Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ТРИ В ЕДНО ОТ ВАРНА: ПЪТ НА МЛАДИТЕ, НОЩ НА МУЗЕИТЕ И ИЗЛОЖБА "СПОРТОВЕ, МОРЕ И ЗДРАВЕ"! ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМКИ... · Зеленски към хората на Порошенко: Вземайте си тефтерите и химикалите и да ви няма · Борисов обясни защо няма да подава оставка · Топкриминалистът Ботьо Ботев посочи как ще бъде заловен убиецът от Костенец · Глаголицата е мислена като свещено писмо · Каракачанов: Няма да се учудя, ако някой е замислил подобен сценарий на този в Костинброд ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 20 Май 2019, 15:01
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Ту-134 на ЧСА
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [23 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Пон 06 Мар 2006, 12:53    Заглавие:  Ту-134 на ЧСА  

Някой има ли информация относно историята по закупуването на няколко бройки Ту-134 от ЧСА. Много интересно дали е станало преди 89-та или след и каква ебила икономическата логика на това.

Пишете и кои бордове са това.

П.С. Интересуваме също кои бордове Ту-134 в БГ са били с РЛС в носа и кои под тялото?

Благодаря предварително.

Димо

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Пон 06 Мар 2006, 14:02    Заглавие:  

Ако имаш предвид Ту-134, които Балкан купува от ЧСА ето накратко:

Туполев Ту-134А-3 LZ-TUG 49858 ex. OK-BYT (този е летял и за нуждите на Авиоотряд 28 )
Туполев Ту-134A LZ-TUH 7360142 ex. OK-HFM
Туполев Ту-134A LZ-TUJ 7349913 ex. OK-HFL
Туполев Ту-134А-3 LZ-TUU 1351408 ex. OK-BYQ/RA-65939 (този обаче май е минал и през Русия, преди да дойде в България)
Туполев Ту-134A-3 LZ-TUV 1351408 ex. OK-BYR /
Туполев Ту-134A-3 LZ-TUZ 1351503 ex. OK-BYS /
Последният в момента се използва за тренировки на антитерористичните ни сили.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Пон 06 Мар 2006, 21:14    Заглавие:  

S radar v nosa:
LZ-TUH, LZ-TUJ, LZ-TUL, LZ-TUM, LZ-TUN, LZ-TUR, LZ-TUS, LZ-TUT


S radar otdolu(stuklen nos):
LZ-TUA, LZ-TUB, LZ-TUC, LZ-TUD, LZ-TUE, LZ-TUF, LZ-TUG, LZ-TUK, LZ-TUO, LZ-TUP, LZ-TUU, LZ-TUV, LZ-TUZ

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
Nikolay


Регистриран на: 11 Мар 2005
Мнения: 472
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 11:32    Заглавие:  

A tozi ot koi triabva da e: http://pic.bgspotters.net/?id=4575

Question

_________________
Aviate, navigate, communicate!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 11:35    Заглавие:  

Това е LZ-TUT - с радар в носа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
7J7
Гост


МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 13:54    Заглавие:  

Nikolay написа:
A tozi ot koi triabva da e: http://pic.bgspotters.net/?id=4575 Question

На капаците на носовия колесник пише "Т" (LZ-TUT)
Върнете се в началото
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 15:00    Заглавие:  

И май летя известно време за Албанските авиолинии?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 16:25    Заглавие:  

Точно така, летял е и за тях.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Nikolay


Регистриран на: 11 Мар 2005
Мнения: 472
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Мар 2006, 21:07    Заглавие:  

A sega e v nemilost Confused
Jalko....dosta hybav samolet Very Happy

_________________
Aviate, navigate, communicate!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 08 Мар 2006, 09:18    Заглавие:  

Благодаря на всички за изчерпателните отговори.

Сега остава някой да разкаже за икономическия смисъл отзакупуването на тия машини и кога са докарани в България.

Удиви ме фактът, че Голфа е бил на ЧСА ... кой е бил тогава салонния вариант на АО28 преди това?

Споменатият LZ-TUT май е бил на ТРАП-а преди това и със сигурност е единствения Ту-134Б внесен в България - с автомат на тягата на двигателите и някои други малки доработки по автопилота. Заете ли дали той е бил салонен вариант преди да отиде в Хемус?

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2006, 09:14    Заглавие:  

Преди LZ-TUG са служили за АО-28:


LZ-TUK oт 1971 до 1974
LZ-TUM от 1973 до 1986
LZ-TUU от 1983 до ?
LZ-TUV от 1983 до...сега гние в София
LZ-TUZ от 1983 до...и той гние в София

LZ-TUU, LZ-TUV и LZ-TUZ са били дадени на Балкан сигурно в началото на 90-те или са били използвани както сега се използва Ту-154 нямам окончателна информация относно тези трите.

LZ-TUU и LZ-TUM обаче заминават в Русия през 1995.

LZ-TUU, LZ-TUK и LZ-TUV са имали ВИП интериор с по 47 места.

От ВВС незнам дали са били заедно с АО-28 обаче ако са били можем да включим:

LZ-TUO от 1971 до 1978(това е бил оригиналният "050")
LZ-TUP от 1971 до 1978 е LZ-TUP после става "050" до 1980 после пак става LZ-TUP до 1983? и после става LZ-D050(D сигурно означава Доброславци понеже е бил базиран там) и после пак LZ-TUP за Хемус Ер през 1997 след което е изваден от експлоатация през 2002-2003.
LZ-TUT вече знаеш за него.

Незнам обаче дали тези трите са били използвани от АО-28 или са били чусто за употреба на ВВС. Такаче имало е бая други Ту-134 преди LZ-TUG!!! Smile



Колкото до въпроса за купуването от ЧСА, OK-BYQ(LZ-TUU), OK-BYR(LZ-TUV), OK-BYS(LZ-TUZ) и OK-BYT(LZ-TUG) преди това са били в LOMV - (Letecky oddil ministerstva vnitra) кoeто е същото като АО-28 в Чехия. Това означава че са били с малка наработка и са били обслужвани добре. Сигурно са били продадени на такава евтиния че е било изгодно. Също така вече са били оборудвани с ВИП интериор. Тези 4-те са били купени през 1983.

Хемус Ер купуват LZ-TUJ(OK-HFL) и LZ-TUH(OK-HFM) през 1997. Тогава ЧСА спират последните Ту-134 и сигурно са били купени за смешни пари.

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
7J7
Гост


МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2006, 09:32    Заглавие:  

tu-134 написа:
Преди LZ-TUG са служили за АО-28:
LZ-TUV от 1983 до...сега гние в София


вече го няма... http://pic.bgspotters.net/?id=2772 ... през септември нищо не беше останало от него.
Върнете се в началото
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2006, 09:57    Заглавие:  

Жалко Sad Sad

Поне да го беха дали на някой музей или село....шибаняци Evil or Very Mad Evil or Very Mad

А следващия който нарежат някой може ли да ми гепи някоя част от него? Например в кабината кадето пише "Ту-134" или незнам просто нещо за спомен. Тва ми е любимия самолет и ме запали по авиацията нещо за спомен би било добро.

_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2006, 10:39    Заглавие:  

Ту-134,
информацията е доста интересна, браво.
И на мен ми се иска да имам "част" от българската гражданска авиация. В момента единственото нещо, което имам е превключвател от кабината на Ил-14, много ценно нещо за мен Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Чет 09 Мар 2006, 14:22    Заглавие:  

Tu-134, БРАВО - показваш смисъла на тези форуми - събиране на точна и достоверна информация и история! Браво!

Действително Ту-134 е един от най-красивите самолети за мен. Това, че в началото си е бил доста недомислен, не му пречи в последствие да се превърне в един успешен самолет, съответстващ на времето си и тогавашните реалности в съветския вилает.

Жалко, че в България го няма вече този самолет.

Апропо, гледах скоро снимки на първите 34-ки на Балкан от ранните им години, до LZ-TUC включително. Очебийна е липсата на "копието" на опашката - какво са поместили по-късно там?

Освен това съм чел, че тези машини са имали само една врата - отпред ляво на борд. Не са имали дори и аварийни изходи?!?! В по-късните варианти (виж например LZ-TUT) има врата между крилото и опашката (почти неизползваема, но все пак врата), както и авариен изход над крилото. Имаш ли представа, дали на първите варианти по-късно е ...хм, "изработен" авариен изход?

И още въпросче - първите серии са били без реверс на тягата, хвърляли са парашути. "Гледаха ни като извънземни в Париж" - това са думи на един известен в Балкан пилот, по-късно инструктор на А-320....та мисълта ми е, сменили ли са ги по-късно с втора серия на Д-30 с реверс или са ги експлоатирали така с парашутите до края?

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [23 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0739s ][ Queries: 12 (0.0044s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker