Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Икономист: 15 млрд. евро повече са изтекли от България за 10 години · В Париж изучават въпроса за изкуствения интелект и въвеждането му във въоръжението · Горанов: Течът на данни от НАП не може да навреди на гражданите · Мъж даде суров урок на съсед, който постоянно блокирал колата му · В Аржентина обявиха кои са отговорни за гибелта на подводницата San Juan · ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ": КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДЕЛЪТ НА ОБУЧЕНИЕ? ЗА МЯСТОТО НА ПИЛАТУС РС-9М В СИСТЕМАТА F-16 ПРИ ВЪЗМОЖНА СЪВМЕСТИМОСТ СЪС СТАНДАРТИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 20 Jul 2019, 05:25
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Ту-134 на ЧСА
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 2 [23 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Author Message
dimovlz

Joined: 14 Dec 2005
Posts: 306

PostPosted: Mon 06 Mar 2006, 12:53    Post subject:  Ту-134 на ЧСА  

Някой има ли информация относно историята по закупуването на няколко бройки Ту-134 от ЧСА. Много интересно дали е станало преди 89-та или след и каква ебила икономическата логика на това.

Пишете и кои бордове са това.

П.С. Интересуваме също кои бордове Ту-134 в БГ са били с РЛС в носа и кои под тялото?

Благодаря предварително.

Димо

_________________
In Tupolev veritas!
Back to top
View user's profile Send private message 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Mon 06 Mar 2006, 14:02    Post subject:  

Ако имаш предвид Ту-134, които Балкан купува от ЧСА ето накратко:

Туполев Ту-134А-3 LZ-TUG 49858 ex. OK-BYT (този е летял и за нуждите на Авиоотряд 28 )
Туполев Ту-134A LZ-TUH 7360142 ex. OK-HFM
Туполев Ту-134A LZ-TUJ 7349913 ex. OK-HFL
Туполев Ту-134А-3 LZ-TUU 1351408 ex. OK-BYQ/RA-65939 (този обаче май е минал и през Русия, преди да дойде в България)
Туполев Ту-134A-3 LZ-TUV 1351408 ex. OK-BYR /
Туполев Ту-134A-3 LZ-TUZ 1351503 ex. OK-BYS /
Последният в момента се използва за тренировки на антитерористичните ни сили.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
tu-134


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 1074
Location: Chicago i Sofia

PostPosted: Mon 06 Mar 2006, 21:14    Post subject:  

S radar v nosa:
LZ-TUH, LZ-TUJ, LZ-TUL, LZ-TUM, LZ-TUN, LZ-TUR, LZ-TUS, LZ-TUT


S radar otdolu(stuklen nos):
LZ-TUA, LZ-TUB, LZ-TUC, LZ-TUD, LZ-TUE, LZ-TUF, LZ-TUG, LZ-TUK, LZ-TUO, LZ-TUP, LZ-TUU, LZ-TUV, LZ-TUZ

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger 
Nikolay


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 472
Location: София

PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 11:32    Post subject:  

A tozi ot koi triabva da e: http://pic.bgspotters.net/?id=4575

Question

_________________
Aviate, navigate, communicate!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 11:35    Post subject:  

Това е LZ-TUT - с радар в носа.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
7J7
Guest


PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 13:54    Post subject:  

Nikolay wrote:
A tozi ot koi triabva da e: http://pic.bgspotters.net/?id=4575 Question

На капаците на носовия колесник пише "Т" (LZ-TUT)
Back to top
via


Joined: 22 Feb 2005
Posts: 5453

PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 15:00    Post subject:  

И май летя известно време за Албанските авиолинии?
Back to top
View user's profile Send private message 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 16:25    Post subject:  

Точно така, летял е и за тях.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Nikolay


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 472
Location: София

PostPosted: Tue 07 Mar 2006, 21:07    Post subject:  

A sega e v nemilost Confused
Jalko....dosta hybav samolet Very Happy

_________________
Aviate, navigate, communicate!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
dimovlz

Joined: 14 Dec 2005
Posts: 306

PostPosted: Wed 08 Mar 2006, 09:18    Post subject:  

Благодаря на всички за изчерпателните отговори.

Сега остава някой да разкаже за икономическия смисъл отзакупуването на тия машини и кога са докарани в България.

Удиви ме фактът, че Голфа е бил на ЧСА ... кой е бил тогава салонния вариант на АО28 преди това?

Споменатият LZ-TUT май е бил на ТРАП-а преди това и със сигурност е единствения Ту-134Б внесен в България - с автомат на тягата на двигателите и някои други малки доработки по автопилота. Заете ли дали той е бил салонен вариант преди да отиде в Хемус?

_________________
In Tupolev veritas!
Back to top
View user's profile Send private message 
tu-134


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 1074
Location: Chicago i Sofia

PostPosted: Thu 09 Mar 2006, 09:14    Post subject:  

Преди LZ-TUG са служили за АО-28:


LZ-TUK oт 1971 до 1974
LZ-TUM от 1973 до 1986
LZ-TUU от 1983 до ?
LZ-TUV от 1983 до...сега гние в София
LZ-TUZ от 1983 до...и той гние в София

LZ-TUU, LZ-TUV и LZ-TUZ са били дадени на Балкан сигурно в началото на 90-те или са били използвани както сега се използва Ту-154 нямам окончателна информация относно тези трите.

LZ-TUU и LZ-TUM обаче заминават в Русия през 1995.

LZ-TUU, LZ-TUK и LZ-TUV са имали ВИП интериор с по 47 места.

От ВВС незнам дали са били заедно с АО-28 обаче ако са били можем да включим:

LZ-TUO от 1971 до 1978(това е бил оригиналният "050")
LZ-TUP от 1971 до 1978 е LZ-TUP после става "050" до 1980 после пак става LZ-TUP до 1983? и после става LZ-D050(D сигурно означава Доброславци понеже е бил базиран там) и после пак LZ-TUP за Хемус Ер през 1997 след което е изваден от експлоатация през 2002-2003.
LZ-TUT вече знаеш за него.

Незнам обаче дали тези трите са били използвани от АО-28 или са били чусто за употреба на ВВС. Такаче имало е бая други Ту-134 преди LZ-TUG!!! Smile



Колкото до въпроса за купуването от ЧСА, OK-BYQ(LZ-TUU), OK-BYR(LZ-TUV), OK-BYS(LZ-TUZ) и OK-BYT(LZ-TUG) преди това са били в LOMV - (Letecky oddil ministerstva vnitra) кoeто е същото като АО-28 в Чехия. Това означава че са били с малка наработка и са били обслужвани добре. Сигурно са били продадени на такава евтиния че е било изгодно. Също така вече са били оборудвани с ВИП интериор. Тези 4-те са били купени през 1983.

Хемус Ер купуват LZ-TUJ(OK-HFL) и LZ-TUH(OK-HFM) през 1997. Тогава ЧСА спират последните Ту-134 и сигурно са били купени за смешни пари.

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger 
7J7
Guest


PostPosted: Thu 09 Mar 2006, 09:32    Post subject:  

tu-134 wrote:
Преди LZ-TUG са служили за АО-28:
LZ-TUV от 1983 до...сега гние в София


вече го няма... http://pic.bgspotters.net/?id=2772 ... през септември нищо не беше останало от него.
Back to top
tu-134


Joined: 04 Jan 2004
Posts: 1074
Location: Chicago i Sofia

PostPosted: Thu 09 Mar 2006, 09:57    Post subject:  

Жалко Sad Sad

Поне да го беха дали на някой музей или село....шибаняци Evil or Very Mad Evil or Very Mad

А следващия който нарежат някой може ли да ми гепи някоя част от него? Например в кабината кадето пише "Ту-134" или незнам просто нещо за спомен. Тва ми е любимия самолет и ме запали по авиацията нещо за спомен би било добро.

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address Yahoo Messenger 
harrier


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1594
Location: София/Nuernberg

PostPosted: Thu 09 Mar 2006, 10:39    Post subject:  

Ту-134,
информацията е доста интересна, браво.
И на мен ми се иска да имам "част" от българската гражданска авиация. В момента единственото нещо, което имам е превключвател от кабината на Ил-14, много ценно нещо за мен Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
dimovlz

Joined: 14 Dec 2005
Posts: 306

PostPosted: Thu 09 Mar 2006, 14:22    Post subject:  

Tu-134, БРАВО - показваш смисъла на тези форуми - събиране на точна и достоверна информация и история! Браво!

Действително Ту-134 е един от най-красивите самолети за мен. Това, че в началото си е бил доста недомислен, не му пречи в последствие да се превърне в един успешен самолет, съответстващ на времето си и тогавашните реалности в съветския вилает.

Жалко, че в България го няма вече този самолет.

Апропо, гледах скоро снимки на първите 34-ки на Балкан от ранните им години, до LZ-TUC включително. Очебийна е липсата на "копието" на опашката - какво са поместили по-късно там?

Освен това съм чел, че тези машини са имали само една врата - отпред ляво на борд. Не са имали дори и аварийни изходи?!?! В по-късните варианти (виж например LZ-TUT) има врата между крилото и опашката (почти неизползваема, но все пак врата), както и авариен изход над крилото. Имаш ли представа, дали на първите варианти по-късно е ...хм, "изработен" авариен изход?

И още въпросче - първите серии са били без реверс на тягата, хвърляли са парашути. "Гледаха ни като извънземни в Париж" - това са думи на един известен в Балкан пилот, по-късно инструктор на А-320....та мисълта ми е, сменили ли са ги по-късно с втора серия на Д-30 с реверс или са ги експлоатирали така с парашутите до края?

_________________
In Tupolev veritas!
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 2 [23 Posts]   Goto page: 1, 2 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0860s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker