|
В момента е: Пон 25 Яну 2021, 21:15 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Арадо 196
Модератори: Penio |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 6 от 8 [106 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Пламене, освен Румен, който влезе в обектив, на линия бяха и двете стари групи- пловдивската и софийската, барабар със сакатия им командир. Събрахме се, че имаше едни неодкраднати дарителски пари, да си ги делнем така, както ние си знаем, та да може всеки от нас да си купи по нещо- кой джип, кой апартамент, кой някое офшорно предприятие. ![]() Ние си продължаваме работата по недовършения Як- 52, който почти е готов. после още един, та да има малко повече шарения за 12- ти април. Пловдивският комитет "Родолюбие" дойдоха да си харесват самолет за работа, но не е нито Як- 52, нито "Радото". ![]() Нашата инициатива ще си продължи, макар и по- невидимо. Защо, ще разберете след време, просто се въоръжете с търпение. Снимки тук в темата "Музей на авиацията- Нека им помогнем", от мен повече няма да видите по ред причини, една от които е и писаното и администрираното преди време в този форум. Другите от групата ако преценят за удачно, да качват, на никой не мога да забраня. Обидно е за всички, които подкрепиха и спомогнаха за тази моя инициатива, че никой не обясни на Президента, защо и как от всичките 65 музейни самолета, вече 10 не изглеждат трагично, а тръгнаха да му обясняват колко автентична и колко ценна била подцинкованата ламарина и чамовите профилчета на ребрата, стрингерите и надлъжниците, с която са обшити и с които се крепят спасените преди години остатъци на един фашистки самолет, летял в България, само и само да изкрънкат малко извънбюджетна муфта с евтин ПиАр, ... и той на муфта, ... покрай друго събитие в съседство. Колкото и нескромно за прозвучи, ние не помагаме на МАВСС заради Президента или за някаква известност. Помагаме и ще помагаме заради ония, на които вече при влизане в този музей им късат билетчета, които струват 5 лв. на калпак. П.С. Нали имаше някакви спасители за Арадото?!? Хайде! ... Сега е момента да го спасяват! 10 бона пари има, скеле вече има! ... Спасители няма! ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
kapitan
Регистриран на: 01 Май 2004 Мнения: 704 Местожителство: Sf |
Спасители на този самолет в България няма. И в цяла Европа са малко! Кърпители, ще се намерят. Но това нещо да се възстанови, трябват огромни ресурси от средства, познания, информация и работна база. Сега само ще се позакърпи, до следващото оголване. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
2C7
![]() Регистриран на: 07 Яну 2007 Мнения: 1422 Местожителство: Центъра на просффетата |
Сега може и да няма, но се надяваме да има. Кърпители ще се намерят, но нещо няма голям наплив...(освен в интернет) ![]() Важното е да се запази сега, след време някой може да се наеме да възстанови самолета в летателна годност (двигателя е консервиран). (умишлено те цитирах, защото преди година един админ промени съобщение на хрътката си) _________________ Едни снимки ![]() Още малко ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
su27
[Moderator] ![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1248 |
В крайна сметка, кой ще работи по Арадото? Ако са "хората на Валко" - кога започвате работа? Ако ли пък не са, то има ли компетентни хора които да го "закърпят" та да прилича на истински без да го окалпазанят? |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Най- вероятно група пенсионери, добре познати на повечето от Вас. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Леко
![]() Регистриран на: 29 Юли 2006 Мнения: 119 |
По самолета кипи усилена работа. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
pgp000
Гост |
Личното ми мнение е, че самолетът следва да се разглоби, пренесе разглобен на закрито, където да има по-добър достъп до всеки болт, да се замени каквото се полага и накрая да се сглоби на съвсем друго място на територията на музея. След близо 70 години навън едва ли външните панели, конструкцията и евентуално заменянето на платнената обшивка ще ще издържат повече от 2-3 години минати просто с преобразувател за ръжда, грунд и лаково-бояджийски покрития, било то и специфично авиационни. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
kapitan
Регистриран на: 01 Май 2004 Мнения: 704 Местожителство: Sf |
Чудесно е, че го правят, при това явно сериозно, но наистина, това нещо трябва да се прибере! Навън не просто ще се скапе поната обшивка, ами целият експонат ще се разруши още повече с времето. Но все пак и това сега е нещо, при това много нещо! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Леко
![]() Регистриран на: 29 Юли 2006 Мнения: 119 |
На последното авио шоу някакъв власт имащ разправяше,че арадото е гордостта на нашите ввс.Според мен е срама на ввс.Този уникален самолет във всяка една друга държава щеше да е перфектно реставриран и поставен в подходящи условия за съхранение.За Арадото в Пловдив може да се напише наръчник,как не трябва да се отнася един народ с историята си.През всичките години оправданието е едно и също-пари няма.Всяка една "реставрация" се маха по нещо "излишно",стърже се метал,мачкат се ламарини... Гения на българския "реставратор" няма спиране-платнената обшивка на Як9 (кормила и елерони)е заменена с ламарина.Цялата тази външна експозиция в това си състояние е обречена,постепенно става скрап.Решението е едно-покрив над самолетите.Понеже такова съоръжение е доста скъпо нещо,покриването може да стане поетапно,на групи.Ще се разтегне във времето ,но няма да става въпрос за голями пари.Сред вас няма ли архитект на който му пука за цялата тази работа и да съчини проект,как трябва да изглежда едно такова нещо.Прибрани под покрив самолетите могат да бъдат реставрирани и много дълго време да няма разходи по тях. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
pgp000
Гост |
Мисля тук сме писали, че е предлагано да се извърши покриване поне на Арадото за сметка на частно дарение, но предложенията са винаги отклонявани от управата на НВИМ по някакви неизвестни причини. Като аргумент се вадят някакви дивни цифри от типа на 100 000 лв само за покриване на Арадото. Аз все си мисля, че с тази сума навесът над цялата експозиция ще е от неръждавейка. Ако смяташ, че можеш да прокараш предложение за покриване на поне този самолет пиши и/или остави и-мейл. Под всичко останало, което си написал, предполагам, могада се подпиша и аз, и доста други хора. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Леко
![]() Регистриран на: 29 Юли 2006 Мнения: 119 |
Добрата новина е,че новата шефка на музея е историк.Не гледа на експонатите,като на бракувани машини,а като Българска история.Амбициозна е и знае как да го направи.Лошата новина е ,че не вярвам да се пребори с "циментовите глави" в армията.Така ,че вместо да си чешем езиците колко е зле,дайте да видим с какво можем да и помогнем. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
pgp000
Гост |
Предният президент беше историк, вицето му пък беше генерал, РАКЕТЧИК при това. С какво запомни управлението им в тези аспекти? Не бяха ли предишните управници на музея по някакъв начин свързани с историята, или гниенето на експонатите рязко е спряло след "смяната на караула"? 20 години една контра не можаха да сложат на кормилото за посока на "шарения" МиГ-21 в ъгъла, влудява ме как скрибуца на вятъра - като верига, на която виси оглозган скелет. Самолетите в тоя музей не са нищо повече от отговорност за група хора на държавна служба, неща за които няколко души останали без теми за предавания и издания се сещат от време на време. Няколко души вярват и си мислят "Брей, тез джамбази всичко продадоха, тяхната мамка". Пращат СМС и всичко е наред, купиха си съвест за 1,20 с ДДС, а "отговорните" си показват новите керамични зъбки по снимки за сайтове и вестници - кампанията свърши, сега отиват да "оправят" следващия проблем, "останал от предните управляващи". Докато поредната машина изгние - до следващата статия и до поредната кампания за набиране на средства за запазване на УНИКАЛНИЯ експонат. Eто ти малко УНИКАЛНИ експонати. Виждаш ли Хорха модел 901 на снимките? Е - той в момента е само една платформа, расте и крепне под грижите на новото ръководство. Това го чака и самолета, който си подхванал сега. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Леко
![]() Регистриран на: 29 Юли 2006 Мнения: 119 |
Мълча с покруса! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
UNIOR
![]() Регистриран на: 22 Дек 2007 Мнения: 281 |
Тъй де случайно попаднах на тези снимки в руски моделарски форум, интересно че тук никои никаква информация не споделя относно възтановяването на Арадото (да не се чете като упрек) но виж руснаците са по напред Арадо 196 ![]() Изглежда доста добре , огромно браво на групата по възтановяване, не бъдете скромни ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ bushcraftbg |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42507 |
Браво! Изумен съм! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 6 от 8 [106 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0706s ][ Queries: 12 (0.0052s) ][ Debug on ] |