Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Яну 2021, 14:39
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Dewoitine D.520 - лош самолет или...???
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 4 [55 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 05 Апр 2004, 21:10    Заглавие:  

Ами виж сега, българското правителство е обявило война, териториалното ни разположение е такова, че е трябвало да очакват нападение или поне елементарни средства за непосредствена защита да са предприели. Може и да е сработила разведката - съм чел, че било наказателна акция срещу това, че имено от Карлово е излетял самолетът, свали лидерската крепост на някоя част от 15-та армия. Това, освен чрез разведка не знам как биха го разбрали. Но при такава пратка да те сварят "по изуй гащи", е просто смешно...
_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 07:36    Заглавие:  

Бих казал обидно... Бивали по време на война машините да седят като за парад на победата?! Shocked Някои неща май имат дълбоки корени у нас Crying or Very sad
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Glenn


Регистриран на: 17 Мар 2004
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 08:36    Заглавие:  

Летище Карлово е атакувано от съюзниците два пъти. През нощта на 12.06.1944г. от 60 англ. бомбардировача. Загиват около 30 военнослужещи, 72 са ранени. Англичаните унищожават 8 самолета, а 8 са повредени. На 28.06.1944г. Карлово е атакувано от американците. Нанесени са тежки поражания - авиобазата е практически унищожени, загиват 25 военнослужещи и около 50 ранени. Авиацията ни губи около 70 самолета. По това време в Карлово са базирани 1/6, 4/6 (с D.520) и 2/6 изтр. орляк с Bf 109 - пребазиран за отдих и доокомплектоване след тежките загуби от 17.04.1944г.
Съществуват версии, че акцията от 28.06.1944г. е възмездие за свалената "летяща крепост" от изтребители, базирани на Карлово. Става въпрос за B-24 "Описоня" , тежко засегнат от ПВО на Плоещ. На обратния път, откъснат от групата, прелита над Карлово. Излитат няколоко изтребителя ( твърди се, че сред тях са и немските инструктори ), които бързо довършват "крепостта". Членовете на екипажа напускат машината, зад щурвала остава само един от офицерите ( бомбардирът, ако не се лъжа ) който прави опит за принудително приземяване, но машината експроадира. Не си спомням името му - Андресън или Кингсли. След войната Конгресът на САЩ му присъжда посмъртно най-висшата правителствена награда. на негово име е кръстена една от авиобазите в САЩ. Екипажът на "Описоня" е пленен, и след близо еднодневен престой в база Карлово са изпратени в Шумен - във военнопленническия лагер. Янките са били шашнати от добрия прием, който им е бил оказан, явно са очаквали най-лошото да им се случи. 38 години по - късно в САЩ се осъществява прочутата среща на Ст. Маринополски с екипажа, но това е друга история. Според Маринополски причината за въздушната атака срещу Карлово е нарушението на тайното споразумение между България и САЩ, подписано през лятото на 1944г. в Цариград, по силата на което България поема задължението да не атакува прелитащите над страната формации на Съюзниците, атакуващи Плоещ. Свалянето на "Описоня" над Карлово се възприема като нарушение на споразумението и последват санкциите. От друга страна, Карлово се оказва може би най-голямата авиобаза по пътя на Съюзниците към Плоещ и може би и това е един от мотивите им за ударите срещу Карлово.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 08:50    Заглавие:  

Ндааа! Не беше ли Тодор Розев тоя, който излита да гони "крепост" някъде в тоя период от Карлово - трябва да проверя в мемоарите му датата коя беше. А за немските инструктори - много ме съмнява това!
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
su27
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 09:17    Заглавие:  

Забрави да споменеш каква драма се разиграва в самият самолет в който един от членовете на екипажа е много тежко ранен,пилотът който остава в самолета дава парашута си именно на този-раненият и по този начин решава съдбата си.Именно зарди това е награден посмъртно.Самолетът не е ударен само от ПВО а са му провеждани атаки и от изтребите още над Румъния.А Ако тръгнем да описваме цялата случка...,би станал чудесен филм на Спилбърг примерно.Във Въздуха немските инструктори,виждайки лошо ударения самолет оставят нашите да атакуват като те наблюдават отстрани "тренировката"..... Наистина тозли случай е много интересен,но се отклонихме от темата...
А мненията за лагера,не са били само хубави.....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Glenn


Регистриран на: 17 Мар 2004
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 10:42    Заглавие:  

Става въпрос, че янките от екипажа на "Описоня" след пленяването им са заведени в авиобазата, където са били изненадани от добрия прием от българските летци. Имали са късмет, защото ако бяха свалени над Румъния или не дай боже Германия, можело е да се стигне до най-лошото. На заминаване за Шумен, един от американците си разменя адресите с Маринополски. 38г. по-късно Маринополски тръгва по тази диря и успява да се срещне с останалите от екипажа. Мисля че в един от старите броеве на "Криле" имаше снимка от тази паметна среща. Но пленническия лагер си е пленнически лагер, но не мисля че може да сравняваме Шумен - Илчов баир с немските концлагери. Драмата на екипажа на "Описоня" е описана в един от броеве на френското списание "Аерожурнал" от 2000г. Всъщност статията е посветена на Маринополски и е озаглавена "Среща след 38 години". Имал съм случай да разговарям със самия Маринополски и по негово мнение, статията във френския журнал е най-обективната и най-точната за неговия живот. Чел съм много публикации за Маринополски в българската преса... има какво да се желае от българската журналистика..
Последната промяна е направена от Glenn на Вто 16 Яну 2007, 23:20; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 06 Апр 2004, 19:33    Заглавие:  

Прегледах снощи книжките на "Аеросвят" за Девоатините и по точно коментарите на пилотите. Най-споменаваните черти на самолета бяха:
добра маневреност, леко управление, нелошо въоръжение (но слабо за борба с летящи крепости). Като недостатъци могат да се отбележат слабия двигател, липсата на броня, склонността да капотира при кацане (заради нефиксирано опашно колело).
Това за работата на РУД-овете не го знаех, и това обяснява големия брой повредени от пилотите машини (тези 16 дето се губят до 96).
Общото мнение е от рода "Хубав самолет, ама не може да се сравнява с месера". Моето лично мнение е че е можел да се използва масово при първите бомбардировки за борба с лайнингите (срещу мустанг-ите или тъндърболт-ите няма никакъв шанс). За борба с крепости много не е ставал, една атака максимално ако стане, стане.
Иначе по въпроса са свалената крепост съм на мнение че нашите не е трябвало да "дърпат тигъра за опашката". Лесно е да се добиват ударени "крепости" на връщане от Румъния и да се добави някоя и друга победа. Американците са имали подробна информация за летищната мрежа у нас (летищата на изтребителите) и силите на нашата авиация и са могли при желание за няколко дни да преустановят съществуването на изтребителната ни авиация. Защо никога не са атакували Божурище и Враждебна на мене не ми е ясно. Сигурно това се е решавало на много високо, международно ниво.

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Апр 2004, 11:31    Заглавие:  

reaper написа:
Лесно е да се добиват ударени "крепости" на връщане от Румъния и да се добави някоя и друга победа.

Което така и не са правели като хората. Защото ако бяха сваляли ранените вече крепости, те нямаше да може да се връщат и пак да си имат ядове с тях. Освен това психонатоварването върху пилотете на USAF щеше да е неимоноверно по-голямо, откъдето Девоатините можеха да го използват... За боя с Лайтингите - нещо историята говори друго - май не са използвани...

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Сря 07 Апр 2004, 12:15    Заглавие:  

Glenn написа:
Шумен - Делчов баир


Илчов! Илчов, а не Делчов! Cool От Илю войвода.

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
reaper


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1802
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 00:19    Заглавие:  

Fighterland написа:
reaper написа:
Лесно е да се добиват ударени "крепости" на връщане от Румъния и да се добави някоя и друга победа.

Което така и не са правели като хората. Защото ако бяха сваляли ранените вече крепости, те нямаше да може да се връщат и пак да си имат ядове с тях. Освен това психонатоварването върху пилотете на USAF щеше да е неимоноверно по-голямо, откъдето Девоатините можеха да го използват... За боя с Лайтингите - нещо историята говори друго - май не са използвани...


Психонатоварването на американците и без това е било достатъчно голямо (правиме тарани). Няколко десетки машини и екипажи загубени в повече според мене е нямало да спрат американците. Най-много да е имало български вариант на "голямата седмица". 5-6 масирани удари по Божурище, Враждебна, Карлово и запасните летища, няколко стотин мустанги и тъндърболти на лов за български пилоти и щеше да има не една, а няколко алеи на авиаторите в Централните софийски гробища.

_________________
These are unsophisticated men. They only respond to fear and the draw of lucre.We elicit this by using iconographic symbols and psychological intimidation.
The way we look together presents a uniform image of strength and organization.Don't say anything. Look mean. No smiling.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 00:31    Заглавие:  

Намерих го този летец на "девоатин". Поручик Богдан Илиев, к-р на Изтребителната школа в летище Асен, боен пилот от 1/6 орляк. На 30 март 1944 г. сам води 40 минутен бой с 20-тина "лайтнинга". Прострелва от по-малко от 100 м трима, но е нямал време(естествено!) да гледа какво става с тях! После обаче по свидетелски показания от земята му признават единия. Ебаси човека! Shocked Според мен това е най-впечатлителния бой воден от български летец през войната! Описан е подробно на стр.14/15 във втората книжка за D.520 на сп.Аеросвят. Единственото, което в разказа му според мен е резултат от грешка или недоглеждане е "двуместният" според него Р-38, от който водят огън и улучват машината му. Cool
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Glenn


Регистриран на: 17 Мар 2004
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 08:17    Заглавие:  

German, прося извинение пред теб и пред гр. Шумен за допуснатата техническа грешка. Виновните ще бъдат наказани!!! Осмелявам се да твърдя, че нямам добри познания за топографията на гр. Шумен, за разлика от добрите ми познания на отличното шуменско пиво и на няколко изумително красиви жени от гр. Шумен. Хубав край, хубави жени !!! Какво му трябва на един мъж - Шуменско и шуменка !!! Вервайте ми !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 08:29    Заглавие:  

Музика за моите уши! Very Happy Заслужи си едно черпене със Шуменско! И то от новото - Tuborg(от юни го пускат наште)! Laughing
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Glenn


Регистриран на: 17 Мар 2004
Мнения: 114

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 13:15    Заглавие:  

Приемам ! Но не го възприемай казаното от мен по адрес на Шумен (ско) ките като комплимент - това са факти. Гола ( и то каква !!! ) истина !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fighterland


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1246
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 08 Апр 2004, 15:03    Заглавие:  

German написа:
...Богдан Илиев...

'що си мисля, че този ми е градски? Ако е човекът, за който Л. Овчаров писа "Орелът от Каменна риска".

_________________
На десет мили от Монтана,
в посока Дунавския бряг
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 4 [55 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0736s ][ Queries: 12 (0.0035s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker