|
В момента е: Чет 10 Юли 2025, 17:07 Часовете са според зоната UTC + 3 (DST in action) |
МиГ-23 в България
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 77 от 91 [1351 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 75, 76, 77, 78, 79, ..., 89, 90, 91 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Изделие 23-22А са само нашите 16 самолета МиГ-23МЛД. Сирийците получават 50 броя изделие 23-19Б, с което се "закръгля" бройката на новопроизведените МиГ-23МЛД до 66. А това, което вие наричате "либийски МЛД" са си чисто и просто бивши сирийски машини. В замяна на предадените на Сирия Су-24МК, Либия получава известен брой МиГ-23МЛД. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
M-4
![]() Регистриран на: 02 Юни 2006 Мнения: 516 |
Не знаех, че е точно така. _________________ ...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42741 |
Преди време обсъждахме, че даже и до спор стигнахме дали тези са били български. Спорът бе заради една снимка от книгата на Цветан Цаков, където пишеше, че борд 27 е български. Ама не е. Това са снимки от курса за приучване на български летци. Единият е о.р. Малчев на снимките. ![]() Та така, че това не е в България. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
super mystere
![]() Регистриран на: 17 Фев 2004 Мнения: 593 Местожителство: България |
Една снимка на един боец: ![]() _________________ "Човек дори и добре да живее - умира. И друг се ражда. И нека родения по късно, като види тази колона да си спомни за онзи, който я е направил" Хан Омуртаг |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
tu-134
![]() Регистриран на: 04 Яну 2004 Мнения: 1074 Местожителство: Chicago i Sofia |
Предна кабина на борд 022 _________________ http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
tutiik
Регистриран на: 26 Сеп 2010 Мнения: 1 |
Здравейте уважаеми съфорумци. Относно спора за камуфлажа на бн, искам да споделя това което знам.Уважавам господата Малчев и Паунов познавам ги лично, но неразбирам защо си противоречат В Чешнегирово служих до 89 год.Всички 23ки бяха (бели) до квр , с изкл. на 040 която дойде от СССР камуфлирана. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
M-4
![]() Регистриран на: 02 Юни 2006 Мнения: 516 |
![]() _________________ ...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ... |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Прицелното оборудване е свалено още през 1995 г., тъй като самолета е разоръжен по ДОВСЕ. Означението му е МиГ-23УБ-2. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42741 |
Информация от Фейсбук страницата на Криле:
![]() ----------------------------------------
![]() По време на авиопразник Микоян-Гуревич МиГ-23 |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42741 |
![]() Пароль
![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
МиГ-23МЛД (изд.23-18) - 300, 301, 305, 308 МиГ-23МФ (изд.23-11/2М) - 649, 666, 675 МиГ-23УБ (изд. 23-51) - 25, 27 МиГ-23МЛА (изд. 23-12А) - предпоследния, не се вижда номера L-29 - м/у последните две 23-ки _________________ mostly harmless ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42741 |
От Фейсбук, имам чувството че току що е боядисан. ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
sluchaen
![]() Регистриран на: 21 Дек 2010 Мнения: 958 |
Препрочитайки страниците за МиГ-23 се сещам за една история, която ще разкажа. Може някои да се върнат в спомените си, други нещо да научат, а пък трети поука да си извадят. Ден с полети.На централна стоянка са шест бойни МЛДта и три спарки, една 23УБ2 и две 23УБ. Между тях са покривките, водилата, заглушките, пожарогасителите, инструмента на техника, спирачните парашути.Машините на ЕЛТБО са строени на тяхната стоянка.Цари привидно спокойствие. Старши инженера излиза от височинния дом и пред самолетите се изпълва с хора, опитващи се да оформят някакво подобие на строй.Дават се предполетните указания и настъпва пълна неразбория.Но на пръв поглед.Просто всеки си изпълнява задълженията и машината наречена „полети” започва да набира скорост.Според плановата таблица, едни подгряват авиационните двигатели, други зачохлят, защото нямат полет в първия час, трети чакат авиаторите. Започва летателната смяна в която авиаторите ще юркат самолетите във въздуха, а техниците ще се юркат около тях на земята.С една дума тези три групи ще реализират енергиен преразход, задоволяван за първите и третите минимум с три питателни хранения и с тонове високооктанов керосин за вторите. Самолета ми прави втората си задача и каца.Посрещам го, авиатора слиза, аз засичам установката на ротора за ниско налягане, авиатора пише в журнала и започвам подготовката за повторен полет. Зареждам ламята, нещо подобно на зарядка с гориво на формула 1, и започвам стартовия преглед. Контролирам износването и на носовите гуми.Две са и нямат вътрешни за разлика от МиГ-29, където също са две, но имат вътрешни гуми.Лявата е тръкната до максимално допустимият плат.След третата задача, в четвъртият час по плановата таблица самолета няма задача и решавам с тази гума да направи следващата и в паузата да я сменя. Ще попитате, ами многостепенния и пооперационен контрол къде е? Еми в авиацията се работи с доверие, което в един колектив се изгражда по-много начини, но и не с подслушване и страх. Това ме подсеща за случай в който техника на самолета казва „самолета няма да лети”, старши техника „ще лети”, а авиатора между тях само да клима с глава на дясно и ляво като махало на часовник, но това е друга история. Самолета прави и третата задача, каца, аз си го преглеждам и … опа не виждам петното на лява носова гума.Авиатора няма как да я е сменил във въздуха, така че ще е май от долу.Или трябва да дърпам самолета или да го вдигам на крик.И какво ще видя, същото износване.Решавам, ще обядвам в паузата, по-спокойно е отколкото когато самолета е във въздуха, ще пусна самолета и за следващата задача така, и после ще правя гумата. Връща се след четвъртата задача, аз подавам установените знаци за подход на централна стоянка с последен ляв завой и спиране пред мен, когато именно на последният ляв завой се чува силен гръм. Аз указвам мястото за спиране и авиатора установява. Отваряйки кабината авиатора ми казва, че сигурно е счупил носова стойка, но самолета е продължил, пък, и аз съм продължил да му указвам да се движи. Много по-елементарно, просто гръмната лява носова гума. Е тук вече не се минава без многостепенен и пооперационен контрол. Проблеми, ако съм пуснал самолета с износена гума или не е работила както трябва спирачната система, ама проблем и ако авиатора е кацнал по-грубо или не е боравил баш как трябва със спирачките.Имало е случаи на гръмнати чисто нови гуми. Процедурите са дълги и тегави.Но в конкретният случай един добър прочит на фактите, остави самолета на централна стоянка за следващият полет, разбира се с нови гуми. Това е. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
yuri_ninov
![]() Регистриран на: 07 Мар 2009 Мнения: 239 Местожителство: Плевен |
Колега, ,,случаен,, защо не напишеш ,че преди във ,,формула-1,, да се сетят да ,,помпат,, гумите с азот на старта в Доброславци го правеха ? ![]() ![]() ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
tod
Регистриран на: 09 Фев 2009 Мнения: 591 |
''високооктанов керосин'' sluchaen ,керосина не беше ли с цетаново число? |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Страница 77 от 91 [1351 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 75, 76, 77, 78, 79, ..., 89, 90, 91 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.2252s ][ Queries: 15 (0.0679s) ][ Debug on ] |