Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Китайските медии публикуваха материали за възможностите на руските РЕБ-комплекси · ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМКИ: СТРОЕЖЪТ НА НОВОТО ПРИСТАНИЩЕ В КРАЙМОРИЕ Е В ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП! · В близко бъдеще перуанският флот ще получи първия самолет за радиоелектронно разузнаване Fokker- 50 · Съединените щати предадоха два контрабатарейни радара AN / TPQ-36 на Украйна · Одобрено е еврофинансирането за възстановяването на синагогата във Видин · Русия разширява военното присъствие и предприема офанзива. Дания я чака с бойни самолети ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 23 May 2019, 03:17
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
БЛА - UAV
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 45 [672 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 43, 44, 45 Next
Author Message
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 12:14    Post subject:  

Доколкото виждам и чета до момента това са по-скоро разузнавателни и като втора роля ударни самолети, не вярвам че от "изтребителното лоби" ще седят безучастни при възможността да се създаде безпилотен прехващач който да ги остави без работа - все пак за оператор на БЛА ще се изисква малко по-различна специализация отколкото за пилотите... или най малкото критериите за подбор ще са по широки
_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 12:33    Post subject:  

Едно от основните предимства на БЛА е че не се рискува живота на летец. На този етап задачите са основно разузнаване и "обработка" на терена. При изпълнението на тези задачи рискът за пилотите явно е по-голям. Може би заради това все още няма особено голям стимул да се създава БЛА-прехващач, просто в небето няма опасни противници и рискът е по-малък.ИМХО.
Back to top
View user's profile Send private message 
Студента от София


Joined: 18 Jun 2004
Posts: 295
Location: Sofia

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 13:24    Post subject:  

Ето и отговора на ЕАДС:
PICTURES: EADS Military Barrakuda UCAV rolls out


Unofficial photos have emerged of EADS Military Air Systems' Barrakuda unmanned combat air vehicle (UCAV) demonstrator (pictured below).

EADS Barrakuda UCAV W445


EADS declines to comment on the classified project and details are sketchy. However, the picture shows a UCAV similar to artists' impressions released by EADS last year (pictured at bottom of page). The unmanned aircraft is believed to be around the same size as Boeing's X-45, which has a span of 10.3m (33ft 10in) and length of 8m, which would make it Europe's largest unmanned air vehicle.

The picture shows both the German and Spanish flags on the UCAV's tail, indicating a joint venture between the two countries' militaries on the project.

The UCAV is expected to take flight later this year.

EADS UCAV artist impression W445

© EADS




For exclusive news and expert analysis every week subscribe to Flight International print edition. Included with your subscription are 4 FREE issues and FREE delivery to your home or office.

http://www.flightinternational.com/Articles/2006/02/08/Navigation/177/204572/PICTURES+EADS+Military+Barrakuda+UCAV+rolls+out.html

На стоянката на ЕАДС на Бурже2005 имаше цяла фамилия от безпилотни, ракети и даже безпилотни хеликоптери, за съжаление не мога да кача снимки. Crying or Very sad

_________________
В съда към обвиняемия:
- И как стана така, че нокаутирахте тъща си?
- Ми тъкмо се прибирах от боксов мач, а тя застанала на вратата. Поздравихме се и в следващия момент тя се откри от ляво!
Back to top
View user's profile Send private message 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 14:26    Post subject:  

yautja wrote:
Едно от основните предимства на БЛА е че не се рискува живота на летец. На този етап задачите са основно разузнаване и "обработка" на терена. При изпълнението на тези задачи рискът за пилотите явно е по-голям. Може би заради това все още няма особено голям стимул да се създава БЛА-прехващач, просто в небето няма опасни противници и рискът е по-малък.ИМХО.

Може би не е само това. А и до сега не сме сложили разделителна черта между безпилотните и роботизираните самолети. Имайки предвид че болшинството от съвременните "неустойчиви" самолети има достатъчно съвършена автоматика , която коригира действията на пилота, то следващата стъпка на абсолютно роботизиран самолет по мое мнение не е чак толкова сложна - да му се подават само дадени координати и задачи а компютъра сам да изчислява оптималното решение - режим на полета и използвани оръжия. Мисля си че военните и политиците от които зависи това са все пак консервативни

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 16:25    Post subject:  

Quote:
А и до сега не сме сложили разделителна черта между безпилотните и роботизираните самолети.


Във филма "21st Century Generation X-plane" се прави следното разграничение- БЛА и ББЛА (безпилотен боен летателен апарат). "Придейтър"-а си е дистанционно управляем апарат- нуждае се от оператор. Пак във филма се казва, че изискванията към операторите са по-малки, отколкото към пилотите. Лесно можело да се обучи човек да управлява подобна машина, но се предпочитали хора с опит, например бивши летци. Автоматичната сиситема за кацане и излитане много улеснявала работата с подобни апарати.
Като пример за ББЛА се дават X-45 (Boeing) и X-47. Ето един цитат от филма-
Quote:
"При ББЛА имаме опит апаратът сам да поема управлението. Вместо операторът да го насочва с джойстик, ББЛА сам предприема отбранителни маневри при обстрел. Тази технология го прави по-надежден от дригите БЛА."
Back to top
View user's profile Send private message 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27531
Location: София

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 16:42    Post subject:  

Cool Cool Cool
Все още обаче тези маневри са силно опростени. Въобще още е рано да се говори за БЛА можещи да водят самостоятелно бой срещу равностоен противник. Въпреки че издържат много по високо претоварване и са много по леки от пилотируемите самолети БЛА все още са силно уязвими поради "липсата на фантазия". Иначе има доста предимства на пръв поглед. Например Х-45 има (когато бъде приет на въоръжение разбира се) бойните възможности на F-16 даже и по-големи а е с 60-70% (в зависимост от конфигурацията) по-лек .
Виж например тук:
http://www.flug-revue.rotor.com/FRHeft/FRH0105/FR0105f.htm

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
magi


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 799

PostPosted: Thu 09 Feb 2006, 16:49    Post subject:  

Зачетох се в един материал...до трета страница съм стигнала,обаче това ми хареса Laughing :

Quote:
by the year 2010, one-third of deep strike aircraft should be unmanned


Който има желание да си поизгуби от времето,моля:


http://www.spyflight.co.uk/uavops2.doc

_________________
Лети,нападай,бий!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Han Solo
[Moderator]

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3207
Location: София

PostPosted: Fri 10 Feb 2006, 19:57    Post subject:  

Развитие по темата... очевидно е било преднамерено изтичането на информация с цел разпалване на интереса:

Quote:
Концерн ЕАДС представил прототип БЛА "Барракуда"

[10 Feb 2006]
/ИТАР-ТАСС АКОР/
Концерн ЕАДС представил прототип нового многоцелевого БЛА "Барракуда". Первым с БЛА ознакомился инспектор ВВС ФРГ генерал-лейтенант Клаус-Петер Штиглиц. Презентация прототипа БЛА состоялась в г. Манхинге (Бавария), где производится сборка истребителей "Тайфун". Там же находится испытательный центр бундесвера, где будет производится оценка "Барракуды".

Изначально ЕАДС разрабатывал аппарат для выполнения разведывательных задач по образцу американского БЛА "Предейтор". Однако затем в конструкцию были внесены изменения, которые позволяют использовать "Барракуду" в качестве ударного средства. При этом конструкторы учли опыт "Предейтора", который был оснащен управляемыми ракетами "Хеллфайер" класса "воздух-поверхность".

По оценке военных экспертов, с помощью "Барракуды" ЕАДС намерен завоевать свою нишу в сегменте разведывательных и боевых БЛА, где пока доминирует техника американского и израильского производства. Финансирование проекта "Барракуда" ЕАДС осуществляет преимущественно за счет собственных средств. Незначительный вклад в него внесло министерство обороны Швейцарии.

В течение ближайших месяцев будут проведены испытания "Барракуды" - сначала в Манхинге, а затем - в пустынной местности на территории Испании. По итогам испытаний эксперты бундесвера сделают заключение о целесообразности закупки этих БЛА.

_________________
May the Force be with You
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Sat 11 Feb 2006, 13:34    Post subject:  

Една меко казано глупава статия, но с интересна снимка на немски БЛА: http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=2136&sectionid=4&id=0000805


Click to see if image is larger

До снимката са написали "F- 22 "Raptor"(Баракуда)
" Shocked

_________________
WE OWN THE NIGHT
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Sat 11 Feb 2006, 16:17    Post subject:  

Ето още за Баракуда-та : http://www.flightinternational.com/Articles/2006/02/08/Navigation/196/204572/PICTURES+EADS+Military+Barrakuda+UCAV+rolls+out.html
_________________
WE OWN THE NIGHT
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Sun 12 Feb 2006, 14:03    Post subject:  

Снимки от някакви изпитания на Баракудата:
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger



http://www.network54.com/Forum/211833/thread/1138531815/last-1138561954/Barracuda+UAV --> Интересно форумче.

_________________
WE OWN THE NIGHT
Back to top
View user's profile Send private message 
AirBus7er

Joined: 13 Jan 2004
Posts: 778
Location: Високо над облаците

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 12:21    Post subject:  

Тези БЛА започваха да никнат като гъби след дъжд:

Bell Eagle Eye

Click to see if image is larger

Инфо
Back to top
View user's profile Send private message 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 13:51    Post subject:  

От Гугъля:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
WE OWN THE NIGHT
Back to top
View user's profile Send private message 
С.Николов

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 383
Location: ВАРНА жкВладиславВарненчик

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 14:46    Post subject:  

Това последното явно е на базата на опита от
V-22 Оспрей

_________________
Спокойна камарадс шип слоули тонет уотър будет фор евритингс фирщейнзе

http://www.paintballvimpel.com/

Да пишеш на Български с латински букви
е все едно да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е приятно !
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
yautja


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 1299
Location: София

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 15:17    Post subject:  

Quote:
Това последното явно е на базата на опита от
V-22 Оспрей


Сигурно, вице-президента на Бел доколкото знам е бил шев по програмата "V-22 Оспрей". Но в Бел и по-рано са работили по подобни проекти (D 301):
Click to see if image is larger

Бил е някакъв конкурс през '72, конкурент е бил Boeing. Бел са били избрани и е започнато работа по това:
Click to see if image is larger

XV-15


А на сайта на Бел намерих интересен пдф-файл за "орловото око":

http://www.bellhelicopter.textron.com/en/aircraft/military/pdf/EagleEye_PG_05_web.pdf

_________________
WE OWN THE NIGHT
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 45 [672 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, ..., 43, 44, 45 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0721s ][ Queries: 12 (0.0082s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker