Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Икономист: 15 млрд. евро повече са изтекли от България за 10 години · В Париж изучават въпроса за изкуствения интелект и въвеждането му във въоръжението · Горанов: Течът на данни от НАП не може да навреди на гражданите · Мъж даде суров урок на съсед, който постоянно блокирал колата му · В Аржентина обявиха кои са отговорни за гибелта на подводницата San Juan · ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ": КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДЕЛЪТ НА ОБУЧЕНИЕ? ЗА МЯСТОТО НА ПИЛАТУС РС-9М В СИСТЕМАТА F-16 ПРИ ВЪЗМОЖНА СЪВМЕСТИМОСТ СЪС СТАНДАРТИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 20 Jul 2019, 07:00
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
ЧТК - кой какво мисли и смята за Частен Транспортен Колеж?
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 8 of 10 [140 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9, 10 Next
Author Message
Nikolay


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 472
Location: София

PostPosted: Sat 10 Oct 2009, 10:29    Post subject:  

slav4o1 wrote:
В БГ чувам наред че късат на авиолекарските за глупости - защо не отидете в английското CAA и не си изкарате клас 1 медикал тъкмо ще е по JAR


Хмм- има ли такъв вариянт, и ще важи ли английския медикал тук в БГ? Стана ми интересно защото имам приятелче, което го скъсаха на психометричните тестове, а знам че по западна европа за да вземеш клас 1 трябва да минеш само лекарските кабинети без подобни психота... Confused

_________________
Aviate, navigate, communicate!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
trakon

Joined: 19 Aug 2006
Posts: 97

PostPosted: Sat 10 Oct 2009, 17:06    Post subject:  

А в момента на каква цена се предлага интегрирания курс от zero hours до CPL-IR ?
_________________
Уважаеми сънародници , моля след излизане от тунела ,не изключвайте светлината в края му.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
slav4o1

Joined: 04 Feb 2008
Posts: 11

PostPosted: Sun 11 Oct 2009, 22:17    Post subject:  

Nikolay wrote:
slav4o1 wrote:
В БГ чувам наред че късат на авиолекарските за глупости - защо не отидете в английското CAA и не си изкарате клас 1 медикал тъкмо ще е по JAR


Хмм- има ли такъв вариянт, и ще важи ли английския медикал тук в БГ? Стана ми интересно защото имам приятелче, което го скъсаха на психометричните тестове, а знам че по западна европа за да вземеш клас 1 трябва да минеш само лекарските кабинети без подобни психота... Confused



Ще е глупаво ако не важи нали уж за JAR стандарти се стягаме , този медикал е по този стандарт. В Английското ГВА няма никакви психотестове и определено няма да ти губят времето
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 08:48    Post subject:  

trakon wrote:
А в момента на каква цена се предлага интегрирания курс от zero hours до CPL-IR ?


Тъй като си пуснал този въпрос в темата ча ЧТК предполагам, че питаш само за теория (иначе не би питал тук).

В ЧТК теорията е направо за ATPL и струва 4400 лв. След това се лети в някой от центровете, с които ЧТК има договореност.

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 09:09    Post subject:  

slice wrote:
trakon wrote:
А в момента на каква цена се предлага интегрирания курс от zero hours до CPL-IR ?


Тъй като си пуснал този въпрос в темата ча ЧТК предполагам, че питаш само за теория (иначе не би питал тук).

В ЧТК теорията е направо за ATPL и струва 4400 лв. След това се лети в някой от центровете, с които ЧТК има договореност.


Задължително ли е да се лети там където имат договор или може и н друго място?

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
trakon

Joined: 19 Aug 2006
Posts: 97

PostPosted: Mon 12 Oct 2009, 21:50    Post subject:  

@Slice- ок, мерси не бях на ясно че в ЧТК се кара теорията и другаде-практиката. Не че няма логика, но
малко разместено ми се вижда, трябва да можеш да стигаш до CPL, без ATPL- теорията.

@Slav4o1 - няма как да стане тоя номер да си вземеш мед. свидетелство клас 1 от УК и да идеш да
караш обучението в БГ. Ако пък тук вземеш JAR/JAA- бревет, или вземеш FAA-бревет
във Флорида и после обърнеш в JAR/JAA - то ясно че можеш да летиш и в БГ и цяла Европа, но
не всички УК-бревети са JAR/JAA, има и такива с намалено лет. обучение, които важат само за УК.
Даже можеш да летиш и с FAA-бревет, обаче самолета трябва да е с USA- регистрация.

_________________
Уважаеми сънародници , моля след излизане от тунела ,не изключвайте светлината в края му.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Tue 13 Oct 2009, 08:51    Post subject:  

Въпросът е, че в БГ наистина са малко хората, които желаят само CPL за цялата си кариера - всички в крайна сметка се стремят към ATPL. Самият факт, че в ГВА не издават Frozen ATPL ги принуждава да стоят 1500 ч. на CPL/IR. Така се получава, че желаещи за CPL/IR няма, за сметка на ATPL. Разликата, предполагам се досещаш е в хорариума.
_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
trakon

Joined: 19 Aug 2006
Posts: 97

PostPosted: Wed 14 Oct 2009, 21:18    Post subject:  

Предполагам да карат ATPL още в началото е по-добрия вариант за млади хора, които искат бързо(за година)
да станат пилоти и имат подготвени паричните средства за цялата практика до CPL/IR.
После могат да кандидатстват за място в авиолиниите, но пък колко авиолинии в БГ оперират малки
самолети, за които не се изисква типов рейт(май не са много като в Канада и Щатите)
- т.е. -може да се окаже че трябва да финансират и
този си тип обучение за типов рейт. Ако пък човек предпочита да поразтегне практическото си обучение поради липса на
средства или вместо да дава пари за типов рейт, реши да купи малък самолет- втора ръка, май CPL/IR ще му е
достатъчен да работи като спреър или инструктор и в най-добрия случай- аеротакси, за което обаче се иска повече
опит и се работи от по-възрастните пилоти обикновено, които са и собственици на техниката.
Не знам доколко е прието и като вариант хората, които
са се подготвяли за авиолиниите, да бъдат наемани от собствениците на малки самолети, аз познавам 1-2 ма такива,
но колко е разпространено тук като вариант не знам.

_________________
Уважаеми сънародници , моля след излизане от тунела ,не изключвайте светлината в края му.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
slice


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1801
Location: София

PostPosted: Thu 15 Oct 2009, 06:50    Post subject:  

Описваш един сценарий, които добре работи в САЩ и може би на запад. Тук в България бизнес с лека авиация на практика не се прави и няма как да стане това, което си описал.

При нас излизаш с CPL/IR и 200 часа на пазара. Ако някой превозвач търси пилоти те наемат и ти плащат типовото обучение (при това уговорките могат да са различни - те плащат сега и ти удържат после, ти плащаш някаква част, ти плащаш цялото ако се провалиш на тренажора и т.н.). След като те наемат летиш около 90 ч. като т.нар. обзървър или още може да се нарече Second Flight Officer. Идеята е да гледаш, но да не пипаш. Най-много да ти дадат да водиш радиокомуникацията и да подаваш карти. След това вече сядаш на втора седалка.

_________________
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ICQ Number 
AiR BastarD

Joined: 05 Mar 2010
Posts: 2

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 14:02    Post subject:  

Днес се обадих в ЧТК казаха ми, че семестриалната такса е 1100 лв, а летатлните часове се карат в Еър Спорт.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 14:12    Post subject:  

Летателните часове ще ги караш където ти сметнеш за нужно. Никой не може да ти кажа къде ще си харчиш парите, освен ако няма други подробности, Slice може да сподели.
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
AiR BastarD

Joined: 05 Mar 2010
Posts: 2

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 14:13    Post subject:  

Това ми казаха, че работят със Еър Спорт
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 14:33    Post subject:  

AiR BastarD wrote:
Това ми казаха, че работят със Еър Спорт


И аз работя с МакДоналдс, но това значи ли, че само МакДоналдс ям? Пак ти казвам, летенето ти решаваш къде ще е.

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
su27
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1248

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 17:29    Post subject:  

Еър Спорт имат договор с ЧТК, за това са му казали така... не мисля обаче , че това обвързва обучаемите в ЧТК по някакъв начин.
Back to top
View user's profile Send private message 
Stoyan
[Moderator]


Joined: 03 May 2004
Posts: 2400
Location: София

PostPosted: Mon 26 Apr 2010, 17:45    Post subject:  

Е тотака звучи. А и не е първия случай на извъртане на нещата.
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 8 of 10 [140 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9, 10 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0886s ][ Queries: 12 (0.0082s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker