|
В момента е: Чет 28 Яну 2021, 16:25 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Попитай знаещия
Модератори: Penio |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 47 от 49 [721 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 45, 46, 47, 48, 49 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Уредите са съветски и немски. По реда във WinRAR: 1. Индикатор от ДГМК-3 (Дистанционен жиромагнитен компас), самолети Як-23, МиГ-15, Ил-2, Ли-2 и др. 2. Индикатор от РПКО (Радио полукомпас), Як-23, Ил-2, първите МиГ-15 3. Вариометър ВАР-30, мери верт. скорост +/- 30 m/s, самолети МиГ-15/17. 4. Останки от пилотски компас Askania, немски, на различни учебни машини 5 и 6 - също 7. Висотомер с барометрична корекция Askania, немски, на различни учебни машини 8. Вариометър Autoflug, немски, мери верт. скорост+/- 10 m/s. На различни учебни машини 9. ??? Напомня ми за един виц, когато професор по орнитология показва на студента задника на някаква птичка и пита каква е. Студентът не знае и професорът го пита как се казва, за да му нанесе двойка. Студентът си смъква панталона и като си показва долната част на гърба казва: "А познайте де!" 10. Това са уреди от някакви наземни електрозахранващи устройства 11. Към висотомер 7. Ако нещо не е ясно - питайте. _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
67AF
Регистриран на: 19 Яну 2015 Мнения: 1 |
Уважаеми знаещи, Далеч съм от каквито и да било познания относно авиацията, но намерих в семейните архиви една снимка, която е подарена на баба ми Грозданка на Благовещение 1933-та. Всички опити да науча кой е Неделчо сред все още живите възрастни роднини удариха на камък. Може би Неделчо да е ухажвал баба ми (гимназистка красавица на 18 години към датата), може да е бил роднина, с когото са изгубени всякакви контакти. Както разбирате по датата, и подаряващият, и получателката вече са в по-добрия свят (за него предполагам, за нея знам със сигурност). Добър познат разшифрова самолета като чешкия Шмолик-18. Допълнителна информация ми беше пратена следната: "Има един Неделчо Тодоров Куюмджиев, завършил е Авиационното училище през 27-ма. През 41-ва е майор и става командир на водосамолетна база "Чайка" край Варна. Има един Неделчо Христов Дончев без посочени години, има и един Неделчо ...... Иванов, завършил Авиационното училище през 26-та, всички останали Неделчовци са завършили след датата на снимката." Снимката замина за музея на авиацията в Крумово, а аз поради това, че живея отвъд Голямата Вода, нямам кой знае какви възможности за търсене. Ако ви е попадал този Неделчо, ще се радвам да узная кой е и каквото още е известно за него. Информацията ще отиде в музея, а ако вземе да излезе, че сме рода - ще се радвам на роднини. Човек никога няма достатъчно! ![]() С уважение, Аля ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Jäger
Регистриран на: 11 Дек 2014 Мнения: 3 Местожителство: София |
Още един въпрос, нашите КБ-6 (309) имали ли са някакво стрелково въоръжение? По наличните в нета снимки не се виждат споменатите в някои книги 2 картечници в основата на крилата, но затова пък се вижда нещо подобно на дуло на картечница в носа (може и да се бъркам и да е нещо друго). |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Картечниците са ВЪЗМОЖНОСТ, но по искане на Въздушни войски не са монтирани. Самолетът е произвеждан като лек транспортен и учебен за щурмани-навигатори, щурмани-бомбардири, аерофотографи и радиотелеграфисти. Запазено е бомбардировъчното въоръжение и фотографското оборудване. А от носа стърчи ТРЪБАТА НА ПИТО, която служи за приемане на въздушното налягане и отчитане на скоростта на полета. ![]() _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Jäger
Регистриран на: 11 Дек 2014 Мнения: 3 Местожителство: София |
Много благодаря за отговора о7 . Подозирах, че това в носа е тръба на Пито, но не бях сигурен. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
EU_BG_akademika
Регистриран на: 17 Яну 2011 Мнения: 2 |
Много благодаря за отговорите..!! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Много странно ![]() _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
CATCH 22
![]() Регистриран на: 02 Сеп 2006 Мнения: 424 |
Иване, от 1 февруари хит.бг е затворен сайт. Ти си ползвал него за складиране на снимки и затова вече не се вижда нищо (не само твоята, но и доста други снимки във форума изчезнаха). Ползвай някаква по-масова "банка" за снимки и други материали или тази на форума, ако искаш да пуснеш същата снимка отново. _________________ "Имаше само една засечка и това беше Catch 22." Джоузеф Хелър |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Благодаря за информацията, CATCT 22! Скоро качвах там профилчето на КБ-309, но нищо не подсказваше, че предстои затваряне на HIT.BG. Би било коректно да има някакво предупреждение, но тук сме Абсурдистан, какво да се прави... ТРЯБВА ДА ВИДЯ КАК СТАВА НОМЕРЪТ ПРЕЗ ФОРУМА. _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42508 |
Привет Иване. Ползвай това упътване. Гарантирам, че докато съм жив - галерията на форума ще съществува. ![]() http://airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=226246 |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Благодаря, ще имам предвид! _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Dénes Bern&#
![]() Регистриран на: 17 Мар 2005 Мнения: 92 Местожителство: Hungary |
In the Gallery there is a photo: ![]() What airplane type is it? Il-10? В галерията има снимка: Какво самолет тип е тя? Ил-10? Denes |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Единствен елемент, по който може да се идентифицира самолетът, е опашното колело. То определено е на Ил-10. При Ил-2 стойката има съвсем друга конструкция и е изнесена в самия край на тялото. В google има много хубави снимки и схеми и на двата самолета. _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
pach
Регистриран на: 27 Юни 2007 Мнения: 726 Местожителство: София |
Здравейте! Отдавна не съм писал (пък и чел ![]() Знам, че сме имали няколко модела водосамолети до 1944г но освен "Акулата" (AR-196...) за другите не се сещам да съм виждал снимки. Може би на едни немски като етажерки в буквалния и преносен смисъл, но не съм сигурен. Та въпроса ми е на снимката по-долу, може ли някой да разпознае самолета и съответно да разберем дали е бил на въоръжение у нас, или е бил само за някаква изложба в София? ![]() Иначе ето още една от същия магазин, но това според мен е само възпоменателна картичка за полета. ![]() Благодаря предварително на отзовалите се! ![]() _________________ Всичко ново е добре забравено старо! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
CATCH 22
![]() Регистриран на: 02 Сеп 2006 Мнения: 424 |
България освен с "Акули", разполага с 2 (две!)"Патици" (Хайнкел Хе-42) ![]() и "Тюлени" (Хайнкел Хе-60). ![]() Снимката е от 1941 год., а "Тюлените" са доставени през 1942, но всъщност и двата "Хайнкела" са с редови двигатели, докато екземплярът от снимката е със звездообразен и изобщо не прилича на тях. Самолетът много ми напомня на нашите "Пеперуди" КБ-1А (лицензно производство на Капрони Са-100), ![]() заради пилотското място под крилото и второто зад него, много дългото долно крило (по-дълго от горното, но това на снимката няма как да се види), крилните подпори без диагонал, звездообразният двигател с дървено, двулопатно витло, елерони само на долното крило и т.н. От този тип има произведени 2 водосамолета, които след изпитания не са одобрени от флота и не са използвани. Възможно е това да е един от двата. Ако това наистина е така, тази снимка е истинска колекционерска рядкост - България не е произвеждала други водосамолети. Има едни панорамни снимки от фабрика "Капрони Български", на които се виждат 2 по-високи от другите самолети ( на първата снимка в ляво, а на втората в средата, отзад) - чел съм твърдение, че това са единствените известни снимки на хидропланите. ![]() В Крумово има(ха) реплика на "Пеперудата", но не зная до каква степен отговаря на оригинала. ![]() Втората картичка няма нищо общо с първата снимка и е от доста по-ранен период. _________________ "Имаше само една засечка и това беше Catch 22." Джоузеф Хелър |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 47 от 49 [721 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 45, 46, 47, 48, 49 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0812s ][ Queries: 12 (0.0121s) ][ Debug on ] |