Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Т-75 Руският ЛТС(31)
The time now is Thu 05 Aug 2021, 07:23
All times are UTC + 2
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
За рицарството във въздушния бой
Moderators: Penio
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 6 of 6 [88 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
Simeon


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 705

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 05:21    Post subject:  

Искам да попитам какви са тези 5 свалени крепости на 17 август 1944-та година?
Shocked
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 09:10    Post subject:  

На 17 август 1944 г. е свален един 4-моторен бомбардировач (победата е зачетена на летеца Петър Бочев), който пада при село Жостово, Самоковско. Освен това са повредени още 6 бомбардировача от летците кап. Кръстю Атанасов, поручик Петър Манолев, пор. Борис Дамев, подпор. Никола Вълчев, подпор. Марин Цветков, кандидат подофицер Кирил Стоянов.
Много е вероятно никой от тях да не се е прибрал в базата си, но официално се водят за тежко повредени и напуснали строя на формацията.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7896
Location: София

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 09:13    Post subject:  

Quote:
Аз например пък, отдавна не вярвам и не обръщам никакво внимание на писанията на калло


личните нападки са обикновено израз на некомпетентност, демек - липса на аргументи. но дет се вика - то си е до възпитание...
Back to top
View user's profile Send private message 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 13:22    Post subject:  

German, калло, хайде личните нападки да не са тук!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
centara

Joined: 01 Jan 2004
Posts: 1039
Location: София

PostPosted: Tue 09 Jan 2007, 19:25    Post subject:  

мисля, че не разбрахте какво имаше предвид German Wink
Back to top
View user's profile Send private message 
CATCH 22


Joined: 02 Sep 2006
Posts: 424

PostPosted: Wed 10 Jan 2007, 05:17    Post subject:  

Simeon wrote:
Искам да попитам какви са тези 5 свалени крепости на 17 август 1944-та година?
Shocked


Без да искам да коригирам написаното по-горе от Иван мисля, че в случая става дума за падналите над България 5 В-24, но не е доказано, че те всичките непременно са свалени от български пилоти. Макар, че в тоя форум имаше изказани някои нотки на недоверие против т. нар. MACR Wink , прилагам следните 5, свързани с паднали на 17 август 1944 над България самолети:

MACR 7456 - В-24/ 454 BG.
MACR 7628 - B-24/ 454 BG.
MACR 7629 - B-24/ 450 BG.
MACR 7634 - B-24/ 376 BG.
MACR 7672 - B-24/ 456 BG. (на снимката)
Click to see if image is larger
Някои от цитираните (от Иван) улучени от български пилоти самолети (общо 7 на брой) може да са паднали и извън България (без да броим днешна Македония), а може и да не са паднали изобщо. Факт е обаче, че на тоя ден доста четиримоторници не се завръщат в базите си от бомбардировката на Плоещ.
Във всеки случай "напуснал формацията" или "запушва силно" (цитирам Йордан Миланов) съвсем не означава свален самолет. Повечето пилоти след запалването на някой двигател (улучен или не) са променяли рязко височината на полета (така са ги учили!), ergo напускали са формацията си.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Back to top
View user's profile Send private message 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Wed 10 Jan 2007, 18:08    Post subject:  

Аз не отричам падането на самолетите на 17 август 1944 г. Просто показах какво са постигнали нашите изтребители - 1 свален и 6 повредени бомбардировача.
А наистина на тази дата на територията на Царството са паднали цели седем бомбардировача при следните населени пунктове:
1. Жостово (наша победа);
2. Костенци;
3. Кошарево;
4. Гложене;
5. Горна Гнойница;
6. Рила;
7. Сталач.

Най-вероятно са поразени от немските и румънски изтребители и от огъня на зенитната артилерия около Плоещ.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
CATCH 22


Joined: 02 Sep 2006
Posts: 424

PostPosted: Thu 11 Jan 2007, 02:22    Post subject:  

Иван wrote:
Аз не отричам падането на самолетите на 17 август 1944 г. Просто показах какво са постигнали нашите изтребители - 1 свален и 6 повредени бомбардировача.


Може би не съм го написал съвсем ясно, но исках да наблегна на факта, че падналите в България самолети и въздушните победи на българските пилоти на горната дата не са едно и също нещо. И аз не се съмнявам в изнесените от теб цифри.
В интервюто с Манолев мисля, че трябва да разбираме падналите на българска територия, а не улучените самолети, макар той да твърди, че и петте са били жертви на нашите изтребители.

Иван wrote:
А наистина на тази дата на територията на Царството са паднали цели седем бомбардировача при следните населени пунктове:
1. Жостово (наша победа);
2. Костенци;
3. Кошарево;
4. Гложене;
5. Горна Гнойница;
6. Рила;
7. Сталач.

Най-вероятно са поразени от немските и румънски изтребители и от огъня на зенитната артилерия около Плоещ.

Тук няма да се съглася с теб. Ако данните ти са от Руменин, то той описва падналите в България всякакви типове самолети, а не само бомбардировачите! И той дава даже 8 паднали самолета - не си споменал с. Лик, където има намерен един неидент. труп. При Рила няма нищо на тоя ден - виж при Расово (един ред по-нагоре).
Ако ползваш и друг източник, то само ще повторя, че моите данни (в които съм сигурен) са само за 5 бомбардировача. Другите са изтребители.

Като този например:
МACR 7864 17.08.1944 - P-51, s/n 42-106455 /31 FG.
Пилотът Бенард Шип е пленен и е бил в лагера край Шумен.

_________________
"Имаше само една засечка и това беше Catch 22."
Джоузеф Хелър
Back to top
View user's profile Send private message 
боец

Joined: 27 Feb 2004
Posts: 178
Location: софия

PostPosted: Mon 26 Feb 2007, 12:23    Post subject:  

Наистина хубав спор сте заформили. Като четох постингите не знам защо се сетих за руския филм "Война" там Ванка каза една страхотна мисъл (цитирам по памет) "... трябва да се мисли преди войната, на война трябва да оцеляваме ...." Изобщо препоръчвам ви да го гледате, а на тези които са го гледали да го изгледат пак Smile
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Borilius


Joined: 10 Feb 2005
Posts: 142
Location: Sofia, Bulgaria

PostPosted: Mon 05 Mar 2007, 00:49    Post subject:  

Не знам дали тази история е била дискутирана преди, но поне не е в тази тема. Публикувано на SimHQ.com

"Charlie Brown's Story

Taken from the BBC Web Site.

Aviation History - Charlie Brown's Story

Charlie Brown was a B-17 Flying Fortress pilot with the 379th Bomber Group at Kimbolton, England. His B-17 was called 'Ye Old Pub' and was in a terrible state, having been hit by flak and fighters. The compass was damaged and they were flying deeper over enemy territory instead of heading home to Kimbolton.

After flying over an enemy airfield, a pilot named Franz Stigler was ordered to take off and shoot down the B-17. When he got near the B-17, he could not believe his eyes. In his words, he 'had never seen a plane in such a bad state'. The tail and rear section was severely damaged, and the tail gunner wounded. The top gunner was all over the top of the fuselage. The nose was smashed and there were holes everywhere.

Despite having ammunition, Franz flew to the side of the B-17 and looked at Charlie Brown, the pilot. Brown was scared and struggling to control his damaged and blood-stained plane.

Click to see if image is larger

Aware that they had no idea where they were going, Franz waved at Charlie to turn 180 degrees. Franz escorted and guided the stricken plane to and slightly over the North Sea towards England. He then saluted Charlie Brown and turned away, back to Europe.

When Franz landed he told the c/o that the plane had been shot down over the sea, and never told the truth to anybody. Charlie Brown and the remains of his crew told all at their briefing, but were ordered never to talk about it.

More than 40 years later, Charlie Brown wanted to find the Luftwaffe pilot who saved the crew. After years of research, Franz was found. He had never talked about the incident, not even at post-war reunions.

They met in the USA at a 379th Bomber Group reunion, together with 25 people who are alive now - all because Franz never fired his guns that day.

Click to see if image is larger

Research shows that Charlie Brown lived in Seattle and Franz Stigler had moved to Vancouver, BC after the war. When they finally met, they discovered they had lived less than 200 miles apart for the past 50 years!!"

_________________
"I'm a fuel injected suicide machine. I am the rocker, I am the roller, I am the out-of-controller!"

Last edited by Borilius on Thu 08 Mar 2007, 15:01; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
ICQ Number 
German


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 2680
Location: Шуменщайн

PostPosted: Mon 05 Mar 2007, 19:08    Post subject:  

Цветен профил на Bf 109F от 1942 г. на въпросния Франц Щиглер(ако става дума за същия това е Stiegler, а не Steigler) тук:
https://www.aviationillustration.com/shop/product_info.php?cPath=55_66&products_id=1037&osCsid=ae7749ff4ba672d1563f563d483cb1cb

Какво мога да кажа аз за него:
Франц Щиглер, завършва войната като оберфелдфебел с 28 победи, от тях 5 четиримоторни бомбардировача, воювал е в състава на JG 27, награден с Германски кръст

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
piston


Joined: 23 Apr 2004
Posts: 262

PostPosted: Mon 23 Apr 2007, 20:17    Post subject:  

най-сетне една рицарска история!!!! Smile
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42652

PostPosted: Mon 12 Jul 2021, 19:44    Post subject:  

ОТКРИХА ПАМЕТНА ПЛОЧА НА ГОЛЕМИЯ НИ ВЪЗДУШЕН АС ПЕТЪР БОЧЕВ В ГОРНА ОРЯХОВИЦА
https://pan.bg/view_article-1-541700-otkriha-pametna-plocha-na-golemiya-ni-as-petyr-bochev-v-gorna-oryahovica.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 6 of 6 [88 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.3324s ][ Queries: 15 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker