Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Т-75 Руският ЛТС(31)
The time now is Tue 03 Aug 2021, 05:39
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Т-75 Руският ЛТС
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [32 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Tue 20 Jul 2021, 15:32    Post subject:  



Определено суперкомпютърът облекчава задачата и съкращава сроковете по създаване на самолета.

*
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Fuzzy_Logic

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 2669

PostPosted: Tue 20 Jul 2021, 17:33    Post subject:  

Flankerivo wrote:
Сентенцията е точно каквато я цитираш. Аз добавям друг смисъл. Т-10 е рожба на друга епоха, при която итерациите от 01 до прочутия облик 17 раждат съвсем различни самолети. Сега имаме цифровизация, софтуер за опимизиране на силовите елементи (показан в един от епизодите на Военная приемка) и много други.


Моделирането и оптимизацията е хубаво нещо (занимавам се по малко с това, но в друга област), но никой компютър (бил той и супер) не може да "види" проблема в цялата му сложност (все още). Да подпомага и то много, да.
Само един пример с революционна за времето си машина - МиГ-25. Начало-61г, прототип-63г, първи полет-64г, край на изпитанията (тежки)-69г. Срокове невиждани по сегашните мерки. Вярно, съвсем други времена, но и без суперкомпютри.

Flankerivo wrote:
Ако не се заблуждавам, Давиденко беше споменал, че при първия полет на Т-50_501 (051) те са знаели как трябва да се държи машината във въздуха, защото поведението й е било наблюдавано в периода на проектиране с т.нар. суперкомпютър. По същия начин и Охотникът се ражда като на шега (е, там все още не сме видели истинският му облик, а само полетен демонстратор), така че примерът не ми е добър... Это другое, надо понимать. Ако приемем, че от 051 до Су-57_01 са минали около 10-11 години, тук говорят за серийност към 2025 г. Двойно по-кратък срок на създаване, подобен на този на Охотник-а, отново много съвместни със Су-57 елементи и технологии. Всичко това трябва да доведе до ценова и ресурсна оптимизация. В близките 2 до 3 години трябва да видим и ПАК-ДА. И боен вертолет от следващо поколение. Интересни времена.


Охотникът не е нещо сложно като аеродинамика, управлението му също. Всъщност най-сложното там е защитената комуникация и изпълнението на задачи полу/напълно автономно - прословутия ИИ.




Цена - 30млн$ !

Back to top
View user's profile Send private message 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7895
Location: София

PostPosted: Tue 20 Jul 2021, 19:41    Post subject:  

Абе, май никак е не е макет, ами си е един от прототипите.
Back to top
View user's profile Send private message 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Wed 21 Jul 2021, 07:10    Post subject:  

Определено не е макет и говорещите глави го потвърдиха. Или нещо като КНС, или ще стане първи летателен:
https://sdelanounas.ru/i/y/x/z/YXZpYWZvcnVtLmFtczMuY2RuLmRpZ2l0YWxvY2VhbnNwYWNlcy5jb20vZGF0YS9hdHRhY2htZW50LWZpbGVzLzIwMjEvMDcvMTYyMTM2M18xY2Q1NzE3YjAwNDk2MWM1YmVjZWRmMDFkYmFkODIzZC5qcGc_X19pZD0xNDI0MTM=.jpg

По отношение на цифровото проектиране и даже симулиране на поведението му в "биологичния живот", говорещите глави вече няколко пъти намекнаха, че процесът по създаване е ускорен благодарение и на суперкомпютъра. Явно блокчейнът, биг дейтата, AI и другите модерни словосъчетания започват да влизат в реалния бизнес и в създаването на истински продукт. Laughing

На пръв, втори, трети и четвърти поглед се очертава оптимална машинка със стегната компоновка. Сякаш са успели да изсмучат максимума от една лека платформа (че и три вътрешни ОГрО с до 5 ракети въздух-въздух общо и до 2 ракети въздух-земя в основното ОГрО) като същевременно посочените на екраните характеристики звучат по-оптимистично от очакваното. Ако направим паралел, при "евентуалните" проектът JSF целеше намиране на такава златна среда (изключая палубната версия), но бе роден в грешна земя, в грешно време и очевадно грешни лобита са лобирали за грешна машина. Грешници, да ги ева.

Набацвам малко чужди снимки:

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7895
Location: София

PostPosted: Wed 21 Jul 2021, 07:44    Post subject:  

Самолетът е красив, да видим как ще лети. Интересно е решението с максималното претоварване - до 8g, вероятно за поддържане на по-ниска цена.

Иначе - доколкото централният отсек вероятно е пълен аналог на тези при Су-57, то загадката колко ракети РВВ-СД може да побере, явно се реши - 3 (заявено беше, че Т-75 носи 5 ракети ВВ в стелт конфигурация - по една в бързите отсеци, плюс явно 3 в централния)

Сега остава да намерят достатъчно пари, за да реализират програмата. Явно ще се разчита на чуждестранни инвеститори.
Back to top
View user's profile Send private message 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Wed 21 Jul 2021, 11:54    Post subject:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Thu 22 Jul 2021, 15:32    Post subject:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Fuzzy_Logic

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 2669

PostPosted: Thu 22 Jul 2021, 19:41    Post subject:  



Проекции от Paralay.
Има раздуване (виждаше се и от снимките), най-вече заради страничните отсеци и донякъде заради нишите на основните стойки на колесника.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Fri 23 Jul 2021, 08:39    Post subject:  

Click to see if image is larger

Съществена роля в управлението на самолета ще имат тези хоризонтални отклоняеми повърхности вляво и вдясно от двигателя (нещо повече от елевони). Всяка от тях се състои от две части - общо четири. Залепени по двойки, две повърхнини се отклоняват нагоре, другите две надолу. Могат да служат и като въздушни спирачки, когато се прилага едновременно отклонение на четирите нагоре и надолу. Могат да служат и за резки еволютивни движения в комбинация с напълно отклоняемите в стил пак-фа ярко изразени V-образни вертикални стабилизатори, чиято функционална стойност е във вертикален и в хоризонтален план. Добавяме към този геометричен коктейл и УВТ на двигателя, без значение дали ще е 117 за бедняци или Изделие-30 за търсещите разкош.

За пореден път законодатели в аеродинамиката.

Става все по-интересно. Винаги съм си мислел, че на фона на една правилно избрана конфигурация на тежък изтребител няма как да бъда впечатлен от конфигурация на лек до среден изтребител, колкото и добра да е компоновката му, но... никога не казвай никога. Остава да почакаме 2 години до първия му полет. Живот и здраве.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Fri 23 Jul 2021, 11:12    Post subject:  

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?id=22777&mode=view
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Fuzzy_Logic

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 2669

PostPosted: Sat 24 Jul 2021, 12:43    Post subject:  

Click to see if image is larger

https://sun1-96.userapi.com/impg/tygstOCBLLRmIHfGczgTrXP9fFdfc---GP7sTA/LhFzMqkNC_E.jpg?size=2560x1707&quality=96&sign=62ec770648b1bf707407e090753921b2&type=album
Back to top
View user's profile Send private message 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 11225
Location: София

PostPosted: Wed 28 Jul 2021, 15:24    Post subject:  

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Fuzzy_Logic

Joined: 08 Jul 2006
Posts: 2669

PostPosted: Thu 29 Jul 2021, 17:42    Post subject:  

Отвечая на вопрос "Интерфакса", Слюсарь подтвердил, что истребитель Checkmate будут собирать на Комсомольском-на-Амуре авиазаводе, являющемся филиалом компании "Сухой". В настоящее время авиазавод ведет сборку истребителей Су-57 и Су-35С.

Подчеркивается, что на предприятии уже начали работы по созданию первого опытного образца нового самолета, который будет использован для статических испытаний. Также отмечается, что на авиазаводе уже знакомы с новым истребителем, так как именно на КнААЗ был собран полноразмерный демонстратор технологий Checkmate, который и был презентован на авиасалоне МАКС-2021.

Как ранее в ходе презентации нового самолета, которая прошла 20 июля, заявил глава ОАК Юрий Слюсарь, на серийные поставки нового истребителя корпорация намерена выйти в 2026-2027 годах. Первый полет самолет совершит в 2023 году, опытные образцы самолета появятся в 2024-2025 годах, установочная партия - в 2026.
Back to top
View user's profile Send private message 
Реконструктор

Joined: 24 Jun 2010
Posts: 10

PostPosted: Sat 31 Jul 2021, 22:43    Post subject:  

Доста интересна машина. Въпреки, че е раздут, няма я тази неприятна аналогия с бременния пингвин, изглежда си издължен и елегантен. Набиват се на очи явните общи елементи със Су-57, например фанар и вертикалните стабилизатори. С нетърпение очаквам да го видя в полет. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
калло

Joined: 09 Jan 2004
Posts: 7895
Location: София

PostPosted: Sun 01 Aug 2021, 08:40    Post subject:  

Реконструктор wrote:
Доста интересна машина. Въпреки, че е раздут, няма я тази неприятна аналогия с бременния пингвин, изглежда си издължен и елегантен. Набиват се на очи явните общи елементи със Су-57, например фанар и вертикалните стабилизатори. С нетърпение очаквам да го видя в полет. Smile


И крилото. А вероятно - и двигателят.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 3 [32 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.2712s ][ Queries: 15 (0.0053s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker