Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Фрегатата Адмирал Макаров стреля с Калибър в Средиземно море · Немски журналист: Под огъня в Сирия не са позициите на кюрдите, а западния свят · Новият американски посланик Херо Мустафа пристигна в София · Русия плаши Гърция, че ще има "съдбата на кюрдите" · Лаура Кьовеши е новият европейски главен прокурор · Гешев замина за Америка, Панов пита къде са му обвинителните актове ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 16 Окт 2019, 22:29
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Авиоинциденти и авиокатастрофи
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 94 [1396 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 92, 93, 94 Следваща
Автор Съобщение
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 26 Юли 2007, 07:19    Заглавие:  

observer2000 написа:
Поредния случай на излязъл от пистата самолет. Няма ли най-после да намерят някакво кардинално решение на въпроса? Някакви зони за сигурност като във Формула 1, например? Или някакви мрежи като тези на самолетоносачите.


Знам, че съществува готово решение - материал, подобен на пясък насипан след края на пистата, който поглъща енергията и убива бързо скоростта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Чет 26 Юли 2007, 08:11    Заглавие:  

Май спираше самолета в тамките на 200-300 метра..
Мен обаче ми е чудно после как се вади от там Confused
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
TsonPen


Регистриран на: 17 Авг 2005
Мнения: 202
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 26 Юли 2007, 08:33    Заглавие:  

grim realm написа:
Май спираше самолета в тамките на 200-300 метра..
Мен обаче ми е чудно после как се вади от там Confused


Трябва да е по-лесно отколкото отделянето на изгорели човешки останки от руините Wink
Мисля, че само колелата се вкопават в момента на спирането. Вероятно после разкопават "пясъка" и подлагат плоскости по които самолетът излиза. Може би следва подмяна на това-онова по колесника.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
moet_chandon
Гост


МнениеПуснато на: Съб 04 Авг 2007, 13:03    Заглавие:
Описание на темата: TAM Flight 3054
 

Pilot error led to Brazil's worst air disaster - TAM Flight 3054

By Del Quentin Wilber and Monte Reel, Los Angeles Times-Washington Post

TAM Flight 3054 was a regular flight from Porto Alegre, Brazil, to São Paulo-Congonhas, Brazil. The plane was carrying 181 passengers and 6 crewmembers when it crashed on landing, killing all people onboard and 11 people on ground.

The Airbus A320, operated by TAM SA, the country's biggest airline, skid off the end of the rain-soaked runway on landing, cleared the airport fence at the end of the runway and the busy highway but slammed into a gas station and a TAM building, causing an inferno.

The video of the landing was shot by the airport cameras. It shows first a plane landing perfectly, minutes before the accident. Then, the TAM flight 3054 lands and its speed is much higher than the previous plane. Then, the footage alternate view of normal landings and landings of TAM flight 3054 that ended up in an explosion. The airline also said one of the Airbus 320's two thrust reversers was deactivated. Flying with only one thrust reverser is allowed and safe, but reduces braking power.

An A320 gets three devices to brake:
1.The wheel brakes;

2.The ground spoilers: small panels located on the wings that help braking by increasing the drag of the wings and giving the aircraft's wheels better traction; and

3.The thrust reversers: engine device ejecting engine airflow forward, thus braking the plane.

The transcript confirms the pilots were aware of the jet’s non-functioning thrust-reverser and the strong possibility the runway would be slippery. But there is no obvious evidence of a go-around attempt.

Approximately five minutes before the aircraft landed the captain highlights the fact that the right-hand thrust-reverser has been deactivated, stating:
Remember we only have one reverse.

The co-pilot acknowledges this, responding:
Yes, only the left.

The approach goes normally, but two seconds from touchdown the recorder picks up the sound of thrust levers being moved and increased engine noise. This suggests that one of the plane's throttles was in the wrong position as it touched down, causing it to speed up instead of slow down. The crew may have failed to put the lever in the idle position, as requested for landing. But it is also possible the pilots had shifted the throttle lever correctly but that the plane's computer had failed to respond. In any case, having the throttle in the wrong position would have only complicated an already challenging landing for the pilots.

As the aircraft lands, the co-pilot refers again to reversing only the left engine, but straight away afterwards states:
Spoilers nothing.

Spoilers would normally be deployed on landing to reduce lift from the wings and ensure that the aircraft makes firm contact with the runway surface.

Less than five seconds later the co-pilot calls:
Decelerate, decelerate

But the captain responds:
It can’t, it can’t.

Last words recorded from the crew are:
go go go , turn turn turn turn

The runway itself could also have contributed to the accident: it was flooded at the time of the accident. The 6,362-foot runway at Sao Paulo's Congonhas airport has been repeatedly criticized as dangerously short. Two planes slipped off it in rainy weather just a day earlier. Pilots call it the "aircraft carrier" - it's so short and surrounded by heavily populated neighborhoods that they're told to take off again and fly around if they overshoot the first 1,000 feet of runway.

Authorities investigating the TAM airlines crash believe pilot error caused the tragedy, according to sources familiar with the probe.

The finding, if confirmed, would cast doubt on speculation that poor runway conditions were to blame and could lessen pressure on a government that many Brazilians still fault for the country's worst air disaster.

The sources said investigators believe the pilots incorrectly adjusted the plane's engine settings upon landing. A failure to correctly set thrust levels for one of the two engines would explain why the plane veered off the wet runway before crashing into a fuel depot and catching fire.

As they approached Sao Paulo's Congonhas airport to land, the pilots had programmed the autoflight system to maintain a speed of about 135knots, according to the sources.

When the plane was about 30 feet off the ground, the pilots correctly adjusted the thrust of one of the engines to idle, but did not do so with the other engine. When the pilots applied the brakes, the second engine automatically attempted to accelerate to maintain the preset 135knots speed. That caused the plane to veer left and made it impossible to stop, the sources said.

Additionally, one of the airplane's thrust reversers was disabled. Officials from TAM and Airbus, the manufacturer of the A320 aircraft, have emphasised that the plane is safe to fly with a disabled reverser
Върнете се в началото
BDG


Регистриран на: 11 Сеп 2006
Мнения: 657
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Пет 16 Ное 2007, 08:35    Заглавие:  

Вижте това Mad
http://www.yahoo.com/s/737619
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
richi_air

Регистриран на: 22 Апр 2005
Мнения: 378

МнениеПуснато на: Пет 16 Ное 2007, 09:15    Заглавие:  

Да бе : "Сорка пичове my bad, my bad.."
Добре де на РП-то не му ли е сигнализирал радара, че е възможен сблъсък при тези курсове и зададени височини за изпълнение!?

_________________
http://bgaf.bgspotters.net/logos/ban_avsim1.jpg

Последната промяна е направена от richi_air на Пон 17 Дек 2007, 17:16; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 16 Ное 2007, 10:18    Заглавие:  

в щатите не разчитат на умни системи, които да предотвратяват конфликти от гледна точка на РП-то, а само на TCAS, който да поправя грешките на РП
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 17 Ное 2007, 12:16    Заглавие:  

При мен не се отваря.
_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
brut_imperial


Регистриран на: 16 Сеп 2007
Мнения: 21

МнениеПуснато на: Чет 29 Ное 2007, 22:02    Заглавие: Final Report on the accident of the Airbus 310 in Irkutsk
Описание на темата: Final Report on the accident of the Airbus 310 in Irkutsk
 

Final Report on the accident on 8 July 2006 in Irkutsk of the Airbus 310-324 registered F-OGYP, operated by Sibir

За тези, които обичат да четат!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bercut


Регистриран на: 29 Апр 2004
Мнения: 869
Местожителство: LBSF

МнениеПуснато на: Пет 30 Ное 2007, 18:58    Заглавие:  

за тези които не обичат да четат Smile
с две думи, кой е виновен?

_________________
I like to fly by wire!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Пет 30 Ное 2007, 22:02    Заглавие:  

Според доклада, основен виновен е капитанът.

Самолетът е излетял от Москва с един неработещ реверс на левия двигател (според МЕЛ, т.е. без нарушаване на АОМ на А-310). Екипажът е бил осведомен за този дефект.

След опирането, капитанът включва реверса на десния двигател и при скорост от 165 км/ч го изключва, което прекратява действието на автоматичните спирачки и прибира спойлерите. В този момент екипажът натиска педалите на спирачките до край. Според заключението на комисията, при изключване на реверса на десния двигател, капитанът неволно е преместил РУД на левия двигател напред, като е извел двигателя почти на номинален режим. Тягата на двигателя е била точно равна на спирачното усилие в резултат на което скоростта застива на 180км/ч и остава такава до момента на сблъсъка с бетонното ограждение.

Според записите на разговорите в пилотската кабина и FDR, екипажът до последния момент не е разбрал за допусната грешка (т.е. извеждането на левия двигател на излетен режим). В резултат на асиметричната тяга, самолетът завива на дясно и излиза от полосата.

"Неволното" преместване на РУД на левия двигател напред се обяснява чрез:
1/ Друсане и силни вибрации след опирането поради лошото състояние на полосата в Иркутск
2/ Силното отрицателно ускорение
3/ Недостатъчно съпротивление на РУД, поради износване.

Според комисията горните три обстоятелства са били достатъчни капитанът да н рабере за преместването на РУД на левия двигател напред.

Категорично е отхвърлена първоначалната версия за самопроизволно излизане на двигателя на излетен режим породено от сигнал от автопилота и/или автомата на тягата, тъй като те съзнателно са били изключени от екипажа още на височина 100м.

Това е с няколко думи. Докладът е много подробен, интересен и поучителен.

Лека им пръст на загиналите.

Димо

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 08:52    Заглавие:  

Снощи самолет на Хемус (по непотвърдени данни БАЕ) е излязъл от пистата на летище Варна при кацане.

Някой има ли повече информация?

Благодаря,

Димо

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 09:11    Заглавие:  

Самолет на "Хемус Еър" излезе извън пистата при кацане на летище Варна миналата вечер



17 декември 2007 | 07:39 | Агенция "Фокус"



Варна. Самолет British Aerospace B462 на авиокомпания "Хемус Еър" излезе извън пистата при кацане на летище Варна миналата вечер в 21:03 часа, съобщиха от пресцентъра на аерогарата. Самолетът е изпълнявал полет 977 по маршрут София – Бургас, през Варна. Всички пътници са изведени, няма пострадали и нанесени щети върху самолета. Службите на летище Варна са реагирали адекватно, съгласно утвърдените правила и инструкции в такива ситуации.

----------------------------------------------------------------

Димитър Павлов, шеф на “Хемус Еър”: Няма последици нито за пасажерите, нито за екипажа на самолета



17 декември 2007 | 08:57 | Агенция "Фокус"



Варна. Самолетът на “Хемус Еър” е кацнал при сложни метерологични условия и при излизане по рульожката се е подхлъзнал в дясно. Това каза за Агенция “Фокус” изпълнителният директор на “Хемус Еър” Димитър Павлов. Той уточни, че излизане от пистата не е имало, а при левия завой по рульожката на пистата самолетът се е подхлъзнал. “Няма последици нито за пасажерите, нито за екипажа”, посочи Павлов. Той обясни още, че при снеговалежи и сложни метерологични условия, каквито са в момента, се случват подобни “подхлъзвания”, но те не носят опасности за пътниците. “Самолетът е бил напълно изправен”, категоричен бе Павлов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
observer2000

Регистриран на: 17 Яну 2006
Мнения: 43

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 17:01    Заглавие:    

Дано това да е най-лошия инцидент по българските летища за следващите 10 години. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 17:36    Заглавие:  

Тук едно мнение от форума на дир.бг

Тачдауна на самолета бе неправилен

17 декември 2007 / survivor

Самолетът излетя с половин час закъснение от София. При подхождане скоростта не бе намалена достатъчно, преди Варна имаше турболенции.
Touchdown-а бе направен неправилно - поне 150-200м по-късно. Светлините на пистата се нижеха под нас а ние не бяхме още във въздуха. Снегът върху пистата не бе почистен. Взехме рульожката с drafting и опашката поднесе. Пилотът се опита да изведе самолета с двигателите обратно на пистата - с пътниците на борда 3 пъти, без да установи каква е степента на повреди на колесника и дали това не е опасно. Бе обявена неправилна информация от паникьосаните стюардеси при напускането кой да слиза и кои не.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 94 [1396 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 92, 93, 94 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0830s ][ Queries: 12 (0.0089s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker