Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
В Естония издадоха справочник за действие при кризи · В Истанбул, но не като будала · Проблеми с набирането на доброволци в армейския спецназ на Белгия · Ще успее ли елитът да управлява Европа на разнообразието? · Сеул е съгласен да продължи да издържа американската армия на своя територия · Турция към САЩ: Отменете решението си за Ф-35 или ще настъпи непоправима вреда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 18 Юли 2019, 12:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
ТЕРЕМ
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [34 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
SHIKO

Регистриран на: 03 Мар 2005
Мнения: 957
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 31 Авг 2006, 16:54    Заглавие:  

Борден щом нямаш шредвид борд 19, за кой става дума, че нещо не се сещам ?
Последната промяна е направена от SHIKO на Чет 31 Авг 2006, 17:03; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 31 Авг 2006, 16:56    Заглавие:  

Fox-a е пропуснал да покаже един кроснеречив ред, който е под една от снимките:

Управителят Тошко Тодоров обича да се отбива при бояджиите и казва, че метлата и боята правят красотата на всяко изделие.

А понякога правят и ремонта Laughing Laughing Laughing

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 18 Яну 2007, 16:44    Заглавие:  

Cool Cool Cool
А бяха времена когато се ремонтираха 40-50 самолета годишно!!!

Ремонтът на седем изтребителя МиГ-29 е заложен в тазгодишната програма на пловдивското дружество на ТЕРЕМ-ЕAД. Завод "Георги Бенковски" е подизпълнител по договора с РСК "МиГ". Вчера там бе министърът на отбраната Веселин Близнаков, който се запозна със състоянието на дружеството, чийто управител от 4 януари т.г. е Емилиян Димов. Заедно с министъра бяха изпълнителният директор на ТЕРЕМ Мариян Йовчев, началникът на Инспекция по авиационна безопасност и летателна годност на военните въздухоплавателни средства Христо Христов и представители на синдикатите.

На 1 март м. г. министърът на отбраната Веселин Близнаков и заместник генералният директор на Руската самолетостроителна корпорация "МиГ" Сергей Цивильов подписаха Договор за ремонт на самолетите МИГ-29 за нуждите на Военновъздушните сили. Договорът предвижда да бъдат ремонтирани 16 самолета МиГ-29 за сумата от 48 млн. долара. От тях 4 самолета са учебно-бойни. Срокът за изпълнение на поръчката е 30 месеца.

ТЕРЕМ "Георги Бенковски" ЕООД, в който в момента работят 323 души, е основан през 1939 г., има на разположение богато оборудване, работници с голям професионален опит, специализиран е основно в ремонт на летателни апарати, на авиационни двигатели, нестандартно оборудване, услуги на външни клиенти и гражданска продукция и отделни агрегати на газо-турбинни установки, припомни министър Близнаков. Това прави завода, подчерта той, един от основните, които ще представляват интерес при оценките на консултантската фирма "КПМГ България" ООД, която сме наели за отдаване на част от активите на външни инвеститори. През 2006 г. заводите в ТЕРЕМ направиха всичко възможно, за да се разплатят с външни кредитори и да нямат задължения с работниците, посочи министърът. Това, уточни той, се дължи на въведената изключително строга финансова дисциплина и търсене на начини за по-висока заетост на работниците.

Производствената програма на завод "Георги Бенковски" за тази година е над 5 милиона лева, като повече от 3 милиона ще бъдат в изпълнение на договор с Министерството на отбраната, стана ясно на пресконференцията. Министърът посочи, че близка перспектива пред завода е изпълнение на офсетна програма във връзка с договора с Юрокоптер за доставка на вертолети "Кугар" и "Пантер". В производствените мощности на дружеството в Граф Игнатиево вече се инсталирала система, която ще служи за проверка на авиониката на вертолетите. На първо време с тази модерна дейност ще бъдат заети 26 души.

През 2005 и 2006 г. са били изплатени стари задължения към кредитори и работници в размер на 1,8 милиона лева, каза министър Близнаков. В момента има временни задължения към работниците от 209 хиляди лева, които най-късно до месец ще бъдат изплатени.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
AirBus7er

Регистриран на: 13 Яну 2004
Мнения: 778
Местожителство: Високо над облаците

МнениеПуснато на: Чет 18 Яну 2007, 17:10    Заглавие:  

A от 1 Март м.г. когато е подписан договора до сега какво са правили в ТЕРЕМ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 18 Яну 2007, 17:16    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Същото каквото и израелците в "Летец".

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 02 Фев 2007, 11:45    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Преди ден военното министерство прекрати договора с израелската фирма "Елбит системс" за ремонт и модернизация на руските хеликоптери Ми-17 и Ми-24 на въоръжение в българската армия. С това де факто работата на българските ВВС се усложнява повече.
Този проект целеше за три години армията ни да има в хангарите си ремонтирани 12 щурмови и 6 транспортни руски машини, чиято летателна годност отдавна е изтекла.
Проблемите със старата съветска техника на пръв поглед изглеждат вечни. От една страна, страната ни е обвързана с тези руски машини, докато не се намерят пари за нови летателни машини. Такъв момент обаче може да настъпи едва след 2010 г. , защото дотогава ще изплащаме парите по договорите по другата нова техника - автомобилна, транспортни хеликоптери и транспортни самолети.
От друга страна, няма фирма в света, която да притежава документ за лиценз за ремонта на този тип техника - освен, разбира се, самите руски военни заводи.
От година и нещо израелската фирма "Елбит системс" се опитва да сключи договор с предприятия от бившия СССР за ремонт на двигателите, но не успява. Дълго се пробваха и в Азербайджан, и в Украйна. Но нито един двигател не напусна хангара на ТЕРЕМ - Летец.
Междувременно военните специалисти виждат един нов хоризонт, който трябва да ни извади от този омагьосан кръг.
Става дума за създаването в България на балкански център за ремонт и модернизация на руска военна техника. Стотици единици машини има например в румънската, сръбската, македонската армия и те могат да бъдат ремонтирани тук. Бившите социалистически републики Чехия и Полша също пазят на въоръжение машини от СССР. Част от бившите съветски републики също биха предпочели да ремонтират тук, ако им се предлагат по-благоприятни условия, смятат военни експерти.
Но пред цялото това начинание стои въпросът за лиценза на няколко руски модела оръжия, които се произвеждат у нас.
Спорът дали България трябва да плаща на Русия за това вече е решен на експертно ниво.
Експертите от двете страни са се договорили за оръжия от типа автомат "Калашников", пистолет "Макаров", РПГ или различни боеприпаси България да плаща процент на Русия.

Той варира от 0,5 до 3% от сделката

и това са по принцип международните норми при правене на оръжеен бизнес, коментираха военни експерти.
В момента Споразумението за защита на интелектуалната собственост се намира в българското Министерство на външните работи, което има задачата да го съгласува и оформи за подписване с руската държава.
Най-вероятно ще бъдат уточнени около 50 продукта, към които има интерес от страна на българските оръжейни фирми, за които ще се плаща лиценз.
Държавата се отказва от над 300 артикула, които с времето са отпаднали от въоръжение в армията ни. В момента ги има по складовете, но ще бъдат унищожени.
100-ина лиценза ще бъдат запазени за държавата за военно-временния запас. Пример за това са снаряди за определен тип оръжия, които в момента дори не се използват на учения, но при военни действия ще бъдат използвани активно.
Най-интересната част от проекта е, че двете страни имат идея да дадат възможност на оръжейните фирми сами да се договарят за проценти, количество оръжие, документация и др.
Друга важна част е, че руската страна няма да има финансови претенции за периода преди подписване на споразумението.
От няколко години Русия и най-вече специалистите от "Россоборонэкспорт" негодуват, че българското предприятие "Арсенал" изкарва на световните пазари нелицензирана продукция.

Според тях се нарушават авторските права на "Концерн Ижмаш"

- които разработват оригиналната версия на автомата "Калашников". Руснаците смятат, че на световните пазари за година се появяват около един милион единици оръжия, копия на автоматите със система "Калашников - АК". От целия обем около 10-12 % са руски автомати, останалото е нелицензирана продукция.
За момента лицензионно производство на стрелково оръжие със системата "Калашников", спазващо всички изисквания, няма в друга държава освен в Русия, се казва в комюникето на "Россоборонэкспорт", което беше публикувано преди Нова година в "Независимая газета".
От своя страна българските оръжейници неведнъж са изтъквали, че България има лиценз за производството на автомати "Калашников" още от 50-те години на XX в. Той е бил предоставен от Съветския съюз заедно с техническата документация за производството на автоматите за нуждите на Българската армия и доставки в страните от Варшавския договор.
Основите на завод "Арсенал" са положени от руснаците преди 130 години. В хода на Руско-турската война 1877-1878 г. е била организирана военна работилница в Казанлък. След изтеглянето на руската армия съоръженията и техниката за производството на оръжия са оставени в български ръце.
До края на годината може да бъде решен и още един проблем, трупан с годините. Дългът на българското министерство на отбраната към руското военно министерство. Той възлиза на 24 млн. долара. Идеята е да не се изплащат пари на руската страна, а във варненския клон на ТЕРЕМ да бъдат ремонтирани 15-16 руски военни кораба. Договорът ще бъде за четири години, а в доковете ще влизат по четири машини, съобщиха от МО. Парите от ремонтите трябва да бъдат отпуснати от Министерство на финансите. Същевременно българските политици трябва да направят така, че това да бъде приспаднато от общите задължения между България и Русия.


ИНТЕРВЮ: Спас Панчев: Нашите производители нямат нищо против таксите

Спас Панчев е зам.-министър на отбраната от квотата на БСП.
Роден е през 1950 г. в с. Илия, Кюстендилско. Завършил е ВХТИ - София, инженер-химик. От 1998 до 2005 г. е бил председател на борда на директорите на "Аркус", Лясковец. 1993-1997 г. - генерален директор на "Техноимпекс", София. От 1985 до 1990 г. е директор на Търговско-икономическата служба към посолството ни в Багдад. Председател е на БЗНС "Ал. Стамболийски", на Съюза на българските филателисти и президент на Ротари клуб "Тангра"-София.

- Г-н Панчев, на какво ниво са преговорите с Русия за решаване на проблема с лицензите на продуктите, които произвежда нашата оръжейна индустрия по тяхна документация?
- Близо 6 години вече се работи по Споразумението за защита на интелектуалната собственост. На 19 януари си замина работната група от Русия, която беше на работно посещение в София. Ние вече сме изпратили в Министерство на външните работи това споразумение, за да може то да бъде съгласувано с външните работи на Русия. През февруари очакваме да бъде проведено заседание на съвместната комисия по военно-техническо сътрудничество. На мен много ми се иска до май месец да имаме вече завършено споразумение.
- Какво най-много ще засегне българската оръжейна индустрия от това споразумение?
- Очакваме, че 50-ина лиценза ще използва частната оръжейна промишленост. 100-ина ще бъдат запазени за държавата за военно-временния запас и от останалите ще се откажем. Ще има такси, които ще плащат производителите на руската страна за използването на лицензите. Ще се постараем да дадем възможност нашите фирми сами да се договарят с руските фирми от оръжейния комплекс за лицензите, за които те имат интерес. Ние като държава с междуведомствената комисия ще контролираме продажбите на продукцията.
- Най-болезнените теми за нашите производители са "Калашников" и "Макаров". Какво се случва с тези марки и нашите заводи ще плащат ли за тяхното производство?
- Може би това са марките, които най-често се споменават като цяло и в медийното пространство, тъй като българските заводи произвеждат висококачествена продукция, която се търси по света. Счита се, че това е конкуренция на руската оръжейна индустрия. За мен обаче това е едно нормално производство. А е факт, че България произвежда наистина много добра продукция. След като подпишем това споразумение, руската страна ще получава някакви такси за това, че те са изобретили или са първоначални производители на документацията. Освен това ще се увеличи в голям размер доставката на окомплектовка от руската страна. Просто това споразумение ще даде възможност да се печели много повече и от руска, и от българска страна. Руснаците също имат необходимост от това споразумение, тъй като и тяхното производство ще нарасне поне със 100 млн. долара.
- Каква е таксата и тя за всеки един компонент от оръжието ли се плаща?

- За всяко едно нещо, което е влязло в споразумението, българската оръжейна индустрия ще трябва да плаща. В света са известни правилата и те са, че се плаща от 0.5 до 3% от сделката. Това не е голямо като размер, а имам информация, че и нашите производители не са против да плащат тези такси.
- Да очакваме ли тази година да започне ремонтът на руските военни кораби във Варна?
- Надяваме се. Имаме договорка с руската страна и сега само чакаме решението на Министерство на финансите. Дългът е двустранен. Просто искаме да върви паралелно изчистването на двете задължения. Тъй като в бюджета на министерство на отбраната няма 24 млн. долара за ремонти, затова очакваме финансовото министерство да намери начин за това финансиране. Предвиждаме за 4 години да бъде изпълнено това споразумение. Всяка година ще могат да се ремонтират средно по 4 кораба. Това, от друга страна, пък ще даде работа на много хора от варненската корабостроителница.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2007, 23:12    Заглавие:  

Cool Cool Cool
В завод "Летец" отново е пълен хангара и кипи труд. Но за съжаление основно на частни компании:
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2007, 23:23    Заглавие:  

Елемаг, кой е този Ан-2 на втората снимка?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Мар 2007, 23:24    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Македонския. Утре ще го пусна в съответната тема.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27533
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 28 Фев 2008, 11:26    Заглавие:  

Cool Cool Cool
София: Дневник - Компании и пазари стр. 2, автор: Елена Емануилова | korespondenti@dnevnik.bg

„Терем" - Пловдив, ще стане представител на „Юрокоптер"


Авиоремонтният завод „Терем - Георги Бенковски" в Пловдив изгради два центъра за техническо обслужване на френските хеликоптери „Кугар". Това са най-новите машини на въоръжение във BBC, базирани на летището край Крумово. Единият център се намира на производствената площадка на предприятието в авиобазата в Граф Игнатиево. Той ще се грижи за поддръжката на вертолета и неговите системи. Вторият център е на производствената площадка на фирмата в Пловдив, където ще се извършва техническо обслужване на двигателите „Макила 1A1". Към средата тази година очакваме двата центъра да бъдат сертифицирани от „Юрокоптер" и „Турбомека". С това ние ще станем официални представители на компанията „Юрокоптер" за тези вертолети, заяви заместник-директорът по техническите въпроси на авиоремонтния завод Кирил Чайлев.

Междувременно във вторник специалистите от „Георги Бенковски" предадоха на BBC поредния ремонтиран изтребител МиГ-29. Той е четвъртият поред от договора, сключен между Министерството на отбраната и руската самолетостроителна компания МиГ за възстановяване на летателната годност на изтребителите. С тях авиобазата в Граф Игнатиево изпълнява ангажиментите си съм НАТО. Пловдивският клон на „Терем" е подизпълнител на руснаците.

Авиоремонтният завод преживя няколко много тежки години, през които липсваше работа. А когато армията все пак възлагаше някакви поръчки, дълго време не ги плащаше. Това доведе до стачки заради неизплатените с години заплати.

Съставът на предприятието след тези събития е редуциран наполовина - в момента в него работят 319 души, които според управителя на дружеството Емилиян Димов са много за реалната натовареност на завода. От 2007 г. насам според директора проблеми с разплащането от страна на Министерството на отбраната няма. Периодично на дневен ред излиза темата за приватизация на пловдивския „Терем". През миналата година консултанти влязоха в завода, за да подготвят правно-икономически анализ на предприятието.

В авиационните среди в Пловдив се говори, че в евентуална приватизация интересът на инвеститорите ще е заради терените, а не заради дейността на завода.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Вто 12 Юли 2011, 19:16    Заглавие:  

Предполагам това е темата. Малко снимки от ТЕРЕМ Г. Бенковски, от 25.06.11 г.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
2182;2183;2186;2190;2191;
Идваме до съществената част. Тези два МиГ-а ги сънувам от 2008 г., когато се появиха първите снимки в бгспотърс:
Click to see if image is largerClick to see if image is largerClick to see if image is larger2228;2231;2233;2242;2283;2346;
60
кабината
Ми-24:
2230;2237;2250;2251;2259;2261;2326;2330;
2317;
2306;
пилотската кабина
МиГ-29:
2288;2286;2290;2298;2300;2309;2325;
МиГ-21:
2236;2275;2278;2279;2280;2281;2294;2295;2296;2297;
2304
2312;2327;2331табло2395;
2397;
Полетите на Буревестниците ги слушах от завода. Все пак преди двадесет дни гледах пълното им изпълнение в Измир.

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Вто 12 Юли 2011, 20:08    Заглавие:  

Благодаря че сподели, Сашо!
Върнете се в началото
WhiteWolf


Регистриран на: 17 Сеп 2006
Мнения: 655
Местожителство: Провадия

МнениеПуснато на: Вто 12 Юли 2011, 20:55    Заглавие:  

Страхотни снимки. Малко поглед от вътре. Даже ако не възразяваш смятам една от тях (от серията за 29) да си я сложа във face-a като аватар! Smile
_________________
"Да бъдеш втори, означава да си пръв сред губещите". Ayrton Senna
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Вто 12 Юли 2011, 21:13    Заглавие:  

Радвам се, че са ви харесали. Smile

WhiteWolf написа:
Даже ако не възразяваш смятам една от тях (от серията за 29) да си я сложа във face-a като аватар! Smile

Не възразявам, ползвай я.

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 13 Юли 2011, 08:48    Заглавие:  

С благодарности:

Arrow Строго секретно - два броя МиГ-23 в ТЕРЕМ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [34 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0888s ][ Queries: 12 (0.0070s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker