колегите от Безмер са предложили различни варианти за удължаване на ресурса чрез капитално възстановителни ремонти и евентуално удължаване срока на експлоатация на самолетите Су-25.Този въздушен боец, изпитан в международни конфликти, може да бъде базов самолет, съобразен и с възможностите при въвеждането на предстоящия многоцелеви самолет. Защото само на МиГ-21 и МиГ-29 не може да се разчита. Пилотите в Безмер трябва да има на какво да продължат да летят и да поддържат подготовката си, докато дойде новият многоцелеви самолет. Това едва ли ще стане по-рано от 2010 - 2011 г. и ако ние не оставим Су-25 догодина или 2008 г., това означава, че трябва уволним пилотите в Безмер или да ги обречем на бездействие. Имаме възможност да се заложи до края на годината в програмите - финансово обезпечаване и осигуряване на ремонт. И следващата година да стартира ремонтът им - по 2, по 4 самолета - до края на 2007 г. да се осигури по-нататъшният им живот. Направихме модернизация на няколко самолета Су-25, похарчихме доста пари - тези самолети догодина трябва да ги спрем да летят, нямат ресурс. Няма логика в това държавата да влага милиони, а минимум 10 години да не използва тези пари. Трябва да са планирани в бъдещето така, че да се постига максимална ефективност. Преди две години ремонтирахме многоцелевите самолети Су-22М4 в завода в Граф Игнатиево. Още същата година ги изоставихме - стоят в агенциите за продажба. Толкова ли е богата изстрадалата ни България, за да хвърляме милиони за ремонти и след това да оставим куп изключително скъпо желязо за вторични суровини. Ако сме достатъчно разумни, такъв прецедент не трябва да се допуска повече. Същото се отнася и за самолет Л-39, който е добър учебен самолет. Не можем да разчитаме само на PC-9M "Пилатус". Пилатусът е алтернатива за първоначална подготовка на пилоти, но за подготовката на боен пилот - алтернативен към момента за Българските ВВС, е самолет Л-39. Той дава възможност пилотът безпроблемно да усвои сега съществуващите самолети Су-25, МиГ-29 или МиГ-21 или пък друг многоцелеви самолет в бъдеще. Макар че за нов многоцелеви самолет вероятно ще се изисква нов базов самолет. Не можем да вземем момчета от Л-39 и да ги качим на един F-18. Първоначалното обучение на пилота ще е скъпо. На такъв междинен самолет ще е нужно да се налетят 200-300 часа. А на този нов самолет ще са му необходими 50 часа за първоначално обучение. Не става въпрос за усъвършенстване и използване на максималните възможности на машината.

Има място за размисъл и преоценка на План 2015. Заложени са 20 многоцелеви изтребителя. А какво става с останалите? Не може с 20 многоцелеви изтребителя авиацията да свърши. Абсурдно е, тя ще остане с незначително място в оня комплекс, който е нужен като оперативни способности на Въоръжените сили. Без изтребителна щурмова и разузнавателна авиация е невъзможно да сме съвременна армия в новите условия, при новите тенденции и наука за водене на война. Дори само за участие в мисии, съвместно с НАТО. Ако изтребителите трябва да защитават небето на България, 20 са малко. Ами ако трябва да участваме в сценарий за отбрана на страната? Не можем да кажем: 100 години ще живеем без войни и врагове нямаме. Не говоря за съседите. Дай боже, да живеем мирно, щастливо, да няма войни и да се разбираме с тях. Това е най-доброто. Но все пак правителствата се сменят, а противопоставянето на икономическа и религиозна основа продължава. Ако днес сме добре, не знаем какво ще бъде след 10 или след 20 години. Ако едва тогава решим да градим авиация, тя за 2 години не може да стане. Трябва да се ръководим от Конституцията на Р България и да поддържаме потенциал, който да е достатъчно способен да защити териториалната ни цялост. Във Въоръжените сили приоритетът трябва да е авиацията. Чрез мобилизация можем да вземем 500 или 5000 войници от резерва и за 2 месеца да ги научим да стрелят и тактически да ги обучим за още 3. Но от резерва не можем да вземем пилоти и да ги направим бойци за 2 или 3 месеца. Ще пращаме пилотите на гибел. Обучението на летателния състав е скъпа, целенасочена, продължителна и непрекъсната дейност. Да вземем за пример бъдещите многоцелеви самолети. Аз съм пилот и ако утре се наложи да ме повикат от резерва, дали ще мога да летя на новия многоцелеви самолет? С голям опит съм, но ще ми трябват поне 2-3 години да го усвоя. Кой ще ни чака 2-3 години. А с 20 многоцелеви самолета можем ли да защитим територията си? Дали ще защитават и прикриват действията на войските, или пък да прикриват административни обекти, инфраструктура, комуникации, проходи. Това са важни задачи - там е тилът ни. Трябва вярно да се оценяват - приоритетите, оперативността, възможностите, маневреността на авиацията. Може да имаме и 1000 танка, но какво са те без авиацията? Ако я няма да ги прикрива, да се противопостави срещу авиацията на евентуален противник, който би ударил по стратегически важни обекти, значи тези танкове, дето сме ги строили отпред, са просто куп желязо. Няма да свършат работа. Ирак показа достатъчно ясно бъдещето и тенденциите за водене на съвременните войни и бойни действия. Ние не можем да си позволим да не ги оценяваме.

Разговора води Лъчезар Лозанов
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
rumbataaaa

Joined: 21 Apr 2006
Posts: 99

PostPosted: Sun 23 Apr 2006, 15:32    Post subject:  

Quote:
Полковник Альоша Стоянов, началник-щаб на КТА: "Ресурсът на Су-25 трябва да бъде възстановен и далновидно да се използват средствата, вложени в модернизацията досега"


Един път да напишат че и ресурса на СУ-25 трябва да бъде възстановен. Evil or Very Mad
Back to top
View user's profile Send private message 
Big_Dog

Joined: 17 Apr 2006
Posts: 52

PostPosted: Sun 23 Apr 2006, 17:52    Post subject:  

Абе не може да искаш да махаш самолети без да имаш насреща нови такива.Глупаво е преди да имаш налице по базите самолет който да замени сега съществуващите било то Миг или Су да ги ликвидираш.Така излиза,че сами си режем клона.И при такива действия как искаш да те уважават и цивилните,че те с право ще ни се смеят.Рано или късно модерното и по-съвременното ще заменят сега съществуващите машини,но нека това стане по начин добре обмислен с любов и милеене за авиацията,защото срамно ще е ние българите които сме създатели на бойната авиация(някой оспорват това)да останем с бройка самолети достойна само за парад.
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Tue 25 Apr 2006, 14:33    Post subject:  

За съжаление не се предвижда замяна на щурмовата авиация с подобни машини!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Fox Mulder


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3301
Location: София/Димитровград

PostPosted: Fri 09 Jun 2006, 08:55    Post subject:  

Интересна работа. Wink

София: Труд стр. 33, автор: БРЮКСЕЛ, Бетина Жотева, наш кореспондент

Избираме между US и руски бойни транспортни самолети

„До месец трябва да решим дали ще участваме в проекта на НАТО за съвместно купуване на транспортни самолета", заяви вчера министърът на отбраната Веселин Близнаков след срещата с колегите си от НАТО в Брюксел.

Възможностите са две - американският стратегически транспортен самолет С-17 или руският Ан-124-100 „Руслан".

По думите на Близнаков С-17 е най-сигурната машина в този клас, но е много скъпа. От друга страна, техническите характеристики на руските машини не са задоволителни.

Някои страни от НАТО обмислят заедно да купят самолети и след това да ги използват по график. Това се налага от изискването на Алианса за подобряване на стратегическия въздушен транспорт на всички членки.

Близнаков е потвърдил пред останалите военни министри готовността на България от 1 август да поеме охраната на летището в афганистанската столица Кабул. Около 70 наши специалисти ще пристигнат там на 1 юли. С тях броят на българските военни в мисията на НАТО в Афганистан ще надхвърли 170.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
HOKUM
[Moderator]


Joined: 17 Jan 2004
Posts: 316
Location: Пловдив

PostPosted: Fri 09 Jun 2006, 09:27    Post subject:  

Айде, айде за какво могат да ни служат тези говеда?!?! Даже и по време на комунизЪма не сме имали толкова тежки транспортни самолети...
На гол тумбак - чифте пищови май май Evil or Very Mad

_________________
"С пистолет и добра дума се постига много повече, отколкото само с добра дума."
Ал Капоне

Last edited by HOKUM on Fri 09 Jun 2006, 16:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Сашо

Joined: 03 Jan 2004
Posts: 1879
Location: София

PostPosted: Fri 09 Jun 2006, 09:38    Post subject:  

HOKUM wrote:
Айде, айде за какво могат да ни служат тези говеда?!?! Даже и по време на комунизЪма не сме имали толкова тежки транспортни самолети...
На гол тумбак - чифте пищови май май Evil or Very Mad

Използват се "партийно" - тоест са обща собственост на няколко държави (но се бъзират в една от тях), и всяка ги ползва когато има нужда (може да има или няма подготвени екипажи). Днес например група страни от НАТО по същия начин ползват лизинговани Ан-124, базирани в Лайпциг, Германия - всеки си дава заявки и ги ползва при нужда (в тая партия са Полша и Унгария, ако не се лъжа). Основната идея е за ползване за транспорт до отдалечени райони, основно Афганистан.

Друг такъм пример е програмата AWACS на НАТО - самолетите са собственост на държавите от НАТО, базират се в Люксембург, всяка държава си праща членове на екипажи за определен мандат, и се ползват за общи нужди.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 98 [1460 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 96, 97, 98 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0851s ][ Queries: 12 (0.0084s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker