Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Извънредно! При зверска катастрофа почина Шабан Шаулич СНИМКИ · Филипинските власти предупреждават за плаващ кокаин в морето · Въздухоплавателната администрация предлага и самолети да се включат в борбата с градушките · Делегация на Европейската народна партия заминава за Венецуела днес · Меркел се срещна с Иванка Тръмп · Добри новини за българите в Цариброд ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 15:33
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Tu 144 vs. Concorde
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 5 [62 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Пон 20 Фев 2006, 19:55    Заглавие:  

Дали ще успеят тези хора? Arrow http://bgspotters.net/constructor.php?c=newsread&n=555
_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Пет 10 Мар 2006, 14:39    Заглавие:  

pro Concorde
http://www.airlinepictures.net/photopost/data/503/2116ej69.jpg
http://www.airlinepictures.net/photopost/data/503/2116ej64.jpg
Върнете се в началото
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Пет 10 Мар 2006, 20:11    Заглавие:  

toni75 написа:
Дали ще успеят тези хора?


Няма да стане. В аirliners.net имаше доста голяма тема по това и се стигна до заключение че е малко вероятно.

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Пет 10 Мар 2006, 20:13    Заглавие:  

Не мога да видя снимката на Ту-144 в Североморск. Някой може ли да я пусне?
_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
Sorge

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Съб 18 Мар 2006, 15:16    Заглавие:  

Във филмчето за Ту-144 в Арената /мноо добро/ казват че крилото на Ту има по--съвършена аеродинамика. Не казват обаче защо. В същото време скивах че крилото на Ту има с около 80% по-голяма площ, при минимална разлика в големината на самолетите и теглото /е, Ту е с 6т по-тежък/. Сметката ми е правена на маса в кръчма
Very Happy
Тук се сетих за Селяков, кото казва че Туполев ообичал да се подсигурява, включително и с ниско натоварване на единица площ от крилото - така и при не толкова съвършена геометрия си фърка. Обаче ще харчи повече, дори и при аналогични на конкурента двигатели. Така обяснява неикономичността на самолетите Ту.
Дали случая с крилото на Ту-144е такъв? И скво е по-готино от на конкорда? А от на Боинг 2707? Laughing

Последната промяна е направена от Sorge на Нед 19 Мар 2006, 22:57; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Нед 19 Мар 2006, 01:21    Заглавие:  

Зорге, не съм видял филма, но бих много силно изненадан ако Ту-144 действително е имал по-добра аеродинамика от Конкорд. В най-добрия за Ту случай, имаме равенство; в останалите Конкорд води.

Естествено, всяко споменаване на "по-/най-добро" и "съвършено" веднага би трябвало да задейства тревогата за субективност. По какви критерии; на каква цена; с какви резултати? Сам споменаваш разликите в размери и маса. Ту е замислен като по-голям и по-бърз самолет от Конкорд, но въпреки това палмата за теглова ефективност и теглоотдаване отива при англо-французите по няй-убедитлен начин. (Да не говорим, че в строя (доколкото го е имало) Ту-144 лети като Конкорд с 2М и превозва кажи-речи един и същ товар.)

Оставайки със субективното, личните ми наблюдения на Ту и Конкорда показват колко по-фино и субтилно профилирано е крилото на последния. В това няма нищо чудно -- англо-френците почват работа по същото крило с Fairey Delta пет години преди облитането на прототипа им, а Туполев блъска по вратата на Микоян (с който живее в една кооперация) с думите "Когда ты мне сделаеш аналога?!" има-няма две години преди облитането на своя прототип. Оттам и сагата със силните промени от прототип към серийни машини. Но все пак дори последните Ту-144Д нямат финеса на крилото на Конкорд.

Субективността настрана, Конкорд съвсем не ми е фаворит, докато Ту-144 има сигурно място в личния ми пантеон, та вър разбери от кой бяс пиша това в негов ущърб... От бяса все пак да има някаква обективност, предполагам.

Боинг 2707 си остава хартиен (е, и шперплатов) проект, та с него не може да правим сравнения. Бил е замислен за 50 на сто по-висока скорост и двоен капацитет спрямо Конкорд.

В старчески горчивата си, заядлива, книга Селяков е съвършено прав относно теглоотдаването на самолетите Ту. Не помня Л. С. да твърди, че Туполев се презастраховал. Тезата му отново и отново и отново е "Туполев = Толуп", което изключва презастраховане, доколкото последното е присъщо на разумни хора, а не на "толупи". А в случая, Л. С. е прав -- теглоотдаването на 104, 114, 124 и 134 е нищожно.

Еталонният 154, макар бележещ нов лист хартия, пак има съвсем ниски показатели. Помня как през 1988 г. "Скжидуата Польска" публикува уж възторжени данни за горивната ефективност на Ту-154М -- най-горивоефективният съветски лайнер. След кратка справка във Flight излезе, че цитираният разход на кресло е равен на този, с който Боинг 727-100 влиза в строя 13 години преди това. "Явно грешка нещо..." каза Дейвид Лиърмаунт и нареди тия цифри да не се цитират. Но ето, че десет години по-късно те бяха потвърдена от Селяков...

И в полза на горкия Туполев-баща, Ту-154 е конструиран о доработван без неговата намеса.

Та -- кой е "толуп"? Ненавижданият от Селяков Туполев или цялото съветско самолетостроене..? Най-вероятно зад всичко стои атрибутираното на Хрущев блъскане по масата с вика "У нас нефти много!"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sorge

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Нед 19 Мар 2006, 22:56    Заглавие:  

Браво, Скип. На мен нещо Ту-144 ми изглежда доста по-ръбат, ма се надявам още някой да се изкаже, по възможност по-така с аеродинамиката. За съжаление крилото в профил не съм го виждал Crying or Very sad

Но предното оперение е много секси Embarassed

Ето линк към филмчето, има доста интересни неща, напр. цената на билета Smile

www.arenabg.com/download.php/17896/Bitva_za_sverhzvuk.avi.torrent

Има и 144 ЛЛ '96г - то големо шоу кат го продават на американците - има военен хор Smile

Абе като цяло самолета ме кефи - за 3 часа полет сервират яко ядене, че и ананас Razz Мммммм... за десерт има и готини стюардеси Wink
Не е като сегашните НТА... абе всъщност - точно НТА си е - цена на билета 62 рубли - и ставаш баровец. Искам да съм номенклатура!

П.П. понеже тука секи е с книга в ръка, нещо се комплексирах и и аз го извадих Shocked Ей го Селяков, след като разправя за ниското натоварване: "Туполев строеше бързо, строеше "на сигурно", малко се съобраззяваше с рентабилността..."
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Boss154

Регистриран на: 18 Мар 2006
Мнения: 16
Местожителство: нямам

МнениеПуснато на: Нед 19 Мар 2006, 23:51    Заглавие:  

Когато стартира програмата Ту-144ЛЛ преди няколко години като съвместен руско-американски проект, американската страна посочи предимствата на Ту-144 пред Конкорд. Една част от тях бяха:
- по-голяма скорост
- по-широк фюзелаж
- повече полезен товар
- по-голяма далечина на полета (с нови мотори от Ту-160)
- по-добра управляемост при всички режими на полета, особено при ниски скорости, благодарение на ПХО
- по-ефективна аеродинамична схема.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес Yahoo Messenger MSN Messenger 
Sorge

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 13

МнениеПуснато на: Пон 20 Мар 2006, 14:28    Заглавие:  

- по-ефективна аеродинамична схема.[/quote]
значи има нещо вярнно, вероятно и за крилото?

някой ще черпи ли един линк да ме просвети за аеродинамиката на Ту 144

Отидох на сайта на Туполев, ма ме посрещнаха с идеологическа диверсия & пропаганда & реклама

Crying or Very sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Moss


Регистриран на: 11 Яну 2004
Мнения: 509

МнениеПуснато на: Вто 21 Мар 2006, 11:09    Заглавие:  

Ако правилно си спомням, аеродинамичното качество при Ту-144 е 8.1 срещу 7.7на голяма височина/скорост( източника са моите спомени, основани неизвестно на какво Very Happy ). Обаче като се вземе предвид самолета като цяло, Конкорд е явен провал икономическо отношение, но успя да лети към 30 години, като потвърди заложените първоначално технически параметри.

За Ту-144 такова нещо неможе да се каже. Освен калпавите мотори, самолета очевидно е имал много технически проблеми. Включително с надежността и с конструкцията, някой от най-сериозните остават нерешени, въпреки че самолета е преработван основно няколко пъти.

Ето например, какво пише руски металург, участвал в програмата:

http://vivovoco.rsl.ru/VV/JOURNAL/VRAN/02_01/FRID.HTM

_________________
Истината е противоречива (с)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Вто 21 Мар 2006, 13:34    Заглавие:  

Moss, благодаря за тъй интересната препратка!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Съб 15 Апр 2006, 00:00    Заглавие:  

Наскоро бях на CDG, където е изложен един Конкорд (F-BVFF). Видът му отново ме наведе на разни мисли относно изторията на този самолет...

Знаете ли каква е разликата между самолетите, които са експоатирани от Air France (модификация 101) и тези на British Airways (модификация 102) ?

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
foxbat


Регистриран на: 25 Яну 2004
Мнения: 469
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб 11 Ное 2006, 18:53    Заглавие:  

Попаднах на нещо много интересно! Idea






http://www.testpilots.ru/club/tu144/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SGP

Регистриран на: 05 Мар 2007
Мнения: 182

МнениеПуснато на: Сря 11 Апр 2007, 16:24    Заглавие:  

За да не пускам нова тема си позволих да извадя от нафталина тази. Въпросът ми е - по какъв начин мога да си поръчам тази книга:

http://www.ozon.ru/context/detail/id/2401652/

Благодаря предварително за отговорите!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Mitachi


Регистриран на: 08 Яну 2006
Мнения: 217
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 12 Апр 2007, 17:38    Заглавие:  

Необходимо е да имаш международна дебитна или кредитна карта. Регистрираш се на сайта www.ozon.ru и при първата поръчка попълваш точния си адрес на латиница (задължително за страните извън ОНД). Адресът ти се запомня за следващите поръчки. Попълваш електронния формуляр, в който указваш името на картопритежателя, номера на картата и още някои подробности. Недей избира доставка с въздушна поща - доста по-скъпо е. С обикновена поща пратката идва за десетина дни. Получаваш си я в пощенския клон, чиито код си написал в адресния формуляр. За движението на поръчката ти (потвърдено плащане, поръчка в отдел доставки, изпратена поръчка) получаваш e-mail-ли. Желателно е да потвърдиш получаването на поръчката.
_________________
"Зная свойто място
във живота
и напразно
няма да се дам." Н. Вапцаров
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 5 [62 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0594s ][ Queries: 12 (0.0030s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker