Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Апаратурата за радиотехническо разузнаване оборудване CARABAS · Най-високата цена за предлаган глас давали от ДПС, а след това ГЕРБ и БСП · Шведският самолет за въздушно разузнаване Tp-86 Sabreliner · Цветанов: В сложната ситуация избрахме стабилността · Регатата "Тол шипс" в Черно море, спонсорирана от руската "Совкомфлот", беше отменена без обяснения · Непознат досега комплекс за ПВО на базата на КамАЗ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 23 Фев 2019, 13:07
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ТЕРЕМ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [34 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9652
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 16:12    Заглавие:  ТЕРЕМ  

Терем може да извърши ремонта, но модернизация не може.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
=vnvv=Reaper


Регистриран на: 09 Яну 2005
Мнения: 144

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 16:55    Заглавие:  

A останаха ли кадърни кадри в завода, след толкова години глад и мизерия?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 17:45    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Терем може да извърши ремонта...


Имам един познат, който казва, че единственото, което може да направи ТЕРЕМ е да измие самолетите.
Мнения всякакви. Wink

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 19:11    Заглавие:  

Cool Cool Cool
ТЕРЕМ може да ремотира всички освоени самолети. Въпрос на пари и технологично време. Всъщност откакто е създаден ТЕРЕМ той това и върши, въпреки нечии мнения Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 19:39    Заглавие:  

"Може". Ама по-добре да не се опитва да го показва, че историята помни множество трагични случаи. Включително един доста сериозен с МиГ-29.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
rumbataaaa

Регистриран на: 21 Апр 2006
Мнения: 99

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 19:42    Заглавие:  

За съжаление доста малко специалисти са останали в завода - да не кажа никакви.
Всеки по-кадърен си е хванал пътя.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 20:05    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Проблема с борд 19 е изцяло извън ТЕРЕМ. Просто никой не искаше тогава да даде пари за въстановяването му. А тъкмо тогава машината се усвояваше с доста добро темпо. Но дойде 1997 г и всичко рухна Crying or Very sad Дори и сега в сегашното тежко положение ТЕРЕМ може да извъши качествен ремонт ако бъде подпомогнат финасово. Част от операциите ще бъдат извъшени от руската фирма а други на усвоените агрегати от завода.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
биса

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 271

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 20:38    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Дори и сега в сегашното тежко положение ТЕРЕМ може да извъши качествен ремонт ако бъде подпомогнат финасово. Част от операциите ще бъдат извъшени от руската фирма а други на усвоените агрегати от завода.

Договора за МиГ-29 от 2003 беше прекратен до някъде заради "специалистите" от ТЕРЕМ. Искаха да делят с РСК-то, обаче отговора на руснаците беше - за развиване и завиване на болтове пари не се дават. Освен това всяка взета от ремонт 21-ца влиза в строя след 5-6 месеца ходене по мъките. Специалисти в ТЕРЕМ просто няма, ръководство почни некомпетентно и незнаещо какво иска и как да го постигне.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 20:46    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Положението е такова именно защото няма финансова подкрепа! Затова и такова ръководство е назначено. Там където се появят пари обаче никой няма да търпи некадърници. Вярно че има много гласове за ликвидация последната останка на българската авиационна промишленост-ТЕРЕМ, включително и в ВВС. Но това е защото наивно си мислят че ако ремонта се извъшва в чужбина, и се инвестира в чуждите заводи ще има повече летящи самолети. Може да бъдете сигурни че парите които ще искат чужденците за ремонт и подръжка с пъти ще надвишава тези коите се дават на ТЕРЕМ машините ще стоят много повече на земята!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 21:32    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Положението е такова именно защото няма финансова подкрепа! Затова и такова ръководство е назначено. Там където се появят пари обаче никой няма да търпи некадърници. Вярно че има много гласове за ликвидация последната останка на българската авиационна промишленост-ТЕРЕМ, включително и в ВВС. Но това е защото наивно си мислят че ако ремонта се извъшва в чужбина, и се инвестира в чуждите заводи ще има повече летящи самолети. Може да бъдете сигурни че парите които ще искат чужденците за ремонт и подръжка с пъти ще надвишава тези коите се дават на ТЕРЕМ машините ще стоят много повече на земята!

блажени са слепите родом и тези далеч от авиацията....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 21:35    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Не съм по-далеч от авиацията о теб. Всъщност що се отнася до ТЕРЕМ съм по-близо Wink

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Юни 2006, 22:08    Заглавие:  

Да не си мерим еди-к-во си кой е по-далеч, кой по-близо, особено що се отнася до фирма потенциален жив мъртвец (пловдивския клон) или изпечено-готова за приватизация или други прочие манипулации.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Юни 2006, 13:17    Заглавие:  

Елемаг написа:
Проблема с борд 19 е изцяло извън ТЕРЕМ.

Аз нямам предвид "проблема" с борд 19.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Сря 30 Авг 2006, 15:51    Заглавие:  

Интервю с шефа на ТЕРЕМ "Летец":

ТЕРЕМ-Летец" ЕООД чака доставката на двигател, лопати, редуктор

Модернизацията на вертолетите гарантира работа и заплати поне за три години

Като заместник-управител от 2002 г. до назначаването ми за управител през 2006 г. съм работил в синхрон с моя началник и мога да се похваля, че от половин приказка се разбирахме, твърди инж. Тошко Тодоров


- Г-н управител, преди шест месеца поехте ръководството на "ТЕРЕМ-Летец"ЕООД. Какви задачи си поставихте, какви промени реализирахте за отишлите си месеци?

- Задачи винаги има и те се диктуват от нашите клиенти. Правилата си останаха такива, каквито бяха при предишния управител. Привърженик съм на добрите традиции и не считам, че трябва да се правят някакви мащабни промени. Като заместник-управител от 2002 г. до назначаването ми за управител през 2006 г. съм работил в синхрон с моя началник и мога да се похваля, че от половин приказка се разбирахме. Сега мога да призная, че разбрах защо толкова отговорности се струпваха на главата ми през миналите години. Оказа се, че моят шеф без много приказки ме е готвил да заема мястото му, ако това се наложи.

- Кадрите са голямо нещо и истинските ръководители винаги подготвят достойни заместници за поста си. Кажете няколко думи за вашата професионална биография.

- Завършил съм военното училище в Долна Митрополия. Моята специалност е военен инженер по експлоатация и ремонт на летателни апарати. Формулировката на гражданската ми специалност е машинен инженер по техническа експлоатация на граждански апарати. Пет години учих в "Георги Бенковски" и съм удовлетворен от знанията, които получих. Считам, че професионалния ми опит стартира още през 1986 г. - тогава започнах офицерската служба като старши борден техник на звено в авиационна ескадрила. Осем години по-късно ме назначиха за инженер по експлоатация в ескадрила за оперативна подготовка на авиационната техника. След още четири години стигнах до длъжността заместник-командир на ескадрила и през 2000 г. преминах в резерва, т.е. станах началник на отдел "Организация на производството" във военния завод, чийто управител съм в момента.

- Как оценявате обстановката в завода през призмата на управителя?

- Считам, че приех ръководството в един много благоприятен момент, защото стартира модернизацията на бойни и транспортни вертолети за нашите ВВС. Според сега начертаните планове ние ще имаме ангажименти и добри доходи през следващите три години. Позволих си да назнача още 15 работници, защото това са потребностите на този етап. Преди бяхме стигнали до 125 души и това беше технологичният ни минимум. За да бъдем ефективни, са ни необходими за ремонт поне 2-3 вертолета годишно, но армията няма как да ни ги осигури. Това налагаше да работим и с граждански ориентирани фирми.

- Модернизацията на вертолетите продължава да вълнува специалистите от армията. Как я оценявате на този етап?

- Искам да уточня, че сме разчитали и продължаваме да разчитаме на нашия професионализъм в работата. Като подизпълнители ние имаме взаимоотношения основно с ТЕРЕМ ЕАД. На този етап нещата са много коректни. Считам, че изпълняваме задълженията си перфектно. Има някакви закъснения по договора, но те ще бъдат коментирани в бъдеще от съответните специалисти. За нас е важно да работим и да вървим напред. Не е тайна, че успехът се гради с перспективно виждане, а не на базата на отишли си славни реализации, каквито има на практика, ако тълкуваме нещата исторически.

- Лесно ли се работи с чужденци?

- Ние работихме вече със специалисти от ЮАР и реализирахме модернизацията на вертолет, станал известен като "Сова атак". Натрупахме много опит и считам, че сега точно той ни помага да вървим напред. Вярно е, че и в тогава създадения консорциум имахме много добри взаимоотношения. Вертолетът е още тук, но оборудването му беше снето. Ние сме доволни от постигнатото и се надяваме на работа и с други чужденци. Обмяната на опит е част от квалификацията на кадрите, за която често говорим.

- Вие работите и със специалисти от Израел. Има ли разлика, ако ги сравним с тези, които възложиха да работите за "Сова атак"?

- Ние работим и намираме общ език с колегите от Израел. Те са водещата страна и през отишлите си месеци се постарахме да бъдем силен тандем. Ще повторя, че като подизпълнители имаме позиция, която не е като на изпълнителя на проекта за модернизация. Помагаме с каквото можем и както можем, защото вертолетите Ми-17 и Ми-24 са ни много добре познати. Считам, че сме правилно оценени и като партньори в процеса на обновление, защото имаме практика и потенциал, който преди време ни позволяваше дори да се кандидатираме за основен изпълнител на този проект.

- Доколкото знам, трябваше да се извърши и някакво обучение на наши работници.

- Така е. На наша територия се подготвяха специалисти за работа с кабелни снопове. Обучаваха се трима инженери... Нямаме затруднения, защото сме завод с традиции и нашите кадри са достатъчно професионално начетени. Никога не ни е липсвала амбицията да се доказваме въпреки твърденията, че по света има далеч по-добре оборудвани заводи от нашия.

- Преди време пред журналисти бяха показани няколко обновени помещения, в които се работи по проекта за модернизацията на вертолетите.

- Това е така и точно това стана повод ние също да помислим за подобряването на битовите условия на нашите работници. Имам предвид, че показаното пред журналисти обновление беше дело на израелците. Нашите придобивки не сме ги показвали, но те са факт. Удобствата ни носят самочувствие и радост в делника. Затова трябва да си ги създаваме при всяка една възможност.

- Една от болните теми са заплатите на работниците.

- Осигуряването на месечните работни заплати никак не е лесно. Откакто станах управител, благодарение на работата за модернизацията на вертолетите няма никакви закъснения на заплатите. Това също е самочувствие за целия колектив. Надявам се и в бъдеще да бъде така. Пределно ясно е, че ние трупаме опит и нашата идея е да бъдем готови за работа за трети пазари, да търсим още по-здрави контакти в рамките на НАТО...

- Кога пристигнаха вертолетите, които сега са в халето на завода?

- Още със стартирането на договора бяха пребазирани на наша територия четири вертолета. Три от тях започнахме да обработваме. Видно е, че те са основно разчарковани. Но единият вертолет не сме го пипвали. Идеята е той да служи за образец, който инженерите ще ползват в работата си.

- Виждам стелажи с много резервни части. Какво ще ги правите?

- Тези резервни части реално сме подготвили за опитния образец на първия вертолет Ми, който трябва да направим. Чакаме да ни се доставят от "Елбит Системс" двигател с удължен ресурс, редуктор и лопати. След това много бързо ще монтираме всичко останало, което виждате на стелажите до машината.

- Колко време ще бъде необходимо за ремонта?

- Нашите работници са много сръчни. Предварителните дейности, които вече са факт, са в основата на виждането ни, че два месеца са достатъчни. По договор така сме записали нещата и в досегашната ни практика сме изпълнявали задачата в този срок.

- В пресата имаше коментари, че израелците трудно ще се справят с модернизация, понеже им липсвала подкрепата на създателите на вертолетите.

- Това са взаимоотношения, с които не съм запознат и не желая да коментирам. Твърдо стоя на позицията, че нашият завод изпълнява договореностите, минаващи през ТЕРЕМ ЕАД.

- Стана дума, че сте работили и с граждански ориентирани фирми. Кои са те?

- Изградили сме много добри взаимоотношения с фирми като "Авиостарт", "Хели еър", "Скорпион"... Както ние, така и те, проявяват разбиране към възникващи проблеми. Работата върви!

- Вече има практика военните ремонтни заводи да оптимизират мощности, сгради, площи и т.н. Как стои този проблем в "Летец"?

- Ние също се освободихме от няколко десетки декара площ. Не ни е необходимо. Средствата, които идват от подобна приватизация, отиват в нашата централа и ще ги използваме не за текущи разходи. Смятаме да правим инвестиции, без които оцеляването днес е невъзможно.

- Оптимист ли сте за бъдещето?

- Длъжен съм да бъда оптимист и се надявам, че колективът, с който работя, също е оптимистично настроен относно изпълнението на поставените ни задачи.

- Текат процеси на приватизация. Ще продадат ли завода?

- Мисля, че други са компетентни по този въпрос. Зная, че с нашия труд и поставените ни задачи ние реално качваме цената на "ТЕРЕМ-Летец"ЕООД. Ако има нов собственик някога, едва ли ще се лиши от сплотен и квалафициран колектив като нашия.


Разговора води Георги Пешев

http://bgarmy.eamci.bg/Scripts/isapiVWB.dll/theme?THEMEID=72083

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
биса

Регистриран на: 02 Яну 2005
Мнения: 271

МнениеПуснато на: Чет 31 Авг 2006, 16:30    Заглавие:  

Явно в Летец управата е на достатъчно високо ниво и знае какво и как да го постигне, за разлика от ТЕРЕМ ГБ.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [34 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0651s ][ Queries: 12 (0.0034s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker