|
В момента е: Чет 10 Юли 2025, 11:31 Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action) |
Попитай знаещия
Модератори: Penio |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 30 от 49 [721 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 47, 48, 49 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Самолетът Ли-2П (борд 41) от ТРАП е бил личен самолет на Вълко Червенков. Нямаше десантна врата на десния борд. Вътре в предната част на пътническия салон по левия борд имаше работна маса и около нея две доста широки кресла. Едното с гръб по посоката на полета, другото срещу него. На десния борд имаше диванче. Завеса отделяше задната част на салона, където имаше нормални единични пътнически седалки (мисля че бяха 7, 3 на десния и 4 на левия борд). След реставрацията посетителите ще влизат ли в самолета? _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Иване, благодаря за отговора! ![]() Всъщност моето проучване в насока варианти на Ли- 2 П продължи и след питането. Вече се сдобих с книжка за техническото описание на самолета с много жубави и подробни скици на отделни възли и агрегати, както и с доста подробни чертежи. От тях се установява, че действително на стандартно заложената (П) модификация, товарната врата на левият борд я няма. За седалки и видове комфорт няма да изпадам в подробности, има достатъчно писано. Идеята е нашият музеен Ли- 2 Т да се възстанови с инициалите на ТАБСО (следи от каквито по необясними за мен причини има само на десният борд), не само външно, но и вътре, именно с идеята да може да влизат в него посетители. От всички наши Лисуновки по документи два са били стандартни П- модификация, т. е. без товарна врата. Това видях и на една много лоша снимка в една стара книга в библиотеката на МА- П. НО! Музейният Ли- 2 е Т- модификация. Такава модихикация също е летяла с инициалите на ТАБСО. Само, че с пътнически седалки ли са били, или с десантните?!? Ако са били с десантните- добре. Запазени са почти всички в музейният самолет, а и направата на липсващите не е трудна. Но ако са били с пътнически, трудно би се постигнала 100 процентова реалистичност. Не ми се ще да окьопазяваме експоната, чрез "премахване" на товарната врата, а и май няма кой да ми позволи това. По- скоро ще се прави една от нашите "Т" Лисуновки летяла с инициалите на ТАБСО и използвана за пътнически цели. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Иван
[Moderator] ![]() Регистриран на: 27 Юни 2004 Мнения: 1930 Местожителство: София |
Като ученик съм пътувал няколко пъти с ТАБСО-вски Ли-2 в страната. Седалките не бяха десантни, ако това изобщо може да се нарече седалка ![]() _________________ КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ... |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Може да са ги блокирали, но не и тапицирали, защото малката, нормално отваряща се врата, елемент от товарната врата, се пада точно на последният (седми) прозорец на левият борд. Респективно една двойна седалка по- малко. Възможно е само да са ги блокирали. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
bobo
Регистриран на: 04 Юли 2006 Мнения: 6 |
Здравейте, днес попаднах на това: http://www.airwar.ru/history/av2ww/axis/bulgavia/bulgavia.html и се интересувам, доколко може да се вярва на тези данни (изглеждат доста конкретни - с имена, дати, места...). Съжалявам, ако темата вече е обсъждана, ама не можах да намеря нищо токова систематизирано. Благодаря предварително. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
German
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 2680 Местожителство: Шуменщайн |
Ми това си е препечатка от един от томовете на въпросния Михаил Зефиров за Луфтвафе и неговите съюзници през ВСВ. Те бяха масово предлагани у нас по разните бивши руски книжарници и т.н. до преди няколко години. Имам ги всичките. Какво да ти кажа за инфото.. Като цяло е добре, но някои детайли тук-там куцат(говоря въобще за всички томове). Има грешки в наименования на хора, географски места, самолети и т.н. То си е и оправдано де, при такъв широкомащабен труд. В специфичния случай(българските ВВС) ми се струва, че имаше някои неточности относно въздушните боеве и свалените самолети. Спомням си, че тук някъде из форума бяхме оспорвали резултатите от боя на 1 август 1943 г., изнесени във въпросната книга от Зефиров. Имаше май някаква бъркотия с имената на американските "крепости". Като цяло обаче, може би трудовете на въпросния автор са най-обширното и подробно четиво по темата, издадено на руски език. Така че, въпреки някои от описаните по-горе недостатъци си заслужава. Друг е въпросът, че за изкушени и здраво "далдисали" хора в тази област(като моя милост) си е слабовата. ![]() _________________ Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика. Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика, защото нейното сърце е изпълнено със сладост, а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
onufrii
![]() Регистриран на: 03 Яну 2004 Мнения: 13226 Местожителство: вилает Боляристан |
Което е нормално - Зефиров ако се не лъжа е оръжейник. Но пък въпреки неточностите /никой не е идеален/ поредицата беше добра. _________________ Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло! Si vis pacem, para bellum - 26030 Прайм червени шишета на бели! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Pirin
![]() Регистриран на: 02 Дек 2005 Мнения: 2297 Местожителство: LBSF |
Има ли паднал самолет през ВСВ на Витоша над с. Железница? Има един много характерен кратер над село, възможно е да от авиабомба. Диаметър някъде към 3 метъра, дълбочина към 1 и половина. Питах няколко старци в село, ама шопи са, с клещи трябва да им вадиш от устата думи. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
kapitan
Регистриран на: 01 Май 2004 Мнения: 704 Местожителство: Sf |
От Асен Ковачев съм чувал за самолет, свален някъде в полите на Витоша, но къде точно не знам. Иначе в Кладница има свален самолет, което не е много далеч от Железна, то пък не е и толкова близо, че да се бъркат двете. А кратери от бомби има на страшно много места, много често са си изръсвали "товара" където им падне, на най-случайни места и са обръщали към базата /например при получаване повреди на самолета/. На едно място знам къде, в един дол, селяни са заровили две цели "гостенки от небето" ![]() ![]() ![]() П.П. С клещи няма да постигнеш нищо, с блага дума още по-малко ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
yuri_ninov
![]() Регистриран на: 07 Мар 2009 Мнения: 239 Местожителство: Плевен |
По информация на възрастни хора от Плевен през 1944 год месец май на връщане от Плоещ в околностите на Плевен пада а-ки 4-моторен б-ч ! Прави два кръга над града и от него се скачат 2-ма пилоти ,,арестувани от полицията по късно,, и пада в района сега известен като ,,Табаковия язовир-.Гори дълго време и дечурлигата тогава са ходили да събират парчете и много видове боеприпаси !Имало много видове и,,били боядисани /оцветени/ ! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Граматски
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 58 |
Здравейте! Работя по скин-пакет с българските "Емили" за Ил-2 и ми трябва малко помощ. Първо, самолетите едноцветен или двуцветен зелен камуфлаж имат по горните повърхности на тялото и крилата - на цветни профили съм виждал и двата варианта, а само на една снимка (на борд 3) ясно личат два цвята (които, предполагам, RLM72 светло зелен и RLM?). Второ, жълтите ленти по фюзелажа и на опашките в Германия ли са нанесени с някакво RLM жълто (04 или 27?) или в България с неизвестно каква "жълта блажна боя"? Крилни дъги нансяни ли са (аз такива поне на снимки не съм виждал)? Според "Osprey Aircraft of the Aces 58 - Slovakian and Bulgarian Aces" на капотажа на машините на Павел Павлов и Михаил Григоров е нарисувана емблемата на ятото (червен дявол, изскачащ от облак). На машината на М.Григоров има и цветен профил и е представена като борд 11 (бял). Кой борд е самолетът на П.Павлов и имал ли е въобще емблема? На носът на един от българските "Емили" (със заострения тип кок на витлото) се вижда и нарисувана глава на дявол (сатир, или нещо подобно) - кой борд е тази машина? Не помня от чий онлайн архив съм свалял снимката, затова няма да я поствам. ![]() Последно, "Емилите" пребоядисвани ли са в хода на войната (до 1945г) в друг камуфлаж, и кога? Благодаря предварително и съжалявам за многото въпроси, но искам да направя всички бордове възможно най-точно, че с "Густав" пакета беше голяма борба... безброй размазани черно-бели снимки и противоречащи си цветни профили! ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
Не съм от най- компетентните, но че почна аз. ![]() Българските Бф- 109 Е 3/ 4 са били камуфлирани в цветовете РЛМ 70 / 71 и РЛМ 65. Полукрилата и хоризонталното оперение са били в стандартната за Луфтвафе тогава схема, тялото- не. Тялото е било боядисано пак в РЛМ 70 / 71, но двата цвята са се разделяли леко вълнообразно по дължината на му, от кока към основата на опашката (тъмният отгоре, светлият отдолу), по основата на пилотската кабина. Жълтият шлейф и евентуално жълти кормила за посока са били боядисвани евентуално в България, но не мога да кажа със сигурност дали с цветове от немската гама или с блажна боя. По наши документи е отразено ЕБО да се нанася със съответната блажна боя. Както и да ги направиш тях, няма да е грешно. Жълти сектори по крилата (било то отгоре или отдолу) на Емилите няма. Бордни номера има нанесени и под крилата (на повечето машини между нишата на колесника и Андреевският кръст, но не липсват изклучение и такива от външната му страна), като само на една машина с борден № 14 има нанесени бордни номера (бели) и върху горната страна на полукрилата, от външната страна на кръста. Сега нямам много време за обяснения, извинявай. Дяволи и сатири е имало действително, както и емблеми по бордовете на самолетите. Спор се водеше дали са били от двете страни или само от лявата. Щеи видя коя беше книгата, в която имаше много хубави цветни профили на доц. Петко Манджуков. Максимално точни са и ще ти бъдат максимално полезни. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Граматски
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 58 |
Валко, благодарности! Ще изчакам да провериш преди да започна работа, дано не трябва да преправям и 45-те скина за българските "Густави" после! ![]() Тази книга на П.Манджуков (и преди съм чувал, че прави качествени цветни профили) продава ли се или е поредната безценна и неоткриваема антикварна рядкост? ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
valko-bg
![]() Регистриран на: 18 Дек 2006 Мнения: 1041 Местожителство: Svilengrad- BG |
С разрешение на автора на профилите, ето Ви насока, г- н Граматски: http://img195.imageshack.us/img195/6710/bf109e43.tif http://img39.imageshack.us/img39/4637/bf109e41.tif Това е характерното оцветяване на българските Е- 3/ 4, след приемане на единното ЕБО. Преди това, когато част от новопристигнатиле Емили Е- 3/ 4 са били с българското знаме на кормилото за посока, тялото е било без жълт шлейф, видимо разделено от двата цвята, както го описах- РЛМ 70 / 71. Извинявам се за неточността относно поставянето на бордните номера под полукрилата на Емилите- били са от външната страната на Андревският кръст (повечето). |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
su27
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 1248 |
Файловете пуснати от Валко са с истинско разширение .png . На Манджуков профилите са много далече от... да кажем примерно тези правени от Пеньо, но идеална отправна точка. Моят съвет е да правиш скин на конкретна машина ако гониш голяма точност защото по снимките ще видиш, че има някои разминавки. Ето и един жокер ...по снимките които си намерил огледай пред челното стъкло на "Стрелите". Ще забележиш , че има лента тъмна боя нанесена пред челното съкло - най вероятно черна - матова. Ето и нещо нагледно от мен. ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 30 от 49 [721 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 47, 48, 49 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.1081s ][ Queries: 15 (0.0177s) ][ Debug on ] |