Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 26 Ное 2020, 00:59
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Селскостопански летища
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [33 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 16 Яну 2008, 14:02    Заглавие:  

Има едно селскостопанско и на пътя Монтана-Видин, веднага след с.Доктор Йосифово. Там съм снимал самальотчетата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
MRilax

Регистриран на: 14 Яну 2008
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Сря 16 Яну 2008, 16:51    Заглавие: Призив към будните фенове
Описание на темата: Албум на летателните площадки в BG
 

Списък на летателите площадки за АХР във Врачански окръг
Източник: „Албум на авиоплощадките използвани от Плевенски авиоотяд”
Утвърден: Командир на Авиоотряда /..............Манов/ 02.01.1980г.

1. с.Бреница /дето имало воденица/ ;
2. с./вече град/ Борован;
3. гр.Бяла Слатина;
4. с.Враняк;
5. с.Гложене;
6. с.Голямо Пещене;
7. с.Девене;
8. гр.Кнежа;
9. с./вече град/ Криводол;
10. с.Остров;
11. с.Селановци;
12. с.Соколаре-перфектен асфалт, част от шосето Кнежа-Борован;
13. с.Софрониево;
14. с.Хайредин.
15. Други?

Мисля, че един национален албум на летателните площадки никак няма да е излишен в тези времена на криза за авиацията. Той би помогнал да се запазят от постепенно „обрязване” /изораване/ от трудолюбиви селяни и продажба за неавиационни цели от нехайни кметове. Нека, който може да ги проучва, снима и даде данни за попълване на формата по Приложение 6 на Наредба 20, за да е по-кадърна работата. Уважаеми авиофенове, засега земеделците не смеят да посягат на тези важни за мен територии, но скоро може много да се престрашат. Повечето площадки за щастие са на Държавен поземлен фонд на Министерство на земеделието, а други са общински.Площта им е около 70 дка.Информация за тях /скица/ има в Общинските служби за земеделие и гори. Не е трудно да се получи.
Божурище и Шумен го загубихме, но останаха още много.
Където е текло пак ще тече.
Ако някой се съмнява да погледне Западна Европа с Google Earth…
Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MRilax

Регистриран на: 14 Яну 2008
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Сря 16 Яну 2008, 17:28    Заглавие:  

ПРОЕКТ!

Акт за основните характеристики и техническо състояние
на летателна площадка Славяново общ. Плевен


I. Основна информация
№ Видове данни Описание

1. CITY Име на населеното място........... гр.Славяново, община Плевен
2. AIRPORT Име на летaтелната площадка....Славяново
3. USE Предназначение на летaтелната площадка:
(за обслужване на полети за авиационни услуги или технологично летище)............. За обслужване на полети за авиационни услуги.
4. RFF Наличие на аварийно-спасително и противопожарно оборудване съгласно т. 7 от Ръководството за управление и експлоатация............................................................По заявка.
5. LAT/LONG

Географски координати в градуси, минути и секунди на контролната точка на летателната площадка (средата на летателното поле), определени в WGS-84 ............ N 43 27.339’
E 24 51.000’
6. ELEV Надморската височина на ПИК, измерена с точност до метър спрямо морското равнище. .............158 m

7. TEMP Разчетната температура на въздуха в района на летателната площадка, представляваща максималната средномесечна температура в градуси по Целзий.
Посоки на преобладаващите ветрове 28 

W, NW
8. ALTERNATE AIRPORTS Указател за местоположението на запасните летища и летателни площадки според навигационния план......... Долна Митрополия, Гривица, Бохот, Тотлебен,Обнова.
9. Ограничения по видове ВС...........Код "В"
10. ICAO CODE Четирибуквен код на ICAO (DOC 7910) – определя се от собственика или ползвателя на летателната площадка и се състои от две букви и две цифри.
11. RUNWAYS GENERAL DATA Дават се за всяка от пистите
11.1. RWY NR Номер на всяка ПИК в двете посоки
S- за късо излитане и кацане GEO 273/93
MAG 270/90
27S / 09S
11.2. PHISICAL CHARACTERISTICS

11.2.1 Площ на летателното поле.................60 000 m2
11.2.2 Ограда на летателното поле – Да или Не и каква конструкция е..................Не
11.2.3. LENGTH Дължина на ПИК (грунт или изкуствена настилка)..........................525 m грунт
11.2.4. WIDTH Ширина на ПИК (грунт или изкуствена настилка)...............................50m грунт
11.2.5. CODE Код на пистата съгласно глава І на Наредба № 14 на МТС от 29.09.2000 г.
11.2.6. STRENGTH а) Конструкция на изкуствените настилки на ПИК и носимоспособност съгласно приложение № 1 на Наредба № 14
б) За грунтова ПИК – размери, вид на растителното покритие и носимоспособност на грунта съгласно приложение № 10 на Наредба № 14.

5700 kg / 0.50 MPa
11.2.7. SLOPE Среден надлъжен наклон на ПИК в проценти (отношение на разликата между максималната и минималната кота на осовата линия на ПИК и нейната дължина) с посочване дали общия наклон от първия посочен курс на ПИК е възходящ (+) или низходящ (-)..........+2%

11.3. RUNWAY SPECIFIC DATA Дават се за всяка от пистите
11.3.1. ELEVATION
THR Надморска височина на двата прага на ПИК................RWY 09 → 159 m
RWY 27 → 157 m
RWY END Тип на съоръжението в края на пистата, използвано за обратен завой от ВС.
RWY = краят на ПИК е съединен с друг ПИК;
TWY =пътека за рулиране, съединена с края на ПИК;
LP=обходна ПР
Цифрово значение = широчината на настилката, върху която може да се направи обратен завой, например 70 съответства на широчината на настилката в края на ПИК, равна на 70 м.
50 m
11.3.2. RWY TYPE Тип на ПИК:
NON 1 - необорудвана;
NON P - оборудвана за неточен подход NON 1
11.3.3. DECLARED
DISTANCES
TORA Разполагаема дължина на разбега
ASDA Разполагаема дистанция за прекъснато излитане
TODA Разполагаема излетна дистанция
LDA Разполагаема дистанция за кацане
11.3.4. RADIO AIDS ILS, MLS, DME, VOR, ND................не
11.3.5. LIGHTING AIDS Светлинен подход........................не
11.3.8. OBSTACLES Препятствия в зоната на траекторията за излитане за указания курс на ПИК.
RWY HDG Номер на ПИК........................................27 / 09
SLOPE Размер на наклона, при който се съобщава за наличие на препятствие, % 5%
IDENT Идентификация на препятствието с помощта на присвоен номер. Ако не е направена идентификация на препятствието, се указва следното:
“NIL” - няма препятствие над повърхнината, свободна от препятствия, не се разрешава излитане;
NIL

TYPE Тип на препятствиято:
ANT = антена;
BLD = сграда;
GRD = земна повърхност, местност и др.;
LIN = линия (електропровод, телефонна линия)
MOV = движещи се обекти (влак, автомобил и др.)
NET = мрежа (задържаща);
SPR = комин, кула, мачта и др.;
TRE = дървета, гора;
LIN (1)
BLD(1)
DIST RWY START Разстоянието по траекторията на излитане, измервано от началото на разполагаемата дистанция за излитане до пресичането с перпендикулярната права от препятствието.

CL Разстояние до препятствието, измерено перпендикулярно от траекторията на излитане с означаване:
L = препятствие от ляво;
R = препятствие от дясно;
O = препятствие на осовата линия;
CROSS = препятствието пресича осовата линия;

HIGHT Относителна височина на препятствието, измервана от котата на точката на началото на разполагаемата дистанция на излитане.
М Маркировка на препятствията (да/не)........................Не
12. TAXIWAYS а) брой и размери
б) тип, конструкция и състояние на настилката
в) надлъжни и напречни наклони 1 TWY-500m/20m
13. APRON а) размери
б) тип, конструкция и състояние на настилката
в) надлъжни и напречни наклони
14. Отводнителна система а) начин на отводняване на летателното поле и видове съоръжения
б) оценка състоянието на отводнителната система Гравитачно
15. Маркировка и маркери а) хоризонт. маркировка на изкуствените настилки
б) маркери съгласно Част Втора на Дял Пети от Наредба № 14
в) оценка състоянието на маркировката Mаркери съгласно Част Втора на Дял Пети от Наредба № 14

16. Сгради и съоръжения а) местоположение
б) размери по основите и височина;
в) предназначение и тип на конструкцията (масивна, паянтова или навес);
17. Инженерни мрежи а) водоснабдяване – Да/Не и състояние
б) канализация - Да/Не и състояние
в) електроснабдяване - Да/Не и състояние
18. Подходни пътища а) външни пътища
б) вътрешни пътища
в) оценка състоянието на пътната мрежа Асфалтов път до гр.Славяново в лошо състояние

ІІ. Друга информация

1. Адрес на собственика или ползвателя на летателната площадка Пощенски адрес
Телефон/факс
e-mail
2. Обслужване на летателната площадка:
А) наличие на хотел;
Б) наличие на ресторант;
В) медицинско обслужване;
Г) наличие на транспортни средства;
Д) товаро-разтоварни средства на летището;
Е) типове зареждано гориво;
Ж) типове зареждани масла;
З) кислород и други компоненти, използвани при обслужване на ВС;
И) средства за зареждане на гориво и ограничения във връзка със зареждането на гориво;
К) обикновеното количество налични места в хангарите за ВС;
Л) обикновено наличие на ремонтно оборудване за ВС;
М) възможност за преместване на ВС, загубили способност да се придвижват сами
Н) Граничен и митнически контрол;

ІІІ.Комуникации

Списък на радиопредавателните станции

ІV. Средства за радиовръзка и радионавигационни средства

Название на станцията
Вид излъчване за всяка честота
Честоти, използвани за предаване на връзката “земя-въздух” и “въздух-земя”
Ползвани езици



Дата:14.01.2008г. УПРАВИТЕЛ /ИЗГОТВИЛ/:…………………………

Информацията занапред може да се представя само по точки.Примерно:
1.гр.Криводол;
2.Криводол;
3.За обслужване на полети за авиационни услуги.
и т.н....
Ако някой има поправки нека ги представи пак в тази форма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vasilam


Регистриран на: 02 Апр 2006
Мнения: 400
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 22 Май 2009, 12:37    Заглавие:  

Ето две снимки и от мен. Това навремето беше селскостопанско летище. Днес не знам използва ли се и за какво.
Намира се зад летище Бургас. За съжаление чичката, който пазеше не ме пусна да поснимам на воля.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 22 Май 2009, 12:39    Заглавие:  

Интересно, кое ли ще е летищото?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
vasilam


Регистриран на: 02 Апр 2006
Мнения: 400
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пет 22 Май 2009, 13:13    Заглавие:  

Нямам идея как се води. С Google Earth се вижда, залепено е до голямото летище. Като малък съм виждал парашутисти над този район и мисля, че от там са излитали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Съб 23 Май 2009, 20:26    Заглавие:  

Tова е бившето селскостопанско летище на Бургас.В съседство с него беше бившия аеро клуб на бургас.в момента един човек е възстановил полосата но в момента не се ползва. там е старото Ан-че lz 914 на осо-т в окаяно състояние
Ако имате въпроси моля питайте
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vasilam


Регистриран на: 02 Апр 2006
Мнения: 400
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Нед 24 Май 2009, 11:46    Заглавие:  

bird man написа:
Tова е бившето селскостопанско летище на Бургас.В съседство с него беше бившия аеро клуб на бургас.в момента един човек е възстановил полосата но в момента не се ползва. там е старото Ан-че lz 914 на осо-т в окаяно състояние
Ако имате въпроси моля питайте



Може да споделиш всичко което знаеш за това летище. Въпросното Ан-че се вижда и от Гуугъл-а. Ти да не би да работиш някъде там?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Нед 24 Май 2009, 13:54    Заглавие:  

Едно време там завърших курс за механик по самолета и двигателя към ОСО.
914 е единственият самолет останал на летището.преди имаше гаврон,тренер злин,ка-26 на ССА още 2-3 анчета
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vasilam


Регистриран на: 02 Апр 2006
Мнения: 400
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Нед 24 Май 2009, 14:24    Заглавие:  

Преди 3 години видях над Сарафово да пръска за комари един Ка-26. За радост успях да го фотографирам. Може би говорим за същия.
Вярно ли е, че някоя от сградите там е използвана от германците през втората световна?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Пон 25 Май 2009, 13:31    Заглавие:  

Преди на това място наистина се е намирало немско военно летище.Не съм сигурен дали сградите които си снимал са изградени от тях. А за ка -то мисля че в момента там няма никакви вертолети явно е била или варненска или добричка фирма.Анчето се продава по информация от миналото лято. Ако има мераклии .....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SB1


Регистриран на: 24 Юни 2005
Мнения: 204
Местожителство: Без авиация - няма нация!

МнениеПуснато на: Вто 16 Юни 2009, 20:18    Заглавие:  

http://www.ourairports.com/big-map.html#lat=42.932296019030574,lon=25.3399658203125,zoom=8,type=%D0%92%D1%81%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8%20%D0%B7%D0%B0%D0%B5%D0%B4%D0%BD%D0%BE,airport=LB42
_________________
SR-71. This is what a plane's supposed to be.
It is ugly on the ground, leaks like a sieve, but up around Mach 1 ... the seals all expand, she dries up, flies like a bat out of hell. She's only happy... going fast. It's not meant to sit.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
FW-189

Регистриран на: 12 Фев 2008
Мнения: 328

МнениеПуснато на: Сря 17 Юни 2009, 21:07    Заглавие:  

Авиоплощадка с. Сталийска махала, Ломско.
НамираШЕ се по средата на селото, оттатък река Лом с един от мостовете над нея, в местността със "звучното" име Пръдището Shocked От пролет до есен дълги години бе дом на един (понякога два) селскостопански Ан-2. Самолета бе опушено охраво-оранжевеещ, с черен капот на двигателя и трикольор на опашката, имаше и номер отстрани на фюзелажа, който не помня. През нощта привързваха самолета с вериги към земята. Самото летище бе грундово, земя и трева върху чакъл; нямаше огради, само набити колчета с веещи се червени знаменца. "Ръководството на полетите", обаче се помещаваше в двуетажна тясна и висока къщичка, като кула. Имаше и два тухлени склада за гориво и химикали+ два трактора, ветропоказател, характерния за всяко летище червено-бял веещ се "ръкав", както и планина от изкуствена тор по-встрани. Самолета летеше много над селото, "бутайки комините"- незабравима гледка с характерния рев на мотора си и омасления си корем. От двайсетина години насам там разбиха и разнесоха всичко, но летището си стои; даже точно от него преди няколко години летеше Ан-2 на частна авиофирма.
Край град Лом, по пътя за Вълчедръм, пак имаше някакво селскостопанско летище със сгради и съответно Ка-26.
За съжаление, нямам снимки от двете летища.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
malina_pm

Регистриран на: 04 Яну 2010
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пон 04 Яну 2010, 20:21    Заглавие:  

Здравейте!Преди 23 години на 1.12 направих първия си парашутен скок точно на това летище с Ан-чето,с инструктор Димитър Янгьозов.Бяхме много млади хора,беше много весело.Там имаше и спални помещения.Оставахме ваканциите на лагер-школи.Ако има някой,който по това време по някакъв начин е бил свързан с аероклуб Бургас нека ми пише.Началник на Аероклуба беше Димитър Стоянов. Калина (malina@gbg.bg)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
malina_pm

Регистриран на: 04 Яну 2010
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Вто 12 Яну 2010, 17:22    Заглавие:  

Извинявайте не уточних,става въпрос за Бургаското летище-селскостопанската авиация.До летището имаше казарма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [33 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Бизнес авиация. Летища и площадки
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0667s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker