Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн


 
Hot topics:
В момента е: Чет 10 Юли 2025, 11:31
Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action)
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Попитай знаещия
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 30 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 47, 48, 49 Следваща
Автор Съобщение
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 10:19    Заглавие:  

Самолетът Ли-2П (борд 41) от ТРАП е бил личен самолет на Вълко Червенков. Нямаше десантна врата на десния борд. Вътре в предната част на пътническия салон по левия борд имаше работна маса и около нея две доста широки кресла. Едното с гръб по посоката на полета, другото срещу него. На десния борд имаше диванче. Завеса отделяше задната част на салона, където имаше нормални единични пътнически седалки (мисля че бяха 7, 3 на десния и 4 на левия борд).
След реставрацията посетителите ще влизат ли в самолета?

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 10:35    Заглавие:  

Иване, благодаря за отговора! Smile
Всъщност моето проучване в насока варианти на Ли- 2 П продължи и след питането. Вече се сдобих с книжка за техническото описание на самолета с много жубави и подробни скици на отделни възли и агрегати, както и с доста подробни чертежи. От тях се установява, че действително на стандартно заложената (П) модификация, товарната врата на левият борд я няма. За седалки и видове комфорт няма да изпадам в подробности, има достатъчно писано.
Идеята е нашият музеен Ли- 2 Т да се възстанови с инициалите на ТАБСО (следи от каквито по необясними за мен причини има само на десният борд), не само външно, но и вътре, именно с идеята да може да влизат в него посетители. От всички наши Лисуновки по документи два са били стандартни П- модификация, т. е. без товарна врата. Това видях и на една много лоша снимка в една стара книга в библиотеката на МА- П. НО! Музейният Ли- 2 е Т- модификация. Такава модихикация също е летяла с инициалите на ТАБСО. Само, че с пътнически седалки ли са били, или с десантните?!? Ако са били с десантните- добре. Запазени са почти всички в музейният самолет, а и направата на липсващите не е трудна. Но ако са били с пътнически, трудно би се постигнала 100 процентова реалистичност. Не ми се ще да окьопазяваме експоната, чрез "премахване" на товарната врата, а и май няма кой да ми позволи това. По- скоро ще се прави една от нашите "Т" Лисуновки летяла с инициалите на ТАБСО и използвана за пътнически цели.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 12:12    Заглавие:  

Като ученик съм пътувал няколко пъти с ТАБСО-вски Ли-2 в страната. Седалките не бяха десантни, ако това изобщо може да се нарече седалка Laughing. Бяха подобни на тези, които сега има на Як-40, също не особено удобни, но по-добри от десантните. Вероятно десантните врати са били блокирани и отвътре закрити с тапицерията, оставайки като елемент от конструкцията на тялото. И тъй като пътниците подхождаха към самолетите откъм десния борд, нямало е как да ми направи впечатление, дали върху тялото се очертава големият товарен люк. Тогава вече летях в ДОСО и всичко по самолетите ме впечатляваше. Сигурно щях да забележа подобна подробност от пейзажа...
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Чет 21 Май 2009, 14:12    Заглавие:  

Иван написа:
Вероятно десантните врати са били блокирани и отвътре закрити с тапицерията.

Може да са ги блокирали, но не и тапицирали, защото малката, нормално отваряща се врата, елемент от товарната врата, се пада точно на последният (седми) прозорец на левият борд. Респективно една двойна седалка по- малко. Възможно е само да са ги блокирали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
bobo

Регистриран на: 04 Юли 2006
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Сря 29 Юли 2009, 15:36    Заглавие:  

Здравейте, днес попаднах на това: http://www.airwar.ru/history/av2ww/axis/bulgavia/bulgavia.html и се интересувам, доколко може да се вярва на тези данни (изглеждат доста конкретни - с имена, дати, места...). Съжалявам, ако темата вече е обсъждана, ама не можах да намеря нищо токова систематизирано. Благодаря предварително.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 31 Юли 2009, 15:51    Заглавие:  

Ми това си е препечатка от един от томовете на въпросния Михаил Зефиров за Луфтвафе и неговите съюзници през ВСВ. Те бяха масово предлагани у нас по разните бивши руски книжарници и т.н. до преди няколко години. Имам ги всичките. Какво да ти кажа за инфото.. Като цяло е добре, но някои детайли тук-там куцат(говоря въобще за всички томове). Има грешки в наименования на хора, географски места, самолети и т.н. То си е и оправдано де, при такъв широкомащабен труд. В специфичния случай(българските ВВС) ми се струва, че имаше някои неточности относно въздушните боеве и свалените самолети. Спомням си, че тук някъде из форума бяхме оспорвали резултатите от боя на 1 август 1943 г., изнесени във въпросната книга от Зефиров. Имаше май някаква бъркотия с имената на американските "крепости".
Като цяло обаче, може би трудовете на въпросния автор са най-обширното и подробно четиво по темата, издадено на руски език. Така че, въпреки някои от описаните по-горе недостатъци си заслужава.
Друг е въпросът, че за изкушени и здраво "далдисали" хора в тази област(като моя милост) си е слабовата. Wink

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 31 Юли 2009, 16:42    Заглавие:  

Което е нормално - Зефиров ако се не лъжа е оръжейник. Но пък въпреки неточностите /никой не е идеален/ поредицата беше добра.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Pirin


Регистриран на: 02 Дек 2005
Мнения: 2297
Местожителство: LBSF

МнениеПуснато на: Пон 10 Авг 2009, 14:46    Заглавие:  

Има ли паднал самолет през ВСВ на Витоша над с. Железница? Има един много характерен кратер над село, възможно е да от авиабомба. Диаметър някъде към 3 метъра, дълбочина към 1 и половина. Питах няколко старци в село, ама шопи са, с клещи трябва да им вадиш от устата думи. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 10 Авг 2009, 16:08    Заглавие:  

От Асен Ковачев съм чувал за самолет, свален някъде в полите на Витоша, но къде точно не знам. Иначе в Кладница има свален самолет, което не е много далеч от Железна, то пък не е и толкова близо, че да се бъркат двете.

А кратери от бомби има на страшно много места, много често са си изръсвали "товара" където им падне, на най-случайни места и са обръщали към базата /например при получаване повреди на самолета/. На едно място знам къде, в един дол, селяни са заровили две цели "гостенки от небето" Laughing, ама не е здравословно да се доближава човек, дори и отдалеч Laughing Laughing

П.П. С клещи няма да постигнеш нищо, с блага дума още по-малко Laughing Laughing , но с шишенце домашна ще стигнеш директно до сърцето на всеки дрът шоп Laughing Laughing Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
yuri_ninov


Регистриран на: 07 Мар 2009
Мнения: 239
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 11:47    Заглавие: за свалените самолети
Описание на темата: същото
 

По информация на възрастни хора от Плевен през 1944 год месец май на връщане от Плоещ в околностите на Плевен пада а-ки 4-моторен б-ч ! Прави два кръга над града и от него се скачат 2-ма пилоти ,,арестувани от полицията по късно,, и пада в района сега известен като ,,Табаковия язовир-.Гори дълго време и дечурлигата тогава са ходили да събират парчете и много видове боеприпаси !Имало много видове и,,били боядисани /оцветени/ !
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Граматски

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 58

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 13:14    Заглавие: Камуфлажът на българските "Емили"  

Здравейте!
Работя по скин-пакет с българските "Емили" за Ил-2 и ми трябва малко помощ. Първо, самолетите едноцветен или двуцветен зелен камуфлаж имат по горните повърхности на тялото и крилата - на цветни профили съм виждал и двата варианта, а само на една снимка (на борд 3) ясно личат два цвята (които, предполагам, RLM72 светло зелен и RLM?). Второ, жълтите ленти по фюзелажа и на опашките в Германия ли са нанесени с някакво RLM жълто (04 или 27?) или в България с неизвестно каква "жълта блажна боя"? Крилни дъги нансяни ли са (аз такива поне на снимки не съм виждал)?

Според "Osprey Aircraft of the Aces 58 - Slovakian and Bulgarian Aces" на капотажа на машините на Павел Павлов и Михаил Григоров е нарисувана емблемата на ятото (червен дявол, изскачащ от облак). На машината на М.Григоров има и цветен профил и е представена като борд 11 (бял). Кой борд е самолетът на П.Павлов и имал ли е въобще емблема?
На носът на един от българските "Емили" (със заострения тип кок на витлото) се вижда и нарисувана глава на дявол (сатир, или нещо подобно) - кой борд е тази машина? Не помня от чий онлайн архив съм свалял снимката, затова няма да я поствам. Wink

Последно, "Емилите" пребоядисвани ли са в хода на войната (до 1945г) в друг камуфлаж, и кога?

Благодаря предварително и съжалявам за многото въпроси, но искам да направя всички бордове възможно най-точно, че с "Густав" пакета беше голяма борба... безброй размазани черно-бели снимки и противоречащи си цветни профили! Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 13:48    Заглавие:  

Не съм от най- компетентните, но че почна аз. Smile
Българските Бф- 109 Е 3/ 4 са били камуфлирани в цветовете РЛМ 70 / 71 и РЛМ 65. Полукрилата и хоризонталното оперение са били в стандартната за Луфтвафе тогава схема, тялото- не. Тялото е било боядисано пак в РЛМ 70 / 71, но двата цвята са се разделяли леко вълнообразно по дължината на му, от кока към основата на опашката (тъмният отгоре, светлият отдолу), по основата на пилотската кабина. Жълтият шлейф и евентуално жълти кормила за посока са били боядисвани евентуално в България, но не мога да кажа със сигурност дали с цветове от немската гама или с блажна боя. По наши документи е отразено ЕБО да се нанася със съответната блажна боя. Както и да ги направиш тях, няма да е грешно. Жълти сектори по крилата (било то отгоре или отдолу) на Емилите няма. Бордни номера има нанесени и под крилата (на повечето машини между нишата на колесника и Андреевският кръст, но не липсват изклучение и такива от външната му страна), като само на една машина с борден № 14 има нанесени бордни номера (бели) и върху горната страна на полукрилата, от външната страна на кръста. Сега нямам много време за обяснения, извинявай. Дяволи и сатири е имало действително, както и емблеми по бордовете на самолетите. Спор се водеше дали са били от двете страни или само от лявата. Щеи видя коя беше книгата, в която имаше много хубави цветни профили на доц. Петко Манджуков. Максимално точни са и ще ти бъдат максимално полезни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Граматски

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 58

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 14:44    Заглавие:  

Валко, благодарности! Ще изчакам да провериш преди да започна работа, дано не трябва да преправям и 45-те скина за българските "Густави" после! Laughing
Тази книга на П.Манджуков (и преди съм чувал, че прави качествени цветни профили) продава ли се или е поредната безценна и неоткриваема антикварна рядкост? Sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 17:19    Заглавие:  

С разрешение на автора на профилите, ето Ви насока, г- н Граматски:
http://img195.imageshack.us/img195/6710/bf109e43.tif
http://img39.imageshack.us/img39/4637/bf109e41.tif
Това е характерното оцветяване на българските Е- 3/ 4, след приемане на единното ЕБО. Преди това, когато част от новопристигнатиле Емили Е- 3/ 4 са били с българското знаме на кормилото за посока, тялото е било без жълт шлейф, видимо разделено от двата цвята, както го описах- РЛМ 70 / 71.
Извинявам се за неточността относно поставянето на бордните номера под полукрилата на Емилите- били са от външната страната на Андревският кръст (повечето).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
su27


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1248

МнениеПуснато на: Вто 11 Авг 2009, 20:45    Заглавие:  

Файловете пуснати от Валко са с истинско разширение .png .
На Манджуков профилите са много далече от... да кажем примерно тези правени от Пеньо, но идеална отправна точка.
Моят съвет е да правиш скин на конкретна машина ако гониш голяма точност защото по снимките ще видиш, че има някои разминавки.
Ето и един жокер ...по снимките които си намерил огледай пред челното стъкло на "Стрелите". Ще забележиш , че има лента тъмна боя нанесена пред челното съкло - най вероятно черна - матова. Ето и нещо нагледно от мен.
Click to see if image is larger

thumbup
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 30 от 49 [721 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 28, 29, 30, 31, 32, ..., 47, 48, 49 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1081s ][ Queries: 15 (0.0177s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2022 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker