Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 22 Фев 2020, 03:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Арадо 196
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 7 от 8 [106 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща
Автор Съобщение
Зенитчик

Регистриран на: 14 Мар 2012
Мнения: 23

МнениеПуснато на: Чет 28 Юни 2012, 11:44    Заглавие:  

В последия брой на списание Криле има интервю с музея и там е казано какво се планира за покриването на самолетите.
Фотографът от руския форум е снимал преди две седмици. Интересно какво е положението с експоната сега?
И ако в сайта на музея пише, че е започната работа по 7-ми самолет за тази година, значи ли това, че планът за годината по възстановяване на външната експозиция е приключил?
Тъй като в това интервю се говореше за шест самолета с осигурено финансиране за реставрация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Зенитчик

Регистриран на: 14 Мар 2012
Мнения: 23

МнениеПуснато на: Чет 28 Юни 2012, 15:59    Заглавие: Усмивки от старите ленти  

нека от време на време си припомняме:

Цитат:
#1 Пуснато от Авиатор(нерегистриран) на 20 юли 2011, 00:12

Боже..е..е! Горката! Какво ще прави с тези трошки, като нищо не разбира от самолети и когато никой няма да й даде един лев за поддръжка на музея? Досегашният директор Слави Павлов поне беше авиатор и събираше доброволци да поддържат самолетите. Аман от партийни назначения! Хващам се на бас, че тази госпожа няма да изкара и 6 месеца в този музей, освен ако не е толкова мързелива и без амбиции, че да я удовлетворява по цял ден да дреме в мизерната си канцелария!


Цитат:
Пуснато от Preslav: Нед 19 Юни 2011, 21:18
Току що научих, че Слави Павлов вече не е изпълнителен директор на Музея на авиацията-Крумово. Чест и почитания за него!
Познайте от какъв пол е новият изп.директор на Музея и кой е. Ще познаете още от първия път!
Сбогом, "Арадо"!


Цитат:
Preslav
МнениеПуснато на: Вчера, в 16:00 Заглавие:
Браво! Изумен съм!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 28 Юни 2012, 16:54    Заглавие:  

Все така да действа! Радвам се, че след първоначалното ми недоверие, в момента тя с дела доказва че може!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
UNIOR


Регистриран на: 22 Дек 2007
Мнения: 281

МнениеПуснато на: Пет 29 Юни 2012, 09:09    Заглавие:  

И аз се радвам че госпожата опровергава първоначалното ми мнение за назначението и.
Нека да кажа само че доверие трудно се печели но още по лесно се губи.
Това съвсем не означава че трябва да пренебрегваме и направеното от бившия директор на музея.

Пожелавам успех на всички които се трудят в музея, както щатни так и доброволците, а ние ще помагаме с каквото можем макар и от далеч, кой с каквото може и има възможност Smile

И още едно пожелание, показвайте по често какво сте направили и как вървят нещата по възстановяването, така ще запалите повече хора за инициативата salute

_________________
bushcraftbg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 29 Авг 2012, 18:23    Заглавие:  

Arrow Музеят на авиацията – в усилена подготовка за 16 октомври

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Сря 29 Авг 2012, 19:01    Заглавие:  

А! Shocked Колко лесно се промени инвентарния музеен номер на Радото от 3 на 1, навярно без министерска заповед, за разлика от този на Як- 52. Smile

Бай Минче- Браво! Оправил си и номенклатурния на 7096.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Чет 30 Авг 2012, 21:36    Заглавие:  

valko-bg написа:
А! Shocked Колко лесно се промени инвентарния музеен номер на Радото от 3 на 1...

Това инвентарният му номер ли е вече или си остава бордовият? Laughing Laughing
И сериозно: излязоха ли някакви доказателства, че WNr. 0219 е бил 1/7096?

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 31 Авг 2012, 08:56    Заглавие:  

CATCH 22 написа:
Това инвентарният му номер ли е вече или си остава бордовият? Laughing Laughing
И сериозно: излязоха ли някакви доказателства, че WNr. 0219 е бил 1/7096?


На сериозния въпрос: 1. Има две снимки /много добре известни на аудиторията/ на два приводнени и зачохлени Ар- 196 А- 3, бордове 3 и 5- Много добре си личи на чохлите на кабините цифровата символика 3/7096, а на кока на витлото- серийния номер на съответната машина.
2. Заповед № 53 / 14.04.1938 г в т. 6 визира на цичлото 6 да окончават всички РАЗУЗНАВАТЕЛНИ БОЙНИ самолети. Арадо Ар- 196 А-3 е боен самолет за морско рарузнаване, за ранно откриване на морски надводни и подводни цели, с коректировъчни функции и възможност за "лека" бомбардировка, с оглед на бомбовия товар, който има възможност да носи. В рой 3/ 2012 гна сп. Аеро има много подробна статия за този самолет, чиито функции още от самото му пристигане и зачисляване на служба, са били изцяло и само бойни. В списанието има и две снимки, които не са толкова известни на широката аудитория, на които също добре си личи номенклатурния номер на зачохлените двигатели и кабини на самолетите, а на едната дори и в самият тригълник на вертикалния стабилизатор. За обучението на българските пилоти, паралелно с 12- те Арада, са били договорени и доставени два учебни тренировъчни самолета Хейнкел Хе- 42, които пък според предназначението си, попадат в т. 2 на визираната Запвед- тренировъчни разузнавателни /по море/ и техният знаменател от номенклатурния им номер би следвало да окончава на цифрата 2, както беше старото обозначение на музейното Арадо- 3/7042.
Музейното Арадо е със сериен № 0219, факт, който на самите музейни служители, след толкова години на музействане на експоната, стана известен чак при последното му ремонтиране, не без външна помощ и настояване. Така по снимки, картинки, документи и по пътя на логиката, се оказа, че това е най- малкиия сериен номер, т. е. би следвало да е й най- малкия бордови такъв /1/, защото на зачохления самолет със щампа 3/7096, на кока на винта е изпечатан сериен № 0245, който е трети по поредност.

На първият въпрос умишлено няма да отговоря. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Пет 31 Авг 2012, 13:52    Заглавие:  

Мерси за отговора - мисля, че е полезен за всички интересуващи се.
Всъщност аз питах само за номера 1, не за 7096, за който две мнения няма - 7042 беше грешка. Че това е WNr.0219 на мен (а и на други занимаващи се с въпроса) ми бе известно по документи от Военноморския музей във Варна, доста преди самолетът да бе отворен и изследван това лято. И до днес продължавам да повтарям, че във Варна имат документи по предаването на самолета в музея (напр. карта на самолета), съдържащи интересни данни, дати и номера.
Че бордните номера са били раздавани по възходящ ред на серийните номера на машините, моя милост предположи през 1997 по същата логика, като описаната от теб, когато изпрати писмо и снимки до едно немско списание (които бяха по чудо публикувани!). Оказа се обаче, че "палмата на първенството" вече беше взета от доц. Стефан Семерджиев, който още през 1994 беше публикувал статия в немското списание "Flugzeug" (впоследствие излезе по-обширна такава, пак от него, през 2002 в списание "Flugzeug Classic"), пишейки за "борден номер 1" на запазения самолет. До днес не зная на какво се базира неговата информация - на здрава логика или на исторически сведения.
Щеше ми се разбира се да има някакво документче, от което да се вижда ясната връзка между серийните номера и бордните номера на 12-те самолета, въпреки здравата логика и косвените доказателства. Но явно такова не е "изскокнало" още Rolling Eyes Някой бъдещ ден може би...
П.П. А задна картечница, респ. нейна реплика ще бъде ли монтирана при настоящата възстановка?

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 31 Авг 2012, 21:22    Заглавие:  

CATCH 22 написа:

Всъщност аз питах само за номера 1

Аз за сметка на някои ръководители, не обичам да си противореча. Казах, че умишлено няма да отговоря на този въпрос. Имаш ЛС!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Нед 02 Сеп 2012, 08:03    Заглавие:  

CATCH 22 написа:
П.П. А задна картечница, респ. нейна реплика ще бъде ли монтирана при настоящата възстановка?

Пише се писмо до Военният Министър, той разрешава и се взема обезопасена картечница-истинска. По този начин вече две години музеите в България се сдобиват с оръжие за своите колекции.
Последно писах на Министъра преди три месеца с молба за 6 картечници и той разреши.
Все още има останали МГ-та, които чакат своята съдба-а тя е една-Пресата и Доменната пещ. Crying or Very sad

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Нед 02 Сеп 2012, 17:02    Заглавие:  

Simeon написа:
Все още има останали МГ-та, които чакат своята съдба-а тя е една-Пресата и Доменната пещ. Crying or Very sad

Наистина ли може музей да се сдобие с оригинална MG 15 по такъв начин или имаш предвид просто някаква картечница от нашата военна история Rolling Eyes ?

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Simeon


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 705

МнениеПуснато на: Нед 02 Сеп 2012, 22:35    Заглавие:  

CATCH 22 написа:
Simeon написа:
Все още има останали МГ-та, които чакат своята съдба-а тя е една-Пресата и Доменната пещ. Crying or Very sad

Наистина ли може музей да се сдобие с оригинална MG 15 по такъв начин или имаш предвид просто някаква картечница от нашата военна история Rolling Eyes ?

Може да!
Директорът на музея изготвя писмо -молба до Военният министър за съответните оръжия и те му се отпускат-ако все още ги има.
По този начин доста музеи у нас се сдобиха с оръдия,пушки,картечници.
Вярно, самите оръжия са обезопасени, но по-добре да стоят във витрината на музея отколкото пресата да ги направи на скраб.
Последно си играх с една МG-15 и една МG-81Z докато снимахме филм за Балканската война.
Просто трябва да се побърза, защото вече почити нищо не е останало.Тази процедура върви вече трета година и музеите взеха хубавите нещица.
А и още нещо.
Заявката трябва да бъде до 10 000лв.
Може да се изпращат N-броя писма, след всяка получена партида.
По-този начин музеят в Крумово може да се сдобие със занитки, контейнери за НУРС-ове, оръдия Нуделман-Рихтер и прочие.
Още един трик да ви кажа.Не искайте оръжия първа и втора категория-защото са много скъпи-т.е. чисто нови са. Искайте трета и четвърта. Пета категория е скраб и за нищо не става.

_________________
"Тези, които изковаха от мечовете си рала, сега орат за онези, които си запазиха мечовете"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
CATCH 22


Регистриран на: 02 Сеп 2006
Мнения: 424

МнениеПуснато на: Пон 03 Сеп 2012, 18:43    Заглавие:  

Simeon написа:
Директорът на музея изготвя писмо -молба до Военният министър за съответните оръжия и те му се отпускат-ако все още ги има.

Е, можем само да се надяваме, че сегашната управа също знае за този начин и че MG 15 е все още в наличност.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 04 Сеп 2012, 13:04    Заглавие:  

Не е по темата, но понеже видях че обсъждате:

Arrow Данъчните продават 1200 оръжия, авиационни оръдия и гранатомет
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 7 от 8 [106 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0769s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker