Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Яну 2021, 13:32
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Dewoitine D.520 - лош самолет или...???
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 4 [55 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2160

МнениеПуснато на: Пон 29 Авг 2016, 21:03    Заглавие:  

Да започна с оръдията:

1. Разрушителния ефект на един снаряд се определя от кинетичната енергия която притежава! Формулата за определяне на кинетичната енергия T е: Click to see if image is larger

1.1 Hispano-Suiza HS.404 - fired a 130g a muzzle velocity of 880 m/s https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404

1.2 MG 151/20 - fired a 95g а мuzzle velocity 700 metres per second https://en.wikipedia.org/wiki/MG_151_cannon

1.3 MG FF fired a 134 g projectile with a muzzle velocity of some 600 m/s https://en.wikipedia.org/wiki/MG_FF_cannon

Смятай сам.

Колкото до боезапаса да на месера е по-голям, но ще те попитам колко захода трябва да направи месера за да го изразходи, не случайно минават на 30мм оръдия в по-късните серии.

И да сравнявате Девоатина с Фоке-Вулф ФВ190А8R2 който даже не влиза в серийно производство, а е само малка серия и то само за една ескадра (JG 300) си е най малко фантазия, а аз го наричам щуротии!


Пак повтарям за времето когато е купен - летото на 1943-а е що годе адекватен изтребител! Неадекватно е използването му от командването на Въздушни войски. както впрочем е неадекватно изобщо управлението на ПВО и ВВС в онези дни!

**


От това което си написал за съветските ВВС ми става ясно че почти нищо незнаеш за въздушните сражения на източния фронт, а пък за Кубанското май даже не си чувал!

Германците имат :
450 бомбардировача и 200 изтребителя (основно Ме-109Г2/4)

Руснаците имат : 300 изтребителя и още 100 бомбардирова на отдалечени летища.

Няма да коментирам и методологията за отчитане на победите на едните, спрямо другите. Едните отчитат победа само да задими вражеския самолет и да го снима фотокартечницата, другите ако не изкопаят от земята табелката с номера на сваления самолет не отчитат победа и тн... Победите на германците на източния фронт превишаваха с доста - изобщо произведените от руснаците самолети , така с пропаганда не ми се занимава....

За Як-7Б:
Цитат:
Як-7 — боевой истребитель. По лётным характеристикам и вооружению не уступал Як-1, а по пилотажным качествам превосходил его. Проведенное улучшение аэродинамики Як-7Б М-105ПФ давало ему преимущество перед трехточечным Me-109G-2 у земли на 23 км/ч и на высоте 1000 м - на 16 км/ч. На высоте 5000 м Me-109G-2 превосходил в скорости Як-7Б М-105ПФ на 23 км/ч. Выше 5000 м преимущество в скорости Me-109G-2 становилось еще более заметным и достигало 80 км/ч.
Эксплуатация истребителей «Як» в боевых условиях показала, что они способны практически на равных противостоять истребителям противника. Истребителям противника уступая им в манёвренности.



Другото няма го коментирам изобщо за руските самолети, само ще ти кажа чети повече литература по въпроса...

***


В заключение ще добавя - ако поне мъничко се бяха постарали да модернизират Девоатина с оръдия в крилете, и го бяха използвали тактически грамотно. Ако вместо ВВС да е основния играч, който посреща врага, това беше ПВО с радари и тежките зенитни оръдия (по немската тактика), а изтребителите добиваха разбите формации щеше положението да е друго ... Ако бяха организирали двигатело-ремонтни заводи, ако бяха докарали лецензното производство на Авия Б-135 до край, Девоатина би си свършил идеално работата ... Но уви ...


***

Click to see if image is larger

За сревнение давам ТТД на катър Avia S-199 и Девоатин 520. С 25-те Катъра израелците през 1947-а свалят 289 арабски Спитфаера, Темпест-а, Тайфуни и др. Катъра съвсем мъничко има по висока максимална скорост , отстъпва в изкачване, боен радиус и маневреност като цяло. Но съвсем успешно воюва срещу много по-добри машини, всичко зависи от подготовката на пилотите и тактиката на използване ... след войната на изрелците им остават 9 катъра в летателна годност....
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Merlin


Регистриран на: 11 Фев 2004
Мнения: 109
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 10:17    Заглавие:  

Pretor написа:
Да започна с оръдията:

1. Разрушителния ефект на един снаряд се определя от кинетичната енергия която притежава! Формулата за определяне на кинетичната енергия T е: Click to see if image is larger

1.1 Hispano-Suiza HS.404 - fired a 130g a muzzle velocity of 880 m/s https://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_HS.404

1.2 MG 151/20 - fired a 95g а мuzzle velocity 700 metres per second https://en.wikipedia.org/wiki/MG_151_cannon

1.3 MG FF fired a 134 g projectile with a muzzle velocity of some 600 m/s https://en.wikipedia.org/wiki/MG_FF_cannon

Смятай сам.



Не очаквах точно тук да видя такъв отговор. Някой да е чел нещо за фундаменталните различия между кинетичен и експлозивен проектил? И че експлозивния проектил пренася химически акумулирана, а не кинетична енергия? И че като следствие кинетичната енергия на експлозивния снаряд е само малка част от сумарната енергия която носи? Явно не си мислил по този въпрос. Smile Също така не си мислил и по въпроса че кинетичната енергия на фрагмента/куршума няма абсолютно никакво значение, понеже само малка част от него се абсорбира от целта (освен ако не попадне в броня, но тогава си губи енергията без да нанесе щети). Дефакто поразяващия ефект зависи от броя и размера на фрагментите, от ударната вълна, която създава експлозията и от разпръснатия запалителен материал. Самата кинетична енергия играе пренебрежима роля, тя е само необходимото условие, което трябва да бъде достигнато за да се получи поражение, след като бъде минат прага, точната и стойност няма значение. Ето ти една отправна статия за сравнение:

http://www.quarryhs.co.uk/WW2guneffect.htm

Както виждаш единичния снаряд на хиспаното има по-скоро около 20% по-голяма разрушителна мощ от този на Мг151/20, не три пъти. Smile За което самото оръдие плаща с по-голяма маса и по-ниска скорострелност. Така че огневата мощ на двете оръдия е практически изравнена (4-5% предимство на хиспано).
За MG-FF съм съгласен, това е може би най-слабото авиационно оръдие за войната.

Pretor написа:
Пак повтарям за времето когато е купен - летото на 1943-а е що годе адекватен изтребител! Неадекватно е използването му от командването на Въздушни войски. както впрочем е неадекватно изобщо управлението на ПВО и ВВС в онези дни!


През лето 1943 девоатина се конкурира в нашите ВВС с Bf109G2. Който е може би най-аеродинамичната 109ка въобще и в сравнение с девоатина е като летяща чиния по отношение на скорост и вертикална маневреност, която е основната за маневрения въздушен бой. Сега ще седнеш да обясняваш за хоризонталната маневреност, но да ти кажа във въздушния бой тя има пренебрежимо малко значение. Това което има значение е вертикална маневреност, скорост, тяговъоръженост и способност да се запазва енергията при интензивно маневриране. По всички тези показатели девоатина не е сравним не само с месершмитите, но и с П-51 и П-47. Срещу П-38 вероятно има какво да покаже, но лайтнингите също като девоатините да предвоенни дизайни и имат сериозни слаби места.


Pretor написа:
За Як-7Б:
Цитат:
Як-7 — боевой истребитель. По лётным характеристикам и вооружению не уступал Як-1, а по пилотажным качествам превосходил его. Проведенное улучшение аэродинамики Як-7Б М-105ПФ давало ему преимущество перед трехточечным Me-109G-2 у земли на 23 км/ч и на высоте 1000 м - на 16 км/ч. На высоте 5000 м Me-109G-2 превосходил в скорости Як-7Б М-105ПФ на 23 км/ч. Выше 5000 м преимущество в скорости Me-109G-2 становилось еще более заметным и достигало 80 км/ч.
Эксплуатация истребителей «Як» в боевых условиях показала, что они способны практически на равных противостоять истребителям противника. Истребителям противника уступая им в манёвренности.



Другото няма го коментирам изобщо за руските самолети, само ще ти кажа чети повече литература по въпроса...


От което си правя извода че се информираш от популярна и пропагандна литература. Smile Як 7 всъщност значително отстъпва на Як 1. Скороподемност 12 срещу 15 м/сек (и двете са посредствени, актуалните за 43-та Bf109G6 и La 5ФН катерят със 17 м/сек, стария густав G2 с 21, девоатина с 14). Натоварването на крилото е 173 срещу 168 килограма на квадратен метър (нали коментирахме хоризонтална маневреност), тяговъоръжеността е 0.26 KW/kg, а при Як 1 е 0.31 (при утежнения Г6 е 0.34, при лавочкина е 0.42, девоатина е с 0.26)
Както виждаш Як 7 изостава дори и от посредствения Як 1Б, с актуалните към 43-та година Bf109G2 и G6, както и конкурентите от своя страна Ла 5, дори не може да става сравнение.




Pretor написа:
За сревнение давам ТТД на катър Avia S-199 и Девоатин 520. С 25-те Катъра израелците през 1947-а свалят 289 арабски Спитфаера, Темпест-а, Тайфуни и др. Катъра съвсем мъничко има по висока максимална скорост , отстъпва в изкачване, боен радиус и маневреност като цяло. Но съвсем успешно воюва срещу много по-добри машини, всичко зависи от подготовката на пилотите и тактиката на използване ... след войната на изрелците им остават 9 катъра в летателна годност....


Сравнението не е адекватно, понеже авиите са признати като неадекватни самолети от собствените си пилоти и победите с тях се дължат на случайности и изключително ниската квалификация на арабските пилоти. Smile А това число за 289 победи само на спитфайъри с тези авии е повод за голям смях. Smile Общо в арабоизраелския конфликт през 46-49та, израелците претендират за 22 победи. От които 2 или 3 са с авии, включително един или два транспортни Ц-47. Има и един свален спитфайър за цвят. Smile

_________________
Open your mind, but not so much, that your brain falls out
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2160

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 11:56    Заглавие:  

Merlin че ти нещата не вярвам на очите си, как се плъзгаш по същността на въпроса , захващаш се за несъществени аспекти, а главното го пропускаш.

Ти си единствения който в тази тема неразбира, че HS-404 е по-мощно оръдие от MG-151/20 ... Върни се в началните постове и виж какво са писали другите участници, аз повече няма да коментирам това с теб!

За Кубанското сражение пак си неразбрал, само кратко ще кажа там едни 300 Як-7Б (който не е най добрия руски самолет) с опитни пилоти, с добра тактическа подготовка и тактика на използване унищожават два германски въздушни флота с над 900 самолета загуби. Ето това беше извода: не чак толкова добър самолет срещу по-модерни самолети, побеждава! Значи можело! Може ли са и нашите пилоти с Девоатина да го направят, да ама е нямало кой да ги ръководи , щото генерала на Въздушни войски е кавалерист и си седи в кабинета и няма понятие ...


Примера ти с Ла-5ФН е неадекватен /Ла-ФН е от 1944г./, също и примера ти с Ме-109Г-6 - също неадекватен, в България идват май-август 1944г.

Огневата мощ на Ме-109Г2 е по слаба от Девоатина, това си го провери сам! Скороподемността не чак толкова фрапираща - 14м/с (Д520) срещу 17мс/с (Ме-109Г2 - триточков). Изобщо тези 3м/с разлика може да има значение само при бой изтребител срещу изтребител. При прехват срещу бомбардировачи не е от решаващо значение, там по-важно е огневата мощ и донякъде защитеността . Ме-109Г2 има същата защитеност като Д520 . Защитеността срещу 12,7мм при месерите започва от Ме-109Г6 (който в България идва пролетта-лятото на 1944!!!)

Сравнението с катъра на израелците е абсолютно адекватно, защото засяга не-дотам добри самолети воюват срещи числено и качествено превъзходство и побеждават! Значи може, стига да умееш!

П.П. За израелските победи във войната от 1947, вземи да прочетеш мемоарите на Ариел Шарон, ще ти се изяснат доста неща!

Последната промяна е направена от Pretor на Вто 30 Авг 2016, 12:19; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Merlin


Регистриран на: 11 Фев 2004
Мнения: 109
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 12:19    Заглавие:  

Pretor написа:
Merlin че ти нещата не вярвам на очите си, как се плъзгаш по същността на въпроса , захващаш се за несъществени аспекти, а главното го пропускаш.

Ти си единствения който в тази тема неразбира, че HS-404 е по-мощно оръдие от MG-151/20 ... Върни се в началните постове и виж какво са писали другите участници, аз повече няма да коментирам това с теб!

За Кубанското сражение пак си неразбрал, само кратко ще кажа там едни 300 Як-7Б (кото не е най добрия руски самолет) с опитни пилоти, с добра тактическа подготовка и тактика на използване унищожават два германски въздушни флота с над 900 самолета загуби. Ето това беше извода: не чак толкова добър самолет срещу по-модерни самолети, побеждава! Значи можело! Може ли са и нашите пилоти с Девоатина да го направят, да ама е нямало кой да ги ръководи , щото генерала на Въздушни войски е кавалерист и си седи в кабинета и няма понятие ...


Примера ти с Ла-5ФН е неадекватен /Ла-ФН е от 1944г./, също и примера ти с Ме-109Г-6 - също неадекватен, в България идват май-август 1944г.

Огневата мощ на Ме-109Г2 е по слаба от Девоатина, това си го провери сам! Скоропдемността не чак толкова фрапираща - 14м/с (Д520) срещу 17мс/с (Ме-109Г2 - триточков). Изобщо тези 3м/с разлика може да има значение само при бой изтребител срещу изтребител. При прехват срещу бомбардировачи не е от решаващо значение, там по-важно е огневата мощ и донякъде защитеността . Ме-109Г2 има същата защитеност като Д520 . Защитеността срещу 12,7мм при месерите започва от Ме-109Г6 (който в България идва пролетта-лятото на 1944!!!)

Сравнението с катъра на израелците е абсолютно адекватно, защото засяга не-дотам добри самолети воюват срещи числено и качествено превъзходство и побеждават! Значи може, стига да умееш!

П.П. За израелските победи във войната от 1947, вземи да прочетеш мемоарите на Ариел Шарон, ще ти се изяснат доста неща!


Даа, значи 300 Як 7 избиха 900 германски самолета... Ако следваме логиката по която трите въздушни победи на авиите, две от които срещу транспортни самолети, се превърнаха в 300 победи над спитфайъри, логиката става ясна. Smile Добре се повеселих обаче. Не знам има ли смисъл да коментирам останалото, при толкова фрапиращи примери.


Pretor написа:
Огневата мощ на Ме-109Г2 е по слаба от Девоатина, това си го провери сам! Скоропдемността не чак толкова фрапираща - 14м/с (Д520) срещу 17мс/с (Ме-109Г2 - триточков). Изобщо тези 3м/с разлика може да има значение само при бой изтребител срещу изтребител. При прехват срещу бомбардировачи не е от решаващо значение, там по-важно е огневата мощ и донякъде защитеността . Ме-109Г2 има същата защитеност като Д520 . Защитеността срещу 12,7мм при месерите започва от Ме-109Г6 (който в България идва пролетта-лятото на 1944!!!)


Скороподемността е само маркер сочещ способностите на самолета да изпълнява вертикални маневри. В случая със сравнението между девоатина и Г2, стандартната конфигурация Г2 (в България няма триточкови едит: петточкови, а ако имаше те щяха да са три пъти по-силно въоръжени от девоатина) катери с малко над 21 метра в секунда на морското ниво. Което е цифром и словом 50% повече от скороподемността на девоатина. Smile Там някъде е и способността му да изпълнява вертикални маневри, които са ключовите във маневрения въздушен бой. Именно с такива маневри нашите пилоти заангажират изтребителния ескорт.
По въпроса за огневата мощ, предимството е еднозначно на страната на месершмита. 4-5% повече огнева мощ на оръдието не могат да компенсират нищожния боекомплект. А ако щеш вярвай, но 60 снаряда са нищожно количество. Дори 200-тате снаряда на месершмита не достигат, особено когато се стигне до обстрел на здравите Б-17. Нашите пилоти редовно се връщат с празен боекомплект.


Pretor написа:
Сравнението с катъра на израелците е абсолютно адекватно, защото засяга не-дотам добри самолети воюват срещи числено и качествено превъзходство и побеждават! Значи може, стига да умееш!


Само където израелците печелят победите си с едни други самолети. Гръбнака на израелските ВВС са не 25-те авии скърпени от резервни части (от които след войната оцеляват 6), а 62-та спитфайъра Mk IX и неизвестно количество П-51D. Но израелците така и не успяват да завоюват въздушно превъзходство. Wink

_________________
Open your mind, but not so much, that your brain falls out

Последната промяна е направена от Merlin на Сря 31 Авг 2016, 08:29; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2160

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 12:32    Заглавие:  

Честно толкова невежество по авиационна тематика не бях срещал до сега!

Цитат:
The backbone of the IAF consisted of 25 Avia S-199s (purchased from Czechoslovakia, essentially Czechoslovak-built Messerschmitt Bf 109s)


Цитат:
Israel bought their Spitfire LF IXc from Czechoslovakia in 1948. In 1952 an additional 35 LF IXc/e aircraft were purchased from Italy, at which time the Spitfire in IDF service was known as "Yorek" (Eng. Spit). After a few years of operational use and major action during the 1948 Arab–Israeli War these Spitfires were sold to Burma.


Цитат:
A few P-51 Mustangs were illegally bought by Israel in 1948, crated and smuggled into the country as agricultural equipment for use in the War of Independence (1947) and quickly established themselves as the best fighter in the Israeli inventory.[73] Further aircraft were bought from Sweden, and were replaced by jets at the end of the 1950s, but not before the type was used in the Suez Crisis, Operation Kadesh (1956).


Войната за независмост на Израел е 1946-1947. Болшинството спитфаери идват след войната!!!, както и мустангите! Толкова за познанията ти!

Като невярваш, прочети сам за Кубанското сражение : https://ru.wikipedia.org/wiki/Воздушные_сражения_на_Кубани_(1943)


Сега за триточковия и петточковия Ме-109Г2 се изложи тотално!!!

Триточков се нарича стандартния вариант: 1 оръдие + 2 7,92мм картечници. три огневи точки- триточков!!!

Петточков е с 1 моторно оръдие + 2 7,92мм картечници + 2 оръдия в подкрилните гондоли - 5 огневи точки!!!

Айде покажи снимка на Български Месер с подкрилни оръдия!!!

Merlin написа:


в България няма триточкови, а ако имаше те щяха да са три пъти по-силно въоръжени от девоатина




И после напълно игнорираш направените изводи и само спамиш!


П.П Не си прав, че не се знае колко са мустангите закупени от Израел, просто ти незнаеш!

Цитат:
Although the War of Independence ended in early 1949, the Mustangs continued to fly reconnaissance missions over neighbouring Arab states for a number of years. Beyond the four original Mustangs, the latter pair assembled by now, more examples were acquired for the IAF. 36 more aircraft were purchased in the U.S. in the early fifties, and in 1952 Israel bought 25 examples from the Swedish Air Force (example 19 below was one of them), among which were four tactical reconnaissance Mustangs. In 1955 30 more aircraft were purchased in Italy, but only some of them were assembled and flown. With the arrival of the new aircraft, the Mustang became the backbone of Israel's fighter force, performing such tasks as bomber escort, ground attack and maritime patrol.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Merlin


Регистриран на: 11 Фев 2004
Мнения: 109
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 13:47    Заглавие:  

Pretor написа:
Честно толкова невежество по авиационна тематика не бях срещал до сега!

Цитат:
The backbone of the IAF consisted of 25 Avia S-199s (purchased from Czechoslovakia, essentially Czechoslovak-built Messerschmitt Bf 109s)


Цитат:
Israel bought their Spitfire LF IXc from Czechoslovakia in 1948. In 1952 an additional 35 LF IXc/e aircraft were purchased from Italy, at which time the Spitfire in IDF service was known as "Yorek" (Eng. Spit). After a few years of operational use and major action during the 1948 Arab–Israeli War these Spitfires were sold to Burma.


Цитат:
A few P-51 Mustangs were illegally bought by Israel in 1948, crated and smuggled into the country as agricultural equipment for use in the War of Independence (1947) and quickly established themselves as the best fighter in the Israeli inventory.[73] Further aircraft were bought from Sweden, and were replaced by jets at the end of the 1950s, but not before the type was used in the Suez Crisis, Operation Kadesh (1956).


Войната за независмост на Израел е 1946-1947. Болшинството спитфаери идват след войната!!!, както и мустангите! Толкова за познанията ти!


П.П Не си прав, че не се знае колко са мустангите закупени от Израел, просто ти незнаеш!

Цитат:
Although the War of Independence ended in early 1949, the Mustangs continued to fly reconnaissance missions over neighbouring Arab states for a number of years. Beyond the four original Mustangs, the latter pair assembled by now, more examples were acquired for the IAF. 36 more aircraft were purchased in the U.S. in the early fifties, and in 1952 Israel bought 25 examples from the Swedish Air Force (example 19 below was one of them), among which were four tactical reconnaissance Mustangs. In 1955 30 more aircraft were purchased in Italy, but only some of them were assembled and flown. With the arrival of the new aircraft, the Mustang became the backbone of Israel's fighter force, performing such tasks as bomber escort, ground attack and maritime patrol.


Всъщност пълния цитат е:

Цитат:
The backbone of the IAF consisted of 25 Avia S-199s (purchased from Czechoslovakia, essentially Czechoslovak-built Messerschmitt Bf 109s) and 62 Supermarine Spitfire LF Mk IXEs ferried from Žatec base code-named "Zebra" where pilots also received preliminary flight training.


Нали се сещаш че 62-та модерни марк 9 са с пъти по-боеспособни от сглобените от неподходящи части 25 авии. Smile През 52-ра са закупени ОЩЕ 35 спит-а.

Аз наистина нямам време да проверя точно колко П-51 са доставени преди края на войната. Важното е, че на този етап, в края на 40-те, това е най-модерния им изтребител, намиращ се на въоръжение във бройки в най-лошия случай от същия порядък от който са бройките Авия 199 към 48-49та.
ПС. Войната за независимост започва на 15ти май 48-ма и завършва на 10-ти март 49-та... Поне уикипедията чети. Smile Че и в цитата който си пуснал пише, че първите мустанги идват преди края на конфликта, ама чукча писател, чукча не читател... Ето ти и статията специално за войната да се пообразоваш:
https://en.wikipedia.org/wiki/1948_Arab%E2%80%93Israeli_War




Цитат:
Сега за триточковия и петточковия Ме-109Г2 се изложи тотално!!!

Триточков се нарича стандартния вариант: 1 оръдие + 2 7,92мм картечници. три огневи точки- триточков!!!

Петточков е с 1 моторно оръдие + 2 7,92мм картечници + 2 оръдия в подкрилните гондоли - 5 огневи точки!!!

Айде покажи снимка на Български Месер с подкрилни оръдия!!!


Съжалявам, моя грешка (не ми беше известно да се използва терминолгията за "точков" месершмит. Smile Но не се опитвай да обърнеш спора на семантика. 17 метра в секунда е скороподемността на Г2 с подкрилни оръдия. Чистия вариант катери с над 21 м/сек на морското ниво, която скороподемност се увеличава до около 26 м/сек на 1800 метра! Това се опитвам да ти кажа, че месершмите има ОГРОМНО предимство пред девоатина в областта на скороподемността и съответно във вертикалните маневри! Което води до ОГРОМНО предимство във въздушния бой и възможност на пилота на месершмита да си играе със самолети от класа на девоатина, както котка с мишка. А тук коментираме самолет от 42-ра. Самолетите от 43-та и 44-та (П-51Д) са още по-отдалечени от девоатина. Особено на големи височини, където е оптималния работен диапазон на мустанга, който за разлика от П-38 е оптимизиран именно за работа на големи височини и превъзхожда дори месершмитите от същия период (Г10 и Г14) на работните си височини. За музейните, към този период, експонати Г2 и не форсиран Г6, сравнението е почти както между девоатина и ранните густави. Smile

По въпроса за битката над Кубан. Моля би ли публикувал сериозен източник, който да потвърждава твърдението ти че 300 Як 7 са свалили 900 германски самолета там? Ето какво пише уикито по въпроса:

Цитат:
При этом такими авторами, как правило, не оспариваются немецкие сообщения о победах, согласно которым в сражении над Кубанью уничтожены в воздушных боях свыше 1000 советских самолётов и 300 самолётов сбито зенитным огнём. Таким образом, по донесениям обеих сторон было сбито больше самолётов, чем вражеская сторона имела в наличии, то есть говорить о достоверности сообщений о победах не приходится. Точные данные потерь сторон неизвестны.

Не че нещо, но там има разположени всякакви модерни авиополкове с лавочкини, кобри (включитлено и полка на Покришкин), спитфайъри и всякакви модерни изтребители, както и няколко с поостарели якове и ЛаГГ-ове. И само един въоръжен с Як 7... Все ми се струва че кобрите под командването на Покришкин са имали съвсем мъничко по-голям ефект. Wink

_________________
Open your mind, but not so much, that your brain falls out
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2160

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 14:25    Заглавие:  

Мерлин темата е за Девоатин Д520, не за твоето ограмотяване по авиационна тематика!

Нямаш изложение, нямаш теза, доказателствения материал или го изравяш от съмнителни източници или го изопъчаваш!

Няма да си правя труда да да ти доказвам нещо което е извън темата повече, линк за Кубан съм ти дал - оправяй се!

Ето ти линк за войната за независимост на Израел специлано за ВВС: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/48iaf.html

Ето ти за Израелския катър линк: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/avia.html

Ето ти изобщо за самолетите на Израел: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/IAF_inventory.html


Ако имаш да казваш за Девоатина нещо казвай, ако ще спамиш и ще разводняваш темата с това какво вярваш или невярваш за световната авиационна история, ще потърся помощ на модератор!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Merlin


Регистриран на: 11 Фев 2004
Мнения: 109
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 30 Авг 2016, 14:38    Заглавие:  

Pretor написа:
Мерлин темата е за Девоатин Д520, не за твоето ограмотяване по авиационна тематика!

Нямаш изложение, нямаш теза, доказателствения материал или го изравяш от съмнителни източници или го изопъчаваш!

Няма да си правя труда да да ти доказвам нещо което е извън темата повече, линк за Кубан съм ти дал - оправяй се!

Ето ти линк за войната за независимост на Израел специлано за ВВС: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/48iaf.html

Ето ти за Израелския катър линк: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/History/avia.html

Ето ти изобщо за самолетите на Израел: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Society_&_Culture/IAF_inventory.html


Ако имаш да казваш за Девоатина нещо казвай, ако ще спамиш и ще разводняваш темата с това какво вярваш или невярваш за световната авиационна история, ще потърся помощ на модератор!


Стигнахме до "ад хоминем" значи...
Всъщност доказателствения материал са точно твоите линкове, които не си си направил труда да прочетеш. Wink

Цитат:
Ако имаш да казваш за Девоатина нещо казвай, ако ще спамиш и ще разводняваш темата с това какво вярваш или невярваш за световната авиационна история, ще потърся помощ на модератор!


По въпроса за девоатина съм се изказал достатъчно ясно. Добър самолет за условията на 39-та 40-та, неадекватен към 43-та 44-та. По-горе съм цитирал и конкретни цифри, които демонстрират въпросната разлика между него и адекватните за периода изтребители. Не мисля че трябва да ги повтарям. Няма какво повече да се каже, когато фактите говорят и боговете мълчат. Smile А че може и със старо оръжие да се воюва всеки е наясно. Друг е въпроса с каква ефективност и на каква цена.

_________________
Open your mind, but not so much, that your brain falls out
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пон 03 Окт 2016, 09:27    Заглавие:  

Боже, колко мъка има по този свят, Боже!

По-умният от двамата ще прецени вярно за кого съм го казал.

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dénes Bern&#


Регистриран на: 17 Мар 2005
Мнения: 92
Местожителство: Hungary

МнениеПуснато на: Съб 24 Дек 2016, 21:47    Заглавие: Ята Номерирането на 4/6 Орляк? Yata numbering of 4/6 Orlyak?
Описание на темата: мистерия/mystery
 

Може ли някой да помогне с номерацията на трите Ята на 4/6. Орляк? Може би 6102, 6112, 6122? Благодаря за помощта.

Denes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 4 [55 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0821s ][ Queries: 12 (0.0050s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker