Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АЙ, БУБАМАРА, БУБАМАРА-2: ОТНОВО В СРЕМСКИ КАРЛОВЦИ! · Две мощни земетресения удариха Китай · Ердоган: Не сме бананова република и няма да се откажем от С-400 · Еквадор дава островите Галапагос на ВВС на САЩ · Деница Златева: Оттеглянето на оставката на Нинова не беше планирано · Бившият президент на Египет Мохамед Морси почина в съда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Юни 2019, 23:21
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Техника на излитане и кацане
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 11 [153 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Автор Съобщение
SPEED_BIRD


Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 359
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 29 Апр 2004, 20:04    Заглавие:  

Sorry, gosta biah az Wink

Na men po mi dopada VATSIM. IVAO imat slabi ATC i oshte po slabi piloti. No tova e druga tema za razgovor. Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
toni75

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 434
Местожителство: Щутгарт, Германия

МнениеПуснато на: Чет 29 Апр 2004, 22:40    Заглавие:  

Много интересно ! Нещата явно са далеч по-сложни отколкото във FS. Smile
Питам се следното: ако приемем че това е една нормална комуникация между пилот и РВД, как се организират нещата на големите летища където за 1 час кацат или излитат 100 и повече самолета ? Ако кулата с всеки самолет говори по толкова време къде ще му излезе краят ? А в същото време на практика нещата стават, само не ми е съвсем ясно как Rolling Eyes

_________________
http://planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srng=1&srch=Toni+Georgiev&offset=0&range=25
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=8462
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
SPEED_BIRD


Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 359
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 30 Апр 2004, 06:32    Заглавие:  

Na golemi letishta ima mnogo poveche pozicii.. Ako na Burgas, Sofia i Varna ima samo Tower i Approach to na KJFK naprimer ima Clearence Delivery, Ground Control, Ramp Control, Tower, Departure, Arrival (Approach), Radar (Control) i t.n. Da ne govorim che na Heathrow naprimer sa i na zoni... naprimer Departure East, Departure West i t.n. Tova dava vuzmojnst za obslujvane na dosta poveche samoleti.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ATC


Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 223
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 30 Апр 2004, 20:40    Заглавие:  

SPEED_BIRD е прав за позициите но и комуникацията е улеснена като не се използват всички тези неща и например като прочетох в ivao.org думата please. Номера в цялата работа е че едната и другата страна знае на всяка фраза какъв отговор да очаква в 90% от случайте.Например когато ти каже пилота On final ready to land той очаква разрешение за кацане от типа Cleared to land runway 04 WInd...
и тази фраза ти е в главата и веднага би усетил ако има някаква промяна и че е станало нещо необичайно.
По късно ще постна обещания разговор Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
SPEED_BIRD


Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 359
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 01 Май 2004, 19:19    Заглавие:  

Da, tochno taka... chesto komunikaciata se sukrashtava. Az go pusnah taka kakto se kazva po uchebnik. V deistvitelnost moje da e dosta po-kuso, zavisi ot obstanowkata taka da se kaje...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ariel
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Май 2004, 01:13    Заглавие:  

osven tova na niakoi letishta ima ogranichenia v frazeologiata naprimer:

1. Flying Bulgaria 437 ( Tova e Bulgaria air) monitor tower 129.22 - tui shte reche samo da se nastroish i da ne se obajdash a da chakash povikvane ot kulata
2. Contact Tower with the call sign only! - togava pilota triabva da kaje pri novia kontakt samo: Gatwick Tower, Flying Bulgaria 495.

ima i drugi hitrinki Smile))
Върнете се в началото
SPEED_BIRD


Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 359
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 06 Май 2004, 09:34    Заглавие:  

Има разбира се... доста хитринки...

Мен много ми харесва NAT комуникацията където има SELCAL система... с две думи пилота си пие кафето а РВД звънят като луди... шегувам се Very Happy Пилотите са длъжни да докладват всяка точка по курса и очакваното време до следващата...

Друга интересна комуникация е когато се ползва PAR заход, ма това май го имат само военните летища... не съм сигурен... Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Чет 06 Май 2004, 17:14    Заглавие:  

Какъв е този PAR заход?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
k
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Май 2004, 20:48    Заглавие:  

PAR e Precision Approach Radar i se izpolzva za kacane po instrumenti(Precision Approach-ILS,MLS,PAR).Harakterno za tozi vid instrumentalno kacane e che RVD-to ti dava instrukcii postoyanno do samata pista ili po-tochno do MAP (missed approach point)Smile
Върнете се в началото
Seminole
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Май 2004, 21:28    Заглавие: PAR approach  

K,
Kak ti davat instrukcii za glisadata na PAR approach?
Az sym letjal ASR approach, koeto e blizko, no ne e precizen (njama glisda). Oshte po-interesno stava ako poiskash "No Gyro" - vse edno che si zagubil zhirokompasa si (daj bozhe da ne se sluchva...).
Togava instrukciite sa ot roda:
APR: Seminole ...21R do not acknowledge folowing instructions. Make all turns standart rate (half standart rate).
ARP: 21R turn right ... stop turn ... turn left ... stop turn ...
i t.n.
Върнете се в началото
ATC


Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 223
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 13 Май 2004, 21:00    Заглавие:  

SPEED_BIRD написа:
Eto kak bi protekul edin departure ot Sofia (LBSF) do Burgas (LBBG). Primeren razbira se...

FB300: Sofia Tower, FB300, good afternoon, radio check.
LBSF_TWR: FB300, Sofia Tower, good afternoon, radio check is 5 by 5.(Рядко се случва)
FB300: (We are type) Airbus A320, parking 7, request IFR clearance to Burgas, information Delta.
LBSF_TWR: Information Delta correct. Standy for clearance.
FB300: Standby for clearance, FB300.
LBSF_TWR: FB300, (I have your clearance. Advice when ready to copy.)направо Copy clearance
FB300: Ready to copy, FB300.(Go ahead)
LBSF_TWR: FB300 is cleared to Burgas via BAILOVO1 (standart) departure (and then as filed). Initial flight level 130,( final flight level 270- Това нали си го е попълнил в плана), transponder 6100, (QNH1014-Това го има в information Delta на ATIS-а).
FB300: Cleared to Burgas via BAILOVO1 standart departure and then as filed. Initial flight level 130, final flight level 270, transponder 6100, QNH1014, FB300.
LBSF_TWR: (Readback is correct.) Affirmative(Correct0
FB300: Request clearance for push back and engine startup, at parking 7.
LBSF_TWR: Correct time 07. Cleared for push back and engine startup, (face West), active rwy 09.
FB300: Correct time 07. Cleared for push back and engine startup, face West, active rwy 09, FB300.
FB300: Push back and engine startup completed. Ready to taxi rwy 09.
LBSF_TWR: Taxi to holding point rwy 09 via taxi way Hotel.( Report ready for departure-и без да му се казва той ще го направи затова е излишно).
FB300: Taxi to holding point rwy 09 via taxi way Hotel. Report ready for departure, FB300.
FB300: Approaching holding point rwy 09, ready for immediate departure.
LBSF_TWR:FB300,( when airborne contact Sofia Approach 123.700 Това също го има в схемата за излитане написано макар че някой път забравят да минат на другата честота), cleared for takeoff rwy 09, surface wind 090 degrees at 4 knots.
FB300: When airborne will contact Sofia Approach 123.700, cleared for takeoff rwy 09, winds copied, FB300.
FB300: Sofia Approach, good afternoon, FB300 airborne, climbing FL130 on BAILOVO1 departure.
LBSF_APP: FB300, good afternoon, radar contact passing 4000ft, climb FL230.
FB300: (Radar contact - той не го казва), climbing FL230, FB300.
LBSF_APP: FB300, (please- много е непрепоръчително използването на такива обръщения освен в IVAO) contact Sofia Control on 128.400, have a nice flight.
FB300: Going to 128.400, good day.
------

Ami tova e v obshti linii edin (skuchen! ... 150 човешки живота независимо от това) departure... Very Happy


Преправил съм написаното от Speed_bird както е според мен и каквото съм научил досега като РП Smile)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
ATC


Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 223
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 13 Май 2004, 21:18    Заглавие:  

Anonymous написа:
Eto i edin primerem ILS approach s kacane na pista 22 Burgas (LBBG/BOJ)

LBWR_CTR: FB300, advice when ready to descend.(Рядко но се прави в повечето случаи направо се снижава)
FB300: Wilco, FB300
FB300: FB300 is ready to descend now.
LBWR_CTR: FB300, descend (initially) FL130.(снижава се за бургас до горната граница на Подхода FL175 т.е. FL170 )
FB300: Descend FL130, FB300
LBWR_CTR: FB300, (please) contact Burgas Approach 125.100, good day.
FB300: Burgas Approach on 125.100, good day, FB300
FB300: Burgas Approach, FB300 good afternoon. Descending FL130, inbound BGS VOR/DME, information Bravo.
LBBG_APP: FB300, afternoon, radar contact passing FL250 40 miles inbound BGS VOR/DME, information Bravo correct.(Пилота трябва да потвърди освен информацията от ATIS и QNH/QFE което е прослушал)
FB300: Radar contact, FB300.
LBBG_APP: FB300, descend FL110, expect radar vectors for ILS approach rwy 22.
FB300: Descend FL110, vectoring for ILS 22, FB300.
LBBG_APP: FB300, (under radar control now. )Turn right heading 140.
FB300: Right 140, FB300.
LBBG_APP: FB300, descend FL050, reduce speed 220 knots indiciated.
FB300: Descend FL050 and speed 220 knots indiciated, FB300.
LBBG_APP: FB300, you are 15 miles from touch down. Turn right heading 190, descend 3000ft BY QNH 1013, cleared for ILS approach rwy 22 REPORT ESTABLISHED, (maintain 3000ft until fully established),( QNH1013.)
FB300: Right 190, descending 3000ft, cleared for ILS rwy 22, (maintaining 3000ft until established, QNH1013.)
(LBBG_APP: FB300, number 2 for arrival, maintain own separation.
FB300: Number 2 for arrival with own separation, FB300.- Това се използва при съвсем друг случай)
FB300: FB300 is fully established rwy 22.
LBBG_APP: FB300, (please )contact Burgas Tower on 119.900, good day.
FB300: Going to 119.900, FB300.
FB300: Burgas Tower, afternoon, FB300 established on rwy 22, (information Victor.)
LBBG_TWR: FB300, afternoon,( information Victor correct, identified passing 2500ft Кулата няма радар за УВД както и информация за височината) continue ILS approach, report passing outer marker.
FB300: Continue ILS approach, will report outer marker.
LBBG_TWR: Traffic is 12 oclock, 5 miles, Boeing 737 on short final. Caution wake turbulence.
FB300: Roger, (have the) Boeing 737 in sight, FB300.
FB300: Passing outer marker now.
LBBG_TWR: FB300, cleared to land rwy 22, wind 040 degrees 8 knots, (vacate active to the left.- Това active e американски термин, команди за освобождаване на полосата се дават във въздуха само когато е наложително... просто незнаеш къде ще опре и кога ще спре)
FB300: Cleared to land rwy 22, winds copied, (will vacate to the left.)
FB300: Active rwy vacated via Delta.
LBBG_TWR: FB300, (welcome to Burgas Airport. You landing time is 07,) taxi to appron - VACATE VIA TXY DELTA(and call for engine shutdown.)
FB300: Landing time 07, will taxi to apron and call for engine shutdown.
(LBBG_TWR: FB300, transponder standby on ground, please. - И по неговите инструкции пише че трябва да го изключи)
(Ai, ai... koi ne ziapa v checklist-a Wink

Edna zabelejka... v Bulgaria vse oshte se polzva metrichna sistema i vmesto QNH se dava QFE. Da se nadiavame che tova skoro shte se promeni... Rolling Eyes

Колкото за QNH-вече е въведено ,макар че се чува за въвейдане на QFE от ICAO при кацане Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
ATC


Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 223
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 13 Май 2004, 21:25    Заглавие: Re: PAR approach  

Seminole написа:
K,
Kak ti davat instrukcii za glisadata na PAR approach?
Az sym letjal ASR approach, koeto e blizko, no ne e precizen (njama glisda). Oshte po-interesno stava ako poiskash "No Gyro" - vse edno che si zagubil zhirokompasa si (daj bozhe da ne se sluchva...).
Togava instrukciite sa ot roda:
APR: Seminole ...21R do not acknowledge folowing instructions. Make all turns standart rate (half standart rate).
ARP: 21R turn right ... stop turn ... turn left ... stop turn ...
i t.n.

Ами след извеждане на самолета на правата се дават команди например:
APP:BUC122 (position) 20 km from touchdown comence descent for 3 degrees glide path
APP:BUC12 15 km form touchdown your hight must be 750m
APP:BUC12 13 km form touchdown your hight must be 650m и така нататък .Доста повече приказки са но поне да си имате представа Smile
А при отказ на жирокомпаса
APP:BUC122 Make all turns 3 degees per second.Execute ot my word NOW
BUC122:Roger all turns 3 deg pre sec on word now
APP:BUC122 turn right now(И РП засича с часовника ако иска да го завие с 30 градуса това са 10 сек ,като се има в предвид инертноста на самолета)
BUC122:Turning right
APP:BUC122 Stop turn now
BUC122:Stopping
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
SPEED_BIRD


Регистриран на: 27 Апр 2004
Мнения: 359
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 14 Май 2004, 12:25    Заглавие:  

ATC, на летището в Бургас разбира се няма нужда от чак толкова формалности но на голямо летище като тука със 3 писти и много самолети и още повече GA пилоти дето се въртят като гламави се налага да си доста внимателен и да спазваш доста повече процедури. Много очевидни неща се повтарят просто за да се осигури допълнително ниво на сигурност.

Както казах това е само пример. В реалния свят всяко летище си има своите правила и процедури които могат доста да се различават едни от други.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ATC


Регистриран на: 13 Апр 2004
Мнения: 223
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 14 Май 2004, 14:24    Заглавие:  

Ами това не са формалности по принцип ,но се изпускат , особено на голямо летище с много трафик където времето за обслужване е доста по-малко.Ефира и той има своята пропускателна способност Smile)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 11 [153 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0787s ][ Queries: 12 (0.0046s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker