Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 06 Авг 2020, 21:40
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Ми-8 в България.
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [46 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 15:26    Заглавие:  Ми-8 в България.  

Пускам тази тема и се надявам да е интересна за всички. Ми-8 е един от най-добрите и най-масови транспортни вертолети. Интересно ми е да разбера за неговото използване в БГ от гражданската ( пък и от военната) авиация. Знам, че БГА Балкан са разполагали с доста машини, които основно са били П или ПС варианти и са превозвали пътници. Чувал съм, че преди години е имало пътничски полети до Кърджали (?). Ако е така бих искал да науча повече по този въпрос. Също знам за полетите зад граница, изпълнявани от Хели Ер- в Малта ( те май ги спряха?), Малдивите, Африка... Използването на този вертолет от А/О 28 като правителствен също ми е интересно... Изобщо надявам се да се получи интересна дискусия и всеки да пише каквото знае... Smile
Последната промяна е направена от M-4 на Пон 26 Апр 2010, 12:43; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 15:35    Заглавие:  

Балкан наистина са имали полети до Кърджали, чувал съм че са отнемали по 2 часа във всяка посока, точно с Ми-8.
Хели Еър имаше постоянно две машини в Малта, изпълняващи полети между летише Малта и остров Гозо или нещо такова, но преди няколко години полетите спряха.
Авиоотряд 28 е експлоатирал през различни периоди следните Ми-8:
Ми-8П с регистрации LZ-CAB, LZ-CAC, LZ-CAK, LZ-CAM, LZ-CAP, LZ-CAT
Ми-8Т с регистрация LZ-CAF (инфото за Ми-8 в авиоотряда е от ей тази тема http://www.krile.net/forum/viewtopic.php?t=1177 и е на Иван Бориславов, може би той ще разкаже малко повече за експлоатацията там).
LZ-CAT все още се ескплоатира от авиоотряда и лети от време на време. Има снимки в настоящата му окраска на www.bgspotters.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 16:14    Заглавие:  

Значи е имало полети до Кърджали... Интересно. Два часа май са малко множко ,ако полета е директен София-Кърджали мисля, че ще е по-бързо... А доколкото знам там няма летище? Но може вертолетите да са кацали на подходящи площадки. Виждал съм веднъж в Самоков един Ми-17 на ВВС. А LZ-CAT от доста време не го виждам на обичайното му място- при ВИП-а, до LZ-TUG? Значи за полетите в Малта- наистина са били от Малта до Гозо ( или Гоцо?), обаче са спрени на 31 Окт 2004. Тогава LZ-CAV е направил последния полет; първия е бил на 8 Апр 2000 с LZ-CAE. А относно вертолетите на А/О 28- почти всички тия , дето ги изброи са се разбили - LZ-CAC, CAK и CAP със сигурност. Намерих и една снимка на LZ-CAE да каца в Албена през 1980 г. Значи вертолетите са развозвали и туристи по Черноморието.

http://www.airliners.net/open.file/0347255/L/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
delyan

Регистриран на: 28 Мар 2004
Мнения: 362

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 16:37    Заглавие:  

Ми-8 е летял до Кърджали едно време. Виждал съм го в разписанието на Балкан.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 17:21    Заглавие:  

В Кърджали Ми-8 кацаха на градския стадион. При полетите имаше една стюардеса.
_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 17:40    Заглавие:  

M-да. Значи на стадиона са кацали... А за кои години горе-долу говорим- предполагам до 1989? Някой от вас да е летял до там, за да разкаже от първа ръка? Вижте на какво попаднах- поне за мен е доста интересно- докладите от разследването на катастрофите на LZ-CAC, LZ-CAK и LZ-CAP:

LZ-CAC

http://www.aviainfo.gov.mv/REPORTS/ACC-%20CAC.html

LZ-CAK

http://www.aviainfo.gov.mv/Reports/ACC-cak.htm

LZ-CAP

http://www.aviainfo.gov.mv/Reports/ACCD_M18.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 15:10    Заглавие:  

Имам един въпрос: На носещия винт на някои Ми-8ци има някакви неща... Те са пет на брой и са разположени между лопатите, захванати са за редуктора. Тези неща ги има основно на П вариантите ( на някои Т- също): ето снимки

Тук вертолета е с тези неща върху винта (виждат се отлично- тия жълтите работи, дето са най-отгоре):

http://www.airliners.net/open.file?id=0620517&WxsIERv=Zvy%20Zv-8C&Wm=0&WdsYXMg=Znygn%20Nve%20Punegre&QtODMg=Tbmb%20-%20Krjxvwn%20Uryvcbeg%20%28TMZ%20%2F%20YZZT%29&ERDLTkt=Znygn&ktODMp=Whyl%202%2C%202004&BP=1&WNEb25u=Wbfrcu%20Gbaan&xsIERvdWdsY=YM-PNI&MgTUQtODMgKE=&YXMgTUQtODMgKERD=728&NEb25uZWxs=2004-07-14%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1024&height=687&sok=JURER%20%20%28ZNGPU%20%28nvepensg%2Cnveyvar%2Ccynpr%2Ccubgb_qngr%2Cpbhagel%2Cerznex%2Ccubgbtencure%2Crznvy%2Clrne%2Cert%2Cnvepensg_trarevp%2Cpa%2Cpbqr%29%20NTNVAFG%20%28%27%2B%22YM-PNI%22%27%20VA%20OBBYRNA%20ZBQR%29%29%20%20beqre%20ol%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=5&prev_id=0648588&next_id=0572125&size=L

А този Ми-8П на снимка #1 ги няма, а на снимка #2 е с тях:

#1

http://www.airliners.net/open.file?id=0347255&WxsIERv=Zvy%20Zv-8&Wm=0&WdsYXMg=Onyxna%20-%20Ohytnevna%20Nveyvarf&QtODMg=Nyoran&ERDLTkt=Ohytnevn&ktODMp=Nhthfg%2018%2C%201980&BP=0&WNEb25u=Gbal%20Rqyvaq&xsIERvdWdsY=YM-PNR&MgTUQtODMgKE=Uryvpbcgre%20yvsg%20nybat%20gur%20pbnfg.%20Gur%20uryvpbcre%20jnf%20yrnfrq%20gb%20gur%20Znygrfr%20Nezrq%20Sbeprf%20sebz%20RYVFHQ.%20Sngr%20haxabja.&YXMgTUQtODMgKERD=1433&NEb25uZWxs=2003-05-02%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=10312&static=yes&width=1024&height=723&sok=JURER%20%20%28ZNGPU%20%28nvepensg%2Cnveyvar%2Ccynpr%2Ccubgb_qngr%2Cpbhagel%2Cerznex%2Ccubgbtencure%2Crznvy%2Clrne%2Cert%2Cnvepensg_trarevp%2Cpa%2Cpbqr%29%20NTNVAFG%20%28%27%2B%22YM-PNR%22%27%20VA%20OBBYRNA%20ZBQR%29%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=1&prev_id=&next_id=0246725&size=L

#2

http://www.airliners.net/open.file?id=0077498&WxsIERv=Zvy%20Zv-8C&Wm=0&WdsYXMg=Znygn%20Nve%20Punegre&QtODMg=Tbmb%20-%20Krjxvwn%20Uryvcbeg%20%28TMZ%20%2F%20YZZT%29&ERDLTkt=Znygn&ktODMp=Ncevy%208%2C%202000&BP=1&WNEb25u=Uneeb%20Enagre&xsIERvdWdsY=YM-PNR&MgTUQtODMgKE=Fgnegvat%20vgf%20ratvarf%20sbe%20n%2015-zva.%20syvtug%20onpx%20gb%20Znygn-Yhdn%20VNC&YXMgTUQtODMgKERD=1337&NEb25uZWxs=2000-04-17%2000%3A00%3A00&ODJ9dvCE=&O89Dcjdg=&static=yes&width=1024&height=680&sok=JURER%20%20%28ZNGPU%20%28nvepensg%2Cnveyvar%2Ccynpr%2Ccubgb_qngr%2Cpbhagel%2Cerznex%2Ccubgbtencure%2Crznvy%2Clrne%2Cert%2Cnvepensg_trarevp%2Cpa%2Cpbqr%29%20NTNVAFG%20%28%27%2B%22YM-PNR%22%27%20VA%20OBBYRNA%20ZBQR%29%29%20%20BEQRE%20OL%20cubgb_vq%20QRFP&photo_nr=3&prev_id=0246725&next_id=NEXTID&size=L

Question Аз лично предполагам:
1) Това са някакви антени? Най-вероятно е това.
2) Балансиращи тежести?
3) Друг тип винт ( с друг тип управление) , но не ми се вярва.
4) Поплавъци? -- Пак не ми се вярва...

Мисля ,че щом през може с тях и без тях, вероятно са някакви антени.
Чакам отговор! Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 15:51    Заглавие:  

Верният отговор е:

5) Виброгасители. Спомага за това на екипажа и пътниците пломбите да си останант на местата и предотвратиава спонтанни аборти при пътничките!

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 15:55    Заглавие:  

dimovlz написа:
В Кърджали Ми-8 кацаха на градския стадион. При полетите имаше една стюардеса.


До колкото си спомням на това му казваха "Шалвар експерс".

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 16:01    Заглавие:  

Да. вибрациите в Ми-8 са хм, меко казано силнички. Този полет е бил доста уморителен за пътниците...

Аз като дете съм се возил на кръгче около София с Ми-8 заедно с дядо Мраз... и си спомням, че вътре беше неописум шум.. а имах база за сравнение щот тогава вече бях полетял доста на самолети

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 16:10    Заглавие:  

Ясно. Благодаря за отговора. Колко съм се чудил, ама пак съм поналучкал - балансиращи тежести е горе-долу близко до истината. Значи преди 25 години LZ-CAE е бил без виброгасители и е возил гадно, ама после са го доработили. Ето защо пътническите варианти масово имат виброгасители- за комфорт на пасажерите; а Т вариантите или пък военните нямат... А относно полетите до Кърджали- кога горе долу се е летяло по тази дестинация?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LooneyFlyer


Регистриран на: 21 Мар 2004
Мнения: 473
Местожителство: Dallas, TX

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 16:18    Заглавие:  

До колкото си спомням какво разказвахаха пилотите, до Кърджали се е летяло през 80-те.
На CAE (хелито от снимката) имам сугрно над 200 часа в Малта.
Иначе има доста разлика между тежест и дампер.

_________________
Tempt me not!
I can do it myself!
_________________
N19174
N11VD (Reserved)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя AIM Адрес 
ICQ Номер 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 19:46    Заглавие:  

LooneyFlyer, значи си летял за Хели Ер в Малта... Супер Smile А пилот ли си бил там? Ако да- какви са ти впечатленията от вертолета ( освен че е шумен и се друса Very Happy ). Лесно ли се пилотира? Любопитно ми е. Аз на хеликоптер не съм летял, а този ми е един от любимите. Ако искаш разкажи, ще ми е интересно... Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 21:18    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Вто 13 Юни 2006, 14:48    Заглавие:  

http://www.airliners.net/photos/photos/0/9/2/0191290.jpg

Този Ми-8П има нещо на основните стойки на колесника. Какво е това устройство? Аз предполагам, че е поплавък, ама не съм много сигурен Rolling Eyes . На машините, които оперират основно над вода ( както е на Малдивите) , четох някъде, че им слагат някакви поплавъци ( май английско производство- доколкото си спомням системата се наричаше floatation system, или нещо такова...). Дали това на снимката е такова? Ще се радвам , ако някой даде отговор.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [46 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Авиокомпании и самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0758s ][ Queries: 13 (0.0129s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker