Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
КОЛЕКЦИЯ ХИМИКАЛОВОЗИ: HERCULES ВЪВ ВАРНА! · Путин иска силна икономика по метода на Кейнс · Какво трябва да знаем за вирусната епидемия в Китай? · След Брекзит: САЩ искат да постигнат търговска сделка с Великобритания тази година · Конституционният съд образува дело по питането на Гешев за имунитета на държавния глава · НОВИ РАЗКРИТИЯ: Самоубилият се пред ДАНС отвлякъл самолет на БГА "Балкан" през 1981 г. ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 28 Яну 2020, 08:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Арадо 196
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 8 [106 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Автор Съобщение
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27536
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 28 Яну 2006, 20:59    Заглавие:  Арадо 196  

Cool Cool Cool
Току що прочетох монографията на Герман. Много ми хареса и забележките ми са малко и не много важни. Като например че няма описание на кабината и не се споменава начина на прицелване при бомбопускане.
Но не затова откривам тази тема.
Четейки в мен се появи мисълта че това е бил един много добър самолет но абсолютно излишен за България! Той има много слабо противокорабно въоръжение и е безпомощен срещу кораби по-големи от гемия или катер. Най-използвания тип кораби през ВСВ са есминците а на тях той не би могъл да нанесе някакви съществени щети.
Мисля че много по добро решение в случая би било ако Българските ВМС бяха получили He-115 например.
При него и въоръжението и далечината на полета са съвсем вече подходящи за защита на конвои и атакуване на морски цели!
Ето вижте:
http://www.stahlbrandt.com/html/history/he_115_technical.html
http://www.avrosys.nu/aircraft/Torped/192T2.htm
Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 28 Яну 2006, 22:34    Заглавие:  

Тони, защо не сложи снимка и на Арадото? Хайде да ти помогна SmileSmile

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 29 Яну 2006, 14:48    Заглавие:  

"Арадо" 196 не е бил предназначен за борба с големи надводни кораби, а си е точно на място като самолет за морско разузнаване, съпровождане на конвои и борба с подводници през 40-те години. За борба с големите кораби са предназначени пикиращите бомбардировачи и торпедоносците, каквито след това ще бъдат Ту-2Т в Балчик. Знаеш, че до идване на Ар 196 нашите са използвали "Враните" за съпровождане на корабите в Черно море, а "Враната" си е един сухоземен разузнавателен и свързочен (е, и лек щурмови по стандартите от 30-те години) самолет.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Пон 04 Яну 2010, 23:08    Заглавие:  

Привет. Някой от специалистите може ли да ми сподели точната хронология и промени на "Арадо"-то запазено в България?
Кога е бил във Военноморския музей във Варна, кога отива в Крумово? Защо е бял или сребрист? Във Варна не бе ли пак черен?
Защо тук е с номер 01, а после става 3? И защо във Варна е борден номер 6?

Арадо 196, номер 01

Тук вече е тръгнал към боядисване, но все още не е с номер 3.

Арадо 196, без номер
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Пон 04 Яну 2010, 23:24    Заглавие:  

Ето го и във Варна - с борден номер 6.

"Арадо" 196 във Военноморския музей във Варна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Пон 04 Яну 2010, 23:30    Заглавие:  

В пълния си блясък.
Чудя се защо след като едно нещо е било приведено в добър вид, защо и в момента да не може?

И след реставрирането
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 16:15    Заглавие:  

Preslav написа:
Привет. Някой от специалистите може ли да ми сподели точната хронология и промени на "Арадо"-то запазено в България?
Кога е бил във Военноморския музей във Варна, кога отива в Крумово? Защо е бял или сребрист? Във Варна не бе ли пак черен?
Защо тук е с номер 01, а после става 3? И защо във Варна е борден номер 6?

Арадо 196, номер 01


Този "камуфлаж" Laughing със сребърния феролит и надписа "Акула" на поплавъка е един от редките "шедьоври" от периода на началната реставрация, когато Йорго Керанов (или Киранов) донася самолета в Крумово. Директорът на музея там, г-н Синев, не ми повярва това лято, че съм виждал такава снимка. Досега съм я срещал публикувана (в друг ракурс) само в едно немско издание от 90-те години за немската морска авиация .

Номер 6 във Варна бе вариация на тамошния музей. Камуфлажът и опознавателните знаци също не отговаряха на истината.
Самолетът обаче никога не е бил черен, а маслено зелен - който има достъп до архива на ПАН.БГ да вземе да смени текста към снимката.
Никога исторически не е бил номер 01 - означенията на самолетите са били от 1 до 12.
Мисля, че номер 3 и в момента е спорен - който знае повече да ме поправи. С.Семерджиев беше писал в средата на 90-те във Flugreview ако не ме лъже паметта нещо за "борд 1".
Запазеният самолет е с най-малкия сериен (WkNr.) номер от доставените 12. Има някаква логика да е бил номериран с номер 1. Нямам обаче сигурни данни за това. Има много добра снимка на номер 3 от периода на войната, та може тя да е била инспирацията...

Точната хронология (не съвсем пълна), по години от Варна до Крумово я имам в архив, но не и в главата си в момента.
В монографиятa на "Ретросалон" за Ar 196, "Патицата на Кригсмарине" от Т.Д.- aka German, също има информация.
В моделисткия раздел на този форум (не в новообособения моделистки форум) също има хубав постинг за историята на нашето Арадо (не съм сигурен авторът Евгени Андонов ли беше?), но не мога да го открия в момента.

Преди време питах за един филм - "Циклопът" и връзката му с Арадото. Намерих го и действително има кадър със самолета в музея във Варна. Като връх на всичко, в кабината седи Невена Коканова!

Последната промяна е направена от CATCH 22 на Сря 06 Яну 2010, 17:04; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 17:01    Заглавие:  

Preslav написа:
В пълния си блясък.
Чудя се защо след като едно нещо е било приведено в добър вид, защо и в момента да не може?


Ами отговора на този ти въпрос се намира в самата снимка. Ако ти на това викаш "пълен бласък" (виж вертикалния стабилизатор само), ... аз незнам какво да кажа. Ако имаш възможността да огледаш самолета от разтояние по малко от метър, направо ще ти се доплаче. Картинката е трагична, наистина. Оригинално останалата обшивка по него е много малко. Дрегото е обшито с подцинкована ламарина, Голяма част от конструкцията на подвижните елементи нямат нищо общо с действителността и подпомагат бързото корозиране и гниене. Платнената обшивка не трае, защото и тя е направена на принципа "ала сив камуфлаж с надпис Акула". Към всичко това прибави и външноизложен експонат и отговорът на този ти въпрос се получава в "пълен блясък".
Може да се отремонтира самолета, не е невъзможно и да се постигне далеч, далеч по- добър резултат, но вече нямам желание да обяснявам какво се иска за това. Не е много, наистина не е много, но е много повече от бля- бля празни приказки пред РС- то, където ни е силата.
Относно камуфлажа- досега аз не съм го видял нито с верен камуфлаж, нито с верен номенклатурен номер. Камуфлажът трябва да е трицветен- горни два цвята РЛМ 72 / 73 на сектори, долен РЛМ 65. Номенклатурният номер в тригълника е &
Click to see if image is larger

или ... / 7096. Последната цифра сравнена със Заповед № 53 / 14. 04. 1938 г:

Click to see if image is larger

Първият изрякък е от снимка, на която се виждат два зачохлени Арадо Ар- 196 с бордни номера 3 и 5. На чохлите много добре личат и бордните и номенклатурните номера. Зачохлени са както двигателите, така и кабините. Според мен този в Крумово е един от тези два самолета. № 3 аварира при учение през 1952 г и се приводнява аварийно. Чупи биела и пробива един от цилиндрите в задната му част. Избуксиран е, бракуван е и е разглобен веднага за части. № 5 се поврежда малко след това. За него също съм чувал от няколко източника, че е бил разглобен и оставен за части по хангарите. Преди години някой ми показваше и някакво ксерокопие от заповедтта му за бракуване, но тогава просто не се вълнувах толкова от българската авиационна история. Всички други ги застига поголовната сеч.

Самолета е в Крумово, не е мръднал оттам и няма да мръдне. Чака своите фенове и почитатели, които да му придадат наистина автентитен вид и да го приведът в пълен блясък. Ако можеше това да стане чрез домашното РС, аз щях да съм първият направил го.
Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 17:12    Заглавие:  

valko-bg написа:
№ 3 аварира при учение през 1952 г и се приводнява аварийно. Чупи биела и пробива един от цилиндрите в задната му част. Избуксиран е, бракуван е и е разглобен веднага за части.

Ами ако е така, значи и сега цилиндърът си стои пробит в Крумово. Надали някой си е играл да го поправя, преди да го предадат на музея във Варна. Или да взема двигател от друг самолет за същата цел.
Това не може ли да се провери на място, за да се даде отговор на въпроса това тройката ли е или не?

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 17:48    Заглавие:  

Валко, аз съм съгласен с теб. Все пак ти разбираш от реставриране и ремонтни дейности.
А може ли да кажеш някакъв примерен бюджет за "Арадо-то"? Досега не съм се включвал с подпомагане, мислех тази година да се включа финансово за който и да е самолет. Но защо да не започнат да се заделят пари за "Арадото"? А пък да се планира напред във времето, не е задължително да е тази или следващата година ремонта му? Може да е за 2012 - по случай 100 години българска авиация. Ти само кажи - колко пари и колко време ще изисква ремонта му?
А и сам знаеш от опит - че вие не сте силни зад ПС-тата, а именно - с делата си.

КАЧ22 - мерси за отговора, само ако може и годините и ще бъде перфектно всичко. Само не разбрах 2 неща - "Ародо" от Варна и това днешното "Арадо" нали са един и същ обект? И второ - във Варна боята като сегашната му ли е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 18:23    Заглавие:  

Preslav написа:
КАЧ22 - мерси за отговора, само ако може и годините и ще бъде перфектно всичко. Само не разбрах 2 неща - "Ародо" от Варна и това днешното "Арадо" нали са един и същ обект? И второ - във Варна боята като сегашната му ли е?

В България има само един запазен Арадо 196. Експонатът от Варна го бе сполетяла "политическа чистка". По-късно бе преместен в Крумово.
Оцветяването в музея във Варна (избягвам думата боя, това е тъй да се рече физическият носител на цвета) бе откакто го помня тъмнозелено и светло синьо. Черен самолетът не е бил никога - не зная откъде е дошла идеята за подобен цвят? Rolling Eyes
Дали зеленото е било масленозелено, синьо-зелено, "армейско зелено" и прочие, не се наемам да твърдя - четирите годишни времена си казваха силно думата.
Както го правят и откак аеропланът е в Крумово. Sad

Ей тук намерих нещо:
http://www.youtube.com/watch?v=HhINk4FSkpA

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 21:47    Заглавие:  

Много накратко и за последно от мен коментар по този самолет, относно неговото отремонтиране и примерни средства за това.
Два варианта има, обсъждани са с управата на МАП и се споделят.
Първи вариант- ремонтиране на място, там където си е самолета, на открито- около 4- 5 000 лева максимум; (смивка, дурал, вералит, плат, лепило, грунд, боя, консумативи и др. Картечници и някои липсващи дреболии ще се правят от подръчни материали на място. Сравнявайте с Ил- 2, но тук ще има и повече работа по самата конструкция на самолета)
Втори вариант- Първи вариант, обаче с местене на самолета и направата на нов постамент и лек навес. Самолета ще се премести в градинката до административната сграда, там, където сега се търкалят ракетите. Навесът от тръбна конструкция, с височина около 6- 7 метра и наклон назад, така че вода и сняг да се отичат върху покрива на вътрешната експозиция. Него го отремонтираха преди три години, не тече вече. Колко тръби за навеса ще трябват и с какво ще се покрие отгоре, трябва да се умува на място с Началника. Тук точна цена не мога да кажа засега, но не по- малко от 10 000 и то за материали за тръби, покрив и бетон за постамента. Ако ще се сглобява от служителите на МА- П и нас при наличие на материал- тръби, цената ще е една, ако ще го прави фирма, друга.
Това е переспективата за този самолет. Умувана, съгласувана, одобрена. Смятам, че наистина това е най- приемливото решение хем самолета да е отвън и да се вижда от всеки посетител, хем да се предпази. За хангара забравете. Там няма кой да го вкара и да търчи да отключва и заключва на всеки посетител, който иска да го види, а и има неща, които не трябва да се виждат от всеки.

П. С. Камуфлажът отторе е двуцветен. Някои архивни снимки категорично доказват това и то точно на борд 3.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 06 Яну 2010, 21:50    Заглавие:  

CATCH 22 написа:
valko-bg написа:
№ 3 аварира при учение през 1952 г и се приводнява аварийно. Чупи биела и пробива един от цилиндрите в задната му част. Избуксиран е, бракуван е и е разглобен веднага за части.

Ами ако е така, значи и сега цилиндърът си стои пробит в Крумово. Надали някой си е играл да го поправя, преди да го предадат на музея във Варна. Или да взема двигател от друг самолет за същата цел.
Това не може ли да се провери на място, за да се даде отговор на въпроса това тройката ли е или не?


Може, ама като се разкапотира двигателя. Това ще бъде разрешено единствено и само при глобален качествен ремонт на самолета. Иначе- не. Питал съм. Най- вероятно е борд 3. Аз залагам на него. Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Чет 07 Яну 2010, 03:54    Заглавие:  

Ето още малко на "Арадо"-то

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42496

МнениеПуснато на: Чет 07 Яну 2010, 03:58    Заглавие:  

Може би по-горе говорите за тази актуална снимка?

Click to see if image is larger

Или тази с друг номер:

Click to see if image is larger


Макар, че съм виждал 3-ката на вода в още една снимка.

А статията май е това, с много снимки:

Част 1
http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?p=5828791#5828791

Част 2
http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?p=5828573#5828573



.....................................

Цитат:
Никога исторически не е бил номер 01 - означенията на самолетите са били от 1 до 12.


Я виж тук: 02

Click to see if image is larger

Ако това е вярно, значи може да има и 01.

Последната промяна е направена от Preslav на Чет 07 Яну 2010, 04:32; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 8 [106 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0799s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker